Lähitaksi se sitten on hieno firma!
Ajaa maksupäätteeksi omaa versiota joka maksaa tonnin enemmän kuin muualta ostettu vastaava.
Autoilijoiden olisi syytä varoa semeliä muutenkin, mittarit ei tosiaan päivity automaattisesti.Useat autoilijat ajavat edelleen tietämättään vanhoilla taksoilla,menetykset tuhansia euroja... ihmetyttää lähitaksin ja semelin yhteys? vaihtoehtoja ei ole eikä anneta..
Loppupelissä asiakas maksaa, ja taksit kurjistuu..
hyvä lähitaksi! ja semel
49
8645
Vastaukset
- v----u
nyt nyppii....
terv vantaalta... - snaju
ok, mitenkähän muualla taksat? ainakin lähtö..
- kuli
olkoon.Mitä firmaa edustat?Ainakin niiden 3:n auton mittarit,joita olen tässä pyöritellyt,pitä-
vät paikkansa n.karkeasti arvioiden.Tapanani
nimittäin on tuupata osoite naviin ja katsoa
kilometrit kohteeseen ja arvioida hinta.Siis
ihan issekseen päässäni.Omanlaisensa hupi sekin.
Eipä ole isompia heittoja ollut.Enkä ole myöskään
kuullut muidenkaan valittavan ajavansa alennuksella. - suurta sellaista
Tämä sun juttus on täyttä sontaa. Ensinnäkin se maksupääte on ihan saman hintainen, kuin esim. Helsinkiläisille ym. Eli väärä tietosi no.1. Taksat päivittyvät automattisesti mittareihin mutta jos mittari sen jälkeen avataan pajalla esim. softapäivitys ym. on siihen ajettava pajalla taksata uudelleen siellä olevalta kasetilta. Paja on vastuussa tästä toimenpiteesä. Nyt ne eivät ole näin tehneet. Eli väärä tietosi no.2
Lähitaksin ja esim. Helsingin maksupäätteissä ei ole muuta eroa, kuin se että Helsinkiläiset tarvitsevat päätteen, jossa on oma sim- kortti mutta Lähitaksin autot eivät sellaita tarvitse, koska niissä on jo erilliset modeemit joissa on sim-kortti valmiina.
Kannattasiko ottaa asioista hieman selvää ennen, kuin alkaa avautumaan mutu juttuja?- hinta
on siis 650e? Lähde www.manison.net?
Vai 1380e www.taksitarvike.fi? joka on semelin kioski.. Onneks olkoon vaan helsinkiläisillekin.. Eli siis taksat on sekasin kaikilla takselilla joihin asennettu/päivitetty mittarit lähitaksin softalla viimeisen korotuksen jälkeen, nyt ei mene hyvin....
Niinpä, sitä tietoa kun jostain tulisi, ettei tarttis täällä avautua... - perille vai?
hinta kirjoitti:
on siis 650e? Lähde www.manison.net?
Vai 1380e www.taksitarvike.fi? joka on semelin kioski.. Onneks olkoon vaan helsinkiläisillekin.. Eli siis taksat on sekasin kaikilla takselilla joihin asennettu/päivitetty mittarit lähitaksin softalla viimeisen korotuksen jälkeen, nyt ei mene hyvin....
Niinpä, sitä tietoa kun jostain tulisi, ettei tarttis täällä avautua...Kyseinen 650€ malli ei pysty vastaanottamaan ainuttakaan taksimaailman korttia. Sillä ei pysty vastaanottamaan kaupunkien kortteja, taksiliiton omia kortteja, ei HTD:n, Lähitaksin ym. tilausvälitysyhtiöiden omia kortteja, ei X cardia jne. Sillä voi ottaa vastaan vain tavalliset pankkien ja luottokunnan kortit.
Takseihin tulevissa laitteissa on aivan eri softat, jotka on yksilöllisesti takseille räätälöityjä. Se nostaa kyseisen laitteen hintaa.
Jos taksat ovat mittareissa sekaisin, siitä vastaa aina taksamittarin sinetöinnyt asennuspaja. Pajan kuuluu tarkistaa, että mittarissa on oikeat taksat enennen, kuin se kirjoittaa uuden sinetöintitodistuksen. Kyseisellä taksasekoilulla ei ole mitään tekemistä Lähitaksin kanssa. Koska olet ollut viimeksi ajossa? Asiastahan on tuulut koneelta tietoa ja toiminta ohjeita vaikka kuinka. Kyseisissä viesteissä on myös kerrottu mistä voi lukea lisätietoa asiasta. Jos suunnittelet asiasta korvausvaatimusta, ota yhteyttä mittaripajaan, joka mittarin taksat on sekoittanut.
Tietoa voi jakaa ymmärrystä ei. - hinta
perille vai? kirjoitti:
Kyseinen 650€ malli ei pysty vastaanottamaan ainuttakaan taksimaailman korttia. Sillä ei pysty vastaanottamaan kaupunkien kortteja, taksiliiton omia kortteja, ei HTD:n, Lähitaksin ym. tilausvälitysyhtiöiden omia kortteja, ei X cardia jne. Sillä voi ottaa vastaan vain tavalliset pankkien ja luottokunnan kortit.
Takseihin tulevissa laitteissa on aivan eri softat, jotka on yksilöllisesti takseille räätälöityjä. Se nostaa kyseisen laitteen hintaa.
Jos taksat ovat mittareissa sekaisin, siitä vastaa aina taksamittarin sinetöinnyt asennuspaja. Pajan kuuluu tarkistaa, että mittarissa on oikeat taksat enennen, kuin se kirjoittaa uuden sinetöintitodistuksen. Kyseisellä taksasekoilulla ei ole mitään tekemistä Lähitaksin kanssa. Koska olet ollut viimeksi ajossa? Asiastahan on tuulut koneelta tietoa ja toiminta ohjeita vaikka kuinka. Kyseisissä viesteissä on myös kerrottu mistä voi lukea lisätietoa asiasta. Jos suunnittelet asiasta korvausvaatimusta, ota yhteyttä mittaripajaan, joka mittarin taksat on sekoittanut.
Tietoa voi jakaa ymmärrystä ei.eli stadin 1300 taksia lähitaksin n.1400 taksia = 2700 kertaa 1000e = 2,7 milj euroa.... aika hyvä hinta softasta.. Varsinkaan kun vanhat softatkaan ei toimi niin kuin pitäisi.
tieto mitä datalla jaetaan= ota parametrit 89E aika pientä näin isosta mokasta. Lähitaksin sivujen toiminta ohjeet kuulostaa aika onnettomilta, lähinnä pesee itsensä vaan pois välistä...
Koskas muuten itse olet ollut radalla viimeksi, taitaa olla jo aikaa vuosia.. Ehkä olisi aika antaa tilaa jo nuoremmille jotka liikkeellä avoimin mielin.Ja tässä maailmassa... - ei kannata...
hinta kirjoitti:
eli stadin 1300 taksia lähitaksin n.1400 taksia = 2700 kertaa 1000e = 2,7 milj euroa.... aika hyvä hinta softasta.. Varsinkaan kun vanhat softatkaan ei toimi niin kuin pitäisi.
tieto mitä datalla jaetaan= ota parametrit 89E aika pientä näin isosta mokasta. Lähitaksin sivujen toiminta ohjeet kuulostaa aika onnettomilta, lähinnä pesee itsensä vaan pois välistä...
Koskas muuten itse olet ollut radalla viimeksi, taitaa olla jo aikaa vuosia.. Ehkä olisi aika antaa tilaa jo nuoremmille jotka liikkeellä avoimin mielin.Ja tässä maailmassa...Sun kanssa on turha jatkaa keskustelua tästä aiheeta, kun kerran et kerrottuja faktoja pysty sisäistämään.
- Fil.kand.HH
ei kannata... kirjoitti:
Sun kanssa on turha jatkaa keskustelua tästä aiheeta, kun kerran et kerrottuja faktoja pysty sisäistämään.
Siis takseilla paha moka, taksat väärin?
Ja nyt hankinnassa maksupäätteet yli hintaan?
Mietityttää tässä asiassa päätöksen tekijöiden motiivit? Ja onko asioista oikeasti järjestetty tarjouskilpailu, nimittäin sen luokan summista on kyse että eu lait vaativat avoimen tarjouskilpailun. Kuka/ketkä tehnyt ko.hankintapäätöksen? - kansakoulu päässälasku
hinta kirjoitti:
eli stadin 1300 taksia lähitaksin n.1400 taksia = 2700 kertaa 1000e = 2,7 milj euroa.... aika hyvä hinta softasta.. Varsinkaan kun vanhat softatkaan ei toimi niin kuin pitäisi.
tieto mitä datalla jaetaan= ota parametrit 89E aika pientä näin isosta mokasta. Lähitaksin sivujen toiminta ohjeet kuulostaa aika onnettomilta, lähinnä pesee itsensä vaan pois välistä...
Koskas muuten itse olet ollut radalla viimeksi, taitaa olla jo aikaa vuosia.. Ehkä olisi aika antaa tilaa jo nuoremmille jotka liikkeellä avoimin mielin.Ja tässä maailmassa...Laskin tuossa lueskelessa hintaa,
Siis hinta semeliltä ostettuna noin 4,5 milj. euroa ja suoraan muilta jälleenmyyjiltä 1,8 milj. euroa... hupsista... - sepi
Fil.kand.HH kirjoitti:
Siis takseilla paha moka, taksat väärin?
Ja nyt hankinnassa maksupäätteet yli hintaan?
Mietityttää tässä asiassa päätöksen tekijöiden motiivit? Ja onko asioista oikeasti järjestetty tarjouskilpailu, nimittäin sen luokan summista on kyse että eu lait vaativat avoimen tarjouskilpailun. Kuka/ketkä tehnyt ko.hankintapäätöksen?EU lainsäädäntö koskee julkisia hankintoja, ei yksityisen yrityksen hankintoja.
- laskemaan
kansakoulu päässälasku kirjoitti:
Laskin tuossa lueskelessa hintaa,
Siis hinta semeliltä ostettuna noin 4,5 milj. euroa ja suoraan muilta jälleenmyyjiltä 1,8 milj. euroa... hupsista...Kuule älä turhaan vaivaudu laskemaan. Kyseisillä laitteilla ei taida olla muutta yhteistä, kuin ulkonäkö, kuoret ja koneisto. Softa on aivan erilainen. Ja nyt kun alkaa taas se aiempi softanhinta lässyts, niin Windowskin maksaa muutaman satkun mutta Linux on ilmainen. Tässä laitteessa pätee sama asia.
Kaikki vähääkään näistä laitteista tietävä tajuaa, että esim. jo se 500€ on kova hinta moisesta hyllytavarasta. Tosin kysessä on tuote, jota ei saa edes korjata, kun se menee rikki, vaan tilalle on aina ostettava uusi. Älkääkä sitten unohtako, että tuon laitteen hinnan päälle tulevat sen ylläpitokulut /kk. Ovat aivan toista luokkaa, kun nykyisellä CT820 lukijalla.
Tässäkään asiassa syy ei ole taksien, vaan pankkien ja luottolaitosten, jotka moisia kortteja väkisin työntävät ihmisille. - semelin pakkomyyjälle
laskemaan kirjoitti:
Kuule älä turhaan vaivaudu laskemaan. Kyseisillä laitteilla ei taida olla muutta yhteistä, kuin ulkonäkö, kuoret ja koneisto. Softa on aivan erilainen. Ja nyt kun alkaa taas se aiempi softanhinta lässyts, niin Windowskin maksaa muutaman satkun mutta Linux on ilmainen. Tässä laitteessa pätee sama asia.
Kaikki vähääkään näistä laitteista tietävä tajuaa, että esim. jo se 500€ on kova hinta moisesta hyllytavarasta. Tosin kysessä on tuote, jota ei saa edes korjata, kun se menee rikki, vaan tilalle on aina ostettava uusi. Älkääkä sitten unohtako, että tuon laitteen hinnan päälle tulevat sen ylläpitokulut /kk. Ovat aivan toista luokkaa, kun nykyisellä CT820 lukijalla.
Tässäkään asiassa syy ei ole taksien, vaan pankkien ja luottolaitosten, jotka moisia kortteja väkisin työntävät ihmisille.jälleenmyyjä suoraan ylläpito 92e/vuosi
semel "palvelumaksu" nyt yli 100e/2kk,
kumpikohan olikaan kalliimpi?
lähteet: manison.net ja semelin lasku - olemaan Sagemia?
semelin pakkomyyjälle kirjoitti:
jälleenmyyjä suoraan ylläpito 92e/vuosi
semel "palvelumaksu" nyt yli 100e/2kk,
kumpikohan olikaan kalliimpi?
lähteet: manison.net ja semelin laskuNykyinen reilu 100€/2kk pitää sisällään kaikkien semelin laitteiden ylläpidon, siis mittarit, kortinlukijat, autolaitteet.
Mihinkähän summiin se nousee Sagemin astuttua mukaan kuvioihin?
Noissa manisonin hinnoissa on otettava myös huomioon tuo liki pakollinen vaihtolaite soipimus 93,50€/v/36kk jonka jälkeen 110,30€/v. Lisäksi se 92€/v ohjelmistonylläpidosta ja sen päälle viellä 21,50€/kk GPRS liittymästä ja data liikenteestä. Jos autossa on jo modeemi, kuten LT:n autoissa tuo GPRS osuus jää kokonaam pois. - muualta
olemaan Sagemia? kirjoitti:
Nykyinen reilu 100€/2kk pitää sisällään kaikkien semelin laitteiden ylläpidon, siis mittarit, kortinlukijat, autolaitteet.
Mihinkähän summiin se nousee Sagemin astuttua mukaan kuvioihin?
Noissa manisonin hinnoissa on otettava myös huomioon tuo liki pakollinen vaihtolaite soipimus 93,50€/v/36kk jonka jälkeen 110,30€/v. Lisäksi se 92€/v ohjelmistonylläpidosta ja sen päälle viellä 21,50€/kk GPRS liittymästä ja data liikenteestä. Jos autossa on jo modeemi, kuten LT:n autoissa tuo GPRS osuus jää kokonaam pois.ostettuna sama laite tulee halvemmaksi. käyttömaksut hintaero jaettuna vaikka 10 vuodella mikä todennäköisesti ei tule toteutumaan kun katsotaan taaksepäin tätä teknistymistä alalla..
- Sama laite??
muualta kirjoitti:
ostettuna sama laite tulee halvemmaksi. käyttömaksut hintaero jaettuna vaikka 10 vuodella mikä todennäköisesti ei tule toteutumaan kun katsotaan taaksepäin tätä teknistymistä alalla..
Minä se vaan en käsitä, kuinka joku on edeleen sitä mieltä, että kyseessä olisi sama laite. Laite on uloasultaan sama mutta olisi mukava tietää, kuinka se "muualta" ostettu laite keskustelee esim. taksamittarin kanssa? Miten itse kytket sen tulostamaan taksamittarista lähtöajan, kyydin kilometrit, kyydin kokonaiskeston, mahdolliset avustuslisät ym. Esim. kunnat vaativat kyseiset tiedot, heille ei pelkkä summa kyydistä riitä. Samoin KELA vaatii samat tiedot ja koneellisen kuitin, josta nämä kaikki on todettavissa 1.6.2008 alkaen.
Kerro ihmeessä, jos tiedät, miten "muualta" ostettu laite pystty tähän? Mistä saat esim. sen välipalikan, joka tulee Sagemin ja taksamittarin väliin, jolla ne vaihtavat tietoja keskenään? Mistä saat "muualta" ostettuun malliin taksisoftan? Kerro nyt, niin me muutkin päästään ostamaan sellaiset halvemmat mallit, joka toimii taksissa? Kukaan se osta tuota Semelistä, jos vastaavan todella saa muualta puoleenhintaan. - Works man
Sama laite?? kirjoitti:
Minä se vaan en käsitä, kuinka joku on edeleen sitä mieltä, että kyseessä olisi sama laite. Laite on uloasultaan sama mutta olisi mukava tietää, kuinka se "muualta" ostettu laite keskustelee esim. taksamittarin kanssa? Miten itse kytket sen tulostamaan taksamittarista lähtöajan, kyydin kilometrit, kyydin kokonaiskeston, mahdolliset avustuslisät ym. Esim. kunnat vaativat kyseiset tiedot, heille ei pelkkä summa kyydistä riitä. Samoin KELA vaatii samat tiedot ja koneellisen kuitin, josta nämä kaikki on todettavissa 1.6.2008 alkaen.
Kerro ihmeessä, jos tiedät, miten "muualta" ostettu laite pystty tähän? Mistä saat esim. sen välipalikan, joka tulee Sagemin ja taksamittarin väliin, jolla ne vaihtavat tietoja keskenään? Mistä saat "muualta" ostettuun malliin taksisoftan? Kerro nyt, niin me muutkin päästään ostamaan sellaiset halvemmat mallit, joka toimii taksissa? Kukaan se osta tuota Semelistä, jos vastaavan todella saa muualta puoleenhintaan.Ei niitä vielä tehdä, vaan saapi nähdä unta tulevasta ihan oikeesti nii i.
- mikä ruskea ja haisee
väärä tieto 1.Kukaan ei ole väittänyt että maksupääte erihintainen helsinkiläisten kanssa(vaikkakin lähitaksin autot ei tarvitse sitä suunnattoman kallista sim-korttia enään) vaan että muualta saa lukijan halvemmalla. Sinänsä ominaisuudet; likuma, ei tarvetta,x-card,kuulostaa samalta kuin se käyttöluotto, ei tarvetta, kuntien älykortit, nyt jo Espoon kk-korteissa sellaiset provisiot että ei juurikaan kiinosta, ja vantaalla tulee lienee käymään samoin jos ajot annetaan vantaan taksi oy;n hoitoon. Sinänsä asian luulis kiinnostavan vammaisjärjestöjä...
Laissa muistaakseni määrätään vain ja ainoastaan yleisimmät luottokortit.
Sinänsä käsittääkseni suurten taksikeskusten (Htd ja Lähitaksi) Tehtävä on välittää kyytejä ei maksuliikennettä.Nyky aikana kaikki pystyy kyllä helposti hoitamaan itse oman maksuliikenteensä.
väärä tieto 2. Mielenkiintoista sinänsä että mittaripajat jotka asentaneet mittareita vuodesta yksi ja kaksi eivät osaa päivittää semelin mittareita... Kummassa vika mittarissa vai kaikissa pajoissa... Asia kiinnostanee mittarimallit käytettäväksi hyväksyneitä.
Nämähän on vaan ihan mutu tietoja mutta missä muualla asioista voi keskustella näinkin vapaasti, kuten kaikki alalla toimivat varmasti huomanneet paikalliset tiedoitus kanavat vain ja ainoastaan paikallisten Toimitusjohtajien kaytössä, vai onko kukaan jolla oma mielipide asioista saanut palstatilaa tiedoituslehdissä? Htd, espoon tai vantaan?
Ja kaikki iloisesti eläkkeelle;) - Jästipää
mikä ruskea ja haisee kirjoitti:
väärä tieto 1.Kukaan ei ole väittänyt että maksupääte erihintainen helsinkiläisten kanssa(vaikkakin lähitaksin autot ei tarvitse sitä suunnattoman kallista sim-korttia enään) vaan että muualta saa lukijan halvemmalla. Sinänsä ominaisuudet; likuma, ei tarvetta,x-card,kuulostaa samalta kuin se käyttöluotto, ei tarvetta, kuntien älykortit, nyt jo Espoon kk-korteissa sellaiset provisiot että ei juurikaan kiinosta, ja vantaalla tulee lienee käymään samoin jos ajot annetaan vantaan taksi oy;n hoitoon. Sinänsä asian luulis kiinnostavan vammaisjärjestöjä...
Laissa muistaakseni määrätään vain ja ainoastaan yleisimmät luottokortit.
Sinänsä käsittääkseni suurten taksikeskusten (Htd ja Lähitaksi) Tehtävä on välittää kyytejä ei maksuliikennettä.Nyky aikana kaikki pystyy kyllä helposti hoitamaan itse oman maksuliikenteensä.
väärä tieto 2. Mielenkiintoista sinänsä että mittaripajat jotka asentaneet mittareita vuodesta yksi ja kaksi eivät osaa päivittää semelin mittareita... Kummassa vika mittarissa vai kaikissa pajoissa... Asia kiinnostanee mittarimallit käytettäväksi hyväksyneitä.
Nämähän on vaan ihan mutu tietoja mutta missä muualla asioista voi keskustella näinkin vapaasti, kuten kaikki alalla toimivat varmasti huomanneet paikalliset tiedoitus kanavat vain ja ainoastaan paikallisten Toimitusjohtajien kaytössä, vai onko kukaan jolla oma mielipide asioista saanut palstatilaa tiedoituslehdissä? Htd, espoon tai vantaan?
Ja kaikki iloisesti eläkkeelle;)Sinä se taas kerran osoitat kaikille kuinka muutamat alalla olevat osaavat olla jästipäitä, joille ei mene mikään perille, tai sitten et edes ole autoilja. Kerro ihmeessä se paikka, josta saat taksikäyttöön soveltuvan maksupäätteen, jonka voi kytkeä Semelin mittariin ja joka keskustelee myös sen mittarin kanssa? Jos olet niin ässä, niin mä lupaan tarjota illan. Muista, että laissa mainittujen korttien lisäksi kaikkien isojen keskusten autoilijat ovat allekirjoittaneet sopimuksen, jonka perusteella he ovat velvoitettuja ottamaan vastaan keskuksen määräämät maksuvälineet. Näihin kuuluu myös nämä kk- ja sote ym. alan omat kortit. Asiakkaan on voitava maksaa kyytinsä millä haluaa, keskusten joutumatta kyselemään asiakkaan maksuaikomuksia minuutti tolkulla, se ei ole mitään palvelua ja luulen, että kaikki asiakkaatkin allekirjoittavat tämän asian, vaikka se ei sinulle ilmeisesti kävisikään.
Eli vaikka kuinka väität, että lukijan saa muualta halvemmalla, kyseessä ei ole lukija, jolla autoilija tulee toimeen Lähitaksin tai HTD:n hyväksymien korttien kanssa.
Tietämättättömyytesi asioista paljastuu mm. Espoon kk- kotti asiassa. 1.1.2009 kaikki kyseisten korttien proviisiot poistuvat kokonaan mutta kaupunki edellyttää saavansa matkasta kuitin, jossa ilmenee myös ajetun matkan tiedot taksamittarilta. Mistä nämä tiedot tulevat sellaiseen maksupäätteeseen, joka ei keskustele taksamittarin kanssa? Kerro?
Vantaalla kk-kyytejä ei siirretä Vantaan taksi oy:n hoidettavaksi, vaan kaikki kyydit tilataan edelleen Lähitaksin kautta. Espoo ja Kauniainen siis siirtyvät käyttämään nykyistä Vantaan mallia, kyytejä ei yhdistellä enää ja niitä saa ajaa kaikki autot, kunnasta rippumatta. Kaikki kyydit on kuitenkin tilattava Lähitaksista. Päinvastoin, kun vihjaat, vammaisjärjestöt ovat erittäin tyytyväisiä tulevaan muutokseen.
Ei pitäsi alkaa avautumaan asioista joita ei näköjään ole mitään hajua, vaan jää heti housut kintussa kiinni täydestä tietämättömyydestä :)
Ammu edes joku kertomistani faktoista alas jos pystyt. - puuhun
Jästipää kirjoitti:
Sinä se taas kerran osoitat kaikille kuinka muutamat alalla olevat osaavat olla jästipäitä, joille ei mene mikään perille, tai sitten et edes ole autoilja. Kerro ihmeessä se paikka, josta saat taksikäyttöön soveltuvan maksupäätteen, jonka voi kytkeä Semelin mittariin ja joka keskustelee myös sen mittarin kanssa? Jos olet niin ässä, niin mä lupaan tarjota illan. Muista, että laissa mainittujen korttien lisäksi kaikkien isojen keskusten autoilijat ovat allekirjoittaneet sopimuksen, jonka perusteella he ovat velvoitettuja ottamaan vastaan keskuksen määräämät maksuvälineet. Näihin kuuluu myös nämä kk- ja sote ym. alan omat kortit. Asiakkaan on voitava maksaa kyytinsä millä haluaa, keskusten joutumatta kyselemään asiakkaan maksuaikomuksia minuutti tolkulla, se ei ole mitään palvelua ja luulen, että kaikki asiakkaatkin allekirjoittavat tämän asian, vaikka se ei sinulle ilmeisesti kävisikään.
Eli vaikka kuinka väität, että lukijan saa muualta halvemmalla, kyseessä ei ole lukija, jolla autoilija tulee toimeen Lähitaksin tai HTD:n hyväksymien korttien kanssa.
Tietämättättömyytesi asioista paljastuu mm. Espoon kk- kotti asiassa. 1.1.2009 kaikki kyseisten korttien proviisiot poistuvat kokonaan mutta kaupunki edellyttää saavansa matkasta kuitin, jossa ilmenee myös ajetun matkan tiedot taksamittarilta. Mistä nämä tiedot tulevat sellaiseen maksupäätteeseen, joka ei keskustele taksamittarin kanssa? Kerro?
Vantaalla kk-kyytejä ei siirretä Vantaan taksi oy:n hoidettavaksi, vaan kaikki kyydit tilataan edelleen Lähitaksin kautta. Espoo ja Kauniainen siis siirtyvät käyttämään nykyistä Vantaan mallia, kyytejä ei yhdistellä enää ja niitä saa ajaa kaikki autot, kunnasta rippumatta. Kaikki kyydit on kuitenkin tilattava Lähitaksista. Päinvastoin, kun vihjaat, vammaisjärjestöt ovat erittäin tyytyväisiä tulevaan muutokseen.
Ei pitäsi alkaa avautumaan asioista joita ei näköjään ole mitään hajua, vaan jää heti housut kintussa kiinni täydestä tietämättömyydestä :)
Ammu edes joku kertomistani faktoista alas jos pystyt.Hyvä asenne tällä taksisetien totuuden torvella.
Pidä se, asiat on näin ja niitä ei saa muuttaa.
muuten paha perii..
Todellakin onko tosiaan niin että taksikeskukset välittää myös maksut? Eli siis toimii niinkuin pankkina? Luulisi että taksikeskus on taksikeskus ja pankki on pankki... Vastaus varmaankin että niinhän sitä tyhmempi luulisi, mikäli oikean kuvan keskustelun tasosta saanu.. - halvaus
Jästipää kirjoitti:
Sinä se taas kerran osoitat kaikille kuinka muutamat alalla olevat osaavat olla jästipäitä, joille ei mene mikään perille, tai sitten et edes ole autoilja. Kerro ihmeessä se paikka, josta saat taksikäyttöön soveltuvan maksupäätteen, jonka voi kytkeä Semelin mittariin ja joka keskustelee myös sen mittarin kanssa? Jos olet niin ässä, niin mä lupaan tarjota illan. Muista, että laissa mainittujen korttien lisäksi kaikkien isojen keskusten autoilijat ovat allekirjoittaneet sopimuksen, jonka perusteella he ovat velvoitettuja ottamaan vastaan keskuksen määräämät maksuvälineet. Näihin kuuluu myös nämä kk- ja sote ym. alan omat kortit. Asiakkaan on voitava maksaa kyytinsä millä haluaa, keskusten joutumatta kyselemään asiakkaan maksuaikomuksia minuutti tolkulla, se ei ole mitään palvelua ja luulen, että kaikki asiakkaatkin allekirjoittavat tämän asian, vaikka se ei sinulle ilmeisesti kävisikään.
Eli vaikka kuinka väität, että lukijan saa muualta halvemmalla, kyseessä ei ole lukija, jolla autoilija tulee toimeen Lähitaksin tai HTD:n hyväksymien korttien kanssa.
Tietämättättömyytesi asioista paljastuu mm. Espoon kk- kotti asiassa. 1.1.2009 kaikki kyseisten korttien proviisiot poistuvat kokonaan mutta kaupunki edellyttää saavansa matkasta kuitin, jossa ilmenee myös ajetun matkan tiedot taksamittarilta. Mistä nämä tiedot tulevat sellaiseen maksupäätteeseen, joka ei keskustele taksamittarin kanssa? Kerro?
Vantaalla kk-kyytejä ei siirretä Vantaan taksi oy:n hoidettavaksi, vaan kaikki kyydit tilataan edelleen Lähitaksin kautta. Espoo ja Kauniainen siis siirtyvät käyttämään nykyistä Vantaan mallia, kyytejä ei yhdistellä enää ja niitä saa ajaa kaikki autot, kunnasta rippumatta. Kaikki kyydit on kuitenkin tilattava Lähitaksista. Päinvastoin, kun vihjaat, vammaisjärjestöt ovat erittäin tyytyväisiä tulevaan muutokseen.
Ei pitäsi alkaa avautumaan asioista joita ei näköjään ole mitään hajua, vaan jää heti housut kintussa kiinni täydestä tietämättömyydestä :)
Ammu edes joku kertomistani faktoista alas jos pystyt.Rauhoitu hyvä mies ja ota lääkkeesi...
- e-säästökassaa
puuhun kirjoitti:
Hyvä asenne tällä taksisetien totuuden torvella.
Pidä se, asiat on näin ja niitä ei saa muuttaa.
muuten paha perii..
Todellakin onko tosiaan niin että taksikeskukset välittää myös maksut? Eli siis toimii niinkuin pankkina? Luulisi että taksikeskus on taksikeskus ja pankki on pankki... Vastaus varmaankin että niinhän sitä tyhmempi luulisi, mikäli oikean kuvan keskustelun tasosta saanu..Se on aina kiva kun joku suostuu käsittelemään toisen rahat. Ja vielä kertoo millaset vehkeet pitää ostaa tajuttomaan hintaan että kaikki maksut kulkee sen kautta;) Hienoa pojat, jatkakaa samaan malliin!!
Käsittääkseni sopimuksilla kuukauden irtisanomisaika ja muitakin sääntöjä voidaan muuttaa jos halutaan.
Terv; lähitaksin osakas. Tervetuloa kokoukseen kesäkuussa.
Keskus olkoon taksikeskus ja välittäköön kyytejä. - niuhottaja
muualta kirjoitti:
ostettuna sama laite tulee halvemmaksi. käyttömaksut hintaero jaettuna vaikka 10 vuodella mikä todennäköisesti ei tule toteutumaan kun katsotaan taaksepäin tätä teknistymistä alalla..
Ei tässä asiassa ole vaihtoehtoa, meillä on niin viksut immeiset siellä miettinyt tän asian valmiiksi ettei muitten tartte ku pistää kättä taskuun. Älä vaivaa päätäs isojen poikien asiolla. Vai loppuks sulta valuutta? tekisit vähä töitä välillä, niinku me tehtiin sillo nuorena miehenä.Kato pätäkkä ei kesken lopu.
- rane
Jästipää kirjoitti:
Sinä se taas kerran osoitat kaikille kuinka muutamat alalla olevat osaavat olla jästipäitä, joille ei mene mikään perille, tai sitten et edes ole autoilja. Kerro ihmeessä se paikka, josta saat taksikäyttöön soveltuvan maksupäätteen, jonka voi kytkeä Semelin mittariin ja joka keskustelee myös sen mittarin kanssa? Jos olet niin ässä, niin mä lupaan tarjota illan. Muista, että laissa mainittujen korttien lisäksi kaikkien isojen keskusten autoilijat ovat allekirjoittaneet sopimuksen, jonka perusteella he ovat velvoitettuja ottamaan vastaan keskuksen määräämät maksuvälineet. Näihin kuuluu myös nämä kk- ja sote ym. alan omat kortit. Asiakkaan on voitava maksaa kyytinsä millä haluaa, keskusten joutumatta kyselemään asiakkaan maksuaikomuksia minuutti tolkulla, se ei ole mitään palvelua ja luulen, että kaikki asiakkaatkin allekirjoittavat tämän asian, vaikka se ei sinulle ilmeisesti kävisikään.
Eli vaikka kuinka väität, että lukijan saa muualta halvemmalla, kyseessä ei ole lukija, jolla autoilija tulee toimeen Lähitaksin tai HTD:n hyväksymien korttien kanssa.
Tietämättättömyytesi asioista paljastuu mm. Espoon kk- kotti asiassa. 1.1.2009 kaikki kyseisten korttien proviisiot poistuvat kokonaan mutta kaupunki edellyttää saavansa matkasta kuitin, jossa ilmenee myös ajetun matkan tiedot taksamittarilta. Mistä nämä tiedot tulevat sellaiseen maksupäätteeseen, joka ei keskustele taksamittarin kanssa? Kerro?
Vantaalla kk-kyytejä ei siirretä Vantaan taksi oy:n hoidettavaksi, vaan kaikki kyydit tilataan edelleen Lähitaksin kautta. Espoo ja Kauniainen siis siirtyvät käyttämään nykyistä Vantaan mallia, kyytejä ei yhdistellä enää ja niitä saa ajaa kaikki autot, kunnasta rippumatta. Kaikki kyydit on kuitenkin tilattava Lähitaksista. Päinvastoin, kun vihjaat, vammaisjärjestöt ovat erittäin tyytyväisiä tulevaan muutokseen.
Ei pitäsi alkaa avautumaan asioista joita ei näköjään ole mitään hajua, vaan jää heti housut kintussa kiinni täydestä tietämättömyydestä :)
Ammu edes joku kertomistani faktoista alas jos pystyt.kk-korttien ja kela-kyytien osuus liikevaihdosta on kaikkien itse todettavissa raporteista. Omalta osaltani voin sanoa että häviävän pieni joten keksin kyllä muuta tekemistä niiden tilalle. Eli se ei ainakaan tule olemaan syy miksi uusi lukija tulisi.
Muistaakseni olemassa jokin oikeudenpäätös ajovälityksestä, siinä ei puhuta maksutavoista eikä maksuvälityksestä, voi tietysti olla toisinkin. Täytyypä kaivaa esiin.. - tuli
suoraan lähitaksin kellarista...
- sulle kuiskii:)
tuli kirjoitti:
suoraan lähitaksin kellarista...
Miten niin kellarista? Noiko paljon sä asioista tiedät? "Kellarissa" on ollut jo vuoden pelkkä toimisto, nehän osti koko yläkerran itselleen:) Jos olet Lähitakisin osakkeen omistaja, ole onnellinen, osakkeesi arvo on vaan noussut.
Jos huhut pitävät paikkaansa tänä vuonna on jälleen tulossa edellisvuoden tapaan osinkoa ;) Tämä on kyllä vielä hevosmiesten tietotoimiston tietoa, jos joku tietää paremmin kertokoon. - enemmän kyykkyyn
kyykkyyn,,,, ja tästä ei sit saa puhua,
mistä tietää että on vantaalainen taksi?
Se on se eniten kyykkyssä oleva..
HILJAA, se on setä aurinkoinen kun kertoo miten asiat on. - Hieno kaupunki
niuhottaja kirjoitti:
Ei tässä asiassa ole vaihtoehtoa, meillä on niin viksut immeiset siellä miettinyt tän asian valmiiksi ettei muitten tartte ku pistää kättä taskuun. Älä vaivaa päätäs isojen poikien asiolla. Vai loppuks sulta valuutta? tekisit vähä töitä välillä, niinku me tehtiin sillo nuorena miehenä.Kato pätäkkä ei kesken lopu.
Fiksuista en tiedä mutta uskoisin ainaki että joku vantaalainen joka ei enään viitti tehdä oikeata duunia vaan istuu mieluummin kopissa ja keksii uusia sääntöjä.
- nyt jo
Jästipää kirjoitti:
Sinä se taas kerran osoitat kaikille kuinka muutamat alalla olevat osaavat olla jästipäitä, joille ei mene mikään perille, tai sitten et edes ole autoilja. Kerro ihmeessä se paikka, josta saat taksikäyttöön soveltuvan maksupäätteen, jonka voi kytkeä Semelin mittariin ja joka keskustelee myös sen mittarin kanssa? Jos olet niin ässä, niin mä lupaan tarjota illan. Muista, että laissa mainittujen korttien lisäksi kaikkien isojen keskusten autoilijat ovat allekirjoittaneet sopimuksen, jonka perusteella he ovat velvoitettuja ottamaan vastaan keskuksen määräämät maksuvälineet. Näihin kuuluu myös nämä kk- ja sote ym. alan omat kortit. Asiakkaan on voitava maksaa kyytinsä millä haluaa, keskusten joutumatta kyselemään asiakkaan maksuaikomuksia minuutti tolkulla, se ei ole mitään palvelua ja luulen, että kaikki asiakkaatkin allekirjoittavat tämän asian, vaikka se ei sinulle ilmeisesti kävisikään.
Eli vaikka kuinka väität, että lukijan saa muualta halvemmalla, kyseessä ei ole lukija, jolla autoilija tulee toimeen Lähitaksin tai HTD:n hyväksymien korttien kanssa.
Tietämättättömyytesi asioista paljastuu mm. Espoon kk- kotti asiassa. 1.1.2009 kaikki kyseisten korttien proviisiot poistuvat kokonaan mutta kaupunki edellyttää saavansa matkasta kuitin, jossa ilmenee myös ajetun matkan tiedot taksamittarilta. Mistä nämä tiedot tulevat sellaiseen maksupäätteeseen, joka ei keskustele taksamittarin kanssa? Kerro?
Vantaalla kk-kyytejä ei siirretä Vantaan taksi oy:n hoidettavaksi, vaan kaikki kyydit tilataan edelleen Lähitaksin kautta. Espoo ja Kauniainen siis siirtyvät käyttämään nykyistä Vantaan mallia, kyytejä ei yhdistellä enää ja niitä saa ajaa kaikki autot, kunnasta rippumatta. Kaikki kyydit on kuitenkin tilattava Lähitaksista. Päinvastoin, kun vihjaat, vammaisjärjestöt ovat erittäin tyytyväisiä tulevaan muutokseen.
Ei pitäsi alkaa avautumaan asioista joita ei näköjään ole mitään hajua, vaan jää heti housut kintussa kiinni täydestä tietämättömyydestä :)
Ammu edes joku kertomistani faktoista alas jos pystyt.Kärsivät varmasti kun taksia saa odottaa vain ja ainoastaan sen takia että sagemin pakkomyynti on alkanut autoilijoille. Useat totuttelevat olemaan ilman kk-kyytiä kuten myös itse. Lopputulos on että voin aivan hyvin jättää ne pois, jos kerran ohjelmaa ei saa muiden valmistajien maksupäätteisiin ja vuoden alusta omat korttimaksuni kulkevat varmasti suoraan omalle tilille eivät lähitaksin kautta. Maksupääte tulee olemaan jokin muu, ei semelin sagem, eikä edes sagem itse, ihan vaan sen takia että vaihtoehtoja todellakin löytyy. kohtuuhintaisia ja liisattaviakin.
- Pohjoisen mies
Kyllä on etelän miehillä rahhoo. Tainnu juovuksissa tehä päätöksiä. Meillä ei seemelit paljoo juhli.
- naisen logikka;)
Voi,voi pojat on tainnu osua arkaan paikkaan, vaikka ei sieltä varmaan mitään isoa kyllä löydykkää:) Ei taida seistä muu kun järki..
Kakkaa pukkaa sieltä takaa, ei kannattas paljoo käännellä... - antisemel
Jep. Pitää maksaa tosiaan tonnin enemmän, kuin muualla. Tottakai pärjään sillä tonnin halvemmallakin laitteella, ei siinä mitään. Taksissa kun ei ole PAKKO olla muuta kuin taksamittari ;-)
Vaan ihan ilomielin ajan muutaman tonnin KUUKAUSITTAIN enemmän tiliä kuin sinä laihialainen.
Stadissa on muuten muutama sellainenkin ukko, joilla ei ole edes dataa. Maksupäätteenä on ollut pelkkä höylä. Höyläajat kun ovat (valitettavasti) ohi ja on ihan pakko ostaa se Semelin tonnia kalliimpi laite. Silloin autossani on KAIKKI mahdolliset attribuutit...
Säästämällä tonnin, joudut myös säästölinjalle tulotasosikin tähden.
Ei siinä mittään, säästä säästä....
Tiedätkö miksi linnut lentävät Laihian yli selällään?
Tietenkin siksi, etteivät joutuisi näkemään nälkää....
;-)- mikä on totuus
En voi vaitiolo lupauksen antaneena kertoa enenpää kun muutaman vihjeen.
Liittyy Helsingin lupiin
Tulee muita laitteita joilla maksut onnistuvat
Isoilla kaupungeilla on pakko pitää laitteilla taksit ruodussa
Korttimaksujen perintä on yksinkertaista muutama data oikeaan paikkaan lukukoodi niin voit purkkaa maksuja vaikka Siwan kassalle ruokaostoksiin ja saat vaihtorahat takaisin
Yhdenkään taksin ei ole pakko kuulua paikalliseen taksiyhdistykseen, eikä tarvitse maksaa korttimaksujen välityksestäkään
On kolme tahoa jotka purkavat korttimaksuja takseille
En anna vihjeitä mutta se on totuus joten avatkaa silmänne ja todetkaa itse vielä tän vuoden aikana tulee 1 tai 2 lisääkin. - minäkin....
mikä on totuus kirjoitti:
En voi vaitiolo lupauksen antaneena kertoa enenpää kun muutaman vihjeen.
Liittyy Helsingin lupiin
Tulee muita laitteita joilla maksut onnistuvat
Isoilla kaupungeilla on pakko pitää laitteilla taksit ruodussa
Korttimaksujen perintä on yksinkertaista muutama data oikeaan paikkaan lukukoodi niin voit purkkaa maksuja vaikka Siwan kassalle ruokaostoksiin ja saat vaihtorahat takaisin
Yhdenkään taksin ei ole pakko kuulua paikalliseen taksiyhdistykseen, eikä tarvitse maksaa korttimaksujen välityksestäkään
On kolme tahoa jotka purkavat korttimaksuja takseille
En anna vihjeitä mutta se on totuus joten avatkaa silmänne ja todetkaa itse vielä tän vuoden aikana tulee 1 tai 2 lisääkin."Yhdenkään taksin ei ole pakko kuulua paikalliseen taksiyhdistykseen, eikä tarvitse maksaa korttimaksujen välityksestäkään"
Eikä yhdenkään taksin ole pakko liittyä mihinkään taksikeskukseen. Tällöin välttyy totaalisesti maksamasta mm. maksuliikenteestä ja voi hoitaa sen ihan itse. Tällöin ei myöskään tarvitse ajaa ainuttakaan kyytiä, jonka asiakas maksaa muilla korteilla, kuin pankki-, visa-, amex-, master- tai dierskorteilla.
Yhdenkään taksin ei myöskään ole pakko kuulua mihinkään taksiydistykseen tai niiden omistamiin osakeyhtiöihin. Tällöin välttyy ajamasta myös niiden tekemiä sopimuskyytejä ja kuljetuksia esim. koulukyytejä.
Ammatin harjoittamisestaan jokainen saa tehdä niin hankalaa tai helppoa, kuin itse haluaa.
Pakko ei ole, kuin kuolla. - keskukseen
minäkin.... kirjoitti:
"Yhdenkään taksin ei ole pakko kuulua paikalliseen taksiyhdistykseen, eikä tarvitse maksaa korttimaksujen välityksestäkään"
Eikä yhdenkään taksin ole pakko liittyä mihinkään taksikeskukseen. Tällöin välttyy totaalisesti maksamasta mm. maksuliikenteestä ja voi hoitaa sen ihan itse. Tällöin ei myöskään tarvitse ajaa ainuttakaan kyytiä, jonka asiakas maksaa muilla korteilla, kuin pankki-, visa-, amex-, master- tai dierskorteilla.
Yhdenkään taksin ei myöskään ole pakko kuulua mihinkään taksiydistykseen tai niiden omistamiin osakeyhtiöihin. Tällöin välttyy ajamasta myös niiden tekemiä sopimuskyytejä ja kuljetuksia esim. koulukyytejä.
Ammatin harjoittamisestaan jokainen saa tehdä niin hankalaa tai helppoa, kuin itse haluaa.
Pakko ei ole, kuin kuolla.liittyneenä ei ole pakko hyväksyä kuin yleisimmät luottokortit... ei esim kaikenmaailman taksipirkka kortteja.
- metsään...
keskukseen kirjoitti:
liittyneenä ei ole pakko hyväksyä kuin yleisimmät luottokortit... ei esim kaikenmaailman taksipirkka kortteja.
Nyt meni sitten taas metsään. Liittyessään johonkin keskukseen autoilija allekirjoittaa sopimuksen, jossa määritellään myös mitä maksukortteja kyseiseen keskukseen kuuluvan autoilijan on maksuvälineeksi autossaan hyväksyttävä. Jos ehdot eivät autoilijaa miellytä, ei sopimusta tarvitse allekirjoittaa mutta ei tarvitse myöskään ajaa kyseisen keskuksen muitakaan ajoja, eli keskuksen ei ole pakko ottaa kyseistä autoilijaa mukaan ollenkaan.
Ja nyt kun joku taas alkaa vängätä jostain lakipykälistä, että on pakko ottaa niin vastaan heti, että niin onkin mutta myös autoilijan on sitouduttava noudattamaan keskuksen sääntöjä.
Miten joku voi olla niin ääliö, että kuvittelee keskuksen olevan toimiva, jos sen kaikkiin autoihin ei käy samat maksuvälineet? Meinaako joku, että näissä suurissa keskuksissa on välittäjillä aikaa alkaa tivata asikkaan kanssa, millä kortilla hän matkansa maksaa? Ha hah sanon minä.
Senkin voin valottaa, että tulevaisuudessa pankit alkavat ottaa provikkaa myös pankkikottimaksuista myyjäliikkeiltä (Myös takseilta). Ja jälleen vastaan itse, kun joku vänkää, että se on saatava lisätä maksuun, niin se ei käy, sen estää tämän maan pankkilaki. Provikat yrittäjä vähentää verotuksessaan.
Tulevaisuus näyttää siltä, että korttiviidakko kasvaa entisestään, samalla se myös muuttuu entistä sekavammaksi. Taksienkin olisi jo aika mieltää itsensä kauppiaiksi näissä kortti asioissa. Ne vaan on otettava vastaan perusteluja voisi luetella vaikka kuinka paljon. - nykykäytäntö
metsään... kirjoitti:
Nyt meni sitten taas metsään. Liittyessään johonkin keskukseen autoilija allekirjoittaa sopimuksen, jossa määritellään myös mitä maksukortteja kyseiseen keskukseen kuuluvan autoilijan on maksuvälineeksi autossaan hyväksyttävä. Jos ehdot eivät autoilijaa miellytä, ei sopimusta tarvitse allekirjoittaa mutta ei tarvitse myöskään ajaa kyseisen keskuksen muitakaan ajoja, eli keskuksen ei ole pakko ottaa kyseistä autoilijaa mukaan ollenkaan.
Ja nyt kun joku taas alkaa vängätä jostain lakipykälistä, että on pakko ottaa niin vastaan heti, että niin onkin mutta myös autoilijan on sitouduttava noudattamaan keskuksen sääntöjä.
Miten joku voi olla niin ääliö, että kuvittelee keskuksen olevan toimiva, jos sen kaikkiin autoihin ei käy samat maksuvälineet? Meinaako joku, että näissä suurissa keskuksissa on välittäjillä aikaa alkaa tivata asikkaan kanssa, millä kortilla hän matkansa maksaa? Ha hah sanon minä.
Senkin voin valottaa, että tulevaisuudessa pankit alkavat ottaa provikkaa myös pankkikottimaksuista myyjäliikkeiltä (Myös takseilta). Ja jälleen vastaan itse, kun joku vänkää, että se on saatava lisätä maksuun, niin se ei käy, sen estää tämän maan pankkilaki. Provikat yrittäjä vähentää verotuksessaan.
Tulevaisuus näyttää siltä, että korttiviidakko kasvaa entisestään, samalla se myös muuttuu entistä sekavammaksi. Taksienkin olisi jo aika mieltää itsensä kauppiaiksi näissä kortti asioissa. Ne vaan on otettava vastaan perusteluja voisi luetella vaikka kuinka paljon.on ettei kuitata kela,kk,yms kyytejä. Mennään sitten näin eteenpäin. Käsittääkseni nytkin autoilla attribuutit keskuksissa joissa ilmenee mikä käy, onko esim malewin kieli hallussa kuskilla, käykö pyörätuoli, kela yms.. Ihmeellinen keskus jos kaikille käy kaikki, aika ääliö joka sellaista edes väittää. Todellinen Tulevaisuus näyttää siltä että asiakkaan kysyessä kuskilta käykö kortit vastaus on että ainoastaan käteinen raha kiitos, vaikka olis mitkä keskuksen säännöt.
Kuten aikaisemmin joku totesi sääntöjä voidaan muuttaa.ja sekin on eri asia noudattaako joku niitä..
Missään kauppaliikkeessä ei ole näin järkyttävää korttiviidakkoa kuin taksissa. - toinenpuoli
nykykäytäntö kirjoitti:
on ettei kuitata kela,kk,yms kyytejä. Mennään sitten näin eteenpäin. Käsittääkseni nytkin autoilla attribuutit keskuksissa joissa ilmenee mikä käy, onko esim malewin kieli hallussa kuskilla, käykö pyörätuoli, kela yms.. Ihmeellinen keskus jos kaikille käy kaikki, aika ääliö joka sellaista edes väittää. Todellinen Tulevaisuus näyttää siltä että asiakkaan kysyessä kuskilta käykö kortit vastaus on että ainoastaan käteinen raha kiitos, vaikka olis mitkä keskuksen säännöt.
Kuten aikaisemmin joku totesi sääntöjä voidaan muuttaa.ja sekin on eri asia noudattaako joku niitä..
Missään kauppaliikkeessä ei ole näin järkyttävää korttiviidakkoa kuin taksissa."Missään kauppaliikkeessä ei ole näin järkyttävää korttiviidakkoa kuin taksissa"
Tämä pitää täysin paikkansa. - olla kukaan muu
kuin setä aurinkoinen:)
- voi voi
olla kukaan muu kirjoitti:
kuin setä aurinkoinen:)
Kaivakaa vaan taskua syvemmältä, maksakaa lähitaksiin mitä ne pyytää ,.ja ostakaa törkeän hintaisia maksupäätteitä.siinä samassa elättäkää semeliä.Kuunnelkaa kuinka keskukset kyykkytää teitä.Sitten te tollot luulettte olevanne yrittäjiä.P.S. ettehän unohtanut maksaa vantaan taksille palvelumaksua.Kukakohan olikaan isäntä.Voi v..tu mitä tolloja.
- pyyhkimään???
voi voi kirjoitti:
Kaivakaa vaan taskua syvemmältä, maksakaa lähitaksiin mitä ne pyytää ,.ja ostakaa törkeän hintaisia maksupäätteitä.siinä samassa elättäkää semeliä.Kuunnelkaa kuinka keskukset kyykkytää teitä.Sitten te tollot luulettte olevanne yrittäjiä.P.S. ettehän unohtanut maksaa vantaan taksille palvelumaksua.Kukakohan olikaan isäntä.Voi v..tu mitä tolloja.
Tulenko mä pyykimään? Tarviiko tulla vaihtamaan vaipat? Työnnä poika kättä taskuun vaan ja pidä lätty ummessa.
- ruskeanreiän ritari
pyyhkimään??? kirjoitti:
Tulenko mä pyykimään? Tarviiko tulla vaihtamaan vaipat? Työnnä poika kättä taskuun vaan ja pidä lätty ummessa.
Lähitaksista päivää.
- palkata itselleen
voi voi kirjoitti:
Kaivakaa vaan taskua syvemmältä, maksakaa lähitaksiin mitä ne pyytää ,.ja ostakaa törkeän hintaisia maksupäätteitä.siinä samassa elättäkää semeliä.Kuunnelkaa kuinka keskukset kyykkytää teitä.Sitten te tollot luulettte olevanne yrittäjiä.P.S. ettehän unohtanut maksaa vantaan taksille palvelumaksua.Kukakohan olikaan isäntä.Voi v..tu mitä tolloja.
toimitusjohtaja?
Saahan sillä rahalla korson kopin avaimen että voi käyedä kusella siellä.
Sitä paitsi eikö ole hyvä että tämä "berlusconi"
hoitaa yhdistyksen asioita kun paavilla on muuta tekemistä ja vara puheenjohtaja ei tiedä eikä halua johtaa orkesteria. Täytyyhän jonkun kantaa kalvojakin:)
Sikäli outo yhdistys ettei sillä ole mitään tekoa..
Et taida poika tietää asioista mitään, ei se palvelumaksu ole kuin osa mikä menee oy;lle lisäksihän menee vielä 2% jos ajat niitä ailhinnoteltuja finskejä. Muista laittaa ne puntariin sitten.
Taidat olla uusi täällä kun noin hataralla pohjalla tietosi asioista. Täällä hommat sovittu jo 60-luvulla, eikä niitä muualta tulleet autoilijat rupea kyllä sotkemaan. - voi voi
palkata itselleen kirjoitti:
toimitusjohtaja?
Saahan sillä rahalla korson kopin avaimen että voi käyedä kusella siellä.
Sitä paitsi eikö ole hyvä että tämä "berlusconi"
hoitaa yhdistyksen asioita kun paavilla on muuta tekemistä ja vara puheenjohtaja ei tiedä eikä halua johtaa orkesteria. Täytyyhän jonkun kantaa kalvojakin:)
Sikäli outo yhdistys ettei sillä ole mitään tekoa..
Et taida poika tietää asioista mitään, ei se palvelumaksu ole kuin osa mikä menee oy;lle lisäksihän menee vielä 2% jos ajat niitä ailhinnoteltuja finskejä. Muista laittaa ne puntariin sitten.
Taidat olla uusi täällä kun noin hataralla pohjalla tietosi asioista. Täällä hommat sovittu jo 60-luvulla, eikä niitä muualta tulleet autoilijat rupea kyllä sotkemaan.tais osua kipeästi teihin idiootteihin.
- pelle,,,,,
voi voi kirjoitti:
tais osua kipeästi teihin idiootteihin.
Kyllä sä olet toivoton pelle. Minä ainakin toivon, että tulis niin kovat säännöt, että tommonen epäkuranntti ruikuttaja aines voitais kylmästi kenkäistä pihalle kaikista järjestöistä ja liitoista. Kuulut juuri niihin tappeinin, joita on onneksi vähän, jotka keskittyy ruikuttamaisen duunin teon kustannuksella. Teille mikään ei ole hyvin.
Käviskö teille Taksi Stockholmin malli, jossa maksut on tähtitieteellisen Suomen vastaaviin keskusten maksuihin, lisäksi siellä kaikki maksaa x % vuoden liikevaihdosta keskukselle. Lisäksi kenkää tulee heti, jos et noidata niiden sääntöjä. Silti oven takana on jatkuva jono uusia odottamaasa mukaan pääsyä. - nyt edes
pelle,,,,, kirjoitti:
Kyllä sä olet toivoton pelle. Minä ainakin toivon, että tulis niin kovat säännöt, että tommonen epäkuranntti ruikuttaja aines voitais kylmästi kenkäistä pihalle kaikista järjestöistä ja liitoista. Kuulut juuri niihin tappeinin, joita on onneksi vähän, jotka keskittyy ruikuttamaisen duunin teon kustannuksella. Teille mikään ei ole hyvin.
Käviskö teille Taksi Stockholmin malli, jossa maksut on tähtitieteellisen Suomen vastaaviin keskusten maksuihin, lisäksi siellä kaikki maksaa x % vuoden liikevaihdosta keskukselle. Lisäksi kenkää tulee heti, jos et noidata niiden sääntöjä. Silti oven takana on jatkuva jono uusia odottamaasa mukaan pääsyä.Eroittaa liitot, järjestöt ja liikekumppanit.
Taidat olla kyllä oikein perus vantaalainen pösilö kun et eroita asioita toisistaan.
Vantaan taksi oy on yhtiö joka välittää koulukyyteja muita soppareita. Niin ja harjoittaa lehden julkaisutoimintaa..
Vantaan taksiautoilijat ry on yhdistys jonka pitäisi ajaa autoilijoiden etuja. - ihme
pelle,,,,, kirjoitti:
Kyllä sä olet toivoton pelle. Minä ainakin toivon, että tulis niin kovat säännöt, että tommonen epäkuranntti ruikuttaja aines voitais kylmästi kenkäistä pihalle kaikista järjestöistä ja liitoista. Kuulut juuri niihin tappeinin, joita on onneksi vähän, jotka keskittyy ruikuttamaisen duunin teon kustannuksella. Teille mikään ei ole hyvin.
Käviskö teille Taksi Stockholmin malli, jossa maksut on tähtitieteellisen Suomen vastaaviin keskusten maksuihin, lisäksi siellä kaikki maksaa x % vuoden liikevaihdosta keskukselle. Lisäksi kenkää tulee heti, jos et noidata niiden sääntöjä. Silti oven takana on jatkuva jono uusia odottamaasa mukaan pääsyä.jos stokiksessa ei olekkaan enää muita ku mutuja taksin puikoissa.
Säkin oot tainu käydä siellä vaan hoonaamassa pakoputkeasi, tainneet nussia sun kuupankin ihan ihan sekasin swedupellet. Niin sähän ootkin se jolla on vetoketju perseessä, kuppa pehmentäny aivot, sen verran kuulostaa noi sun jutut aatun jutuilta. Aikanaan meni mein kampf ja palomiehen käsikirja sekasin.
Ettei vaan olis äitis antanu veljelleen ja sit vielä lorahtanu kusta sekaan sua tehtäessä? - otettiin selvää
mikä on totuus kirjoitti:
En voi vaitiolo lupauksen antaneena kertoa enenpää kun muutaman vihjeen.
Liittyy Helsingin lupiin
Tulee muita laitteita joilla maksut onnistuvat
Isoilla kaupungeilla on pakko pitää laitteilla taksit ruodussa
Korttimaksujen perintä on yksinkertaista muutama data oikeaan paikkaan lukukoodi niin voit purkkaa maksuja vaikka Siwan kassalle ruokaostoksiin ja saat vaihtorahat takaisin
Yhdenkään taksin ei ole pakko kuulua paikalliseen taksiyhdistykseen, eikä tarvitse maksaa korttimaksujen välityksestäkään
On kolme tahoa jotka purkavat korttimaksuja takseille
En anna vihjeitä mutta se on totuus joten avatkaa silmänne ja todetkaa itse vielä tän vuoden aikana tulee 1 tai 2 lisääkin.Tampereella käy "pointi" ja semel sagemeihin ? ? ? ? ?
- miten???
otettiin selvää kirjoitti:
Tampereella käy "pointi" ja semel sagemeihin ? ? ? ? ?
No valopää, kerro miten moinen yhtälö toteutuu?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e1715488Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä442633- 1562222
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla161759- 821384
Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1621317Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o241291Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!
Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https321223Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne231182Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista
Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.106982