terveiset sairaalasta

sssssanna

linpa sitten kaks päivää sairaalassa tiputuksessa oli kalium arvot nii pahasta pielessä et ois voinu koska vaan sydäin pysähtyy

koittakaa sinnitellä ettei teil käy noin, tosisssaa ei ollu kiva kokemus

nyt koitan tsempata päivä kerralla

9

5227

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Iiisa-aurora

Hei!

Ensinnäkin kovasti voimia ja jaksamista sinulle!
      Tiedän tuntemuksesi ja kenties pelkosi, olen kokenut saman; kävin jo hyvin lähellä kuolemaa, sillä sairaalaan joutuessani olin jo tajuton vaarallisen alhaisten kalium-arvojen ja muiden elektrolyyttiarvojen heilahtelujen vuoksi.
      Tapahtuneesta on kohdallani jo kaksi vuotta, mutta muistan kyllä tapahtuneen ja siihen liittyvät tunteet ja järkytyksen varmasti lopunelämääni.
      Elämän perusarvot menivät todenteolla uusiksi. Kunnioitus terveyttä kohtaan on minulle nykyään todella tärkeää!Minä ainakin sain uuden elämän!

Kaikesta huolimatta aurinkoista kevättä ja pikaista toipumista sinulle!

• entiiäämitää

jäi vaivaamaan.. mistä kaliumarvoista puhutte? :D tai siis kauanko ootte sairastanu bulimiaa..monestikko oksennatte/ oksensitte silloin? Mistä tietää onko kaikki tollaset kalium arvot ihan kunnossa.? -tietämätön :)

• sssssanna
        entiiäämitää kirjoitti:

jäi vaivaamaan.. mistä kaliumarvoista puhutte? :D tai siis kauanko ootte sairastanu bulimiaa..monestikko oksennatte/ oksensitte silloin? Mistä tietää onko kaikki tollaset kalium arvot ihan kunnossa.? -tietämätön :)

ne saa selville verikokeista, mulla kalium arvot laski oksentelun ja rasittavan liikunnan takia

tämä on vakava asia

• ääööää
        sssssanna kirjoitti:

ne saa selville verikokeista, mulla kalium arvot laski oksentelun ja rasittavan liikunnan takia

tämä on vakava asia

jep, olin täysin samassa tilanteessa pari viikkoa sitten.
        Kivuliain kokemus ikinä !

onko teillä mitään kotiniksejä nostaa tuota kaliumia? Siellä tipassahan se nousi, mutta laattaamisen takia on varmasti taas huolestuttavan alhaalla...
        Joo kyllä syön jo banaaneja ja kaliumtabletteja.

• sssssanna
        ääööää kirjoitti:

jep, olin täysin samassa tilanteessa pari viikkoa sitten.
        Kivuliain kokemus ikinä !

onko teillä mitään kotiniksejä nostaa tuota kaliumia? Siellä tipassahan se nousi, mutta laattaamisen takia on varmasti taas huolestuttavan alhaalla...
        Joo kyllä syön jo banaaneja ja kaliumtabletteja.

joo mulle toinen lääkäri määräsi kalium tabletteja toinen ei, mutta nyt en sitten sö niitä ollenkaa, saa nähä mitä arvot näyttää taasparin viikon pääst ku meen uudestaan labraan

mutta banaani, kalium tabletit ja ainakin jotkut kivennäisvedet nostaa

• ääöööää
        sssssanna kirjoitti:

joo mulle toinen lääkäri määräsi kalium tabletteja toinen ei, mutta nyt en sitten sö niitä ollenkaa, saa nähä mitä arvot näyttää taasparin viikon pääst ku meen uudestaan labraan

mutta banaani, kalium tabletit ja ainakin jotkut kivennäisvedet nostaa

Jos tuotteen natrium-määrä on suuri, onko kaliumia silloin paljon vai vähän?
        Toisiinsahan nämä liittyvät jotenkin.

auttakaa tyhmää. =)

• *kiinnostunut*
        ääöööää kirjoitti:

auttakaa tyhmää. =)

Elikkäs siis,kuinka matalat arvonne olivat kun jouduitte tippaan?Itsellänikin on ollut toi usein lähellä,mutta aina oon saanu vältettyy,pelkään nimittäin hysteerisesti että ne tiputtais suolaa samalla!käykö niin?Mun kalium oli alhaisimmillaan 2,4 ja sit ne soittikin jo perään että ensiapuun.

Durekal(kaliumlääke)on ainoo kaliumtabletti jonka tiiän.Paljonko syötte sitä?Mulla 3g/päivä,joka on tosi paljon.Muistakaa,että kaliumin kanssa EI saa leikkiä,se on suurin sydämeen vaikuttava tekijä!Jo pieni määrä liikaa kaliumlääkettä aiheuttaa sydänpysähdyksen!

Siis,natrium on suola määrä kerrottuna 2,5.Pakkauksissa ei yleensä lue kaliumin määrää eikä vähä-tai korkeasuolaisuus ole yhteydessä kaliumin määrään.Elimistön suola-nestetasapainoksi kutsutaan siis kalium-natrium tasapainoa,eli elektrolyyttien määrää veressä.Natrium arvot voivat olla korkeat pahan kuivumisen vuoksi(ei siis välttämättä liian suolan käytön takia)ja kaliumarvot taas oksentelun,rajun liikunnan tai nesteenpoisto ja ulostuslääkkeiden takia.

Miten nopeesti kaliuminne parani tipassa/kotona?Mulla on paha imeytysmishäiriö ton durekalin takia,mutta en voi lopettaa sitä tai sydän ei kestä.Pitäskö harkita sitä hemmetin tippaan menoa?Mut entä jos siinä on turvottavaa suolaa tai sokeria tai....pää hajoaa.

No joo,mutta voimia kaikille,olisin kiitollinen vastauksestanne!

Lämmintä kesän jatkoa!

• sssssanna
        ääöööää kirjoitti:

auttakaa tyhmää. =)

mulla kalium oli 2,5 muistaakseni ja sen kahen päivän pääst ei muutako himaan, ei lääkkeen lääkettä käsketty syödä aikä mtn muutakaan jatkosta sovittu lääkärin kanssa. Pelkäään kyl oikeest hemmitist ettei syän kaua enää kestä !

kiva lähtee ulkomaille tämmöses kunnossa

• ääööää
        sssssanna kirjoitti:

mulla kalium oli 2,5 muistaakseni ja sen kahen päivän pääst ei muutako himaan, ei lääkkeen lääkettä käsketty syödä aikä mtn muutakaan jatkosta sovittu lääkärin kanssa. Pelkäään kyl oikeest hemmitist ettei syän kaua enää kestä !

kiva lähtee ulkomaille tämmöses kunnossa

2,6 ja perään soittivat ja eiku ensiavun kautta letkuun. Siellä sitten jatkoi laskua 2,4:n asti ja jonkinsortin tehopumppu laitettiin (sattui nii helvetisti...)Siellä sitten kaliumtabletteja ja banaaneja naamaan. Yhdessä yössä nousi yli neljän ja pääsin kotiin. Näitä tabletteja sitten siitä eteenpäin.

sssssanna, käy nyt ainakin verikokeissa ennen sitä matkaa!

Ja kyllä siellä tipassa kannattaa käydä ehdottomasti ettei se sydäri yllätä.
        Vaikka olin aliravittu niin ei mua ainakaan suolaletkuun isketty kun siellä ihan kiltisti vaan muistaa syödä. =)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet hirvein ihminen kenet olen tavannut.

Olet järkyttävä.
      Ikävä
      123
      2447
    2. Teemu Keskisarja (ps) loisti- ja hurmasi MTV:n tentissä.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kommentti-keskisarja-sekoitti-pakan-suomiareenan-puheenjohtajatentissa/9180380 Kuten
      Maailman menoa
      430
      2242
    3. Sinun ja kaipaamasi törmääminen

Missä sinä haluaisit sen satunnaisen kohtaamisen mieluiten tapahtuvan?
      Ikävä
      98
      1210
    4. Ammuskelua Eliaksenkadulla

Mikä homma? Hirven metsästykseen vielä lähemäs 3kk. Oliko lie puuman metsästystä..?
      Tornio ja Haaparanta
      14
      1033
    5. Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin?

Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin? Shokki!
      Huittinen
      16
      887
    6. Haluan sua ihan vtullisen paljon

Kokonaan ja seksuaalisesti. Pää räjähtää kohta
      Ikävä
      45
      879
    7. Olen pahoillani jos kärsit.

Mutta meidän välejä ei voi korjata. Rakastin sua tiedoksi. Älä tee itelles mitään vaan hae apua.
      Ikävä
      34
      810
    8. Ymmärrätköhän nainen

Etten halua että ottaisit sitä suuhusi. Minusta se on ällöttävää, vaikka kivalta se kai tuntuisi, mutta vain minusta. Mi
      Ikävä
      109
      806
    9. Martina on käynyt puhumassa viisauksia

Iltalehden artikkelissa Martinan viisaudet.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      255
      792
    10. Luvattiin työpaikka, mutta mitään ei kuulukaan

Kuinka yleistä tällainen on? Ehdin jo iloita työpaikasta, turhaan, kun mitään ei kuulukaan työnantajasta, joka ilmoitti
      Työn hakeminen
      33
      745
    Aihe