Kaikkien vesimiehien ammatit tai koulupaikka

vecimies

Hei!

Olen niin utelijas. :D Kertokaa kaikki ketkä luette tämän teidän ammatti tai koulunala tai muun elämänlaji! :D Kiitos vastaajille!

Itse lähden ehkä opiskelemaan somistajaksi/visualistiksi. Olen nyt kotimammana. :)

33

5136

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

      ite olen ammatiltani lähihoitaja.

    • vesisex

      Minulla on ollut monia eri työpaikkoja. Koulutuksena terveydenhoitaja/ psyk. sairaanhoitaja. Olen ollut kaupan alalla, neuvolassa, sairaalassa, askartelunohjaajana, ohjaajana, myyntineuvottelijana, opettajana. Työ jossa saa ideoida oman näköisen tavan toimia, on paras. Ja vaihtelua pitää olla. Kuka viitsii tuhlata elämäänsä yhdessä työpaikassa, kun olemassa on paljon mielenkiintoisia työpaikkoja.

      • vecimies

        Tosi mielenkiintoista, kun huomaa että meitä vesimiehiä kiinnostaa hyvin paljon samat alat! :) Lisää vain vastaukia minä täällä utelijaana odottelen. :D


    • ......

      olen lähihoitajaopiskelia (:

    • waterwoman

      Koulutus: yo-merkonomi(markkinointi), hovimestari ja suunnittelen lähihoitajaksi kouluttautumista. Töissä olen ollut lastentarhassa, pankissa, sanomalehdissä (ihana ilmapiiri), esikouluopena, maatilan emäntänä, kotiäitinä (kolme lasta). Tietokoneiden ääressä vierähti viimeiset vuodet ja nyt haluan liikkuvampaan ja antoisampaan työhön niskojenikin takia. Olen 40v.

    • Veskari (n) 40 v

      Ei ikinä hoito- tai hoiva-alalle.
      Opiskellut yhteiskuntatieteitä ja työ liittyy koulutukseen (ei opettaja). Rationaalisuus ja analyyttisyys sekä tieteellinen luovuus ovat parhaita ominaisuuksia.

    • vesimiesmimmi

      Oon parturi-kampaajaksi valmistunut muutama vuosi sitten, nyt ollut kotiäitinä ja valmis taas lähtemään työelämään, mut en tie yhtään viel mihin päin... mietin oppisopimusta lähihoitajaksi tai sit vaan joku työ mikä tulee vastaan (myynti tms.). Kun ei oo selkeet (yhtä) tavoitetta , ei viitsi ruveta opiskelemaan vaikka kiinnostaiskin esim. yliopiston sosiaaliala. Haluis kokeilla silti vähän kaikkea...

    • Roosakissa

      psykiatrinen sairaanhoitaja

    • vecimies

      Tiedättekö teidän kuu tai mars merkkejä? Se vaikuttaa paljon tuohon ammatinvalintaan. Mulla on kuu leijona ja mars jousimies. Jousimiehestä sanotaan, että jokapaikan höylä. On se totta kyllä. Itsekkin meinasin alunperin, kun pk loppui lähteä sosiaali ja terveysalan kouluun mielenterveys ja päihdepuolelle. Toinen mikä kiinnostti aika kauvan oli turvallisuusala. Ei se oikein ole minun juttu. Kiitos mukaville kirjoittajille! :) :)

      • vesikkotar

        haluan kokoajan oppia lisää,uutta...olen ollut töissä lastenhoitajana,lähetti,myyjänä,vahtimestari,puh.vaihteenhoitaja,kotipalvelussa,ravitsemustyöntekijä,kokki...ja kohtapuolin koulutan itseäni työnohella..jos työpaikkalla on haasteita,niin viihdyn töissä.tämän hetkinen työpaikka tuntuu siltä.perheessä on 6 lasta ja iältäni olen 37vuotias.


    • Naarasvesimies

      Naarasvesimies olen. Koulutus: sosionomi. Työhistoriaa: Vanhuspalveluissa useita vuosia, vammaispalveluissa ja mielenterveystyössä vuosia ja nyt sosiaalitoimessa lastensuojelussa kuudetta vuotta. En ole hoivaaja en kanaemo en juuri kovin myötätuntoinenkaan. Aivotutkimuksessan käytyäni aloin ymmärtää itseäni paremmin. Siis minulla on taipumusta analyyttiseen ja intuitiiviseen ajatteluun ja toimintaan, organisoijana olen keskinkertainen ja sosiaaliset taitoni ovat heikoimmat tässä nelikentässä. Poikkeuksellisesti aivojen etulohkot ovat vahvemmat, ei siis oikea tai vasen aivopuolisko. No miksi sitten olen näin sosiaalisella alalla ollut koko työhistoriani. Olen päätellyt, että minua viehättää tässä uteliaisuus tarkoittaa siis, että olen kiinnostunut millaisissa olosuhteissa, missä kriiseissä ihmiset ovat ja elävät ja miten niistä selviävät. Parhaiten voin auttaa kun en ole niin tunteella mukana. Teen mitä voin, kannustan, rohkaisen ja yritän näyttää toiselle hänen omat voimavaransa ja vastuunsa. Olen intuitiivinen ja analyyttinen asiakastyössä, järjestän kriisiapua, mutta pitemmän päälle en ota vastuuta kenenkään elämästä, kun pahin on ohi, niin elämä on otettava itse omaan haltuun. Sen kummemmin en jää kuormittumaan asiakastyöhssä, olen taas "tyhjä astia" uuden tapauksen kanssa ja utelias tietämään kuinka tässä selvitään ja mihin päädytään. Vesimies on oikein hyvä auttaja kunhan tuntee itsensä. On tiedostettava sekin, että joskus lähi-ihmiset päivittelevät "tunteettomuutta", "säälimättömyyttä", mutta sitähän en ole - tahallani en aiheuta harmia tai tee vahinkoa kellekään. Kestän olla mukana inhimillisissä tilanteissa, pahoissa, vaarallisissa, inhottavissa, itse haavoittumatta sielua myöten. Olisi mukava tietää, onko muilla hoito/sosiaalialan vesimiehillä samansuuntaista kokemusta.

      • vecimies

        yksi iäkäs vesimiesnainen. Hän on todella mukava ja hyvä keskustelemaan , kun on vaikeaa. Sitten kun menee hyvin hänen kanssaan on hankalaa kommunikoida ja pitää yhteyttä.On ammatiltaan sairaanhoitaja ollut teho-osastolla. Nyt en ole kuullut hänestä puoleen vuoteen mitään. Kuumerkki kauris. Varmaan tekee ihmisestä erakon. :/

        Itsekkin olen ihan omituinen. :D Autan kaikkia läheisini, kun heillä on vaikeaa. Muulloin pysyn kotona. Olen vainoharhainen myös. Toivottavasti muutun vielä sen suhteen. :D

        Ihanilta ihmisiltä vaikutatte kaikki vesimiehet! Aivan työssä on oltava haastetta. :)


      • tipe69
        vecimies kirjoitti:

        yksi iäkäs vesimiesnainen. Hän on todella mukava ja hyvä keskustelemaan , kun on vaikeaa. Sitten kun menee hyvin hänen kanssaan on hankalaa kommunikoida ja pitää yhteyttä.On ammatiltaan sairaanhoitaja ollut teho-osastolla. Nyt en ole kuullut hänestä puoleen vuoteen mitään. Kuumerkki kauris. Varmaan tekee ihmisestä erakon. :/

        Itsekkin olen ihan omituinen. :D Autan kaikkia läheisini, kun heillä on vaikeaa. Muulloin pysyn kotona. Olen vainoharhainen myös. Toivottavasti muutun vielä sen suhteen. :D

        Ihanilta ihmisiltä vaikutatte kaikki vesimiehet! Aivan työssä on oltava haastetta. :)

        tietää, mikä on mun nouseva ja kuu-muu merkki????
        olen syntynyt 17.2.1969. Siis millainen olen todella :)))


      • waterwoman
        tipe69 kirjoitti:

        tietää, mikä on mun nouseva ja kuu-muu merkki????
        olen syntynyt 17.2.1969. Siis millainen olen todella :)))

        esim. Seppo Tanhuan Astro -sivuilla. Pitää tietää myös syntymäaika ja paikka.


      • vecimies
        tipe69 kirjoitti:

        tietää, mikä on mun nouseva ja kuu-muu merkki????
        olen syntynyt 17.2.1969. Siis millainen olen todella :)))

        Mula on sellainen kuuhoroskooppi kirja. Sen mukaan olet kalat. :) Olet siis sisimmässäsi parantumaton romantikko, herkkä, taipuvainen alkoholiin yms ja lojaali. Ehkä myös taiteellinen. Ks www.astro.fi rekisteröidy sinne. Niin saat ilmaoseksi tehdä itsellesi pikatulkinan tähtikartastasi ja voit lisäillä sinne ystävien karttija yms. :) Itse kirjoittelen siellä joskus nikillä pupu-tupuna.

        Eli en ole yksin. Olen ollut mallina yms. Koulukiusaamisen jälkeen. Sekään ei ole minua suosta nostanut. Nyt toivon että jos pääsen opiskelemaan, niin asia paranisi. Olen todella epävarma. En pysty ystävystymään ihmisten kanssa. :( Ehkä joskus vanhanamummuna arve paranee.
        Muistan sen niin elävästi... Jo ensimmäisenä päivänä ekaluokalle mennessä se alkoi. Omalle yksivuotiaalleni en sellaista anna tapahtua.

        Koko elämä on ollut ennen lapsen saamista kuin jostain paskasta elokuvasta... :(

        Voi meitä vesinaisia. :) Mukavaa ihan totta keskustella teidän kanssa!


    • tipe69

      Vesimieshän on luova ihminen.
      Vesimiehet ovat toimeliaita.
      Näin olen laittanut merkille, koska itse olen tämä oikukas, suora, luova, tunteikas yms....
      Ammateiltani olen myös somistaja, ompelija ja hevostenhoitaja ja nyt kouluttaudun lähihoitajaksi.
      Harrastan ja tykkään käsillä näpertelystä ja tykkään olla ihmisten kanssa.
      Matikka on mulle ihan huhaata...
      Vain vesimies voi ymmärtää vesimiestä..-näin luulin, mutta ei se pidä paikkaansa. monet vattumannet ovat niin vahvoja ja saattaa tulla toisen samanlaisen kanssa valtataistelu paikasta.

      • vecimies

        Monesti itseä on alkanut ärsyttämään kauheasti, kun joku "esittelee" niin kivan vesimiehen "te ootte niin samanlaisia jne..." Muurr mun vesimies persoonan lähelle ei saa tulla joku, joka on kuin minä. Kohtuus kaikessa.

        Ainiin unohdin laittaa varmaan tuonne alkukirjoitukseen. Minun on koulukiusattu koko pk ikä. ;( Ei se mitään nyt olen vahvempi. :)

        Onko muut kokeneet tälläistä?


      • vecimies kirjoitti:

        Monesti itseä on alkanut ärsyttämään kauheasti, kun joku "esittelee" niin kivan vesimiehen "te ootte niin samanlaisia jne..." Muurr mun vesimies persoonan lähelle ei saa tulla joku, joka on kuin minä. Kohtuus kaikessa.

        Ainiin unohdin laittaa varmaan tuonne alkukirjoitukseen. Minun on koulukiusattu koko pk ikä. ;( Ei se mitään nyt olen vahvempi. :)

        Onko muut kokeneet tälläistä?

        Kyllä,olen myös koulukiusattu,koko kansakoulun 6-vuotta oli yhtä helvettiä.Hakattiin,nimiteltiin.Punkero kun oli ja olen vieläkin.Vaikka olen nyt 47 v.Niin kyllä muistan asian,ja se on aiheuttanut minulle elämän varrelle paljon ongelmia.Tunnepuolelle,lähinnä.En luota ihmisiin,ajattelen että en ehkä kelpaa niin kun olen.Muuten minulla paljon ystäviä,ja kumma kyllä miehiä.Niitten kanssa paremmin tulen toimeen.Tyrkkyjä on,mutta sitten kun niitä fiilareita taas tulee että en kelpaa,ei näin lihavaa kukaan voi rakastaa..tämmöistä tää on.Ja en kumminkaan ole niin pyöreä että ei jalat liikkuisi...ja vaikka ei liikkuisi,ihmisiä ollaan,ja kaikki saman arvoisia.


    • merisimpukka

      Moikkelis! Olen veskari nainen ja lastenohjaaja. Mielestäni kyseinen työ sopii vesimiehille todella hyvin!

    • sama mitä

      tekee, kunhan työilmapiiri on siedettävä. Rakennushommissa toistaiseksi.

    • 19.2 :))

      Lähihoitaja :), toivottavasti myös sairaanhoitaja tai terveydenhoitaja tulevaisuudessa

      • vecimies

        Paljon onnea hienon ja tärkeänasian vuoksi! :)


      • vesimies nainen,,,,,,

        olen tarjoilija ja myyjä


    • katrian

      lähihoitaja - suuntautunut mielenterveys- ja päihdetyöhön. Työskentelen vanhusten parissa.
      Nyt olen ollut pari vuotta hoitovapaalla ; ) lasten ja nuorten parissa työskentely kiinnostaisi tällä hetkellä...

      • vecimies

        En päässyt mukaan somistajan koulutukseen. :( Etusialla olivat he, jotka toimivat myyjänä yms.

        Sanokaapa mikä ammatti minulle sopii! En tiedä. Haluaisin auttaa ihmisiä. Olen liian herkkä kuitenkin varmaan mihinkään lähihoitajan tai sairaanhoitajan työhön. :( Haluaisin myös tehdä työtä omassa rauhassa, mutta tavata myös ihmisiä. Joku päämäärä pitäisi saada. Vaikka en nyt vielä kouluun hakisikaan. Ajattelin että nyt hoidan poikaani kotona ja katselen sitten.

        Kaikista vastauksista kiitollinen!

        HYVÄÄ JUHANNUSTA kaikille!! :) Elkää pliis juoko ja hukkuko. :/


      • lähihoitajaksi aikova
        vecimies kirjoitti:

        En päässyt mukaan somistajan koulutukseen. :( Etusialla olivat he, jotka toimivat myyjänä yms.

        Sanokaapa mikä ammatti minulle sopii! En tiedä. Haluaisin auttaa ihmisiä. Olen liian herkkä kuitenkin varmaan mihinkään lähihoitajan tai sairaanhoitajan työhön. :( Haluaisin myös tehdä työtä omassa rauhassa, mutta tavata myös ihmisiä. Joku päämäärä pitäisi saada. Vaikka en nyt vielä kouluun hakisikaan. Ajattelin että nyt hoidan poikaani kotona ja katselen sitten.

        Kaikista vastauksista kiitollinen!

        HYVÄÄ JUHANNUSTA kaikille!! :) Elkää pliis juoko ja hukkuko. :/

        Jos kädet kestää niin hierojaksi. Itse nyt yli nelikymppisenä aion vanhainkotiin töihin. Katselen ja kuulostelen miltä tuntuu. Monissa ammateissa olen ollut ja nimenomaan tuo että näkee ja tuntee olevansa avuksi tuntuu tällä hetkellä olevan tärkeintä. ja eihänmikään ole lopullista, kokeilla voi vaikka mitä.


      • kampaajaksi?
        vecimies kirjoitti:

        En päässyt mukaan somistajan koulutukseen. :( Etusialla olivat he, jotka toimivat myyjänä yms.

        Sanokaapa mikä ammatti minulle sopii! En tiedä. Haluaisin auttaa ihmisiä. Olen liian herkkä kuitenkin varmaan mihinkään lähihoitajan tai sairaanhoitajan työhön. :( Haluaisin myös tehdä työtä omassa rauhassa, mutta tavata myös ihmisiä. Joku päämäärä pitäisi saada. Vaikka en nyt vielä kouluun hakisikaan. Ajattelin että nyt hoidan poikaani kotona ja katselen sitten.

        Kaikista vastauksista kiitollinen!

        HYVÄÄ JUHANNUSTA kaikille!! :) Elkää pliis juoko ja hukkuko. :/

        Siinä sais toteuttaa itseään--käyttää luovuutta, auttaa asiakkaita henkkoht ongelmissa kuuntelemalla ja tukemalla, avautuvat joskus kunnolla... kokemusta on


      • nnnantu
        vecimies kirjoitti:

        En päässyt mukaan somistajan koulutukseen. :( Etusialla olivat he, jotka toimivat myyjänä yms.

        Sanokaapa mikä ammatti minulle sopii! En tiedä. Haluaisin auttaa ihmisiä. Olen liian herkkä kuitenkin varmaan mihinkään lähihoitajan tai sairaanhoitajan työhön. :( Haluaisin myös tehdä työtä omassa rauhassa, mutta tavata myös ihmisiä. Joku päämäärä pitäisi saada. Vaikka en nyt vielä kouluun hakisikaan. Ajattelin että nyt hoidan poikaani kotona ja katselen sitten.

        Kaikista vastauksista kiitollinen!

        HYVÄÄ JUHANNUSTA kaikille!! :) Elkää pliis juoko ja hukkuko. :/

        puusepäksi opiskelen mut hoitoala kiinnostais...


    • hierojaksi

      valmistuin 2003 hierojaksi, mutta teen nykyään sitä vain joskus kun huvittaa. Töitä teen seurakunnalle Suntiona mutta ens vuoden alussa rupeen opiskelemaan tuhkaajan ammattia :) heh.... ei ainakaan työt tule loppumaan koskaan ;)

    • vesimiesnainen :)

      Opiskelen psykologiksi, todella mielenkiintoista. Olen muutenkin hyvin tiedonhaluinen ja järkiperäinen ihminen. Lisäksi vaihtelua ja haasteita pitää elämässä olla, muuten tulee tylsää :D

      • Rakkaaseeni

        Ihan hyvä asia mutta pidäthän huolen siitä että jos sinulla on kumppani niin et ala hänestä vikoja etsimään ja häntä analysoimaan niin kuin minulle kävi. Se vain hävittää ja murtaa hyvät suhteet. Lykkyä tykö.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      82
      5896
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2536
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      2027
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      62
      1785
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1611
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1408
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1321
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1317
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1249
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1203
    Aihe