Tuolla alempana oli keskustelua Ajo/lepoajat otsikolla.
Sanottiin että pisin ajoaika olisi 4.5h,jonka jälkeen tauko.
Eikös ajoaika ole 5.5h jonka jälkeen 30 min tauko?
ajoajat
4
915
Vastaukset
- ole väliä
Paljonko laki sanoo:
Käytännössä kannattaa ajaa n. 2 tuntia kun "ajoputki katkeaa" mene kahville väh. 15 min. merkkaa tauoksi
Seuraava n. 2 tuntia kun "ajoputki katkeaa"
nyt menet syömään väh. 30 minuuttia (aivot virkistyy) merkkaa tauoksi.
Sitten taas ajoon n. 2 tuntia kun "ajoputki katkeaa" mene kahville väh. 15 min. merkkaa tauoksi.
(Edellä mainitullla tavalla ajaessa ei v....a että odotat jollain tolpalla 45 minuuttia saamatta keikkaa ja miettien ois kannattanut mennä kahville = tauolle)
Näin ajaen sinun ei tarvitse huolehtia tauoista olet henkisesti ja ruummiillisesti ravittu
Kun käyt VC:ssä tauoilla muista tyhjentää myös pää niin asiakas palvelu sujuu paremmin. - säännöllisesti
Tuolla on myös heitetty kaikenmaailman teorioita taukojen pitämisestä ja siitä, ettei tolpalla odotus aikaa laskettaisi ajoajaksi. Ehkä ei lasketakkaan mutta työ aikaa sekin on, joten laske työaika ja pidä tauot sen mukaan. Jos joku valopää vertaa ajo aikaa työaikaan ja väittää, ettei taukoja tarvitse käytännössä koskaan pitää, koska ne tulee pidettyä tolpilla, vedä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.
Lain mukaan jokiselle kulluu määrätyn ajan jälkeen (työajan) tauot. Tommosilla jutuilla, joissa kerrotaan taukojen täyttyvän tolpilla odottelusta voit pyyhkiä sitä minne aurinko ei koskaan paista.
T. Autoilija, joka pitää huolta myös kuljettajistaan. - Nuottaa
ja saadaan paljon kalaa. Sano kassamies. Mun naapurin rengin ketku joka myös tykkinä tunnetaan ja se ei kuulemma juo kahvia.
- renki
voi vetää vaikka k......... tai soittaa tyttöystävälle tai poikakaverille 15. minuutin puhelun sekin on taukoa kun sen tekee auton ulkopuolella.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli305842Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm144404Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle403247IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm522981Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.3391569Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista
Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas861338- 681313
Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2321216- 791169
Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.
Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul4011161