Hobie kanootti

14

5866

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Testattu on :)

      Ensin erämessuilla viimeviikolla ja vkloppuna vielä Pirkanmaan vesillä piti uudelleen
      testata.Testattiin puolison kanssa tuota Oasis-versiota eli kahden istuttavaa.Kyllä pitää todeta että ylitti odotukset.Poljettiin järvelle ja vauhti oli yllättävän hyvä. Purje kiinnostaa myös tuohon malliin mutta nyt sitä ei ollut saatavilla testiin.Nyt vain euroja laskemaan ja hankintaa tekemään vielä tälle kesälomalle.Normi kaksikko onkin mutta tuo on yliveto laite.Mukavaa kesää. :)

      • Tuohon (tai noihin) on tullut tutustuttua, tosin vain kuivalla maalla ja paperilla/näytöllä. Koekäyttöön on luvattu, sitten näkee todella.

        Missään ei ole moitittu peliä, päin vastoin. Olen yrittänyt hakea kielteisiä lausuntoja, ilman tulosta. Tekniikan Maailma mielistyi myös siihen.

        Ilmeisesti ihan soiva peli.

        j.


    • Tervehdys kaikille!
      Niin siinä sitten kävi, että ostin itse Hobie kajakin. Nyt on yksi 3-4h reissu takana. Ei hassumpi peli. Sillä sitää yllä tuollaista 6km/h vauhtia aika helposti. Voittaa soutajan helposti. Kokonaisuutena sitä voi verrata polkupyörällä ajoon.
      Yhteenvetona voi sanoa, että hyvä mutta kallis.

    • Docker

      Minulla on ollut nyt kolmatta kesää Hobie Oassis. Kahden poljettava retkikajakki.
      Olen tosi tyytyväinen siihen. Vakaa kuin mikä ja kantavuus mahtava.
      Tämähän tyhjenee itsestään jos saat sen jotenkin nurin. Esim kaadat sen ulapalla, jos näin käy, käännät sen oikeinpäin evästä roikkumalla ja vedät itsesi takaisin kyytiin. Voit harjoitella tämän etukäteen. Uppoamaton, turvallinen, mikä oli minulle tärkeää tietty.
      Vauhti on 0-10 km/t riippuen reisistä. Normi vauhti 5-7 km/t
      Kajakissa on kädet vapaana kokoajan esim vetouisteluun tms vaikka lukemiseen.
      Ohjaus oikealla kädellä molemmille henklöille.
      Vedenpitävät ruumat tavaroille.
      Reisissä on enemmän voimaa ja kestävyyttä kuin käsissä. Eli rauhallista menoa jaksaa vaikka koko päivän.
      Propulsio laitteisto toimii myös kölinä, kajakki on erittäin vakaa vesillä. Ei hätää vaikka suurikin aalto tulee sivusta.
      En vaihtaisi muuhun. Uskallan suositella.

    • Melomelo

      Jollain videolla firman markkinointimies veti kilpaa olympiavoittajan kanssa (tavallinen kajakki) ja voitti helposti, kultamitalisti tuli sukkana perässä. Vetokilpailu olympiavoittaja/maailmanmestari -kaksikkoa vastaan päätyi tasapeliin. Evä-poljinmekanismi on selkeästi erittäin hyvä hyötysuhteeltaan. Moisen värkin hankinta on minullakin harkinnassa.

    • Jobelube

      Näyttää että Hobiessa istutaan aika korkealla, kaatuuko helposti? Kovin matalaan sillä ei kai ole menemistä?

      • MeoMelo

        Koska värkillä ei voi pakittaa eikä kääntää paikallaan, varustukseen kuuluu normaali kajakkimela. Polkimet ääriasennossa evät ovat pohjassa kiinni ja syväys olematon. Leveähkö peli = pienempi syväys kuin retkikajakissa, eli melalla meloen syväys ei ole ongelma.


      • MitaanTietamaton

        Markkinointimateriaali tutkin ja jokin tekniikka näytti olevan pakitukseenkin, mutta melalla se ainakin onnistuu, Sen verran, mitä muskeliveneilyä olen kanootilla harrastanut pikkujoella, niin kivikosketukset kuuluivat asiaan. Miten evät kestävät, kun kanootti liukuu kiven yli?


      • Anonyymi
        MitaanTietamaton kirjoitti:

        Markkinointimateriaali tutkin ja jokin tekniikka näytti olevan pakitukseenkin, mutta melalla se ainakin onnistuu, Sen verran, mitä muskeliveneilyä olen kanootilla harrastanut pikkujoella, niin kivikosketukset kuuluivat asiaan. Miten evät kestävät, kun kanootti liukuu kiven yli?

        Täysillä tehoilla poljettaessa saa kyllä varautua evien metallisalkojen oikaisemiseen kivikosketusten jälkeen.

        Peruutus"vaihteellinen" vetolaite on ollut markkinoilla jo olisiko kolmisen vuotta. Kätevä peli.

        Kaudelle 2020 on tullut vetolaite, jossa evät taittuvat pohjakosketuksessa sivuun ja lukkiutuvat taas paikoilleen, kun polkemista jatkaa esteen jälkeen. Ei ole vielä jälkimarkkinamyynnissä, joten omia kokemuksia ei ole.


    • Jobelube

      Miten on istumakorkeus ja kiikkeryys verrattuna normaalikajakkiin?

      • Anonyymi

        Varmasti todella tukeva tasaisella, isompaan aaltoon moisella virityksellä tuskin kukaan lähtisikään. Hyötysuhde huono, eli "hidas". Joskus testasin, mutta istumakorkeutta en muista, luultavasti korkealla.


    • Anonyymi

      Kokemusta on melottavasta sit-on-top-kajakista, jossa melan vartta pitkin kulkeutui vettä syliin ja penkille ärsyttävästi. Polkuvehkeessä ei ole tuota ongelmaa. Hyötysuhdehan tuossa on kaiken saatavilla olevan tiedon mukaan hyvä, kuten esim. aiempi viesti kertoo vetokilpailujutullaan. Useimmilla ihmisillä on jalkalihakset suhteellisesti paremmassa kunnossa kuin kädet, joten Hobiella päässee vasta-alkajakin heti hyvään hyvään vauhtiin ja tottunut pyöräilijä taittanee heti 50km päivämatkan.

      • Anonyymi

        Melaan on saatavana pisaranpysäyttäjiä, sellaisia mansetteja jotka estävät valumista. Itse melon avoimella suksella, ja näin keväällä kuivapuku on kiva.

        Hobien hyötysuhteen en usko millään yltävän kajakin tasolle - siis jos kajakkia melova osaa meloa, eli käyttää koko vartaloa käsien sijaan.
        Melonnassa voima lähtee jaloista, ei käsistä (kuten yllä kirjoittanut kommentoija ilmeisesti olettaa).


    • Anonyymi

      Hei, poljettava kajakki kiinnostaisi kuntoilumielessä. Onkohan olemassa vaihteellisia versioita? Myötä ja vastatuuliosuudella olisi mukava vaihtaa välitystä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      99
      2860
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2420
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2200
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      17
      2002
    5. 171
      1842
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1836
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1787
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1736
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      133
      1529
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1314
    Aihe