Lähössä kohta puolin viroon ja katellu nyt noita hintoja tuolta www.viinarannasta.ee
Oisko täällä ihmisillä kokemusta näistä
http://www.viinarannasta.ee/detail.php?id=22797 (liiwi vodka)
http://www.viinarannasta.ee/detail.php?id=21955
(Valge viin)
http://www.viinarannasta.ee/detail.php?id=21059
(Saarenmaa)
http://www.viinarannasta.ee/detail.php?id=21057
(Viru valge, sitä on tullu maistettuaki joskus)
Näistä kaikista oon kuullu vaa hyvää että onko täällä minkälaisia kokemuksia ko. juomista?
Noista pitäs joku valita.
Virolaiset vodkat
8
8215
Vastaukset
- yrpo
Samaa kamaa kaikki. 40 pinnaa etanolia ja 60 pinnaa vettä . ei mausteita.
- muhkuttaja
Vergi ja Kapteni viin ainakin ovat kauheaa myrkkyä älä niitä ainakaan osta. Saarenmaata olen muutaman salkullisen tuonut, ihan hyvää (ei se raakana uppoa, mutta muuten). Jos ostaa 80% ja lanttaa 1:1 suhteella, niin saa ~samaa tavaraa halvemmalla.
- 80% alk. juomaa
muhkuttaja kirjoitti:
Vergi ja Kapteni viin ainakin ovat kauheaa myrkkyä älä niitä ainakaan osta. Saarenmaata olen muutaman salkullisen tuonut, ihan hyvää (ei se raakana uppoa, mutta muuten). Jos ostaa 80% ja lanttaa 1:1 suhteella, niin saa ~samaa tavaraa halvemmalla.
lentokoneessa, matkatavaroissa? Palava neste, rajana 70% vai onko?
- ö, hö robblönöö kröö
80% alk. juomaa kirjoitti:
lentokoneessa, matkatavaroissa? Palava neste, rajana 70% vai onko?
tuskin ne niitä voltteja hirveen tarkasti kattoo. ja jos toi kuumottaa ni aina voi mennä laivalla
- olariboy
osta hundijala vesi jos vaan jostain löydät. erinomainen juoma, 40% on jees ja 80% on kurkoo tavaraa. muista nauttia muovimukista appelsiinimehulla lantrattuna, laivan kannen alla.
- .....+3
Varhaisteineillä on näköjään ollut viimeinen tilaisuus käyttää ala-asteensa tietokoneita.
- Latkiainen
Saaremaa Vodkan "virolaisuuteen" suhtautuisin varauksella. Valmistajaksi mainittu Altia Eesti AS on Altia Oyj:n 100-prosenttisesti omistama tytäryhtiö (käytännössä siis Suomen valtion eli meidän suomalaisten veronmaksajien omistama firma). Minusta ei olisi mitenkään outoa, jos Altia nostaisi Koskenkorvan etanolitehtaansa käyttöastetta myymällä osan siitä virolaisen tytäryhtiönsä kautta Saaremaa Vodkana. Lantrausvesi toki saattaa olla siinä tapauksessa vaikka virolaisestakin lähteestä peräisin.
Koskenkorva, Dry Vodka, Finlandia Vodka, Sisuviina jne. – nehän ovat vain puhdasta viljapohjaista kolonnitislattua spriitä eli pirtua laimennettuna eri väkevyyksiin. Joissakin laaduissa on ripaus sokeria maun pehmentäjänä. Pullo ja etiketti (sekä hinta!) voivat olla erilaisia, tavara on käytännössä ihan samaa pirtun ja veden sekoitusta.
En juo votkaa juuri koskaan raakana vaan juomasekoituksissa. Niinpä votkan valmistajan nimellä ei ole minulle juuri merkitystä – sekoituksessa tavara maistuu joka tapauksessa ihan samalta.
Viime vuosina olen ostanut votkani yleensä Tallinnasta, 80-prosenttista Saaremaata. Lantraan Helsingin vesijohtovedellä 50:50 ja siinä se. Käytän tavallisen 40-prosenttisen normivotkan tapaan.
4 flindaa (à 0,5 l) näkyy olevan jäljellä lokakuussa ostamastani mäyräkoirasta. Pitänee vääntäytyä taas lähiaikoina Tallinnan suuntaan... - VesiFani
Ihan oikeasti, jos jostain löydät, niin osta Vettä (hundijala vesi 80%)! Se on ainut mauton ts. maultaan puhdas viina. Viru Valge on karmeeta, sitä ei juo edes lantrattuna - maistuu heti läpi!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236965Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää421249Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271042- 75891
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal48845Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a61837Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93794Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38791Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14756- 43733