Mitä olette laittaneet vauvan kastemekon alle? Esikoisemme (poika) kastetaan kirkossa, jossa aina hieman viileää. Ajattelin lyhytthihaista valkoista bodya ja puolipotkarit. Kastetossuja ei ole. Voisiko käyttää vain potkareiden päälle valkoisia HM:n puuvillasukkia.
Entäs sitten itse kotona juhlassa kastetoimituksen jälkeen? Jotain juhlavaa tietty? Itse ajattelin jotain puseroa ja siihen vaikka jotku samettihousut? Miten itse olette lapsenne pukeneet?
Mitä vauvalle päälle kastetilaisuudessa ?
2
1625
Vastaukset 2
- kohta ristiäiset
Meillä on lyhythihainen kastemekko ja jos on lämmin päivä, laitan sen alle lyhythihaisen valkoisen bodyn ja valkoiset puolipotkarit. Jos on viileämpi päivä niin laitan pitkähihaisen bodyn ja puolipotkarit. Mutta en halua että pitkähihaisen bodyn hihat näkyy lyhythihaisen kastemekon alta eli laitan sen bodyn päälle vielä ohuen juhlavan pitkähihaisen röyhelöpaidan ikään kuin jatkoksi kastemekon "hihattomuudelle". Ja meillä on tytön kastetilaisuus, kasteen jälkeen kastemekko vaihdetaan vaaleanpunaiseen juhlamekkoon.
- mapee
on kastepuvun alla ollut body ja sukkahousut. Puolipotkari ajaa saman asian. Vaatteiden kanss aon sekin, että vauvahan on sylissä koko ajan joten äkkiä voi tulal kuumakin jos on liika aja toissalta sellaiset vaatteet, että pysyy päällä eikä esim paita luista selkää pitkin jne..
Meillä kastemekkoa on pidetty siihen asti kun vieraat poistuu. Eihän muissakaan juhlissa vaihdeta mekkoa kesken kaiken? Ei ole mitenkään yleinen tapa, mutta pidetty. Eli jokainen saa rauhassa vuorollaan juhlapukeisen vaavin syliinsä ja kuvia on tietenkin otettu muistoksi jne. Jotenkin pidän siitä fiiliksestä jota tuo käytäntö herättää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 51863
Muistatko Mikkelin panttivankidraaman?
Uusi draamasarja järkyttävästä tapauksesta on tulossa. Tositapahtumiin perustuva sarja ammentaa vuoden 1986 Mikkelin pan63643- 54619
Iäkäs Jämsäläinen mies kuoli poliisiautoon matkalla Jyväskylän putkaan
Iäkäs vanhus humalassa niin huonossa kunnossa, ettei pystynyt huolehtimaan itsestään niin ainoa apu sillä hetkellä oli43552Olen luovuttanut
Välimme menivät niin pahasti solmuun, ettei niitä voi enää korjata. On aika jatkaa elämässä eteenpäin. Toivon sulle kaik29507Ernest Lawson täräytti erikoisen heiton TTK-lehdistötilaisuudessa: " Onko tässä tarkoituksena...?"
Ernest Lawson esitteli uudet TTK-tähtioppilaat ja opettajat torstaina 6.8. lehdistölle. Tulevalla kaudella on yksi hausk4492En välitä sinusta yhtään
Olet pelkkä itsestään liikoja luuleva ämmä. Kierrän sinut kaukaa nyt ja aina. Olit mulle pelkkä lelu vaan.27437- 33415
- 66409
- 32405