kokemuksisia Xanor Depotista?

Olen kohta opsinut kysyeistä lääkettä 1, 5 viikkoa ja olo on kuin uudella ihmisellä! Ahdistus ja muut on jääny pois... nyt kysynkin et voiko 2 viikossa jäädä koukkuun tuohon ihme lääkkeeseen?
4499
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 4

Vanhimmat

Toki tuo depot ei ole niin riippuvuutta nostava kuin nopeavaikutteinen Xanor.

Minä joudun päivittäin käyttämään tuota nopeavaikutteista Xanoria. Kokeilin myös depottina, mutta se ei toiminut.

Itse olin myös alussa huolestunut kun lääkettä aloin käyttämään.
Kuitenkin tein itselleni selväksi etten "popsi" miten sattuu ja en anna valtaa toleranssin kasvulle.

Minun mielestäni tuo toleranssin kasvu lähtee omasta mielestä. Saisin käyttää/ottaa 2mg/vrk, mutta edelleen olen pysytellyt 0,75mg/vrk. Sairauteni on pahentunut tämän 10 vuoden aikana, jonka olen kyseistä lääkettä käyttänyt, mutta toleranssi ei ole noussut.

Olenko ns. koukussa....hmmm. Ehkäpä, en ole kokeillut olla ottamatta, koska sairauteni hoito vaatii joka päivä lääkkeen ottamisen.

Kuten jo aiemmin sanoin niin depotilla ei ole niin "koukuttavaa" vaikutusta kuin nopevaikutteisella.

Olet vissiin kahden viikon kuurin saanut Xanor-depottia. Niin ymmärsin. Enpä usko, että se vielä sinut riippuvaiseksi saa.

Kuitenkin Xanor on niin mollattu lääke ja sen aiheuttamasta riippuvuudesta puhutaan aivan liikaa. Saattaa joillekin aiheuttaa riippuvuutta, mutta ennen kaikkea se toleranssin nousu lähtee omasta itsestään. Tulen saamaan eriäviä mielipiteitä, mutta ne on ihmisiltä jotka eivät hallitse itseään.

Riippuvuuden aiheuttaa/saattaa aiheuttaa ainakin tuoteselosteen mukaan yli 3 viikkoa jatkunut säännöllinen käyttö.

Ei minun mielestäni sinulla ole aihetta huoleen. Et kertonut mitä määrää käytät, mutta jos lääkkeen lopetettuasi tulee "omituinen" ole niin kerro lääkärillesi ja hän kirjoittaa sinulle pienemmän annostuksen Xanoria. Näin ajetaan se alas. Depottiahan kun ei voi puolittaa.

Ole huoleti ja nauti elämästä nyt kun ahdisus on taakse jäänyttä elämää :)

Tulet saamaan vastauksia ettei Xanor ole ensisijainen lääke ahdistuksen hoitoon jne. Ei se ole ensisijainen lääke minunkaan sairauteeni, mutta ainut joka toimii.

Pääasia, että saa elää ihmisarvoista elämää olipa lääkitys mikä hyvänsä.

Äänestä

elä..olemme täällä vain kerran, unohda murheet ja lääkitys kukin elää tavallaan, lääkityksessä myös mina ja nautin täydet:)
tsemiä,,,,

Äänestä
  • Jos on aloittanut on lopettaminen enää tosi vaikeata jos on vaikka vuosia syönyt kuten minä. Joten toivon vain että saan jatkaa syömistä lopun elämäni että nautin elämästä.

    Äänestä

  • Lopuiänsyön kirjoitti:

    Jos on aloittanut on lopettaminen enää tosi vaikeata jos on vaikka vuosia syönyt kuten minä. Joten toivon vain että saan jatkaa syömistä lopun elämäni että nautin elämästä.

    Niin mitä sitä suremaan,kirjoitit ihan oikein.

    Äänestä

Kommentoi aloitusta


helpottunut mutta huolissaa... kirjoitti:

Olen kohta opsinut kysyeistä lääkettä 1, 5 viikkoa ja olo on kuin uudella ihmisellä! Ahdistus ja muut on jääny pois... nyt kysynkin et voiko 2 viikossa jäädä koukkuun tuohon ihme lääkkeeseen?

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu