Niin, mikä on Xsaran pulttijako? Olen kattelemassa autooni kevytmetallivanteita ja olisi kiva tietää mikä pulttijaon ja offsetin tulisi olla?
Vakiona tuossa on 14" renkaat ja kai siihen 15" mahtuisi. Jos laittaa 15" vanteet niin mikä kumi (esim. 195/60?) olisi oivin?
Pulttijako Xsarassa?
7
829
Vastaukset
- T.mu
Pulttijako on 4x108, et (offset) 10 - 20, sopiva 15" kumi on 195/55-15.
Itellä on farkku Xsarassa (vm. 2000, ph.1) ollut alla seuraavan kokoisia yhdistelmiä:
205/40-17; vanne 17x7, et 10
205/45-16; vanne 16x7, et 15
195/55-15; vanne 15x?, et ? (vts:n alkup. vanne)
185/65-14; vanne 14x5.5, et 24 - Jussi
4x108
ET 15 -18
195/55R - never
Älä missään tapauksessa vaihda vanteita ja renkaita erikoisiin kuin autossa on alunperin ollut. Auto on suunniteltu ja testattu alkuperäisillä renkailla ja vanteilla. Muutos aiheuttaa ajo-ominaisuuksien huononemisen. Usko asiantuntijaa. Jos kokoja muutetaan pitää samalla muuttaa koko jousitus, iskunvaimennus jne. jotta ajo-ominaisuudet ei huonone.
- rinkula
Vai oikein asiantuntija? No mitäs asiantuntija sanoo siihen, kun laitoin originaalin rengaskoon 185/65 R14 tilalle 205/60 R15 ja kaikki, jotka ovat käyneet autoani ajamassa molemmilla yhdistelmillä, ovat vain kehuneet, että ei mennyt renkaat hukkaan, vaan autosta tuli entistä parempi ajettava. Myös itse olen tätä mieltä. Mitään en ole autossa muuttanut, en jousitusta, eikä mitään muutakaan.
Nämä on näitä vanhan kansan läpinöitä, että isommalla renkaalla tulisi paskempi ajettava. Kokeilkaa ensin ja lätiskää sitten.
"Usko asiantuntijaa." Buahahah! - Kokemuksen rintaääni
Älä välitä näistä asiantuntijoista. Voit aivan turvallisin mielin vaihtaa autoosi 15" vanteet ja 195/55 renkailla. Ei se Saara siitä huonone yhtään.
- Waltari
Niin neveriltä on vissiin jäänyt vanhaa ruppasta rassatessa huomaamatta, että uusissakin autoissa rengaskoot vaihtelevat mallien ja vuosimallien välillä. Eli vaikka on 100% sama auto, niin eri varustelussa tai vuosimallissa rengaskoko voi vaihdella varsin huimasti. Ja vielä autokaupassa voi ruksia isommat renkaat oikein luottelosta.
Pässi. - Julli
rinkula kirjoitti:
Vai oikein asiantuntija? No mitäs asiantuntija sanoo siihen, kun laitoin originaalin rengaskoon 185/65 R14 tilalle 205/60 R15 ja kaikki, jotka ovat käyneet autoani ajamassa molemmilla yhdistelmillä, ovat vain kehuneet, että ei mennyt renkaat hukkaan, vaan autosta tuli entistä parempi ajettava. Myös itse olen tätä mieltä. Mitään en ole autossa muuttanut, en jousitusta, eikä mitään muutakaan.
Nämä on näitä vanhan kansan läpinöitä, että isommalla renkaalla tulisi paskempi ajettava. Kokeilkaa ensin ja lätiskää sitten.
"Usko asiantuntijaa." Buahahah!Oman HDi:n alle nyt sitten 195/60 15" satsin Alession F1 vanteilla. Rengasmyyjä vakuutti että tuo 60 sarjalainen mahtuu sinne ihan hyvin. Tiedä sitten kuinka paljon mukavampi tuo 60 sarjalainen on verrattuna 55 sarjalaiseen?
Xsara VTS:ssä taitaa olla just tuo 195/55 15 vakiona.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273623- 412459
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut362304Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72067Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431572- 381539
- 141342
- 1271302
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2661285Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451275