olen ensimmäistä kertaa laittamassa pari kukkalaatikkoa parvekkeelle.
auringonpaiste tulee siihen alkaen klo 12 ja kestää iltaan asti.
minä hölmö luulin että riittää kun ostaa mullat ja siten jotain siementä,laittaa ne astioihin parvekkeelle "kasvamaan" ja jää odottamaan mutta ilmeisesti kannattaa ostaa valmiit kukat ja siirtää ne laatikoihin.Siemenissäkin kun näytti olevan 2-3kk ennenkuin olisivat kukat parhaissa loistoissaan.
kysyisinkin teiltä miten pitää toimia(tuuli käy vähäsen,pikkaisen suojaisa paikka sateeltakin)?
mitkä kukat olisivat parhaimpia niin että ensi kertalainenkin saisi parvekkeelleen kesäksi mukavan kukkaloiston aamukahvin seuraksi.
kukkia parvekkeelle
3
1434
Vastaukset
- Gerberakukka
Täälläkin ensikertalainen, joten en ole mikään kamalan viisas näissä kukka-asioissa. Jos sinulla vaan on joku viherpeukalotuttu, niin kukkien ostaminen helpottuu huomattavasti kun mukana henkilö joka tietää mikä sopii mihinkin =)
Minun parvekkeelleni paistaa aurinko iltapäivä kolmesta iltaan asti. Ostin ison gerberan ja laitoin sen halkaisijaltaan n. 30 cm ruukkun. (Nostan sen vielä toistaiseksi yöksi sisälle.) Lisäksi hankin hortensian ja samaan ruukkuun (halkaisija noin 25cm) kaksi murattia. Muratti on ensikertalaiselle helppo, koska se pärjää vähän viileämmässäkin ja jos unohtuu kastella niin se ei heti kuole.
Näillä mennään nyt siihen asti kunnes pääsee hankkimaan ihan kesäkukkia, mitkä eivät vielä näin kylmässä kestä! - emmiina44
Kokeile riippapelargonia, minulla se kukki kauniisti koko kesän, kestää kuivuutta ja hieman sadettakin. Kukkatarhalla istutus on lannoitettu jo valmiiksi, sinun tarvitsee vain huolehtia kastelusta.
- Missukka
Altakastelevat laatikot on paljon kalliimpia, mutta niillä harrastus ei lopu keskikesään kuivahtaneiden kukkien takia. Pohjalle lecasorasta salaojitus. Mielestäni valmiilla peruskukilla kannattaisi aloittaa. Jos innostuu, niin kasvattaa lajimäärää ja aloittaa taimikasvatuksen seuraavana kesänä. Peruskukkia ovat esimerkiksi samettiruusu, orvokki ja petunia. Vähäinen tuuli on mielestäni hyvä, kukat eivät siis ole ihan seisovassa paahteessa. Orvokilta ja petunialta poistetaan kuolleet kukat ettei ne ala tekemään siemeniä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3287925Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662216- 1771886
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit01720epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161452- 1121307
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91291Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181731260RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j601230Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411101