Nettisivun reunojen (table) ja elementtien väliin on laitettu vasemmalle ja oikealle tyhjää tilaa 10 px paddingillä seuraavasti.
table {
margin : 0 auto;
border: 5px solid #666699;
width : 800px;
padding: 0 10px;
}
Padding, eli tyhjä tila, näkyy Firefoxissa, mutta ei ollenkaan IE 7:ssa. Mikä neuvoksi?
IE7 / padding?
2
620
Vastaukset
- wertys
Jossain oli, että näin voisi korjata CSS:n IE:tä varten, mutta ei tämäkään toimi. Miksi ei?
table {
margin : 0 auto;
border: 5px solid #666699;
width : 800px;
padding: 0 10px;
}
/* this is recognized by IE only */
* html table {
padding: 0 15px;
p\adding: 0 15px;
}Virallisesti elementin viemä tila lasketaan ns. laatikkomallin mukaan:
elementin leveys padding border margin
Ie taas ei tee noin, vaan kaventaa sisältöä tuon paddingin verran. Eli Ie:llä elementin todellinen koko on eri kuin muilla selaimilla.
Tuo "korjaus" taas on ns. "ie-hack", joka perustuu siihen, että Ie suorittaa myös virheellistä koodia. Tosin ilmeisesti ovat osan bugeista korjanneet seiskaversiossa.
Helpoin tapa on jättää padding kokonaan pois ja soveltaa marginia.
Toinen ongelma saattaa olla siinä, että Ie ei salli taulukolle paddingia, enpä muista tarkkaan. Ylipäätään saattaisi olla fiksumpaa laittaa padding soluihin, jos sitä haluaa käyttää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 743288
Kuka varasti Sisun rahat
Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!161192- 891048
- 103981
- 50933
- 96824
Miten sulla on niin kaunis
Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t35811Luulet olevasi pidetty
Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap91716Ajattelen sinua
vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu27690- 48635