Olisi tarkoitus istuttaa 3500 kuusentainta peltoon. Ei voi istuttaa putkella, kun ovat jo sen verran isoja. Kuinka paljon noita mahtaa saada istutettua päivän aikana (n. 8 tuntia/henkilö)?
Kuusentaimien isttuttaminen peltoon
13
2827
Vastaukset
- voisi laittaa
400 taimea 8 tuntia/henkilö. Tuohon määrään on sitten laskettu ruokatauko ja kaksi kahvitaukoa. Ja oletuksena että taimet on pellon reunassa. Jos pistät paremmaksi niin kaikki on kotia päin.
- luokkaa
Itse istutin pari vuotta sitten kuokalla mätästämällä ja mättääseen putkella n.350 päivässä. Työpäivät oli 6-7 tuntisia.
- ISOJAKIN
laita putkella vain reikä, ja sitten taimi sivusta eikä putkesta.
Muista laittaa keppi viereen jotta "heinätessä" löydät taimesi.
Hehtaarille 3500 tainta on liian paljon.- on niin
Eikös pelto voi olla isompikin kuin hehtaarin ... vai voiko?
- peltoeemeli
on niin kirjoitti:
Eikös pelto voi olla isompikin kuin hehtaarin ... vai voiko?
Peltoon voi esim. kylvää apulantaa 725 kg.
Tai kylvää ohransiementä 7251 kiloa, ja kaikki ovat
tietoisia mistä olikaan kysymys. Näinkö jatketaan? - jatketaan vaan
peltoeemeli kirjoitti:
Peltoon voi esim. kylvää apulantaa 725 kg.
Tai kylvää ohransiementä 7251 kiloa, ja kaikki ovat
tietoisia mistä olikaan kysymys. Näinkö jatketaan?nyt olikin kyse siitä paljonko menee aikaa, jos istuttaa 3500 avojuurista peltoo...
sitä en tiedä paljon menee aikaa, jos levittää pellolle 7251 kg ohransiemeniä...
kumpiakaan ei kuitenkaan peitetä samaan kasaan
- sibyllavon
että peltoon istutettaessa pitää tehdä vaikka auraamalla harju, johon taimet istutetaan. Onko näin?
- "pirunpelloiksi"
Ei sen v....maisempaa tekoa voi tehdä pellolleen.
Huomaat sen viimeistään silloin kun menet raivaussahasi kanssa "pirunpellollesi" tai muuten vaan liikut siellä, heinän peittäessä ne kynnösvaot.
- istuttaisi peltoonsa
KOIVUN TAIMENIA EI KUUSTA
- järkevyydellä
sitä, että koivu kasvaa nopempaa pellossa, vai mistä siinä on kysymys?
Itse kyllä istutin kuusta. - koivuistutukset.
järkevyydellä kirjoitti:
sitä, että koivu kasvaa nopempaa pellossa, vai mistä siinä on kysymys?
Itse kyllä istutin kuusta.Jos seudulla on hirviä, on kuusen istuttaminen ainoa järkevä homma.
- Metsällinen
Jos TAIMENIA istutat peltoon, ketut ne tulevat syömään niitä, eivät hirvet.
Ja kynnökseen istuttaminen on SUURI virhe. Kokonaan kynnetty pelto on vähän parempi kuin yksittäiset viilut, sillä viilu liikkuu ja puista tulee lenkoja. Kuusi erityisesti levittää juuriaan maanpintaa myöten ja työntää ne viilun reunoilla ulos, josta kääntää ne epätoivoisena alas. Näin juuret jäävät näkyviin ja tuhoille alttiiksi. Olen kaiken kertomani karvaasti kokenut. - peltoon istutetuista
Metsällinen kirjoitti:
Jos TAIMENIA istutat peltoon, ketut ne tulevat syömään niitä, eivät hirvet.
Ja kynnökseen istuttaminen on SUURI virhe. Kokonaan kynnetty pelto on vähän parempi kuin yksittäiset viilut, sillä viilu liikkuu ja puista tulee lenkoja. Kuusi erityisesti levittää juuriaan maanpintaa myöten ja työntää ne viilun reunoilla ulos, josta kääntää ne epätoivoisena alas. Näin juuret jäävät näkyviin ja tuhoille alttiiksi. Olen kaiken kertomani karvaasti kokenut.kuusista sitten joskus hevetin hyviä RISUKARHIN tarve aineita,eli RISUHARHIJA.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2246979Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää421259Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271052- 75891
Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a61847Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal48845Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93804Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38791Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14756- 43733