Koiran polvileikkaus. Kiireellinen!

Olemme vaikean tilanteen edessä. Dobermanni koiraltamme katkesi jänne takajalasta (polven seudulta). Röntgenkuvissa oli havaittavissa kulumaa sekä luupiikkejä. Koiramme täytti viime viikolla 5 vuotta. Koiramme on muuten terve ja reipas.

Onko kenelläkään kokemusta koiran polvileikkauksesta? Miten leikkaus on sujunut ja miten kuntoutus eteni? Pystyykö koira leikkimään ja nauttimaan elämästä myös leikkauksen jälkeen?

Kiitos!

3

3277

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nimetön

heippa. meillä kokemusta polvileikkauksesta tosi paljon. koirani oli puoli vuotias kun siltä katkesi takajalasta etummainen ristiside, leikkaukseen, jalka parani hyvin ja toimii vieläkin hyvin, koirani on nyt 3 vuotias. koirani oli vuoden kun toisesta takajalasta katkesi ristiside, leikkaukseen taas ja jalka parani hyvin. nyt vuosi myöhemmin viime leikkauksesta koiraltani meni takajalasta kierukka rikki. kuu´kausi sitten oltiin taas leikkauksessa. nyt on menossa parantumis vaihe.. leikkauksesta selvittiin suht hyvin mutta nyt viikko sitten koirani alkoi ontumaan jalkaa paljon ja nyt saa särkylääkettä ja on pidettävä levossa.. paraneminen polvileikkauksesta voi viedä puolikin vuotta mutta kyllä leikkaus varmasti kannattaa. itse alan olla jo aika epätoivoinen kun ollaan jo 3 leikkausta läpikäyty ja taas jalka aika huonossa kunnossa mutta katsellaan nyt rauhassa kuukausi jospa se siitä parantuisi. aika sekavaa tekstiä tuli mutta toivottavasti jotain ymmärsit. kysyä saa mitä vaan ja oma mielipide on että leikkaus kannattaa. onnea teille leikkaukseen ja toipumiseen!! :)

• pippuri

Meidän edesmenneeltä sakemanni nartulta katkesi pari vuotiaana molemmista takajaloista ristisiteet kun liukastui leikkiessä talvella.Siitä on aika kauan, joten en tarkalleen ottaen muista kuinka kauan toipuminen leikkauksesta kesti,hieman tuli toipumisessa takapakkia kun toisen jalan tikit aukesivat.Jalat siis operoitiin yhtäaikaa.Mutta tärkein asia oli se että koiran jalat olivat melkeen paremmat kuin entiset,ennen tapaturmaa.Niistä tuli tosi hyvät,eivätkä vaivanneet ollenkaan myöhemmälläkään iällä.

• niksu

koiralta meni ristiseide poikki, kun se oli 7 v. Siltäkin löytyi kulumia. Putro Helsingissä leikkasi. Hyvää työtä tekikin. Jalka parani hyvin ja kesti elämän loppuun asti hyvin. Koira lopetettiin reilu 16 vuotiaana.

Pitää antaa parantua kunnolla eli ei mitään riehumista ja hyppimisä leikkauksen jälkeen. Itse taisin olla turhankin varovainen, mutta kannatti ollakin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      281
      2946
    2. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      58
      2338
    3. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Uskonnot ja uskomukset
      348
      2007
    4. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      115
      1747
    5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      126
      1709
    6. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      212
      1375
    7. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      66
      1327
    8. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      59
      1263
    9. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      68
      1253
    10. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      78
      1203
    Aihe