Pakottava kipu käsivarsissa

kaikki muu paitsi puutarhan...

Jos joku olisi viime yönä ehdottanut minulle käsien ambutointia olkapäistä alaspäin, olisin saattanut suostuakin.

Ei vaan. Mutta niin kamala särky oli että tupla-annos särkylääkettäkään ei tuntunut missään.

Päivän ahersin puutarhassa haravoiden ja kiviä käännellen. Hiki siinä tietenkin tuli vaikka ilma olikin kylmän tuulinen. Tämä oli ilmeisesti se yhtälö, eli rasitus ja kylmyys yhdessä, joka sai aikaan jonkin sortin kramppaamisen käsivarsissa sitten myöhemmin illalla.

Samanlaiseen kohtaukseen tutustuin muutaman vuoden takaisessa matonpesutouhussa. Harjasin käsin isoja mattoja ja nostelin niitä ulkona kylmässä vedessä. Vesi oli kylmää vesijohtovettä.

Seuraava yö menikin sitten itkiessä sitä tajuntonta kipua, mikä illalla alkoi ja jatkui koko yön. Aamulla käsivarret olivat vielä arat mutta pahin kipu oli poissa.

En ole mikään kovin kipuherkkä ihminen, mutta tämä kuvaamani kipu on todella kovaa, pakottavaa ja hermoja raastavaa.

Osaako kukaan kertoa oireideni perusteella enemmän. Ihan rapakunnossa en uskoisi olevani, sillä teen käsillä työtäni muutenkin ja liikun päivän mittaan kohtalaisesti.

Ja jos jollain on tietoa miten välttyä vastaavalta kivulta, muutenkin kuin jättämällä hommat muille, olisin kovin kiitollinen.

Illuusia

3

2508

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaikuttaa

Vaikuttaa pinnetilalta.Hermo ehkä puristuksissa?
      Käy lääkärissä.Mene myös hierojalle.
      Jos ei ole kyseessä ylempien nikamien välilevynpullistuma,niin hieronta sopiva liikunta auttaa.

• Ei jaksais enää

Kärsin samanlaiselta kuulostavasta vaivasta. Mitään en voi nykyään tehdä ilman että järjetön kipu leviää käsiin olkapäästä/kyynärpäästä sormiin asti. Kipu joka on polttavaa ja jäytävää ilmaantuu sitten myöhemmin jonkun työsuorituksen tai asennon jälkeen, kuten esim yhden pienen maton pesun jälkeen, noin neljän -ei niin raskaan -punnerrusliikkeen jälkeen jumppapallon päältä, pari kertaa petkeleellä jään kopauttamisen jälkeen, pienen alueen haravoinnin jälkeen, ja aina kun teen käsilläni jotain käsiä tai hartioita rasittavaa työtä tai pidän käsissäni jotain tärisevää, kuten ruohonleikkurin tai moottorisahan kahvasta kiinni pitäminen sen käydessä. Olen puhunut useille lääkäreille oudoista säryistä mutta mitään ei ole tutkittu, fibromyalgiaa eräs epäili mutta testejä ei tehty. Olen lyönyt pääni nuorena ja tuntui että selkäranka meni kasaan nikama nikamalta ylhäältä alas, tuloksena kahden kaularangan nikaman siirtyminen ja ylimmän nikaman epänormaali asento. Minulla on myös lievä skolioosi, totesi eräs lääkäri ohimennen. Olen ollut vuosia sitten autokolarissa jossa perääni ajettiin, mutta rintaranka kärsii siitä yhä, eli on suoristunut, jäykkä ja särkee. OMT -terapeutti ei saanut rankaani auki siitä pahimmasta kohtaa. Kärsin kroonisesta migreenistä sekä käsivarsissa ja käsissä lihas- tai hermosärystä, joksi sitä kuvailen lääkäreille. Jos makaan selälläni, puutuvat molemmat kädet alkaen pikkusormista ja leviten koko käsiin ja jos en mene kyljelleni puutuminen ja pistely menee voimakkaaseen särkyyn asti. Kädet väsyvät, puutuvat ja alkavat särkeä jos pidän niitä ylhäällä. Liikunta tuntuisi hyvältä mutta jälkeenpäin kivut ovat kammottavat. Kivut voivat kestää viikon urheilusuorituksen jälkeen. Tehtyäni edellispäivänä ne neljä punnerrusliikettä jumppapallolta, ovat käteni särkeneet vieläkin. Ensimmäinen ilta ja yö meni itkien, särkylääkkeitä ottaen ja kylmähaudetta pitäen/käsiä kylmävesihanan alla pitäen paleltumiseen asti niin että sattui. Näin käy aina. Lisäksi iski migreeni. Saunaa en voisi ajatellakaan. Epäilen itse hermopinnettä tai välilevyn pullistelua. Lähisuvussa on kyllä myös reumaa. Onko jollain tällaisia ongelmia tai osaisiko joku kertoa kokemuksiaan tai neuvoja?

• Ei hätää!

Otan osaa, jos se nyt jotenkin auttaisi.

Jospa antaisit kaiken olla vähän aikaa?
      Elä tee mitään! Voi olla helpompi sanoa kuin tehdä, mutta yritä!

Täydellinen lepo.
      Kirjoittaisikohan lääkäri sinut jonnekin hoitokotiin?

Entä vaihtoehtoiset hoidot, jos ei tavallinen hoito auta?

On muuten sellainenkin palsta tällä suomi24 osastolla, poikkeapa sielläkin.

Ota sellainen myönteinen asenne, että kyllä saat tämän asian kuntoon. JOO - tiedän että nyt nousee karvat pystyyn kun "kirjoittaa myönteisestä asiasta", mutta niin se vain on. Kyllä se siitä selvenee! Kun ajattelet näin, niin kyllä se tosiaan siitä parantuu!

Itse en moneen vuoteen voinut edes nimikirjoitusta kirjoittaa, mutta nyt olen ihan terve käsistä.

Niin ja sitten että "kaikella on tarkoituksensa" (tässä taas nousee karvat pystyyn).
      No, minun kivuilla oli tarkoituksensa ja opin paljon niinä vuosikymmeninä, mitkä oli.

Miksi muuten urheilet, jos tulee kivut?
      Jätä urheilu pois tykkänään.
      Aattele miten mukava kun saa hyvällä omallatunnolla vain löhöillä.

Sinun keho tarvitsee nyt lepoa, että se siitä parantuisi, anna sille lepoa!
      Käy juttele lääkärin kanssa ja pyydä sairaskirjoitusta ja lääkettä.

Voisit kokeilla Molkosania tai omenaviinietikkaa (auttaa migreeniin).
      Käy luonteistuotekaupassa ja kysy siellä!

Voisit myös opetella rentoutumaan ja hengittämään syvään (taas nousee karvat pystyyn). Ne auttavat myös.

Kyllä se siitä!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ootko nainen noin mustis musta

Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t
      Ikävä
      55
      3763
    2. Sen kerran kun siellä käyn

Voisit olla paikalla💚💛☘️
      Ikävä
      32
      2179
    3. Kumpa tietäisin. Miehelle.

Vieläkö toivot jotain viestiä, vai suutuitko taas...kun...🤔
      Ikävä
      40
      2074
    4. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      17
      1721
    5. Kauan säkin jaksoit

Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐
      Ikävä
      40
      1542
    6. Miksi kaipaat

Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?
      Ikävä
      25
      1482
    7. Sä olet nainen kuuluisa..

..etkä mitenkään hyvällä tavalla.
      Suhteet
      79
      1443
    8. Joel Harkimo ja Janni Hussi eroavat

Tämä on ilon päivä 😊
      Kotimaiset julkkisjuorut
      138
      1172
    9. Mietin tässä T....

Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..
      Suhteet
      22
      1133
    10. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      90
      1115
    Aihe