Olisko kellä kertoa konstia, millä ko. Porinmatin saisi vetämään? Harmitti kun juuri ehdin siivota mökin kesäkuntoon ja sytytin uuniin tulet, niin se työnsi mustat savut huoneeseen ja kaikki haisee savulta. Poltin kyllä siellä alaluukussa ensin paperia ja näytti, että se alkaa vetämään, mutta sitten se käänsikin yhtä äkkiä vedon päinvastoin eli huoneeseen. Eikä sen jälkeen voinut enää luukussakaan polttaa paperia, kun se tuuli vain huoneeseen päin. Kyllä oli kylmä yö.
Porin Matti
4
1238
Vastaukset
- niinkuin muidenkin
tulisijojen alkulämmitys on tehtävä huolella, syystä että uuni ja piippu ovat kylmät, jos esim. heti kohta alkuun nykäisee vaikka oven auki niin mainitsemasi ongelma saattaa syntyä ja piippuun tulee "tulppa" ja savu kulkeekin väärään suuntaan.Ikkunaa ja ovea vois alkuun jättää hiukan raolleen.Kts.myös kesämökki osastolta.
- kuin myös täällä
Porinmatti saattaa puhaltaa ilmaa sisään piipusta sopivilla keleillä kovastikin. Paperisytykekin lentää sisään tai sammuu, mutta kuumailmapuhaltimella kun puhaltaa pari kolme minuuttia tuhkaluukusta niin sillä lähtee aina vetämään oikeaan suuntaan. Saattaa olla kuitenkin vaikeaa jos ei ole sähköä mökillä.
- nm hm
Nestekaasutoho on sähkötön vaihtoehto kuumailmapuhaltimelle...
- pikamarssia...
nm hm kirjoitti:
Nestekaasutoho on sähkötön vaihtoehto kuumailmapuhaltimelle...
Hormissa lienee jossain alhaalla luukku mistä piippu alkaa, laita sinne ekaks paperi palamaan että suoralla vedolla saat homman toimimaan. Toinen vaihtoehto on että menet katolle ja pudotat palavan paperitupon piipusta alas.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273623- 412459
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut362304Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72067Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431572- 381539
- 141342
- 1271302
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2661285Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451275