Pääministeri Vanhanen yrittää kovasti tehdä vaalirahoitussotkuista yleistä poliittista legitimiteettikriisiä. Siitähän ei suinkaan ole kyse, vaan kriisissä ovat Vanhanen ja hallitus. Kyse on hallituksen uskottavuuskriisistä. Vaalirahoitusjupakka alkoi Kepusta, levisi Kepussa ja tarttui lopulta myös Kokoomukseen. Kriisin ulkopuolella ovat olleet hallituspuolueista Vihreät ja RKP sekä muista koko oppositio.
Kun Ruotsissa porvarihallituksen ministerit jäivät kiinni väärinkäytöksistä, kyse oli hallituskriisistä. Se selvitettiin potkaisemalla väärinkäytöksistä epäillyt ministerit pellolle. Meillä nimensä tahrinneita ministreitä tässä jupakassa ovat ainakin Lehtomäki, Vanhanen ja Häkämies. Vaihdevuosiporukkaa koko joukko.
Vanhanen voisi selvittää kriisin välttävästi paheksumalla Lehtomäen lausuntoja asiassa ja heikkotasoista ilmoituskäytäntöä sekä kertomalla, että Kimmo Tiilikainen saakin nyt jatkaa ympäristöministerinä pitempään ja Lehtomäki siirtyy rivikansanedustajaksi. Kokoomuksella olisi tässä hyvä tilaisyys päästä eroon kykypuolueen mainetta pilaavasta Jyri Häkämiehestä.
Erottamalla Lehtomäen tämä siirtäisi Pohjois-Karjalan emännän sivumalle puheenjohtajataistosta. Vanhanenhan aikoo jatkaa vuoteen 2015 saakka ja Lehtomäki on yksi este siinä matkalla.
Vanhasen kriisi
24
528
Vastaukset
- yrittää.
kepulaista silmänkääntötemppua.
Otetaan hvyion vakava ilme
Puhutaan sumutusmielssä koko poliittisen järjestelmän kriisistä. Mutta toden totta siitä ei ole kysymys.
Tämä on ensiksi Vanhasen ja kepun kriisi ja sitä kautta tietenkin koko hallituksen kriisi.
Eli koko Vanhasen hallitukselta on kadonnut poliittinen oikeutus. Ja edes tämän eduskunnan enemmistö ei voi sitä palauttaa, koska hallituksen tukipuolueiden kepun ja kokoomuksen kansanedustajista niin suuri osa on poliittisesti korruptoitunut samoista lähteistä kuin Vanhanen ja muut ministerit.
Vanhasen hallituksen on erottava, muuta tietä kriisistä ei ole.- Kysyn vaan!
Hei haloo!
Milloin aletaan keskustelemaan siitä, mikä vaikuttaa ihmisten arkeen tänään, tässä ja nyt eli päivän politiikasta?
Jokainen puolue on ottanut vaalirahaa, joten siitä syystä oppositiokaan ei asiasta sen kummemmin nosta kohua kuin tyytyy toteamaan vaalirahoituslain olevan torso, jota täytyy täydentää eli oppositio ottaa saman kannan kuin hallituskin, sillä istuvathan he kaikki samassa eturyhmittymien tai yksityisten tukemassa vaalirahoitusveneessä! - asia.
Kysyn vaan! kirjoitti:
Hei haloo!
Milloin aletaan keskustelemaan siitä, mikä vaikuttaa ihmisten arkeen tänään, tässä ja nyt eli päivän politiikasta?
Jokainen puolue on ottanut vaalirahaa, joten siitä syystä oppositiokaan ei asiasta sen kummemmin nosta kohua kuin tyytyy toteamaan vaalirahoituslain olevan torso, jota täytyy täydentää eli oppositio ottaa saman kannan kuin hallituskin, sillä istuvathan he kaikki samassa eturyhmittymien tai yksityisten tukemassa vaalirahoitusveneessä!vaikuttaa ihmisten arkeen mitä suuremmassa määrin.
Maata hallitseva hallitus on osittautunut paitsi lakeja huonosti noudattavaksi, myös poliitiselta moraaliltaan kevyiksi.
Ei kepu ja muut hallituspuolueet tästä asiasta selviä kiinnittämällä huomio "johonkin todella tärkeää".
Tämä hallituksen korruptoituneisuus on nyt räjähtänyt hallituksesta kansalaisten silmille.
Kepu ja hallitus saavat "syyttää" Timo Kallia, joka käsitteli varomattomasti poliittista dynamiittia - ja nyt sitten järistys heiluttaa jo Vanhasen hallitusta. Ja hyvä niin.
Vanhasen hallituksen ero on ensimmäinen askel tervehtymisen tiellä. Korrputoituneen pääministerin paikka on valtakunnanoikeudessa. - Kohu on kohu
asia. kirjoitti:
vaikuttaa ihmisten arkeen mitä suuremmassa määrin.
Maata hallitseva hallitus on osittautunut paitsi lakeja huonosti noudattavaksi, myös poliitiselta moraaliltaan kevyiksi.
Ei kepu ja muut hallituspuolueet tästä asiasta selviä kiinnittämällä huomio "johonkin todella tärkeää".
Tämä hallituksen korruptoituneisuus on nyt räjähtänyt hallituksesta kansalaisten silmille.
Kepu ja hallitus saavat "syyttää" Timo Kallia, joka käsitteli varomattomasti poliittista dynamiittia - ja nyt sitten järistys heiluttaa jo Vanhasen hallitusta. Ja hyvä niin.
Vanhasen hallituksen ero on ensimmäinen askel tervehtymisen tiellä. Korrputoituneen pääministerin paikka on valtakunnanoikeudessa.mutta entäs se työ, mitä hallitus tekee kaikenaikaa ja josta ei kukaan tunnu olevan kiinnostunut eli lakien valmistelu?
Kyllä minusta olisi hauskempi tietää mitä Arkadianmäellä nyt tehdään kuin mitä kukin ehdokas teki ennen vaaleja!
Saako hallitus kohun peittämän savuverhon suojissa tehdä hämäräpäätöksiä sillä välin, kun lehdistö ja media on keskittynyt menneisiin eli vaalirahoitukseen? - rahoitukseen
Kohu on kohu kirjoitti:
mutta entäs se työ, mitä hallitus tekee kaikenaikaa ja josta ei kukaan tunnu olevan kiinnostunut eli lakien valmistelu?
Kyllä minusta olisi hauskempi tietää mitä Arkadianmäellä nyt tehdään kuin mitä kukin ehdokas teki ennen vaaleja!
Saako hallitus kohun peittämän savuverhon suojissa tehdä hämäräpäätöksiä sillä välin, kun lehdistö ja media on keskittynyt menneisiin eli vaalirahoitukseen?keskittyminen ei ole mitenkää menneisyyteen katsomista.
Päinvastoin. Vuosi sitten maksettu vaaliraha toimii hyvin tänäänkin.
Esim.
Runsaasti vaalitukea maksaneet yritykset saavat suurhelpotuksia perintöveroon. Esitys eduskuntaan ensi viikolla (jos hallituksen kantti sen kestää)
Vanhasen tuki Ideaparkille (Sukari: "Tunnen muitakin ministereitä").
Eli kuten huomaat vaaliraha ei ole menneisyyttä, se toimii hyvin väkevästi tänäänkin. - Eikö ketään
rahoitukseen kirjoitti:
keskittyminen ei ole mitenkää menneisyyteen katsomista.
Päinvastoin. Vuosi sitten maksettu vaaliraha toimii hyvin tänäänkin.
Esim.
Runsaasti vaalitukea maksaneet yritykset saavat suurhelpotuksia perintöveroon. Esitys eduskuntaan ensi viikolla (jos hallituksen kantti sen kestää)
Vanhasen tuki Ideaparkille (Sukari: "Tunnen muitakin ministereitä").
Eli kuten huomaat vaaliraha ei ole menneisyyttä, se toimii hyvin väkevästi tänäänkin.kiinnosta, mitä hallitus ja eduskunta touhuaa tänä päivänä?
Ne 2007 saadut vaalirahat on jo tuhlattu tai palautettu! Laki muuttuu! On aika siis palata nykyisyyteen!
- kellähän se
kriisi tässä nyt näyttää olevan?..
"Kriisin ulkopuolella RKP ja koko oppositio"...
olet ,dorka sitten harrastanut todella "valikoivaa" informaation ymmärrystä, jos voit noin väittää...
ja mistäs "väärinkäytöksistä" tässä nyt on joku jäänyt kiinni??
jos on todisteita tuollaisesta, niin kyllä "synnitön" oppositio varmastikkin huolehtii oikeuden toteutumisesta...
älä edes kuvittele, että kepun "kenttä" katselisi iso-masan kuvailemaasi toimintaa sivusta...eheii.. kyllä masa saisi puoluekokouksessa lentävän lähdön alta aikayksikön....muutenkin "kentän" mitta alkaa olla melko kukkurillaan...- taipuva.
moraali.
No esimerkiksi se, että Matti Vanhanen ei jäävännyt itseään viime marraskuussa, kun lautakunnassa oili esillä Kakkosen arvonimi.
Mutta ensi viikolla Vanhanen aikoo jäävätä itsensä lautakunnan pj:na, kun Kakkosen asia on taas esillä.
Eli ainoastaan julkisuus on saanut pääministerin noudattamaan jääviyssäädöksiä.
Todella paha asia Matti Vanhasen kannalta. Mutta myöhäisherännäisyys ei enää Vanhasta pelasta. Vahinko on jo tapahtunut.
Vanhanen joutaa mennä - on moraaliltaan alamittainen pääministeriksi. - ymmärtääkseni
taipuva. kirjoitti:
moraali.
No esimerkiksi se, että Matti Vanhanen ei jäävännyt itseään viime marraskuussa, kun lautakunnassa oili esillä Kakkosen arvonimi.
Mutta ensi viikolla Vanhanen aikoo jäävätä itsensä lautakunnan pj:na, kun Kakkosen asia on taas esillä.
Eli ainoastaan julkisuus on saanut pääministerin noudattamaan jääviyssäädöksiä.
Todella paha asia Matti Vanhasen kannalta. Mutta myöhäisherännäisyys ei enää Vanhasta pelasta. Vahinko on jo tapahtunut.
Vanhanen joutaa mennä - on moraaliltaan alamittainen pääministeriksi.harkitsevansa itsensä jääväämistä....
olen sitä mieltä, ettei masalla ole mitään syytä itseään jäävätä tuossa asiassa....eivät niin ole tehneet edellisetkään p.johtajat (ai niin..hehän olivatkin mielestäsi NIIN PUHTOISIA ja KORRUPTOITUMATTOMIA)...
siis turha jäävätä, kun päätöksen asiassa tekee kuitenkin joku muu, eli "punapää" pressanlinnasta... - lautakunta.
ymmärtääkseni kirjoitti:
harkitsevansa itsensä jääväämistä....
olen sitä mieltä, ettei masalla ole mitään syytä itseään jäävätä tuossa asiassa....eivät niin ole tehneet edellisetkään p.johtajat (ai niin..hehän olivatkin mielestäsi NIIN PUHTOISIA ja KORRUPTOITUMATTOMIA)...
siis turha jäävätä, kun päätöksen asiassa tekee kuitenkin joku muu, eli "punapää" pressanlinnasta...on itsenäinen toimielin. Sitä koskevat kaikki jääviyssäädökset - ei jääviys mihinkään muutu siitä, että lopullinen päätös on presidentin.
Voi pyhä yksinkertaisuus. Tuolla samalla "logiikalla" ministerien ei tarvitse lakiesityksiä valmistellessaan noudattaa jääviyssäädöksiä, koska eduskunta tekee lopullisen päätöksen.
Mutta Vanhasen myöhään tapahtunut itsensä jäävääminen ei pelasta enää yhtään mitään - ei mitään. Vahinko tapahtui jo viime marraskuussa. Ja siitä Vanhanen joutuu poliittisesti maksamaan.
- ämmältä
Pesitpäs kätevästi jumaloimiesi demarien kädet tässä asiassa. Olet varsinainen kätevä emäntä. Ämmämäistä tekstiä kaikenkaikkiaan kaunaisuudessaan.
Lakimiehenä voit selvittää meille tyhmille mikä ero on Kokoomus- tai Kepuedustajan saamalta tuelta verrattuna Heinäluoman tai Päivi Lipposen samalta taholta saamaan tukeen? Tai miksi Vasuri Arhinmäen ilmoittamatta jätetty 7000 euroa rakennusliitolta ei ole väärinkäytös mutta Lehtomäen ilmoittamatta jättämä tuki on?
Häkämies muuten on ainoita hallituksen omilla aivoilla ajatteleva ministereitä, vaikkakin joutuu kulkemaan vastavirtaan vielä tässä vaiheessa. Samalla tavallahan moni ulkopolitiikkammem liturgian taakse nähnyt ja sen rehellisesti esiintuonut joutui vastatuuleen suomettuneisuuden aikana. Häkämiehen linja tulee aikanaan olemaan Suomen linja, milloin, se jää nähtäväksi. Viimeistään Halosen väistyessä 2012 alkaa uusi aika ja ulko- ja puolustuspolitiikkaakin aletaan tekemään realiteettien, ei ideolismin, pohjalta.Kansaneustajat nauttivat kansalaisten luottamusta. Kansalaiset tekevät sitten aikanaan poliittisen arvion siitä, miten palkitsevat tai rankaisevat eri kansanedustajia.
Hallituksen tulee taas nauttia eduskunnan luottamusta. Pääministeri on itse sanonut, että nyt ollaan vakavan poliittisen kriisin partaalla ja ministeri Katainen on tässä häntä säestänyt. Hallitus tuo meillä päätettäväksi poliittisia ratkaisuja. Sen vuoksi hallituksen ministereihin kohdistuu paljon enemmän arviointeja kuin rivikansanedustajiin. Kepun Kallin tilanne ei ole läheskään niin paha poliittisen uskottavuuden kannalta kuin ministeri Lehtomäen toimet.
Heinäluoma ja Päivi Lipponen eivät siis ole nyt sellaisessa asemassa, missä pääsivät vaikuttamaan rahoittajiensa hyväksi likimainkaan samassa määrin kuin Vanhanen, Lehtomäki ja Häkämies. Oppositiopoliitikkojen mahdolliset virheet eivät hetkauta hallitusta. Sen sijaan hallituksen jäsenten tekemät virheet yms. kommellukset voivat asettaa hallituksen uskottavuuden ja sen nauttiman luottamuksen kyseenalaiseksi. Jos olisit hieman perehtynyt peruskoulussa parlamentaarisen järjestelmämme sisältöön, ymmärtäisit tämän.
Liikemiesten rahoituksen kohteet ovat olleet pääosin kepuja ja kokoomuslaisia. Kyllä tämä silloin niitä hallituspuolueina ennen muuta koskee. Asia sivuaa hyvin vähän oppositiopuolueita ja esim. Vihreitä hallituksessa. Vihreille asia on tietysti kiusallinen, koska hallituksen uskottavuuden heikentyminen haittaa myös Vihreiden politiikkaa.
Häkämiehen suuri riesa onkin siinä, että hän ajattelee omilla aivoillaan. Hänen ei ymmärrä itse kapasiteettinsa rajoituksia. Antaisi edes Stubbin hoitaa puhumisen, niin ei aiheutuisi Kokoomukselle niin suurta haittaa. Häkämies on niitä ministereitä, jotka ovat parhaimmillaan ollessaan hiljaa.- vaikka voissa paistaa
Mielipidepankki kirjoitti:
Kansaneustajat nauttivat kansalaisten luottamusta. Kansalaiset tekevät sitten aikanaan poliittisen arvion siitä, miten palkitsevat tai rankaisevat eri kansanedustajia.
Hallituksen tulee taas nauttia eduskunnan luottamusta. Pääministeri on itse sanonut, että nyt ollaan vakavan poliittisen kriisin partaalla ja ministeri Katainen on tässä häntä säestänyt. Hallitus tuo meillä päätettäväksi poliittisia ratkaisuja. Sen vuoksi hallituksen ministereihin kohdistuu paljon enemmän arviointeja kuin rivikansanedustajiin. Kepun Kallin tilanne ei ole läheskään niin paha poliittisen uskottavuuden kannalta kuin ministeri Lehtomäen toimet.
Heinäluoma ja Päivi Lipponen eivät siis ole nyt sellaisessa asemassa, missä pääsivät vaikuttamaan rahoittajiensa hyväksi likimainkaan samassa määrin kuin Vanhanen, Lehtomäki ja Häkämies. Oppositiopoliitikkojen mahdolliset virheet eivät hetkauta hallitusta. Sen sijaan hallituksen jäsenten tekemät virheet yms. kommellukset voivat asettaa hallituksen uskottavuuden ja sen nauttiman luottamuksen kyseenalaiseksi. Jos olisit hieman perehtynyt peruskoulussa parlamentaarisen järjestelmämme sisältöön, ymmärtäisit tämän.
Liikemiesten rahoituksen kohteet ovat olleet pääosin kepuja ja kokoomuslaisia. Kyllä tämä silloin niitä hallituspuolueina ennen muuta koskee. Asia sivuaa hyvin vähän oppositiopuolueita ja esim. Vihreitä hallituksessa. Vihreille asia on tietysti kiusallinen, koska hallituksen uskottavuuden heikentyminen haittaa myös Vihreiden politiikkaa.
Häkämiehen suuri riesa onkin siinä, että hän ajattelee omilla aivoillaan. Hänen ei ymmärrä itse kapasiteettinsa rajoituksia. Antaisi edes Stubbin hoitaa puhumisen, niin ei aiheutuisi Kokoomukselle niin suurta haittaa. Häkämies on niitä ministereitä, jotka ovat parhaimmillaan ollessaan hiljaa.Siis vaikutusvaltaisemman henkilön, tässä tapauksessa ministerin, tekemä rikos on raskaampi kuin saman teon tehneen ei vaikutusvallaltaan vähäisemmän, tässä siis oppositioedustajan. Vaikkakaan rikoksesta ei seuraa rangaistusta niin kuvittelin oikeusvaltionperiaatteita noudatettavan kansanedustajiinkin
Juristilta siis milenkiitoinen tulkinta, koulussa kun opetettiin että kaikki ovat lain edessä samanarvoisia. Vai onko niin, että tulkitset lakia sosialiselta pohjalta, muistammehan kuinka sosialitisissa maissa oli lain tulkinnat järjestetty.
Punikki on punikki vaikka voissa paistais
- paha juttu
Vanhasella itsellään on paha uskottavuusongelma. Vanhasella on käytössä pääministerinä kaksi persoonaa, toinen persoona valehtelee Suomen kansalaisille päin naamaa, syyttää kansanedustajia vaalirahoitusvilpistä, vaikka hän itse ja hänen hallituksensa ministerit ovat tässä asiassa pahimpia lainrikkojia. Toinen Vanhasen persoona taas esiintyy julkisuudessa puhtaana valehtelemattomana pulmusena, vaikka on jäänyt valehtelemisesta monta kertaa kiinni ns. housut kintuissa.
- tuntea
hieman maaseutua, jos siitä kirjoittaa vai onko demarit jo liittämässä Kuhmoa Pohjois-Karjalaan. Opettajain tytärtä, jolla on parit maisterin paperit sanotaan harvemmin emännäksi. Mutta hyvinhän tämä on linjassa sinun muiden tietojesi kanssa. Kolmen suuren pahnanpohjimmaiskolmikko on nyt känä, sonnimies ja MPP. JKK on menettänyt paikkansa ja Uusi-Ukki on suorastaan rehelllinen ja moniarvoinen MPP:hen verraren
- Avointako?
" ... Ruotsalaisen kansanpuolueen puheenjohtaja ja ministeri Stefan Wallin on ilmoittanut julkisesti, että hän ei halua tietää, ketkä Rkp:n eduskuntavaalikampanjan rahoittivat! Rkp sai vaalirahoitusta Stiftelse för det tvåspråkiga Finland-säätiöltä 800 000 €! Merkittävä osa puolueen eduskuntavaalikampanjasta kustannettiin tuon säätiön lahjoituksilla. Kyseisessä Säätiössä on mukana ainakin Björn Wahlroos (Sampo Oyj:n tj.),Stig Gustavson (Konecrances Oyj:n hallituksen pj.), Stig Stendahl (Fiskars Oyj:n tj.) ja Christoffer Taxell (EK:n pj.).
Ilmeisesti on niin, että kun tarpeeksi isokenkäiset talouspoliittiset vaikuttajat sponssaavat puoluetta media pitää suut supussa eikä vaadita päitä vadille? Onhan Rkp aina Suomen hallituksessa vaalien lopputuloksesta riippumatta toisin kuin Keskusta,Sdp tai Kokoomus. Muista puolueista puhumattakaan.
Mistä kaikki raha säätiölle tulee, joka rahoittaa Rkp:tä ei ole yleisessä tiedossa.Tavalliset äänestäjät voisivat kuitenkin olla kiinnostuneita siitä, mikä on se koira, joka Rkp-häntää heiluttaa. Mainittakoon,että laki ei myöskään kiellä ulkomailta tulevaa vaalirahoitusta!
Räätälöitiinko laki vakituisen hallituspuolueen tarpeista käsin? ... "
http://ryyti.blogspot.com/- vaalityöhön!
Tietysti peitellen sen "äänestysinnon nostatukseksi"!
Muistamme hyvin mainoksen, jossa Oiva Lohtander esittää sikailevaa porvaria mässäilemässä yltäkylläisessä ruokapöydässä!
No, nostattihan se mainos ainakin porvareiden äänisaalista! Kiitos siitä SAK:lle ja ihan vilpittömästi vailla jääviyssyytöksiä! ;)
PS. 300 000 €:a on aika paljon nimimerkin "Niinpä niin" persaukiseksi järjestöksi julistamalta SAK:lta! ;) - tietoa...
vaalityöhön! kirjoitti:
Tietysti peitellen sen "äänestysinnon nostatukseksi"!
Muistamme hyvin mainoksen, jossa Oiva Lohtander esittää sikailevaa porvaria mässäilemässä yltäkylläisessä ruokapöydässä!
No, nostattihan se mainos ainakin porvareiden äänisaalista! Kiitos siitä SAK:lle ja ihan vilpittömästi vailla jääviyssyytöksiä! ;)
PS. 300 000 €:a on aika paljon nimimerkin "Niinpä niin" persaukiseksi järjestöksi julistamalta SAK:lta! ;)SAK:n tuesta yksittäisille ehdokkaille? TV-mainos oli raskaasti yliampuva,
mutta muistaakseni siinä ei edes mainittu mitään puolueita.
Äänestysinnon nostatus sinänsä oli tarpeellista ja
sen olisi suonut onnistuvan paremmin.
Äänestysprosenttihan oli alhaisin yli 60 vuoteen. - ekulla???
vaalityöhön! kirjoitti:
Tietysti peitellen sen "äänestysinnon nostatukseksi"!
Muistamme hyvin mainoksen, jossa Oiva Lohtander esittää sikailevaa porvaria mässäilemässä yltäkylläisessä ruokapöydässä!
No, nostattihan se mainos ainakin porvareiden äänisaalista! Kiitos siitä SAK:lle ja ihan vilpittömästi vailla jääviyssyytöksiä! ;)
PS. 300 000 €:a on aika paljon nimimerkin "Niinpä niin" persaukiseksi järjestöksi julistamalta SAK:lta! ;)" Kohuyhdistys tuki demaripomoakin
16.05.2008 07:43, päivitetty 16.05. 14:32
Kehittyvien maakuntien Suomi -yhdistys rahoitti IS:n tiedon mukaan eduskuntavaaleissa myös Sdp:n puheenjohtajan, tuolloisen valtiovarainministerin Eero Heinäluoman kampanjaa.
Asia ei käy ilmi Eero Heinäluoman virallisesta vaalirahoitusilmoituksesta.
Heinäluoma kiisti eilen IS:lle tietävänsä asiasta.
- En ole saanut yhdistykseltä tietääkseni mitään. Olen tehnyt rahoitusilmoitukset lakien mukaisesti, Heinäluoma totesi. ... "
http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1532368
---
"Sdp myönsi tuen kohuyhdistykseltä
16.05.2008 19:33
Sosiaalidemokraattinen puolue myönsi perjantai-iltana, että puolue sai vaaliavustusta Kehittyvien maakuntien Suomi ry:ltä eduskuntavaaleissa 2007.
Suomen Tietotoimistolle lähettämässään tiedotteessa Sdp kertoo 10 000 euron suuruisesta avustuksesta, joka tuli "koko puolueelle osana sen yleistä varainhankintaa".
Sdp haluaa korostaa, että tuen käyttöön ei ole liittynyt mitään ehtoja.
"Sdp:ssä on tänään perjantaina selvitetty julkisuudessa esitettyjä väitteitä Kehittyvien maakuntien Suomi ry:n vaalirahoituksesta. Puolueen puheenjohtaja Eero Heinäluoma ei ole saanut vaaliavustusta yhdistykseltä", Sdp:n tiedotteessa todetaan. ... "
http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1532671
--- - edustajia!
tietoa... kirjoitti:
SAK:n tuesta yksittäisille ehdokkaille? TV-mainos oli raskaasti yliampuva,
mutta muistaakseni siinä ei edes mainittu mitään puolueita.
Äänestysinnon nostatus sinänsä oli tarpeellista ja
sen olisi suonut onnistuvan paremmin.
Äänestysprosenttihan oli alhaisin yli 60 vuoteen.Sehän tämän selvittämisen tekeekin vaikeaksi!
Kumpa kaikki olisikin avointa!
- Nurmijärvi-
ilmiö!
Ohhoh!
Jo yksikin näistä riittää tuhoamaan maailman, mutta entäs sitten kun niitä on kolme?
PS. Mielipuolipunikin kirjoittamien rivien välistä voi lukea positiivisuuden olevan perseestä! Kyllä näin on näreet! ;) - Kymppitonni kohta täynnä
Kohta kymmenen tuhata (10 000) "kriisiviestiä"
Vaalirahoitusilmoituksista löytyy puutteita ainakin kolmen suurimman puoleen kansanedustajilta.
Ja myös pienemmiltä.
Silloin sitä voidaan luonnehtia yleiseksi "uskottavuusongelmaksi"
Vanhasen ilmoitukset olivat kunnossa.
Kunhan tämäkin myrsky vesilasissa hiukkasen rauhoittuu, todetaan jälleen kerran, että tykillä taidettiin ampua kärpäsiä.
Vaikeati hillittävä ilmastonmuutos on asia jolle toivoisi paljon, paljon enemmän palstatilaa.
Siitä olemme jokainen omalta kohdaltamme vastuussa.- Vanhanen ja
Katainen!
Ilmeisesti Vanhanen suoraan ja Katainen & Heinäluoma kierrätettynä puolueen kautta! Eli puolue sai rahat, jotka se siirsi puheenjohtajalle ja tämän vaalityöhön!
Löydä tästä sotkusta nyt syyttömiä ja syyllisiä!
Yksi on ainakin varmaa, että oppositio ei tule nostamaan asiasta kohua, kun ovat itsekkin rahansa saaneet! Ainut, mitä oppositio vaatii, on vaalirahoituslain muuttaminen! Samaa vaatii hallituskin ja näin on tapahtumassa! Opposition suut pysyvät supussa siksi, kun he itse ovat samassa liemessä hallituspuolueiden kanssa! Media hoitaa asiasta mölyämisen!
- En muuta sa'
Juristin koulutuksella mies kirjoitta tuollaista, huh huh sentään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1901965
- 1131053
- 1141046
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa20757- 52704
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä32643ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42608Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m175557Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45528- 9482