Mielisairaalakeikka

Wiina on viisasten juoma - vajaasti kehittyneet älköön siihen kajotko!
Otin työmaalla aluksi lääkkeeksi lopulta häiriöksi asti wäkiviinaa.

Jouduin pahnoille. Töistäkin tuli kenkää. Jatkoin viihteellä.
Hyväsydäminen vuokraemäntä tuli keskenyön sanomaan, että huomenna on
sulla sitten kassit rapulla, ellet lopeta hillumistas.

Aamulla eväät olkalaukkuun ja taksilla B-mielisairaalaan.
Eivät aluksi noteeranneet mitenkään. Onneksi tuhdit eväät toivat ö asennetta.

Kaikki valkotakkiset haukuin surkeiksi tunareiksi, aina lääkäriä myöten.
Antoivat 5 min aikaa poistua laitoksesta polliisin uhalla.

Sentään antoivat lähetteen - klinikalle. Niiden napit ja lihaliemet kait auttoivat.

Puhun työpaikkasi takas jos suostut terapiaan sanoi niiden yks johtaja - mielestäni
minua juopomman näköinen.

Terapia alkoi ja pääsin työhön. Terapeutin kaa tuli hirmuinen riita Martin Lutherista.
Sillä terapeutilla oli mielestäni liian kristillispohjaiset lähtökohdat.
Totta kai ristillisyyden tunnen - mut pakassa on 3 muuta maata.

Potkujen saanti oli niin paha takaisku, etten uskaltanut sen koommin örveltää töissä ollessa.

Tämä oli työvuosien aikana. Ei silloin ollut nykyisen kaltaisia "katkaisuleirejä".

4

448

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Juhannushanu.

      Eipä ole tullut mielipuolihoitoon yritettyä, ei tosin väkiselläkään laitettu.

      Mutta klinikalla joskus on pitänyt käydä. Niin, uskontoa tuputtuva terapeutti aiheutti sen, etten ihan pikku kummasta sinne mene. Tuputti uskoaan vaikka rautalangasta väänsin, etten ollut tullut kirkkoon, vaan hakemaan apua juopottelu ongelmaan.

      Jos on alkoholi ongelma, ei sen lisäksi tarvitse mitään uskonnollista ongelmaa riesakseen.

      • jotkut juopot

        on raitistuneet tulemalla uskoon.


      • ihan sama
        jotkut juopot kirjoitti:

        on raitistuneet tulemalla uskoon.

        mihin uskoo kuhan johonkin. ellei kiinnosta niin mikään ei ole ärsyttävämpää kun uskonnon tuputtaminen -se saattaa ajaa avunhakijat kauaski pois! Ja jorpakkoon takas.


      • ei-ateisti
        ihan sama kirjoitti:

        mihin uskoo kuhan johonkin. ellei kiinnosta niin mikään ei ole ärsyttävämpää kun uskonnon tuputtaminen -se saattaa ajaa avunhakijat kauaski pois! Ja jorpakkoon takas.

        Tämä on asia, jota en vaan tajua. Itse olen ihan uskovainen ja yllätys yllätys, siitä huolimatta alkoholi on jonkinasteinen ongelma. Aika suurikin toisinaan. Jotenkin tuntuu siltä, että uskonnon tai uskoon tulon taakse pakenevat... siis pakenevat todellisuutta tms. Ihan yhtä lailla kuin minä pakenen silloin, kun on tarvetta juoda (aina ei jaksa tätä alituista elämän paskaa). Mun mitta on täynnä lässytyksestä uskoon tulemiseen ja sitä kautta raitistumiseen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      138
      1456
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      110
      1203
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      1033
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      974
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      313
      871
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      823
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      722
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      676
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      658
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      144
      644
    Aihe