Nordea vai OP?

kysyn_vaan.

Pankinvaihto on edessä ja olisi kiva kuulla ihmisten mielipiteitä ja kokemuksia kyseisistä pankeista.
Tuleva pankkini on todennäköisesti jompikumpi näistä kahdesta.
Eli, kumpi on mielestäsi parempi vaihtoehto ja miksi?

28

8786

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jepulisjoo

      Osuuspankissa on törkeät palvelumaksut ja hankala nettipankki. Mutta 200 000 euron asuntolainasta saa sen verran bonuksia, että lienee kannattavaa valita OP. Muussa tapauksessa sanoisin, että mieluummin Nordea.

      Pankin valinta riippuu paljolti omasta tilanteestasi, eli onko rahaa, sijoituksia ja/tai lainaa, käytkö konttorissa jne. Jos haluat asioida pankkineidin kanssa nokikkain, asiakaspalvelu on tärkeää. Mutta jos hoidat kaiken netissä, vertaa nettipankkeja ja hintoja.

    • op_op

      Op siksi että se on ainoana pankkina täysin suomalainen. Ei ryvettynyt aikanaan pankkikriisissä, on asiakkaidensa omistama, kun liityt omistajajäseneksi saat paljon etuja, ystävällisempi palvelu, tunnetusti maan palkitsevin bonusjärjestelmä, verkkopankki toimivampi ja vähemmän (lue lähes ei lainkaan) katkoja.

      Tosin, jos jos tilanteesi on se, että sinulla ei ole paljon esim. asuntolainaa, eikä muutenkaan kuukausittaista rahaliikennettä, säästöjä, sijoituksia tms, siinä tapauksessa Nordea tulee sinulle halvemmaksi. Koska tässä tapauksessa Op:n bonusjärjestelmä ei palkitse tarpeeksi.

      • Handelsbankenin asiakas

        Valitse Handelsbanken, jos vain ne suostuvat ottamaan sinut asiakkaaksi tai jos konttori löytyy jostain läheltä.

        Pankkipalvelut maksuttomia - jo siinä säästät kaikki ns. bonukset. Palvelu aivan ylivoimaista verrattuna muihin: oma pankkitäti, joka vastaa heti puhelimeen ja puhelimitse tai sähköpostitse hoituu kaikki ne asiat, joita netissä ei pysty tekemään. Konttorissa ei tarvitse jonottaa. Sopii ainakin mulle.


      • pankkiiri_ööö
        Handelsbankenin asiakas kirjoitti:

        Valitse Handelsbanken, jos vain ne suostuvat ottamaan sinut asiakkaaksi tai jos konttori löytyy jostain läheltä.

        Pankkipalvelut maksuttomia - jo siinä säästät kaikki ns. bonukset. Palvelu aivan ylivoimaista verrattuna muihin: oma pankkitäti, joka vastaa heti puhelimeen ja puhelimitse tai sähköpostitse hoituu kaikki ne asiat, joita netissä ei pysty tekemään. Konttorissa ei tarvitse jonottaa. Sopii ainakin mulle.

        Kirjoittaja kyllä kysyi että Nordea vai Op, siihen ei käy vastaukseksi : Handelsbanken.

        Muuten, Handelsbankenista:
        -oma pankkitäti : myös Osuuspankissa ja luultavasti nordeassakin
        -Handelsbankenin visa kaikkein kallein todelliselta vuosikoroltaan, jos nyt sitä käyttää
        -miten konttorin läheisyys vaikuttaa? eihän konttoreissa juuri kukaan enää nykyään käy. No jos konttorit ratkaisevat, OP:n konttori löytyy kyllä joka kylästä
        -Handelsbankenilla ei vieläkään ole verkkotunnistautumista
        -Handelsbankenin verkkopankki on harvinaisen ankea ja tylsä, toimivuus tosin melko hyvä
        -Handelsbankenin konttoriin ei pääse sisään kuin ovikelloa soittamalla


      • Handelsbankenin asiakas
        pankkiiri_ööö kirjoitti:

        Kirjoittaja kyllä kysyi että Nordea vai Op, siihen ei käy vastaukseksi : Handelsbanken.

        Muuten, Handelsbankenista:
        -oma pankkitäti : myös Osuuspankissa ja luultavasti nordeassakin
        -Handelsbankenin visa kaikkein kallein todelliselta vuosikoroltaan, jos nyt sitä käyttää
        -miten konttorin läheisyys vaikuttaa? eihän konttoreissa juuri kukaan enää nykyään käy. No jos konttorit ratkaisevat, OP:n konttori löytyy kyllä joka kylästä
        -Handelsbankenilla ei vieläkään ole verkkotunnistautumista
        -Handelsbankenin verkkopankki on harvinaisen ankea ja tylsä, toimivuus tosin melko hyvä
        -Handelsbankenin konttoriin ei pääse sisään kuin ovikelloa soittamalla

        Olen niin iloinen Handelssin asiakas, että halusin tuoda uuden pankkivaihtoehdon kahden huonomman rinnalle.

        Vastaan väitteisiisi:

        oma pankkitäti : myös Osuuspankissa ja luultavasti nordeassakin.

        *Olin Nordeassa avainasiakas, mutta oma tätini oli todella vaikea saada kiinni puhelimitse. Handelssissa hommat ovat toimineet paremmin.

        -Handelsbankenin visa kaikkein kallein todelliselta vuosikoroltaan, jos nyt sitä käyttää

        * En osaa sanoa tuohon mitään, koska minulla on Masteri. Käsittääkseni Visa on Luottokunnan tuote, jolloin hinnat olisivat kaikille samat, eli Luottokunnan määrittelemät?

        -miten konttorin läheisyys vaikuttaa? eihän konttoreissa juuri kukaan enää nykyään käy. No jos konttorit ratkaisevat, OP:n konttori löytyy kyllä joka kylästä.

        *Samaa mieltä. En vain tiedä, kannattaako mennä pankin asiakkaaksi, jos lähin konttori on 100 km:n päässä.

        -Handelsbankenilla ei vieläkään ole verkkotunnistautumista

        * Onpas!

        -Handelsbankenin verkkopankki on harvinaisen ankea ja tylsä, toimivuus tosin melko hyvä

        * Uusi verkkopankki tuli noin kk sitten. Se on erittäin hyvä. Osakekauppaa ei tosin pysty käymään. Sen hoidan Nordnetin kautta.

        -Handelsbankenin konttoriin ei pääse sisään kuin ovikelloa soittamalla

        *Tämä on vain positiivista, paitsi kaatosateella ;)


      • Muita kotimaisia on

        "Op siksi että se on ainoana pankkina täysin suomalainen."

        ÄLÄ OP:N ÄÄNITORVI JAKSA JAUHAA PASKAA! OP-Pohjola lienee pörssissä joten sen omistuksia ei voi varmuudella sanoa täysin kotimaiseksi!

        Täysin kotimaisia on nämä pankit:

        S-pankki
        Säästöpankit
        ja paikallisosuuspankit eli koivunlehtipankit!

        Tapiolasta en uskalla sanoa mutta veikkaan sen olevan myös täysin kotimainen!


      • matikkaa lisää

        ”kun liityt omistajajäseneksi saat paljon etuja, ystävällisempi palvelu, tunnetusti maan palkitsevin bonusjärjestelmä,”


        Kun liityt jäseneksi, laitat rahaa riskisijoitukseen,
        ainakin useimmissa/kaikissa ilman mitään korkoa.

        Laita ne edut numeroina, voi olla että laskemalla näet todellisuuden.
        Ainakin meillä saa aina 0,3 % luokaa heikompaa korkoa, kuin monessa muussa.
        Muissa tuo ”bonus-osa” on jo 2 v kasvanut korkoa korolle,
        ennen kuin sen OP saa rahana.

        Totta palkitse, ”palkitsee” mutta etkö tajua, että ensin sen rahastaa sinulta.

        Ystävällistä palvelua toki saa, mutta, siitä en €uroakan maksa,
        en ole tuntenut vielä itseäni niin rikkaaksi, että siitä maksaisin.


      • visailija
        Handelsbankenin asiakas kirjoitti:

        Olen niin iloinen Handelssin asiakas, että halusin tuoda uuden pankkivaihtoehdon kahden huonomman rinnalle.

        Vastaan väitteisiisi:

        oma pankkitäti : myös Osuuspankissa ja luultavasti nordeassakin.

        *Olin Nordeassa avainasiakas, mutta oma tätini oli todella vaikea saada kiinni puhelimitse. Handelssissa hommat ovat toimineet paremmin.

        -Handelsbankenin visa kaikkein kallein todelliselta vuosikoroltaan, jos nyt sitä käyttää

        * En osaa sanoa tuohon mitään, koska minulla on Masteri. Käsittääkseni Visa on Luottokunnan tuote, jolloin hinnat olisivat kaikille samat, eli Luottokunnan määrittelemät?

        -miten konttorin läheisyys vaikuttaa? eihän konttoreissa juuri kukaan enää nykyään käy. No jos konttorit ratkaisevat, OP:n konttori löytyy kyllä joka kylästä.

        *Samaa mieltä. En vain tiedä, kannattaako mennä pankin asiakkaaksi, jos lähin konttori on 100 km:n päässä.

        -Handelsbankenilla ei vieläkään ole verkkotunnistautumista

        * Onpas!

        -Handelsbankenin verkkopankki on harvinaisen ankea ja tylsä, toimivuus tosin melko hyvä

        * Uusi verkkopankki tuli noin kk sitten. Se on erittäin hyvä. Osakekauppaa ei tosin pysty käymään. Sen hoidan Nordnetin kautta.

        -Handelsbankenin konttoriin ei pääse sisään kuin ovikelloa soittamalla

        *Tämä on vain positiivista, paitsi kaatosateella ;)

        >Käsittääkseni Visa on Luottokunnan tuote, jolloin hinnat olisivat kaikille samat, eli Luottokunnan määrittelemät?

        on luottokunnan tuote, mutta todellisessa vuosikorossa on huomattavia eroja! viimeksi kun tarkistin, halvimman ja kalleimman visan ero oli n. 4 prosenttia! Silloin Handelsbankenin Visan todellinen vuosikorko oli yli 13 prosenttia, kun halvimman (Hypo-Visa = EQ-Visa) vastaava korko oli vähän päälle 9 prosentin.


      • my Op
        matikkaa lisää kirjoitti:

        ”kun liityt omistajajäseneksi saat paljon etuja, ystävällisempi palvelu, tunnetusti maan palkitsevin bonusjärjestelmä,”


        Kun liityt jäseneksi, laitat rahaa riskisijoitukseen,
        ainakin useimmissa/kaikissa ilman mitään korkoa.

        Laita ne edut numeroina, voi olla että laskemalla näet todellisuuden.
        Ainakin meillä saa aina 0,3 % luokaa heikompaa korkoa, kuin monessa muussa.
        Muissa tuo ”bonus-osa” on jo 2 v kasvanut korkoa korolle,
        ennen kuin sen OP saa rahana.

        Totta palkitse, ”palkitsee” mutta etkö tajua, että ensin sen rahastaa sinulta.

        Ystävällistä palvelua toki saa, mutta, siitä en €uroakan maksa,
        en ole tuntenut vielä itseäni niin rikkaaksi, että siitä maksaisin.

        Ei osuuspankin osuusmaksu ole mikään riskisijoitus. Sen saa takaisin kun haluaa luopua jäsenyydestä. Omistajamaksulle saa korkoa eli se ei menetä arvoaan. Ei kait pankki nyt kenellekään mikään uskonto ole.

        Kyllä aika monet haluavat ystävällistä palvelua pankiltaan, vaikka nyt sinä et halua.

        Mitähän korkoa mahdat tarkoittaa? 0,3 prosenttia heikompaa korkoa? Talletuskorot näkee täältä
        http://www.kauppalehti.fi/5/i/porssi/korot/

        Osuuspankin boonukset saa kuukauden välein, eli ne maksetaan ripeässä tahdissa. Niitä ei kuitenkaan kannata ottaa silloin rahana, jos on Pohjolassa vakuutukset. Niillä kannattaa maksaa vakuutusmaksuja, koska näin välttää verot.

        Osuuspankin edullisuuden voi kuka tahansa laskea omakohtaisesti. Ei se kaikille ole edullisin pankki. Se on silloin edullisin, jos on velkaa tai talletuksia siellä. Ei minun tässä kannata OP:n edullisuutta laskea kun sen voi jokainen asiasta kiinnostunut tehdä itse oman tilanteensa pohjalta. Lisäksi asia on tutkittu ja OP edullisimmaksi todettu bonusjärjestelmänsä ansiosta taannoisessa kuluttajatutkimuksessa joka kohdistui pankkien edullisuuteen laina-asiakkaille.

        Ei osuuspankki ainakaan minulta rahasta, päinvastoin se maksaa minulle yli 100eur vuodessa. Se johtuu 60000 euron lainastani, ja säästöistäni ja sijoituksistani. Siinä saa kilpailija pankilla olla aika hyvät lainamarginaalit (käytännössä 0,10 %) ennenkuin pystyy samaan.


      • Faktaa kiitos.
        my Op kirjoitti:

        Ei osuuspankin osuusmaksu ole mikään riskisijoitus. Sen saa takaisin kun haluaa luopua jäsenyydestä. Omistajamaksulle saa korkoa eli se ei menetä arvoaan. Ei kait pankki nyt kenellekään mikään uskonto ole.

        Kyllä aika monet haluavat ystävällistä palvelua pankiltaan, vaikka nyt sinä et halua.

        Mitähän korkoa mahdat tarkoittaa? 0,3 prosenttia heikompaa korkoa? Talletuskorot näkee täältä
        http://www.kauppalehti.fi/5/i/porssi/korot/

        Osuuspankin boonukset saa kuukauden välein, eli ne maksetaan ripeässä tahdissa. Niitä ei kuitenkaan kannata ottaa silloin rahana, jos on Pohjolassa vakuutukset. Niillä kannattaa maksaa vakuutusmaksuja, koska näin välttää verot.

        Osuuspankin edullisuuden voi kuka tahansa laskea omakohtaisesti. Ei se kaikille ole edullisin pankki. Se on silloin edullisin, jos on velkaa tai talletuksia siellä. Ei minun tässä kannata OP:n edullisuutta laskea kun sen voi jokainen asiasta kiinnostunut tehdä itse oman tilanteensa pohjalta. Lisäksi asia on tutkittu ja OP edullisimmaksi todettu bonusjärjestelmänsä ansiosta taannoisessa kuluttajatutkimuksessa joka kohdistui pankkien edullisuuteen laina-asiakkaille.

        Ei osuuspankki ainakaan minulta rahasta, päinvastoin se maksaa minulle yli 100eur vuodessa. Se johtuu 60000 euron lainastani, ja säästöistäni ja sijoituksistani. Siinä saa kilpailija pankilla olla aika hyvät lainamarginaalit (käytännössä 0,10 %) ennenkuin pystyy samaan.

        OSUUSMAKSU on riskitalletus, irtisanomisaika on aina yli vuosi, hyvinä aikoina sen saa takaisin, mutta ei huonoina aikoina, siksi se on yli vuoden karanteenissa,
        siinä ei ole talletussuojaa.

        MISSÄ SAA OSUUSMAKSULLE KORKOA kerro nimiä ?
        Yleensä vain lisäosuuksille maksetaan hieman korkoa, myös lisäosuudet ovat riskitalletuksia.

        LAITTAMASI KORKOLINKIT ovat peruskorkoja.
        On kyse koroista, autojen, asuntojen ym. hinnoista,
        eivät listahinnat ole koskaan niitä, joilla lopullinen sopimus tehdään.
        14.5 talletin Osuuspankkiin, sain tuosta 16.5–08 korosta yli kympän enemmän ja olemme omistajajäseniä.

        BOONKSET SAA vasta 2 v kuluttua,
        mutta niillä on kyllä ennen mahdollisuus maksaa ”turhia pankkikuluja”, tai vakuutusmaksuja, mutta, ovatko kilpailukykyisiä ?
        Miksi maksaa, kun ilmaisia Luotto- ja ”Visa Electron” -kortteja on tarjolla.



        ”Osuuspankin edullisuuden voi kuka tahansa laskea omakohtaisesti.”
        > OLET TOSIAAN oikeassa, kannattaa,
        mutta numerotiedon saaminen on vaikeaa, verrattuna muihin pankkeihin.

        ”Se on silloin edullisin, jos on velkaa tai talletuksia siellä”
        > Epäilen.

        ”Lisäksi asia on tutkittu ja OP edullisimmaksi todettu bonusjärjestelmänsä ansiosta taannoisessa kuluttajatutkimuksessa”.
        > Jätit taasen sen FAKTAN kertomatta, anna linkki tutkimukseen ?????

        ----------------------------------------------------------------

        Vaikka arvostelen, en tarkoita että OP on huonoin, parhaasta päästä on.
        Mutta on useita täysin ilmaisia vaihtoehtoja,
        jos säästää pieniäkin turhia kuluja, niistä tulee suuri virta elämän aikana.

        vanha totuus pätee:
        ”Ei ne suuret tulot vaan pienet menot”


      • Faktaa kiitos. kirjoitti:

        OSUUSMAKSU on riskitalletus, irtisanomisaika on aina yli vuosi, hyvinä aikoina sen saa takaisin, mutta ei huonoina aikoina, siksi se on yli vuoden karanteenissa,
        siinä ei ole talletussuojaa.

        MISSÄ SAA OSUUSMAKSULLE KORKOA kerro nimiä ?
        Yleensä vain lisäosuuksille maksetaan hieman korkoa, myös lisäosuudet ovat riskitalletuksia.

        LAITTAMASI KORKOLINKIT ovat peruskorkoja.
        On kyse koroista, autojen, asuntojen ym. hinnoista,
        eivät listahinnat ole koskaan niitä, joilla lopullinen sopimus tehdään.
        14.5 talletin Osuuspankkiin, sain tuosta 16.5–08 korosta yli kympän enemmän ja olemme omistajajäseniä.

        BOONKSET SAA vasta 2 v kuluttua,
        mutta niillä on kyllä ennen mahdollisuus maksaa ”turhia pankkikuluja”, tai vakuutusmaksuja, mutta, ovatko kilpailukykyisiä ?
        Miksi maksaa, kun ilmaisia Luotto- ja ”Visa Electron” -kortteja on tarjolla.



        ”Osuuspankin edullisuuden voi kuka tahansa laskea omakohtaisesti.”
        > OLET TOSIAAN oikeassa, kannattaa,
        mutta numerotiedon saaminen on vaikeaa, verrattuna muihin pankkeihin.

        ”Se on silloin edullisin, jos on velkaa tai talletuksia siellä”
        > Epäilen.

        ”Lisäksi asia on tutkittu ja OP edullisimmaksi todettu bonusjärjestelmänsä ansiosta taannoisessa kuluttajatutkimuksessa”.
        > Jätit taasen sen FAKTAN kertomatta, anna linkki tutkimukseen ?????

        ----------------------------------------------------------------

        Vaikka arvostelen, en tarkoita että OP on huonoin, parhaasta päästä on.
        Mutta on useita täysin ilmaisia vaihtoehtoja,
        jos säästää pieniäkin turhia kuluja, niistä tulee suuri virta elämän aikana.

        vanha totuus pätee:
        ”Ei ne suuret tulot vaan pienet menot”

        "MISSÄ SAA OSUUSMAKSULLE KORKOA kerro nimiä ?
        Yleensä vain lisäosuuksille maksetaan hieman korkoa, myös lisäosuudet ovat riskitalletuksia. "

        HOK-Elanto maksaa tänä vuonna osuusmaksulle 21% koron. Osuusmaksu on 35 euroa ja sille maksetaan nyt 7,35 euroa korkoa vuodelta 2007. Olen kyllä samaa mieltä siitä, että osuusmaksu on riskisijoitus. Aikanaan maksoin myös E-Osuuskunta Ekan osuusmaksun, joka on jo kokonaan menettänyt arvonsa. En muista, maksettiinko sille koskaan mitään korkoa.

        Osuuspankeissa en ole asiakkaana, koska en verkkosivuja tutkiessani saanut mitään täsmällistä tietoa mistään asiasta. Aina tuli lopulta vastaan kehoitus mennä käymään osuuspankin konttorissa. Mahdollisesti niitä sivuja on sen jälkeen parannettu. Myöskään nuo eri paikoissa mainostettavat bonuslaskelmat eivät minua innosta. Minusta Nordean systeemi on "inhimillisempi". On hienoa olla Nordean Avainasiakas tai Kanta-asiakas, maksoi mitä maksoi! :)


      • ihan näin ei
        Muita kotimaisia on kirjoitti:

        "Op siksi että se on ainoana pankkina täysin suomalainen."

        ÄLÄ OP:N ÄÄNITORVI JAKSA JAUHAA PASKAA! OP-Pohjola lienee pörssissä joten sen omistuksia ei voi varmuudella sanoa täysin kotimaiseksi!

        Täysin kotimaisia on nämä pankit:

        S-pankki
        Säästöpankit
        ja paikallisosuuspankit eli koivunlehtipankit!

        Tapiolasta en uskalla sanoa mutta veikkaan sen olevan myös täysin kotimainen!

        OKO on noteerattu.
        Paikalliset osuuspankit ovat osakkaittensa omistamia.
        Siis, osuuspankkit ovat suomalaisia pankkeja.


      • Handelsin asiakkaalle
        Handelsbankenin asiakas kirjoitti:

        Olen niin iloinen Handelssin asiakas, että halusin tuoda uuden pankkivaihtoehdon kahden huonomman rinnalle.

        Vastaan väitteisiisi:

        oma pankkitäti : myös Osuuspankissa ja luultavasti nordeassakin.

        *Olin Nordeassa avainasiakas, mutta oma tätini oli todella vaikea saada kiinni puhelimitse. Handelssissa hommat ovat toimineet paremmin.

        -Handelsbankenin visa kaikkein kallein todelliselta vuosikoroltaan, jos nyt sitä käyttää

        * En osaa sanoa tuohon mitään, koska minulla on Masteri. Käsittääkseni Visa on Luottokunnan tuote, jolloin hinnat olisivat kaikille samat, eli Luottokunnan määrittelemät?

        -miten konttorin läheisyys vaikuttaa? eihän konttoreissa juuri kukaan enää nykyään käy. No jos konttorit ratkaisevat, OP:n konttori löytyy kyllä joka kylästä.

        *Samaa mieltä. En vain tiedä, kannattaako mennä pankin asiakkaaksi, jos lähin konttori on 100 km:n päässä.

        -Handelsbankenilla ei vieläkään ole verkkotunnistautumista

        * Onpas!

        -Handelsbankenin verkkopankki on harvinaisen ankea ja tylsä, toimivuus tosin melko hyvä

        * Uusi verkkopankki tuli noin kk sitten. Se on erittäin hyvä. Osakekauppaa ei tosin pysty käymään. Sen hoidan Nordnetin kautta.

        -Handelsbankenin konttoriin ei pääse sisään kuin ovikelloa soittamalla

        *Tämä on vain positiivista, paitsi kaatosateella ;)

        "* En osaa sanoa tuohon mitään, koska minulla on Masteri. Käsittääkseni Visa on Luottokunnan tuote, jolloin hinnat olisivat kaikille samat, eli Luottokunnan määrittelemät?*"

        Jos et osaa sanoa mitään, olisi parempi olla kommentoimatta. Itse olen Nordean avain-asiakas ja "omistan" sekä Visa-Goldin, että Master Card-Goldin ja molemmat ovat maksuttomia minulle.


    • Nordea!

      Siksi että siellä saa asiakaspalvelua. Minä vaihdoin Sammosta Nordeaan ja sain kortit nopeasti, asuntovelkaa tai sijoituksia mulla ei ole joten ne ei olleet hidasteena pankinvaihdolle.

      Nordeassa ei myöskään ole mitään hämäriä bonuskusetuksia kuten op:lla ja Nordean hinnastot on selkeästi nähtävillä niin netissä kuin konttorissakin (vrt. op joka pimittää hinnastojaan varsinkin oleellisten palvelujen osalta!).

      • tyhmille!

        ei ne ainakaan minulle mitään hepreaa ole ollut koskaan.jos on normaalia älliä yhtään,niin asiat ovat yhtä selviä,kuin nordean asiakkuus löpinät.


    • mielestäni

      Nordea ja OP eivät mielestäni ole parhaita vaihtoehtoja pankin vaihtajalle. Itse pidän parhaana vaihtoehtona S-Pankkia. Kakkoseksi rankkaan Tapiolan.

      S-Pankissa ovat verkkotunnukset ja kortit maksuttomia ainakin vielä ensi vuoden. Käyttötilikorko on 2,25 % päiväsaldolle.

      Tapiolassa maksuttomuus vaatii esimerkikiksi säännöllisen kuukausitulon ohjaamista tilille, jonkin sortin vakuutusta Tapiolasta ja vaikka säästötilille 1000 euroa. Tällä yhdistelmälle saa vakuutuksistakin alennusta. Käyttelytilin korko on 2,5 % päiväsaldolle. Jokainen voi itse pähkäillä, onko Tapiola itselle sopiva vaihtoehto.

      • ollaan

        Omissa vertailuissani päädyin samankaltaiseen lopputulokseen. Tapiolan omaetusysteemiin kannattaa tutustua. Keskittämällä voi saada esim. vakuutuksista max 15% alennusta (kesäkuun alusta max 17%), maksuttoman verkkopankin ym. Verkkopankki hyvä ja helppokäyttöinen.

        S-pankilla omat puolensa: mm. hyvinkin kilpailukykyiset korot http://www.kauppalehti.fi/5/i/porssi/korot/ tuolta näkee kaikkien pankkien primekorot, käyttelytilien korot ja korkoja talletuksille. S-pankilla myös hyvä ja helppokäyttöinen verkkopankki.

        Molemmat pankit kotimaisia, josta isoiso plus!

        Minä löysin itselleni parhaiten sopivan paketin noista kahdesta. Jollekin toiselle joku muu pankki, tai pankkien yhdistelmä, voi olla edullisempi ratkaisu. Vertailuun kannatta paneutua, eikä sulkea mitään pankkia pois - ei sampoakaan. Tosin pääpankikseni en sitä nyt huolisi.

        Olin ennen vain Sampo pankin asiakas. Otin opikseni heidän järjestämistä sotkuista ja jatkossa olen väh. kahden pankin asiakas. Mielestäni samaa kannattaa miettiä jokaisen. Sen opin myös, että jatkossa teen säännöllisesti vertailun vakuutuksistani. Samoin teen pankkien kanssa. Vertailu ei vaadi kohtuuttomasti aikaa, mutta näköjään kannattaa. Pääsee aika hyville tuntipalkoille.


      • sdffffffffffffff

        jommassa kummassa näistä pankeista saa hyvän summan korkoa verratuna muiden nollakorkoisiin käyttötileihin. Mahtavaa, että on saatu kilpailua pankeille käyttötilien suhteen! Itselläni käyttötilillä on yleensä vähintään 500 euroa, palkkapäivänä 2000. Kiva nähdä, millainen korkohyöty verrattuna aiempaan pankkiin.


      • vähän
        sdffffffffffffff kirjoitti:

        jommassa kummassa näistä pankeista saa hyvän summan korkoa verratuna muiden nollakorkoisiin käyttötileihin. Mahtavaa, että on saatu kilpailua pankeille käyttötilien suhteen! Itselläni käyttötilillä on yleensä vähintään 500 euroa, palkkapäivänä 2000. Kiva nähdä, millainen korkohyöty verrattuna aiempaan pankkiin.

        "Itselläni käyttötilillä on yleensä vähintään 500 euroa, palkkapäivänä 2000. Kiva nähdä, millainen korkohyöty verrattuna aiempaan pankkiin."

        Tehdään pieni laskelma. Saat 2000 kuussa ja tilille jää 500 euroa vähimmillään. Tilillä on tällöin keskimäärin 1250 euroa. Tapiolasta saat vuodessa 2,5 % käyttötilikorolla päiväsaldolle vuodessa 31,25 euroa - lähdevero 28 % = 22,5 euroa. Esimerkiksi Sampopankki maksaa kuun alimman saldon mukaan mahtavan 0,1 % koron. Tämä tuottaa tuolle 500 eurolle 0,5 euroa - verot 28 % = 0,36 euroa. Siis hyödyt 22,5-0,36= 21,14 euroa.

        Nordea maksaa 0,15 % ja OP 0,25 % kuukauden alimmalle saldolle. S-Pankki maksaa tällä hetkellä 2,25 % päiväsaldolle ja 16.6. alkaen 2,5 %.

        Tulee aina mieleen Nordean pankinjohtajan lausuma, että käyttötilikoroilla ei ole merkitystä. :)


      • suurvelalliset.
        vähän kirjoitti:

        "Itselläni käyttötilillä on yleensä vähintään 500 euroa, palkkapäivänä 2000. Kiva nähdä, millainen korkohyöty verrattuna aiempaan pankkiin."

        Tehdään pieni laskelma. Saat 2000 kuussa ja tilille jää 500 euroa vähimmillään. Tilillä on tällöin keskimäärin 1250 euroa. Tapiolasta saat vuodessa 2,5 % käyttötilikorolla päiväsaldolle vuodessa 31,25 euroa - lähdevero 28 % = 22,5 euroa. Esimerkiksi Sampopankki maksaa kuun alimman saldon mukaan mahtavan 0,1 % koron. Tämä tuottaa tuolle 500 eurolle 0,5 euroa - verot 28 % = 0,36 euroa. Siis hyödyt 22,5-0,36= 21,14 euroa.

        Nordea maksaa 0,15 % ja OP 0,25 % kuukauden alimmalle saldolle. S-Pankki maksaa tällä hetkellä 2,25 % päiväsaldolle ja 16.6. alkaen 2,5 %.

        Tulee aina mieleen Nordean pankinjohtajan lausuma, että käyttötilikoroilla ei ole merkitystä. :)

        mites ässäpankista lainaa revit.meinaatkos ,että pitäisi olla kahden pankin ikeessä vain jonkun käyttötilin koron takia.sitäpaitsi ei käyttötilillä kannatakaan IKINÄ pitää kovinkaan paljoa,koska joka pankki tarjoaa ihan normaalia määräajatonta tiliä jossa korot ovat 3-4%.että silleen.kukaan joka täällä korkoa haluaa rahoilleen ei pidä rahojaan käyttötilillä.


      • vast.
        suurvelalliset. kirjoitti:

        mites ässäpankista lainaa revit.meinaatkos ,että pitäisi olla kahden pankin ikeessä vain jonkun käyttötilin koron takia.sitäpaitsi ei käyttötilillä kannatakaan IKINÄ pitää kovinkaan paljoa,koska joka pankki tarjoaa ihan normaalia määräajatonta tiliä jossa korot ovat 3-4%.että silleen.kukaan joka täällä korkoa haluaa rahoilleen ei pidä rahojaan käyttötilillä.

        mites ässäpankista lainaa revit.meinaatkos ,että pitäisi olla kahden pankin ikeessä
        ------------------------------

        kyllä yleensä kannattaa olla usean pankin ilmaisasiakas,
        silloin kun ottaa lainaa, siirtää sinne vähäksi aikaa palvelut jos vaativat, siten taasen ilmaisiin,

        yksi etu on sekin, voi maksaa eri kk eri korteilla ostokset, silloin näkee tuleeko veloituksia vaikka ei olekaan yhtään tehnyt ostoksia toisella kortilla,
        se on yksi hyvä tapa tarkistaa,
        ei ihan sokeesti kannata luottaa.


    • asiantuntijoita

      jotka täällä kirjoittelee.kukaan ei näköjään tiedä tileistä hökkäsen pöläystä.käyt kyselemässä rohkeasti tarjouksia.ei ne mitään hepreaa ole muutakuin idiooteille,joita näköjään löytyy kohtalaisen paljon,niinkuin huomaat.

    • vai Op?

      Nyt, kun Sampoa ja sen verkkopankkia on haukuttu mennen, tullen ja palatessa, voin kyllä viitata kintaalla OP:nkin verkkopankkiin. Olen yrittänyt kirjautua sisään ja katsella tilejä, mutta sivujen latautuminen vie niin kauan, että eipä tullut mitään.
      Op:n vanhana asiakkaana (siirsin rahaliikenteen ja lainat pois) en voi suositella pankkia muutenkaan. Palvelu on mennyt siihen, että jätät soittopyyntöä johonkin keskukseen ja toivot, että joku ottaa yhteyttä. Ja asioilla on siinä pankissa muutenkin tapana kestää...
      Nykyiseen pankkiini olen tyytyväinen, enkä ole pankin vaihtoa katunut :)

      Nordea noista kahdesta, jos valita pitäisi.

      • järjellä

        ajatellen op nettipankki on helpoiten käytettävä mitä olen kokeillut?jos ei toimi on liittymäsi liian hidas .taidat sekoittaa asioita aika pahasti.


      • Lehtisen Pave
        järjellä kirjoitti:

        ajatellen op nettipankki on helpoiten käytettävä mitä olen kokeillut?jos ei toimi on liittymäsi liian hidas .taidat sekoittaa asioita aika pahasti.

        Minustakin OPn nettipankki on kaikista helppokäyttöisin ja selkein...


      • verkkopankeista
        järjellä kirjoitti:

        ajatellen op nettipankki on helpoiten käytettävä mitä olen kokeillut?jos ei toimi on liittymäsi liian hidas .taidat sekoittaa asioita aika pahasti.

        Mitä kaikkia verkkopankkeja olet käyttänyt? Onko kokemusta edes viidestä?


      • ja op.
        verkkopankeista kirjoitti:

        Mitä kaikkia verkkopankkeja olet käyttänyt? Onko kokemusta edes viidestä?

        joten se siittä.helpoimmat listat käyttää on op:lla.muista en perusta.


    • pankkisiirto

      parin viikon päästä kesälomalla aion vaihtaa sampopankista pois,saako jo op pankista debit kortteja?sampopankista ei saa ja tietoa ei edes ole koska tulee visa-debit ja mastercard kortteja käyttöön näin asiakas palvelussa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      349
      4201
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      280
      2384
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      136
      1703
    4. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      102
      1485
    5. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1433
    6. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      61
      1287
    7. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      60
      1265
    8. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      56
      1142
    9. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      1084
    10. Rakkauden riemuvoitto

      Valta voidaan voittaa tiedolla. Mutta tieto on huonompi kuin kauneus, hellyys ja rakkaus. Siksi kauneus on vallan ja tie
      Hindulaisuus
      343
      1026
    Aihe