Oikea ajoitus?Päiväkauppa

VanGils

Kertokaahan kokeneemmat keinottelijat, mistä voisi tietää oikean hetken myydä pitkäaikaisia osakkeita.

Vinkkejä, kiitos-.

Esim: itselläni on omistuksessa ollut Tietotehdas,tt-tieto --->Tietoenator
80-luvulta lähtien ja tuossa muutama vuosihan takaperin käväisi jopa n.70e ja tällähetkellä n.16e.

Harmittaa kun ajattelin sen nousevan vielä tai pysyvän hetken aloillaan, mutta lähtikin tulemaan alas pysähtymättä. Isot rahat kiinni ja lähes puhdasta voittoa vain, joten kyllä odottaa jaksan uudestaankin.

2. Kysymys

Onnistuuko päiväkauppa helposti kotoa käsin... ohjelmat, reaalinopeus, verotus, luvat...jne?

terveisin
Aloitteleva Meklarinalku

11

3469

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pjotr

      Jos ymmärrys asioista on tuolla tasolla, niin suosittelen jättämään sen päiväkaupan ihan sikseen. Pitkällä tähtäimellä siinä häviää rahansa ja tulee vain vihaiseksi.

      Hajauta varasi osakkeisiin ja velkarahastoihin ja harrasta päivien ratoksi vaikka pitsinnypläystä, ristisanoja tai ihan mitä haluat.

      Jos et minua usko, niin lue läpi Malkielin kirja "A random walk down Wall Street".

      • VanGils

        No tuota tiedänhän minä jonkun verran ja lähinnä koitin täysin nollata itseni ja hyötyä neuvoista uusista näkökulmista. Jostainhan on aloitettava.

        Onhan tj-group noussut parissa päivässä 100% .

        Taidat itse olla menettänyt rahasi tai pelkäät uusia nuoria kasvoja.

        Kiitos vinkeistä
        t.kakskymppinen


      • fed
        VanGils kirjoitti:

        No tuota tiedänhän minä jonkun verran ja lähinnä koitin täysin nollata itseni ja hyötyä neuvoista uusista näkökulmista. Jostainhan on aloitettava.

        Onhan tj-group noussut parissa päivässä 100% .

        Taidat itse olla menettänyt rahasi tai pelkäät uusia nuoria kasvoja.

        Kiitos vinkeistä
        t.kakskymppinen

        esim eq tai vastaavat jotka tarjoaa aktiivisijoitussalkkuja suoralla toimeksiannolla. Pystyy kylla kotoa käsin myymään lyhyeksi ja ottamaan myös laskevilla markkinoilla voittoa.

        Jos riskiä et kaihda ja tietotaito riittää niin ehdottomasti johdannaiskauppaan. warrantit etc.

        Mut hei jos sulla on pääomaa niin suorat sijoitukset kehittyville markkinoille antaa hyvät tuotot. Mulla on intian salkun teknot noussu ihan silmissä. Monta 10% parinpäivän putkea ja tänäänkin jo 5,6%... elisestä rekyylistä teknot ei juuri notkahtanut ihan kymmenyksiä. Kaupankäynti vaan maksaa kauemmaksi ja siellä virrat on ohuet joten päivävaihtelut suuria.


      • jurpo
        VanGils kirjoitti:

        No tuota tiedänhän minä jonkun verran ja lähinnä koitin täysin nollata itseni ja hyötyä neuvoista uusista näkökulmista. Jostainhan on aloitettava.

        Onhan tj-group noussut parissa päivässä 100% .

        Taidat itse olla menettänyt rahasi tai pelkäät uusia nuoria kasvoja.

        Kiitos vinkeistä
        t.kakskymppinen

        Usko vaan edellistä vastaajaa ja harrasta pitsinnypläystä.

        Perustelut:

        Kertoilet näitä it-kuplan puhkeamisjuttuja ja kuinka hinnat on romahtanu, ja samalla kysyt millon kannattais myydä.

        "Onhan tj-group noussut parissa päivässä 100% ."
        Ostitko tj:tä pari päivää sitten? Kuinka moni osti tj:tä pari päivää sitten? Tälläset historian ennustamiset on tyhmintä mitä tiedän. Nämä pitäisi tietää etukäteen.


      • hex
        jurpo kirjoitti:

        Usko vaan edellistä vastaajaa ja harrasta pitsinnypläystä.

        Perustelut:

        Kertoilet näitä it-kuplan puhkeamisjuttuja ja kuinka hinnat on romahtanu, ja samalla kysyt millon kannattais myydä.

        "Onhan tj-group noussut parissa päivässä 100% ."
        Ostitko tj:tä pari päivää sitten? Kuinka moni osti tj:tä pari päivää sitten? Tälläset historian ennustamiset on tyhmintä mitä tiedän. Nämä pitäisi tietää etukäteen.

        Historiaa on turha tuijotella. Nyt kannattaa ostaa sellaisia osakkeita, jotka tekevät voittoa ja joiden on helppo kasvaa nopeasti


      • esim
        hex kirjoitti:

        Historiaa on turha tuijotella. Nyt kannattaa ostaa sellaisia osakkeita, jotka tekevät voittoa ja joiden on helppo kasvaa nopeasti

        on todennäköistä että pakittaa rekyylinä tuollaisen nousun jälkeen seuraavana päivänä.

        Myyt aamulla tj groupin hintaan vaikka 029 ja ostat myyntierää vastaavan potin vasta illalla rekyylin jälkeen 024...

        voittoa siis 005/024 =21% joka riittää ainakin mulle päivän työksi. Harmi vain et noi tj:n osalta vaihdot on ohuita ja joku myy kokoajan sitä hienoiseen alihintaa, jäävuorikauppaako?


      • jurpo
        esim kirjoitti:

        on todennäköistä että pakittaa rekyylinä tuollaisen nousun jälkeen seuraavana päivänä.

        Myyt aamulla tj groupin hintaan vaikka 029 ja ostat myyntierää vastaavan potin vasta illalla rekyylin jälkeen 024...

        voittoa siis 005/024 =21% joka riittää ainakin mulle päivän työksi. Harmi vain et noi tj:n osalta vaihdot on ohuita ja joku myy kokoajan sitä hienoiseen alihintaa, jäävuorikauppaako?

        hinta ei nouse yli 0.26 ennenkuin koko jäävuori on sulanut.


      • pjotr
        VanGils kirjoitti:

        No tuota tiedänhän minä jonkun verran ja lähinnä koitin täysin nollata itseni ja hyötyä neuvoista uusista näkökulmista. Jostainhan on aloitettava.

        Onhan tj-group noussut parissa päivässä 100% .

        Taidat itse olla menettänyt rahasi tai pelkäät uusia nuoria kasvoja.

        Kiitos vinkeistä
        t.kakskymppinen

        Vinkkini oli vain lämmin neuvo kanssaihmiselle. En ole menettänyt rahojani (eipä ole juuri mitä menettääkään) enkä pelkää nuorempiani (itsekin vain piirun verran yli parikymppinen). Se nyt on vaan niin pirun moneen kertaan tutkittu, että suurin osa päiväkauppaa käyvistä yksityisistä (siis rahaa melko vähän) häviävät transaktiokustannuksissa sen, minkä mahdollisia anomalioita hyödyntämällä voittavat.

        Totta kai pörssissä nähdään aina sillon tällöin huikeita nousuja, mutta jälkiviisaus on niin hiton helppoa. Nuo nousijat tulisi tunnistaa etukäteen eikä jälkikäteen. Se onkin sitten jonkin verran hankalampi juttu.

        Suosittelen edelleen hajauttamista ja pitkän tähtäimen sijoittamista. Osakkeita ja joukkareita sopivassa suhteessa. Mutta se on vain mun näkemykseni.


      • Säästäjä
        pjotr kirjoitti:

        Vinkkini oli vain lämmin neuvo kanssaihmiselle. En ole menettänyt rahojani (eipä ole juuri mitä menettääkään) enkä pelkää nuorempiani (itsekin vain piirun verran yli parikymppinen). Se nyt on vaan niin pirun moneen kertaan tutkittu, että suurin osa päiväkauppaa käyvistä yksityisistä (siis rahaa melko vähän) häviävät transaktiokustannuksissa sen, minkä mahdollisia anomalioita hyödyntämällä voittavat.

        Totta kai pörssissä nähdään aina sillon tällöin huikeita nousuja, mutta jälkiviisaus on niin hiton helppoa. Nuo nousijat tulisi tunnistaa etukäteen eikä jälkikäteen. Se onkin sitten jonkin verran hankalampi juttu.

        Suosittelen edelleen hajauttamista ja pitkän tähtäimen sijoittamista. Osakkeita ja joukkareita sopivassa suhteessa. Mutta se on vain mun näkemykseni.

        En ymmärrä tuota ihmisten intoa päiväkauppaan, itse olen tehnyt kaikki suurimmat voittoni pelkästään odottamalla. Joskus tuntuu että mitä vähemmän ihminen tietää sijoittamisesta, sitä useammin on tarve tehdä kauppaa.

        Itse en jaksaisi edes kyttäillä kursseja ja arvailla oikeaa osto/myyntihetkeä pitkin päivää. Omas sijoittamiseni on sitä että ehkä n. kerran kuukaudessa (kiireisimpinä aikoina ehkä korkeintaan kerran viikossa) harkitsen ostamista/myyntiä, ja sitäkin vain silloin kun se on tarpeen. Viimeisestä osto/myyntipäätöksestäni on aikaa useita kuukausia. Silti teen voittoa "ihan mukavasti", viimeisen vuoden aikana >30%.

        Päiväkauppaa en ole koskaan tehnyt, enkä tee. Miksi yrittäisin tienata tekemällä mahdollisimman paljon työtä, kun olen huomannut että tienaan enemmän tekemällä mahdollisimman vähän?


      • fed
        Säästäjä kirjoitti:

        En ymmärrä tuota ihmisten intoa päiväkauppaan, itse olen tehnyt kaikki suurimmat voittoni pelkästään odottamalla. Joskus tuntuu että mitä vähemmän ihminen tietää sijoittamisesta, sitä useammin on tarve tehdä kauppaa.

        Itse en jaksaisi edes kyttäillä kursseja ja arvailla oikeaa osto/myyntihetkeä pitkin päivää. Omas sijoittamiseni on sitä että ehkä n. kerran kuukaudessa (kiireisimpinä aikoina ehkä korkeintaan kerran viikossa) harkitsen ostamista/myyntiä, ja sitäkin vain silloin kun se on tarpeen. Viimeisestä osto/myyntipäätöksestäni on aikaa useita kuukausia. Silti teen voittoa "ihan mukavasti", viimeisen vuoden aikana >30%.

        Päiväkauppaa en ole koskaan tehnyt, enkä tee. Miksi yrittäisin tienata tekemällä mahdollisimman paljon työtä, kun olen huomannut että tienaan enemmän tekemällä mahdollisimman vähän?

        Että itse olen päiväkaupalla tehnyt voittoja toki hävinnytkin toisinaan tai lyhyeksi myynti positio jäänyt käsiin ostovelkoina.

        No anyway prossa päivässä 30 päivän ajan on enemmän kuin 30 vuodessa... tavoite mulla on 1,7-2,3% päivä-po:n nosto, joten vuodessa esim 100 000 e on ollut 300 000e!!... sitten menikin auto ostoon ja aloitin pv-kaupat pienemmällä summalla.

        pv-kaupan idea on tehdä voittoa sekä nousevilla että laskevilla kursseilla, joten taitava, tietävä tienaa koko ajan, kuin taas säästä¨jä voi joutua venaamaan sijoituksen edes omilleen pääsyä vuosia...

        ohjeeni. tappiot on sitten realisoitava ja kuitattava heti eli stop-loss!!!! Odottamalla homma tulee kusemaan, ja tätä keskiarvo-keijo ei ymmärrä. Päiväkauppa käy työstä ja itse pidän sellaisesta työstä, kun korvaus on kohtuullinen.

        Toiseksi,hex on liian "ohut" isoille siivuille, mutta on täällä pari ihan ok osaketta.


    • optiopeluri

      Päiväkauppa vaatii kovaa kokemusta, jotta siinä voisi menestyä. Tärkeintä mielestäni on money management(eli kassan hallinta), osaaminen suhteuttaa panosta oikein suhteessa riskiin.(Kelly kaavaa nojaillen)

      Toki jotta löytäisit odotusarvoisesti positiiviset kohteet/ajankohdat tarvitset myös vankan tietotaidon osakkeista, koroista, valuutoista, optioista, makrotaloudesta, mikrotaloudesta, kvantitatiivisesta laskennasta, ohjelmointitaitoa jne..jne..

      Päiväkauppaan tarvitset ainakin seuraavat välineet; reaaliaikaista dataa kaikista suurista markkinoista(jenkkilästä: FOREX,CBOE,CME,CBOT,NYSE,NASDAQ,(NYMEX)) lisäksi euroopasta(DTB,EUREX vähintäänkin), sekä toki Hex, mikäli siellä ajattelit operoida. Lisäksi tarviit hyvän alustan charteille ja optioille teknisillä indikaattoreilla. Sekä mahdollisimman nopean uutispalvelun.

      Keskity likvideihin papereihin ja indekseihin. On paljon helpompaa ymmärtää flowta ja teknisetkin toimivat paremmin. Ja ehdottomasti aloita PaperTradingilla, jotta näet että onko sinusta todella siihen touhuun.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4673
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2269
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1794
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1518
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      32
      1461
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1318
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1237
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1156
    9. 23
      1092
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1024
    Aihe