Löysin sivun jossa on todenmukaisen kuvan Nizzasta antavan (etenkin vanhasta kaupungista) sivun jossa paljon kuvia, Nizza voi olla osalle kulttuurishokki:
http://www.volkskrantblog.nl/blog/7240
Nizza on kuulunut Italialle italialaisten sen valloitettua (kuten niin monet muutkin alueet) ja vanhat talot on rakennettu italialaistyyppisiksi ja ihan vastaavan näköisiä taloja löytyy paljon Pohjois-Italiasta. Joitakin tai osaa kortteleista nimitetäänkin sen vuoksi italialaiskortteleiksi.
Tuolla sivulla yksi Nizzassa asunut mies kirjoittaa, miten epäkohteliaita Nizzan kodittomat olivat. Huutelivat ja kiroilevat, sylkivät jopa jonkun naisen naamalle. "Obviously he was in an imaginary fight with someone, a woman, because he kept shouting "pute!" (whore), giving the non-present lady fierce butts with the head and spitting in her face. I have never seen so much aggression in a man.The clochards of Vieux Nice have one thing in common: they are all alcoholics"
Ja suurinosa Nizzan kodittomista on alkoholisteja. Myös minä sain kuulla ilkeitä huuteluita Nizzan kodittomilta täysin aiheetta sinne matkalaukun kanssa tultua oikea vastaanotto ja myöhemminkin, tosi ikävää kun sillä tavalla saavat siellä riehua. Autoinkin sitten yhtä mukavaa koditonta ja vein hänelle lopuksi mm. ruokaa mutta hän ei kuulunut niihin riehujiin tai juoppoihin.
Melkein jokaisella kadulla Nizzassa jätetään roskat ulos (turisteille huomio!) ne kerätään sieltä pois illalla. Luulin ennen että kodittomat saavat käydä ravintoloiden wc:ssä mutta ajetaankin niistä pois. Roskisrakennus on kodittomien "maja" ja ihmiset käyttävät sitä wcnä:
"In almost every street in Vieux Nice you will find these garbage depots.You just drop your daily garbage in one of the containers or boxes.This is the garbage depot across the internetcafé of my good friend Omar. The building is a homeless shelter, closed between 8am and 8pm, and all kinds of people use it as a toilet. You can actually smell it from across the street."
Nizzan suosiosta: lentokoneet laskeutuvat Nizzan lentokentälle joka minuutti, on Ranskan toiseksi suosituin kaupunki. Nizzassa on myös maahanmuuttajien omimia alueita mm. venäläisten, juutalaisten, italialaisten, arabien. Joissa siis asuu näistä maista tulleita ja on myös heidän omia kauppoja, katedraaleja, moskeijoita jne.
Todellinen Nizza
3
2098
Vastaukset
- tässä tulee
todellinen Nizza on jokaiselle se, jollaisena se heille kullekin aukeaa. Itse olen nauttinut jokaisesta kolmesta matkastani ja kesällä tulossa jo neljäs. Tuolla voisi itseasiassa asua ja paikat ovat jo niin tuttuja, että sen tuntee ikään kuin toiseksi kodikseen aina kun sinne saapuu ;)
- ;),, Nizza
Hei..
olen käynyt yli 10 kertaa ja joka kerta nauttinut olosta siellä...
tuttu ja turvallinen ja mukava paikka.
aina löytyy uutta ja haasteellista kokemista. - palaan sinne
;),, Nizza kirjoitti:
Hei..
olen käynyt yli 10 kertaa ja joka kerta nauttinut olosta siellä...
tuttu ja turvallinen ja mukava paikka.
aina löytyy uutta ja haasteellista kokemista.en tosin ole käynyt läheskään niin monta kertaa kuin sinä, vain 4 tähän mennessä, mutten toki vielä aio lopettaa. Se tuntuu jo melkeen toiselta kodilta. Tuttuja paikkoja sieltä kaipaa jo tosi kovasti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.303601Kukka ampu taas Kokkolassa?
T. olisi hetkeä aiemmin lähtenyt johonkin. Naapuri kai tekijä J.K., ei paljasjalkainen Kokkolalainen, vaan n. 100km pääs91648Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1131493Milli-helenalla ongelmia
Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell2241310Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.137944Kun näen sinut
tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain34913Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.
Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht243905- 60889
Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni
Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ66864Löydänköhän koskaan
Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲98839