R.Freihoff

ksssss

torpedoi Juicen etnemisen Kieli-Istituutissa.. Huviottavaa kyllä hän lähetti silloiselle opetusministeri Ulf Sunqvistille kirjeen : Mitä leskiselle tehdään, kun osaa jonkin verran kieltä ja on kohtalainen kitaristi". Leskinen lähetti Ulfille kirjeen et Freihoff..on kohtalainen hanuristi...

10

2395

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kylähullu (the last one)

      Leskinen on sanonut, että olo tuntui ihan juutalaiselta kun saksalainen Freihoff häntä moitti.

      • kuva täällä

    • Afroditen_poika

      Mitä ilmeisimminkin Freihoffiin liittyen kappaleessa "Minä (sunnuntailapsi)" lauletaan:

      "sanoo Roland: itsenne menkää
      minä yllä ei diplomiin
      ja saksalaista kenkää
      saa minä ahteriin"

      Olen miettinyt, että tuossa ensimmäisessä säkeessä saattaa olla monimerkityksellinen viittaus filosofi Roland Barthesiin.

      Eräs Barthesin kuuluisimmista teeseistä oli, ettei sanataiteilija luo merkityksiä tekstiin vaan tekstin lukija. Toisin sanoen tekstin tulkinta on aina vain ja ainoastaan lukijasta kiinni. Tekstiä lukiessa jokaisen on "mentävä itseensä" ja muodostettava tekstin tulkinta omien kokemustensa ja ajatustensa kautta. Samaahan Juicekin usein sanoi.

      Traagista kyllä, Barthesin päättelyketju johtaa ajatukseen, että tekstistä oman tulkintansa itsenäisesti luova lukija johtaa "kirjailijan kuolemaan", koska kirjailijalla ei siinä vaiheessa ole enää tekstin suhteen mitään virkaa.

      Barthes on esittänyt ajatuksensa teoksessaan "Death of the Author" ("Tekijä on kuollut"). Myös kyseistä teosta toki voi lukea saman periaatteen mukaisesti. Eli tehden itse tekstistä omat tulkintansa, joilla ei enää ole Barthesin kanssa mitään tekemistä ;)

      • Vanha fami

        näinhän se vois olla ...


    • Wobbelsender

      Muuten hyvä juttu mutta edellä oleva juttu on pelkkä legenda.
      Juice torpedoi itse itsensä.
      Laki asetus ja ministeriön päätökset velvoittivat reksiä joka muuten on maailmanluokan opettaja - olin oppilaana 3 vuotta.
      Juice kieltäytyi osallistumasta sivukielen opintoihin joissa oli läsnäolopakko.
      Asiasta neuvoteltiin tietääkseni useampiakin kertoja ministeriöön päin että Juicea ei olisi erotettu mutta hän kieltäytyi ja siitä seurasi reksille ainoa mahdollinen toimenpide eli erottaminen instituutista.
      Tämän valossa legenda on aina mukavampi kuin totuus ... kerrotaan siis pelkästään legendoja eikös vaan.

      • Vale-Dmitri

        Roland Freihoff on erittäin pätevä opettaja ja kaikin puolin asiallinen ja mukava kaveri muutenkin. Tiedän sen omasta kokemuksestani, koska olen itse ollut hänen oppilaanaan. Juice antoi lausunnoillaan hänestä täysin väärän kuvan. Vikahan oli tietenkin aina jossakin muualla kuin taiteilija Leskisessä itsessään.


      • Kritiikkiä

        Pitää varmaan paikkansa, mutta oma lukunsa on, mitä järkeä moisissa läsnäolopakoissa on. Eikö pääasia ole niiden asioiden osaaminen mitkä kuuluvat opetusohjelmaan ja osaamisen esilletuominen tenteissä? Jos opettelee ne asiat jollain muulla tavalla, niin miksi ihmeessä sinne opinahjoon pitää väkisin mennä istumaan - eikö se ole silkkaa koulun tai opetushenkilökunnan vallankäyttöä opiskelijoihin nähden - halutaan pitää opiskelijat "ruodussa"?

        Juice oli persoonaltaan erittäin introvertti ja olen ymmärtänyt, että hänellä oli tapana opiskella kieliin liittyvät asiat pitkälti yksinään kirjaston kirjoja tutkaillen. Miksi se on huonompi opiskelutapa kuin istua luennolla kuuntelemassa jonkun esitelmöintiä?


    • zuis

      Mulukku Rolle!

    • oikeinkin

      Ulf Sundqvist mielestäni vastasi että asia on oppilaitoksen sisäinen eikä siitä sen enempää.

    • muistelenkin

      Roland Freihoff jopa pikemmin yritti estää sitä opetusministerin avulla että Leskistä erotettaisiin jos hyvä pätevyys. Mutta kun Ulf Sundqvist piti asiaa oppilaitoksen omana niin säännöt olivat sääntöjä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      75
      5424
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      17
      2406
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1937
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      47
      1638
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1581
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1378
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1287
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      9
      1259
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1219
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1183
    Aihe