KOrvatulehduksen jälk kivut

Lapsemme (3 kk) sairasti korvatulehduksen joka hoidettiin korvalääkärin valvonnassa antibiotilla Ditrimduplo. Kuurin jälkeen kävimme korvalääkärillä jälkitark. ja lääkäri tutki korvan mikroskoopilla. Terveet olivat. Kuitenkin oireet jatkuvat niin että lapsi on itkuinen, ei saa nukuttua kuin pieniä aikoja kerrallaan. Imetys onnistuu vain vas. kyljellä olessa ja välillä ei ollenkaan. Vatsa on löysällä kuurin jälkeen ja annan relatippoja. Panadol auttaa kipuun ja saa tämän jälkeen syötyä ja nukuttua. Ihan vatsavaivoihin tuo panadol ei varsinaisesti pitäisi tepsiä eli mistä oireet johtuvat? Onko muilla vastaavia kokemuksia?
3408
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 3

Vanhimmat

samanlaisia oireita, meillä 7kk tyttö söi kaksi kuuria korvatulehdukseen, jonka jälkeen korva on kuulemma kunnossa, mutta oireet jatkuvat, siis huonosti nukkuminen ja korvan repiminen, en tiedä mistä johtuu.

Äänestä

Ditrimdublo on kyllä harvinaisen huono korvatulehduslääke, mutta jos korvat parantuneiksi on todettu niin tuskin teillä on hätää.Toivotaan ettei teillä ole korvakierre aluillaan, meillä kaikenlaisia kuureja ehdittiin syödä 9 kpl, ennen kuin putket saatiin korviin ja nyt ilmeisesti vihdoin katkeaa, 1,5 kk mennyt ilman antibioottia. Mutta tottahan se on että korvien paraneminen vie aikaa,eikä lapsi välttämättä ole täysin oireeton vielä hetkeen,meillä poika oireili 8kk putkeen. Tarkkaile tilannetta, johtuuko korvista vai vatsasta, tuon ikäisellä kun niitäkin puruja hankkii olla paljon. Meillä korvatulehdukset vei yöunet,että siinä ainakin yksi hyvä oire että jos alkaa 30min-tunnin jälkeen nukahtamisesta hurjasti itkemään.

Äänestä

lääkäri onko korvassa paljon vahaa? siitäkin voi kipua tuntua. Vahaa saa irtoamaan oroclean tai remowax tipoilla. Hampaiden tulo voi myös tuntua korvissa.
Panadol auttaa kyllä myös vatsakipuun.

Äänestä

Kommentoi aloitusta


alkjeghgre kirjoitti:

Lapsemme (3 kk) sairasti korvatulehduksen joka hoidettiin korvalääkärin valvonnassa antibiotilla Ditrimduplo. Kuurin jälkeen kävimme korvalääkärillä jälkitark. ja lääkäri tutki korvan mikroskoopilla. Terveet olivat. Kuitenkin oireet jatkuvat niin että lapsi on itkuinen, ei saa nukuttua kuin pieniä aikoja kerrallaan. Imetys onnistuu vain vas. kyljellä olessa ja välillä ei ollenkaan. Vatsa on löysällä kuurin jälkeen ja annan relatippoja. Panadol auttaa kipuun ja saa tämän jälkeen syötyä ja nukuttua. Ihan vatsavaivoihin tuo panadol ei varsinaisesti pitäisi tepsiä eli mistä oireet johtuvat? Onko muilla vastaavia kokemuksia?

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu