Toiselta vanhemmistani on mennyt tiukan vuoden takia luottotiedot ja nyt pitäisi ottaa lainaa,mutta tarvitaan kaksi takaajaa eli kuka käy takaajaksi? Käykö veljeni takaajaksi? Hän on aikuinen (23v) ja hänellä on vakityö. Eli voiko lapsi olla takaajana omille vanhmmilleen?
LAINAN TAKAAJAKSI?
9
1948
Vastaukset
- kiii
Voi.
- Sukulaissuhteilla
Sukulaissuhteilla ei ole merkitystä. Ainoastaan sillä, että pankki hyväksyy takaajan. Vakityö ei välttämättä pankille riitä, vaan pankki edellyttää, että takaaja pystyy lainan myös maksamaan, jos alkuperäinen velallinen jättää sen maksamatta.
Ja huom! Koko lainan, vaikka takaajia olisi useita. - Adalon
Sukulaissuhteilla kirjoitti:
Sukulaissuhteilla ei ole merkitystä. Ainoastaan sillä, että pankki hyväksyy takaajan. Vakityö ei välttämättä pankille riitä, vaan pankki edellyttää, että takaaja pystyy lainan myös maksamaan, jos alkuperäinen velallinen jättää sen maksamatta.
Ja huom! Koko lainan, vaikka takaajia olisi useita.Takaajana oleminen tarkoittaa sitä, että pankilla on oikeus velvoittaa takaaja maksamaan koko summa yksin, riippumatta takaajien kokonaismäärästä.
Takaajan ja taattavan sukulaisuussuhteella ei ole merkitystä. Veljesi työn vakituisuuden lisäksi huomioitavia seikkoja on veljesi tulotaso ja omaisuus(kyky selviytyä takauksesta tarvittaessa). Jotkut pankit voivat kiinnittää huomiota myös siihen, miten todennäköistä on että veljesi vakituinen työ on säilyvä työpaikka.
- ollos hyvä
1) älä koskaan takaa kenenkään lainoja
2) älä koskaan pyydä ketään takaamaan omia lainojasi- Velkakierre
Älä koskaan takaa kenenkään lainoja, ellei sinulla ole kanttia maksaa nikottelematta koko taattua summaa.
Takauksen voi rajata tiettyyn rahamäärään ja näin kannattaakin yleensä tehdä, vaikka pankit eivät tietenkään sellaista kovin innokkaasti mainosta. Varjopuolena tietysti se, että pankki ei välttämättä lopulta myönnä lainaa tällaisin ehdoin. - ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Velkakierre kirjoitti:
Älä koskaan takaa kenenkään lainoja, ellei sinulla ole kanttia maksaa nikottelematta koko taattua summaa.
Takauksen voi rajata tiettyyn rahamäärään ja näin kannattaakin yleensä tehdä, vaikka pankit eivät tietenkään sellaista kovin innokkaasti mainosta. Varjopuolena tietysti se, että pankki ei välttämättä lopulta myönnä lainaa tällaisin ehdoin.takaajia olisi 10 velka voidaan periä yhdeltä, jos muut ovat persaukisia. Kun menet takaamaan tarkista muiden takaajien taloudellinen tila, eli että on muutakin kuin munat tai tussu puossa kuten meillä päin sanotaan!
- tein
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, kirjoitti:
takaajia olisi 10 velka voidaan periä yhdeltä, jos muut ovat persaukisia. Kun menet takaamaan tarkista muiden takaajien taloudellinen tila, eli että on muutakin kuin munat tai tussu puossa kuten meillä päin sanotaan!
vaikka olisi tosiaan 10 nimeä, jokainen on aivan yksin vastuussa velasta,
eikä tarvis suuria ongelmia olla, kun pankki voi periä,
jo aloitus on kallista ja kasvaa yli 10 % korkoa, se on kallista,,
älkää pilatko perheen hyviä välejä, sillä maailmassa on perheen ystävyys 10 ja 20 vuoden kuluttua kaikkein tärkein,
jos pilaat suhteesi veljeen,
se vastaa kuin tappaisit veljesi, älä tee sitä ja pilaa elämääsi,
saat jopa huonomman vaimonkin, jos on huonot välit omaan veljeesi.
- ..ratkaisi
..lainavakuutus. Eli otimme pankista ns. täystakauksen. Se tarkoitti sitä että jouduimme maksamaan muutaman tontun vakuutusyhtiölle lainavakuutuskuluja ja näin pääsimme siitä että sukulaiset takaavat lainamme. Okei, tulihan siitä kuluja, mutta marginaaliin ym. se ei vaikuttanut. Mietimme että mieluummin olemme vastuussa vain itsellemme jos jotain käy eikä sukulaiset joudu siitä "kärsimään". Maksoimme kaiketi mielenrauhasta.
- yksinhuoltaja...
Minäkin otin omatakauksen. Olen 3 lapsen yksinhuoltaja ja ostin omakotitalon enkä halunnut sälyttää vanhemmilleni riskiä siitä, että jos minulle sattuu jotakin, voisivat he joutua maksumiehiksi eläkepäivillään. Niinpä maksoin parituhatta euroa omatakauksesta eli jos minulle sattuu jotakin, ei kukaan muu joudu velkojani makselemaan...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273603- 412449
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut362274Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72047Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431562- 381489
- 1271292
- 131289
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2651265Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451255