rengas vuotaa

mikä avuksi??

mulla rengas vuotaa vähän, kerran viikossa joutuu ilmaa lisäämään.
millähän saisi vuodon loppumaan?
rengas hyväkuntoinen joten ei uusiakaan viitsisi.
auttaakos ne sellaiset vaahdot mitä voi suihkuttaa renkaan sisään? joku paikkausvaahto vai mikä se on?
onkohan kallis purkki?
kesärengas aluvanne kyseessä jos sillä mitään väliä.

14

20014

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • peenaa

      ...rengasliikkeessä niin katsovat mistä vuotaa. Jos vaikka joku piikki tai lasin pala. Voi olla helppokin korjata. Tai mahdollista myös venttiilistä vuotaminen, ei kuitenkaan todennäköistä.

    • ynnä muuta..

      Jotkut rengassepät väittävät (väittivät) että paikkausvaahto ruostuttaa peltivanteita.

      Oman kokemuksen mukaan ei kuitenkaan ole ruostuttanut pelti- eikä alumiinivanteita.

      Sinänsä luonnollista että maalipintahan näissä on suojaamassa myös sisäpuolella.

      Jos on pieni vuoto venttiilirungon juuresta niin jo pieni "turaus" vaahtoa saattaa auttaa, eli ei edes kannata päästää koko pulloa nakkiin, pelkkä turaus ja vuotavan venttiilirungon pyörittelyä niin että paikka-aine pääsee kohteeseensa.

      Kuitenkin ensimmäiseksi kannattaa käydä renkaat huolellisesti läpi sitä silmälläpitäen että onko renkaassa jokin "vierasesine", naula, ruuvi, tai joku muu metallinpala tai suikale joita kumma kyllä teillämme lentelee runsaissa määrin..

      JOS, vaurio on pelkkä pistovaurio kuten naulan tai ruuvin aiheuttama, niin voit joko viedä rengasliikkeeseen paikattavaksi, tai ostaa ns. "kamelinpaskasarjan", maksaa muutaman €uron, jossa on vauriokohdan puhdistustyökalu, vulkanointiainetta sekä asennustyökalu jolla paikka työnnetään reijästä läpi, ja nypätään työkalu rivakasti ulos jolloin paikka asettuu paikoilleen.

      Ja huom. tämä paikkausmenetelmä toimii ja on suositeltu VAIN renkaan kulutuspinnan ja vyörakenteen osalla oleviin pistovaurioihin, ei missään nimessä renkaan kylkiin tai olkapäihin!

      • korjataan

        rengasliikkeessäkin reiät ja nimenomaan kulutuspinnan kohdilla. Maksaa n. 10 euroa homma.


      • halpaa
        korjataan kirjoitti:

        rengasliikkeessäkin reiät ja nimenomaan kulutuspinnan kohdilla. Maksaa n. 10 euroa homma.

        melkein uskalla väittää että 10 eurolla
        ei rengasliikkeestä saa kun "hyvää päivää" toivotuksen


      • ........................
        halpaa kirjoitti:

        melkein uskalla väittää että 10 eurolla
        ei rengasliikkeestä saa kun "hyvää päivää" toivotuksen

        Rengasliikkeessä paikattuna.

        Kaikkialla suomessa kun ei päde pääkaupunkiseudun kusetushinnat.


      • ..viime..
        ........................ kirjoitti:

        Rengasliikkeessä paikattuna.

        Kaikkialla suomessa kun ei päde pääkaupunkiseudun kusetushinnat.

        ..kesänä edellä mainitulla tavalla renkaani Rekolan renkaassa, Vantaalla. Hinta oli muistaakseni 12€, joten ei todellakaan paha hinta.


      • kympillä
        halpaa kirjoitti:

        melkein uskalla väittää että 10 eurolla
        ei rengasliikkeestä saa kun "hyvää päivää" toivotuksen

        korjattiin viime tammikuussa naulan puhkaisema rengas Äänekosken Vianorissa.


      • juizzi
        kympillä kirjoitti:

        korjattiin viime tammikuussa naulan puhkaisema rengas Äänekosken Vianorissa.

        Onpa vastuutonta porukkaa rengasliikkeissä, kun paikkaavat kamelinpaskalla. Rengas pitäisi aina sisältäpäin tarkistaa. Ei tarvitse ajaa tyhjällä renkaalla kuin muutama kymmenen metriä niin se vaurioituu sisältäpäin ja on vaarallinen liikenteessä. monet toki ei paljon välitä siitä että onko turvalliset renkaat alla. Minä en ole vielä sellaisessa rengasliikkeessä käynyt jotka kamelinpaskalla olisivat korjanneet.


      • juizzi
        juizzi kirjoitti:

        Onpa vastuutonta porukkaa rengasliikkeissä, kun paikkaavat kamelinpaskalla. Rengas pitäisi aina sisältäpäin tarkistaa. Ei tarvitse ajaa tyhjällä renkaalla kuin muutama kymmenen metriä niin se vaurioituu sisältäpäin ja on vaarallinen liikenteessä. monet toki ei paljon välitä siitä että onko turvalliset renkaat alla. Minä en ole vielä sellaisessa rengasliikkeessä käynyt jotka kamelinpaskalla olisivat korjanneet.

        renkaat nimenomaan irroitetaan vanteelta ja koukulla vedetään kamalinpaska sisältä ulospäin ja vasta ulkopuolelta katkaistaan pois ylimääräiset hännät. Hyvin vulkanoituu ja kestää tuo paikkaus, kokemusta on. Ja maksaa todellakin vain sen kympin.


      • ...maksoi 25 euroa?
        halpaa kirjoitti:

        melkein uskalla väittää että 10 eurolla
        ei rengasliikkeestä saa kun "hyvää päivää" toivotuksen

        Maksoin siis paikkauksesta 25euroa! No mummonmarkkoissa kallis, mutta euroissapa enää ei! Euroissa tuo summa onki sitten jo moninkertainen niinkuin kaikki muukin nykyään euroaikana! Paska valuutta eipä muuta!


      • ylläri.
        ...maksoi 25 euroa? kirjoitti:

        Maksoin siis paikkauksesta 25euroa! No mummonmarkkoissa kallis, mutta euroissapa enää ei! Euroissa tuo summa onki sitten jo moninkertainen niinkuin kaikki muukin nykyään euroaikana! Paska valuutta eipä muuta!

        pkseudulla 20,-


      • .
        ........................ kirjoitti:

        Rengasliikkeessä paikattuna.

        Kaikkialla suomessa kun ei päde pääkaupunkiseudun kusetushinnat.

        maksoi paikkaus ja allelaitto eteläpohjanmaalla 12 ekee !


      • näin
        kympillä kirjoitti:

        korjattiin viime tammikuussa naulan puhkaisema rengas Äänekosken Vianorissa.

        suihkupulloon tiskiainevettä ja ruiskutus renkaaseen. Sitten tubelespaikkaus-sarjalla umpeen.


    • jake,90

      jos vuotokohta on selvillä niin reikää isommaks ja tubeles paikkaa sisälle

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      61
      1725
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1344
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      127
      1270
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1064
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      907
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      339
      849
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      734
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      664
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      653
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      65
      625
    Aihe