yhtäkkinen kutina/punotus/kuivuus sormuksista

outo

heippa hei
semmosta ihmettelen ja tiedustelen, että viko ihmiselle tulla ihan yhtäkkiä joku allergia kulta sormuksista? mulla ollu joku viikon verran hillitön punotus ja iho hilseilee siitä missä sormukset on olleet..ja kyseessä on siis kihla ja vihkisormukset, jotka ovat puhdasta kultaa( vihkisormuksessa on myös valkokultaa). Nyt olen päivisin antanut nimettömän olla rauhassa ilman sormuksia, mutta ei se kyllä auta. Rasvasin bacibact voiteella/salvalla ja laitoin harsoa, silloin kutina helpottuu. Sis tää on ihan punanen ja laajentunut tuo alue sisäpuolella sormea / kämmenpuolelle sormea..
Sormukset ovat kuitenkin olleet tuossa sormessa jo nelisen vuotta yötä päivää, eikä mitään oireita ole muutenkaan ollut. Aikoinaan mulle on tehty kylä allergia testejä, eikä nistä mitään ainakaan ilmenny..ja nuo testit oli siis amattikoulua varten, vissiin siihen kuuluu myös eri muovi ja metalli altistuksetkin..

4

1360

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuulostaa

      Nuo nuo prick-ja lapputestit ei välttämäti oo kovin luotettavia, kyllä nyt kuulostaa siltä, että nää sormukset sisältää jotain ainesosaa, mikä saa sut herkistymään.

      Koita nyt vain olla ilman niitä sormuksia, tai kokeile laittaa ne johonkin toiseen sormeen, jos siihenkin sormeen tulee ihottumaa, on se sitten selvä homma, että aiheuttajana on sormukset.

      • outo -

        Tarttee varmaan kokeilla joo että mahtuuko ne edes johki toiseen sormeen..mulla on ainakin vasen nimetön pienempi..


    • arvelen

      mutta jos aina pidät sormuksia, niin niiten alle on voinut joutua esim pesupulveria, tiskiainetta tai muuta, jolle reagoit. Ota sormukset vaikka yöksi pois ja tarkista että kädet ovat hyvin huuhdotut ja kuivatetut kemikaalien ja saippuoiden käytön jälkeen.
      Tietysti voi tarkistuttaa että sormuksissa ei ole mitään lejeerinkiä muista metalleista.

      Mieto hydrokortisoni olisi kaiketi ensisijainen lääke, eikä ainakaan mikään antibioottisalva, ellei ole tullut infektio, sieni tai bakteeri.

    • timantitovatikuisia

      Mulla oli sama ongelma. Ensimmäisen pesun jälkeen oireet jatkuivat, mutta kun tein puhdistuksen uudelleen todella tehokkaasti kuuraten niin oireet loppuivat. (Timanttien alla olevat kolot imevät ajan kanssa kaikenlaista likaa.)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 122
      2986
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      84
      2731
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2188
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      20
      1763
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1668
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1499
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1469
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1417
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1387
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1312
    Aihe