Olen pettänyt

kaikki!.

Olen kärsinyt ahmimishäiriöstä lähes 10 vuotta, murrosiän alkamisesta saakka. Painoni on heitellyt todella paljon, olen ollut hyvin lihava, sitten hoikempi ja taas on paino alkanut nousta. Painoindeksi nyt 25.
Todella harvoin ahmimiskohtauksen jälkeen olen oksentanut, mutta se on harvinaista. En edes pysty siihen. Eli bulimiaa tämä ei ole..

Olen luvannut monta kertaa miehelleni, että alan syödä terveellisempi, liikun, en ahmi ja huolehdin terveydestäni. Silti joka kerta petän lupaukseni. Ahmin, olen kiukkuinen, ahmin ja ahmin. Poden todella huonoa omaatuntoa, kun olen syönyt kaiken, mitä kaapissa on ollut. En pysty hillitä itseäni.
Sitten kiukuttelen ja puran pahan oloni mieheeni.

Mies kyllä yrittää auttaa, yrittää uskoa ja luottaa, mutta aina joutuu pettymään, kun taas kerran petän lupaukseni. En pysty hillitsemään itseäni. Vihaan itseäni. Häpeän itseäni!
Mieheni varmasti joutuu ajoittain häpeämään minua: jos seurassa alan ahmia, kun painoni nousee, on läskiä ja en ole kovin viehättävä.
En itsekään pidä itseäni enää terveenä enkä viehättävänä.

Nyt on pakko yrittää kaikkensa, että voisin pitää lupaukseni. En ahmi, syön normaalisti, yritän syödä terveellisesti, liikun, hoidan itseni kuntoon. NORMAALIKSI.
Voimat vain alkaa olla lopussa.
Säälin miestäni, kun hän joutuu katsella minua ja ahmimistani.

4

1014

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tavalla

      ajatellen, et onnistu: Jos sulla on vaikka ripuli, niin päätätkö silloinkin ettet kyllä aio ulostaa, ja jos sitten paska pyrkii housuun, niin olet epäonnistuja?! Et tietenkään. BED on sairaus ja tarvitset apua, ei se itsekurilla häviä, niin kuin ei muutkaan syömishäiriöt.

      Syömishäiriöinen ei tarvitse ensisijaisesti apua syömisenhallintaan (toki sitäkin, kun sairaus on ensin parannettu, ihan niin kuin vammautuneenkin pitää opetella uudelleen kävelemään kun rikkoutuneet luut on ensin korjattu), vaan niiden tuntemusten ja ajatusten hallintaan, jotka laukaisevat, toisilla himon ahmia ja toisilla tarpeen kiduttaa itseään nälällä. Syömishäiriö on se jokin pakottava, ylitsepääsemätön tunne ja sen väärin ohjelmoitu hallinta, ei itse ruoka ja syöminen.

      Hyvin harva paranee syömishäiriöstä ilman ammattiauttajan apua.
      Ensimmäinen askel kuitenkin on se, että lopettaa itsensä halveksimisen ja haukkumisen.

    • mmandariini

      Tuo ahmimisen jälkeinen/aikainen kiukkuisuus on kyllä ihan sairaan ärsyttävää! Ihan sääliks käy läheisiä silloin, mut sille ei vaan voi mitään! ..Vaikka kuinka yrittäis :o

      • sairaus

        Itse olen nyt vaihdellut painoani 10kilon säteellä ahmimalla ja paastoamalla, mikä on näin lyhyelle ihmeselle iso vaihtelu, päähän siinä menee sekaisin.Omakaan mies sitä enää kestä, kun hänestä tukea haen. Diagnoosia en ole saanut, mutta se on tulossa. Mieheni yritti ainakin kuukauden ajan ylipuhua minua lääkärille ja sitten yksi päivä soitin. Soitin, koska inhosin itseäni työpaikan vessassa itkien niin, etten voinut mennä palvelemaan asiakkaita. Parin viikon sisällä pääsen käymään ensimmäisen kerran. Tiedän, että alkaa yksi jos toinenkin sekoamaan, jos ei hae ammattiapua. Ystävän syömishäiriö oli suurin syyni, miksi itse sairastan, ainakin jotakin. Vaikka muiden tähden lääkäriin?


    • Silvia_T

      Et ole syypää tilanteeseesi. Eikä sinun tarvitse myöskään hävetä mitään. Hakeudu hoitoon, niin saat apua.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1916
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1662
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1584
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1505
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      Hämähäkit, kotilot ja hyönteiset
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1173
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1148
    Aihe