Vinkkejä kaivataan. Olen etsimässä pientä (4-5 m) fiskarin mallista keskimoottorivenettä yhteysveneeksi. Tekeekö tälläisia enää kukaan? Olen yrittänyt googlailla ja selailla valmistajien sivuja, mutta alkaa näyttää siltä että Suomessa ei enää osata valmistaa muuta kun samasta muotista puristettuja, toinen toistaan tylsemmän näköisiä perämoottori- ja soutuveneitä :(
Mistä pikkufiskari?
9
3338
Vastaukset
- Mitä ihmettä
Ei kai noin pieniä KESKImoottoriveneitä ole tehty ennenkänä? Eivätkös fiskarirunkoisten pienimmät ole sentään olleet perinteisesti jotain 5,5–6-metrisiä?
- Nimetön
No, joo. Ehkä tuo 4-5 m olis vähän turhankin pieni, eli 5-6 m vois olla parempi haarukka. Tarkoitus olisi todellakin löytää _pieni_ avoin sarjavalmisteinen keskimoottorivene, jolla liikkuu max. 4 henkilöä ja vähän tavaraa hyvissä olosuhteissa pienen matkan. Puisen sellaisen varmaan saisi teetettyä, mutta hintaa tulee ja puuveneen huolet kaupanpäälle (ja tähän kommentiinhan joku puuveneilijä takertuu varmasti ;)
- keskustelu
Nimetön kirjoitti:
No, joo. Ehkä tuo 4-5 m olis vähän turhankin pieni, eli 5-6 m vois olla parempi haarukka. Tarkoitus olisi todellakin löytää _pieni_ avoin sarjavalmisteinen keskimoottorivene, jolla liikkuu max. 4 henkilöä ja vähän tavaraa hyvissä olosuhteissa pienen matkan. Puisen sellaisen varmaan saisi teetettyä, mutta hintaa tulee ja puuveneen huolet kaupanpäälle (ja tähän kommentiinhan joku puuveneilijä takertuu varmasti ;)
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=111&conference=668&posting=22000000034041434
Siellä on esillä mm. sarjavalmisteinen lujitemuovinen 6,2-metrinen Simppu. - on juuri sellainen
Nimetön kirjoitti:
No, joo. Ehkä tuo 4-5 m olis vähän turhankin pieni, eli 5-6 m vois olla parempi haarukka. Tarkoitus olisi todellakin löytää _pieni_ avoin sarjavalmisteinen keskimoottorivene, jolla liikkuu max. 4 henkilöä ja vähän tavaraa hyvissä olosuhteissa pienen matkan. Puisen sellaisen varmaan saisi teetettyä, mutta hintaa tulee ja puuveneen huolet kaupanpäälle (ja tähän kommentiinhan joku puuveneilijä takertuu varmasti ;)
, jota etsit. Niitä tehtiin aikoinaan Raumalla 80-luvulla. Katso, jos näkyy käytettyjen myynti-ilmoituksissa.
- Nimetön
on juuri sellainen kirjoitti:
, jota etsit. Niitä tehtiin aikoinaan Raumalla 80-luvulla. Katso, jos näkyy käytettyjen myynti-ilmoituksissa.
Erävene näyttää olevan juuri sellainen mitä etsin. Kiitokset vinkistä!!
- kala - kalle
pikku fiskari on ainakin tämä Myrsky-Janne 560. Saa sekä perämoottorilla että akselivedolla.
http://www.supermarket.fi/venekuvasto/vene/?superid=0004711 . Rullaa varmaan aika tavalla, mutta niin tekee kaikki fiskarit. - AimoSurakka
Vanha threadi, mutta laitetaan linkkivinkkiä kun lukukertoja on niin paljon.
Virolainen pieni fiskari Linda 520. Hintaluokka pari kymppiä.
http://lindvart.ee/tuotteet/linda-520/ulkopuoli
Ja kotimainen, pelkistetty esitys samasta aiheesta, Nauvon Fiskari
http://fibresin.fi/?p=nauvonfiskari&l=fi - Nettiveneessä
Olisko tuossa sopiva. Erävene 5,7m VP dieselillä
http://www.nettivene.com/moottorivene/botnia/456698
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi
Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh2442044- 841228
- 901067
Jani Wickholm on kuollut
Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm1171045- 123850
J-mies, miten voit olla niin varma siitä
että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp87847Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa101809- 121771
Alan pikkuhiljaa olemaan sinut
sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante124716- 23701