Titääkö kukaan mistä kymessä saa ostaa mallasohraa ja kuinka paljon ohraa laitetaan 10 litraan vettä, jotta saadaan n. 5% olutta?
Tietty tärkkelyspitoisuus vaikuttaa, mutta noin suurin piirtein?
Olisin kiitollinen tiedoista..
Mallasohra
1
358
Vastaukset
- vanjvnofzc
itse tein joskus mehumaijassa, liotin maltaita vesikattilassa vähässä vedessä ja sitten maijaan, välillä kauhalla vettä (40c)päälle niin hyvä tuli, väri kun vierteessä vaaleni niin uudet maltaat maijaan. Muistelen että 4-5 kg riitti 20-25 litraan mutta siitä on aikaa, voin olla väärässä. Vettä piti lisätä että sai sopivan vahvan vierteen. Humalapuristeita liotin sekaan. Lapota piti kun sakkaa tulee paljon. Ihan maukasta tuli. Ominaispainomittarin tarvitset, ja jonkun oppaan niin näet oikeat määrät.
En tiedä mistä ostaa ohraa, google on ystävä ja matkahuolto tuo.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1706734
- 594552
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s293496- 613047
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161915- 171620
Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗271616Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹401543- 341409
T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest471350