Mitä helvettiä.

Päivän lehdet

tiesivät kertoa, että nyt saa taas ylivilkkaille lapsille amfetamiinia apteekista. On se kamalaa jos kakarat häiritsevät vanhempien kaljottelua ja muita tärkeitä toimia vaatimalla hieman huomiota. Ei muuta kuin jenkkityyliin ADHD-diagnoosi ja huumeita pollaan. Riittää varmaan vanhemmillekin joku tabu krapulaan. Toivottavasti lääkäreillä on riittävästi selkärankaa evätä lapsilta moiset huumeet ja suositella vaikka jalkapalloa, uimista tai jotain muuta liikuntaa liian energian purkamiseen. Jos vanhemmat on lopussa, niin kannattaisiko hakea apua itselle sen sijaan että lasta alettaisiin pienestä pitäen huumeilla hoitamaan.

9

1005

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yksi vain

      teet itsesi naurunalaiseksi tuolla purkauksellasi. Jos aivojen kemiassa on häikkää, joka aiheuttaa ongelmia on tarpeellista korjata tilanne. Eikö niin? Urheilut jne. eivät aivojen välittäjäaineiden puutteeseen tai liika eritykseen valitettavasti vaikuta. Tiesithän myös sen, että moni aivan tavallinen lääke (esim. särkylääkkeet) ovat huumeeksi luokiteltavia.

    • ehkä..

      perehtyä asiaan paremmin ennen kuin tulee tänne purkautumaan..
      Raivostuttavaa kuulla olevansa laiska vaikka on tehnyt TODELLA paljon lapsensa eteen!!! Prkl!!!
      Ja kannattaa ottaa selvää myös näistä lääkkeistä!

    • provo mikä provo

      jos hetkenkään vertaa tietäisit asioista et täällä tuollaisia huutelisi!

      Kyllä,ainakin Ritali,Conserta ja varmasti monet muut ovat amfetamiini johdannaisia EIVÄT SUORAA HUUMETTA!

      AD/HD on aivojen vajaatoiminta siis NEUROLOGINEN vika ja muotoja löytyy erittäin laaja,ADD,arperger ymsymsyms.

      Aivojen vajaatoiminnassa eivät aivot aina hallitse tekimisiään ja esim rasittavassa liikunassa aivot ei hallitse adreanaliinin tuotantoa ja pahimmillaan tästä voi lapselle tulla jopa shokkitila.Tästä syystä on aivoja "autettava" lääkitysksellä

      Ihmisten tietämättömyys neurogisista sairauksista johtaa leimaamiseen ja PASKANJAUHANTAAN!

      Provo tämä oli mutta jos nyt vaikka hetken miettisit ennekuin alat huutelemaan

      • miini johdannainen

        vaan vaikuttavana aineena lääkkeissä on yleisesti metyylivenidaatti.


    • sanoin

      minäkin:
      "Mun lapsestani ei narsua tehdä!!!!!"

      Tappelin vastaan ja sanoin "Jos lapsi on viellä itselleen haitallisen vilkas, kun koulut alkavat, niin sitten lupaan miettiä asiaa uudelleen"

      Näin tehtiin!

      Mutta sitten lapset muuttivat sijaisperheeseen josta minulle eräänä päivänä soitettiin "Ollaan psykiatrilla joka määräsi nyt nämä lääkkeet ja ne on aloitettava heti"

      SIIS TEKI MITÄ?!?!?!?

      Mä olin vihanen.

      On toki hyvä, että lapsi voi nyt sit käydä koulunsa rauhassa, mutta surettaa katsoa tuota kipinää joka hänen silmissään palaa, mutta joka ei pääse roihahtamaan täysillä..

      Kolikon kaksi puolta =/

      • kipinän roihahtamisesta

        kärsii lapsi. Meidän lapsi ainakin kärsii siitä kun ei välillä pysty hallitsemaan itseään.
        6v. hän kysyi: "Miksen voi olla niin kuin muut?",ressukkaa..
        Jos lääkkeestä apua lapselle, niin turha sitä on jättää käyttämättä periaatteen vuoksi.


      • ...
        kipinän roihahtamisesta kirjoitti:

        kärsii lapsi. Meidän lapsi ainakin kärsii siitä kun ei välillä pysty hallitsemaan itseään.
        6v. hän kysyi: "Miksen voi olla niin kuin muut?",ressukkaa..
        Jos lääkkeestä apua lapselle, niin turha sitä on jättää käyttämättä periaatteen vuoksi.

        Ymmärrän mitä tarkoitat, noin minäkin sen itse lapseni kohdalla koitan järkeillä, mutta tekee niiiin kipeetä nähdä lapsi tukahdutteine tunteineen..

        Olen iloinen että lapseni sai lääkityksen, jo ennen diagnoosia, psykiatri sanoi "Nämä lääkkeet joko toimii tai sitten ei". Meidän tapauksessa ne toimivat, joten lapsi sain diagnoosin.

        On hyvä että nyt hän ainakin kykenee käymään koulua.

        Lääkityksen määrää kuulemma kyllä pienennetään ja toivottavasti lopetetaan kokonaan, JOS siihen on mahdollisuus.

        Tahdon lapselleni kaikkea hyvää ja tämä on hyvä =)


      • Maerchen
        ... kirjoitti:

        Ymmärrän mitä tarkoitat, noin minäkin sen itse lapseni kohdalla koitan järkeillä, mutta tekee niiiin kipeetä nähdä lapsi tukahdutteine tunteineen..

        Olen iloinen että lapseni sai lääkityksen, jo ennen diagnoosia, psykiatri sanoi "Nämä lääkkeet joko toimii tai sitten ei". Meidän tapauksessa ne toimivat, joten lapsi sain diagnoosin.

        On hyvä että nyt hän ainakin kykenee käymään koulua.

        Lääkityksen määrää kuulemma kyllä pienennetään ja toivottavasti lopetetaan kokonaan, JOS siihen on mahdollisuus.

        Tahdon lapselleni kaikkea hyvää ja tämä on hyvä =)

        Meilläkin poika oli melko "uppeluksissa" kaksi viikkoa, kun lääkärin määräyksestä Concerta-lääkitystä alkuvaiheessa kokeiltiin kahdella tabletilla. Mutta huomasimme, että poika ei ollut enää oma iloinen ja kekseliäs itsensä, joten palattiin 1 tablettiin/pvä. Lääkitys ollut eskarilaisellamme kohta 4kk ja elämä on parantunut hänellä ja koko perheellä. Lapsi on saanut kavereita, joita ei ollut koko eskarisyksynä hyökkäävän käytöksen, määräilyn ja kiukkukohtausten takia. Kavereiden saaminen on ollut todella tärkeä asia pojalle, tietysti.


    • tarjotaan

      No voi hyvät hyssykät sun puheitas.
      Susta tulis hyvä lääkäri, oletkos aatellut uranvaihtoa. Varmaan astmapotilaalle tarjoisit lääkkeeks heinäntekoa....ja reumapotilaalle postinjakajan töitä....
      Kannattais ehkä ottaa asoista tarkemmin selvää ennenkuin tollasia huutelet ja eiköhän se ole useamman kuukauden harkinnan päätös tuo lääkitys. Meillä harkinta-aika kesti 2 vuotta ennenkuin lääkitys aloitettiin nimenomaan lapsen parhaaksi!!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 154
      4403
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      115
      4000
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      23
      2701
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1891
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1757
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1659
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      20
      1641
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      91
      1561
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1553
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1511
    Aihe