Aivan järkyttävää..

...-...

..on ollu lukea näitä viestejä..BED:istä olen ollut tietoinen jo pitkkän ja siitä että minulla on se mutten osannut kuvitella et muillakin on.

Minulle on aina ruoka maistunut ja hyvin. Kun muutin itsekseni asumaan 18-vuotiaana niin koko homma riistäytyi käsistä.Saatoin ostaa kaupasta 2kg perunoita ja nakkipaketin ja tein voista ja vehnäjauhoista niin ison kastikkeen että se riitti kaikille perunoille ja sitten söin ja söin ja söin niin pitkään että nukahdin.Painoin pahimillani 98kg ja olen 162pitkä.Minulla oli niihin aikoihin myös erittäin huono suhde ja kun se päättyi kokonaan niin lihdutin pois 40kg. Kaikki meni loistavasti ja tapasin uuden miehen. Tulin raskaaksi ja raskausaikana lihoin 35kg. Siitä 15 jäi laitokselle ja viime kesän aikana sain vielä kympinkin pois mutta sitten tuli pimeä syksy,raha-ongelmat yms.

Tällä hetkellä painan 83kg ja yritän kamppailla itseni kanssa päivittäin. Ahmimis kohtaukset eivät ole enää samaa luokkaa kuin aiemmin mutta päivät menee niin että syön ensimmäisen kerran päivän aikana joskus iltapäivällä ja siitä se sitten lähtee..yksikin yö huomasin tekeväni klo 1.00 spagettia ja jauhelihakastiketta..en tiedä miten selviän tästä.Minun on pakko parantua edes lapseni tähden..miten te muut olette parantuneet?

7

1590

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • leppoisia

anna mailis niin tuun nussiin sua. ja sitäpaitti, mäkin tykkään syödä.

• ...-...

nähtävästi ihminen joka on itsekin niin lihava ja masentunut ettei jaksa muuta tehdä kun aukoa naamaansa..onnea sinulle elämään..hanki vaikka töitä...

• mamma24v

oon ollu ja oon ihan samassa jamassa ku sä. mun poika on nyt 2,5v. ihan päivittäin taistelen itteni ja syömiseni kanssa. Voimia sulle. Mua auttaa ajatus että lapseni kiittää mua jos laihdutan, saan joskus lisää lapsia ja mies arvostaa panostani ulkonäkööni. oon nyt viime vkosta yrittänyt syödä normaalisti jaa käynyt pienillä lenkeillä ja on lähtenyt jo 3kg (nestettä varmaan mut hyvä alku sekin)

• Sand-ra

Syö aamupala!
      Ja muutenkin syö säännöllisesti.
      Niiden pitäis ainakin ehkäistä ahmimista.
      Voimia ja haleja

• olisiko apua?

Kokeilepa käydä SYLI:n keskustelupastoilla. Siellä on ruokalistat. Kyseessä on täsmäsyöminen, toimii mahtavasti ainakin minulla. Siinä syödään 5 kertaa päivässä ja joka päivälle jotain pientä herkkuakin. Tosin, ahmimishäiriöiselle se voi olla vähän paha, mutta kun itsekin kärsin ahmintakohtauksista voin kuitenkin suositella. Onko sinulla jokin tietty ruoka, joka voisi altistaa ahminnalle? Leipä, pasta..? Jotkin herkut ym.? Ainakin tuo ruokailurytmisi altistaa.

Mutta käy SYLI:n sivuilla, on siellä BED:inkin kanssa kamppailevia, turhan vähän, mutta on kuitenkin. Suosittelen käymään SYLI:n palstoilla kysymässä paremmin, osaavat varmaan auttaa paremmin kuin minä.

• merjaxx

Mulla auttoi kuntokeskuksen jäsenyys. Siellä on lastenhoitokin järjestetty. Käyn siis ohjatuissa, rankoissa jumpissa. lisäksi mulla on 2h välein kello soimassa ja syön silloin jotain, vaikkei olis nälkäkään.Eli käytännössä mulla ei ole ikinä nälkä. Aamuisin olen antanut itselleni luvan syödä 4-6 leipää. Sitä hetkeä odottelen iltaisin : ) Aamulla onkin sitten järki päässä ja tulee syötyä 2 leipää, mutta jos menee tuo 6 palaa, niin ilman morkkiksia.
      Lopetin alkoholin käytön (krapulasyömiset siis loppuivat), perunaa,riisiä ja pastaa en syönyt ensimmäisiin kuukausiin lainkaan ja leipää vain aamuisin. Nykyään syön kerran päivässä 1dl (keittämätöntä)pastaa tai 1-2 perunaa. Suurimmat himoni olivat nimenomaan peruna pasta ja kattilallinen meni kevyesti pikkuhiljaa...

• joka toimii

...on täsmäsyöminen. Puhutaan, että maaginen kolmen viikon eli 21 päivän raja autaa ihmisen kehon löytämään jo itse tasapainoisen syömisen, tunnistamaan, milloin on nälkä ja milloin "nälättömyydestä" tulee pihistelyä.

Itse olen nyt vuoden käynyt viikottain terapiassa selvittääkseni omaa BEDiäni. Tunteilla on iso osa ja ennen kaikkea pitää olla rehellinen itselleen.

Pääsääntö minulle ainakin on: pihistäminen ja ahmiminen kulkevat käsi kädessä. Älä siis pihistele ja mieti laihduttamista niin obsessiivisesti! Painoa voi tulla lisää niinä kolmena viikkona, mutta ihmiskeho on luotu löytämään tasapaino.

PS. Mun ennätys toistaiseksi on 15 päivää (sitten rupesin ajattelemaan, etten mä tota välipalaa tarvitse ja taas olin masentunut raasu). Tänään taas tuhannes 1. päivä!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      117
      5935
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      145
      3863
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3285
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      468
      2719
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      268
      1730
    6. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      32
      1403
    7. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      87
      1396
    8. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      15
      1346
    9. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      156
      1272
    10. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      77
      1268
    Aihe