Hei,
Nordean sivuilla on seuraava maininta:
---------
Pankkitunnukset saat käyttöösi:
* kun olet vähintään 18-vuotias
* 15-17-vuotiaana edunvalvojiesi suostumuksella
* kun olet vähintään 15-vuotias ja liität verkkopankkisopimukseesi sellaiset tilit, joiden käyttöön et tarvitse edunvalvojiesi suostumusta.
http://www.nordea.fi/Henkilöasiakkaat/Internet ja puhelin/Pankkitunnukset/Lisätietoa/700764.html
---------
Mua askarruttaa kuitenkin, mistä voin selvittää onko tilini sellainen jonka käyttöön tarvitsen edunvalvojan suostumuksen, vai ei?
Kysyin jo vanhemmilta, mutta ne ei oikein osannu sanoa mitään...
Kiitos
Alaikäisen pankkitili? (nordea)
10
2879
Vastaukset
- kuulu
Pankin järjestelmään on merkitty tilisi käyttöehdot, joten käy kysymässä pankistasi. Saat samalla varmaa tietoa ja ohjeita muistakin asiaan liittyvistä kysymyksistä.
- -_________________-
Täältä kysymisen tarkoituksena oli ikään kuin se ettei tarvitsisi raahautua sinne pankkiin montaa kertaa...
- pankkiin vaan
-_________________- kirjoitti:
Täältä kysymisen tarkoituksena oli ikään kuin se ettei tarvitsisi raahautua sinne pankkiin montaa kertaa...
Sorry kun yritin auttaa :)
On nimittäin niin, ettei tätä palstaa lukevilla kovinkaan moni tiedä sun tilisi ehtoja. Jos et itse, eivätkä sun vanhemmat ehtoja tiedä, niin ei siinä taida muuta neuvoa olla kuin käydä siellä pankissa. Ehkä voisit yrittää selvittää asian soittamalla. Jos kynnyskysymys on pankissa käyntien määrä, niin mieti, voitko hoitaa kysymisen ja kortinhakemisen samalla reissulla. Good luck :) - -______-
pankkiin vaan kirjoitti:
Sorry kun yritin auttaa :)
On nimittäin niin, ettei tätä palstaa lukevilla kovinkaan moni tiedä sun tilisi ehtoja. Jos et itse, eivätkä sun vanhemmat ehtoja tiedä, niin ei siinä taida muuta neuvoa olla kuin käydä siellä pankissa. Ehkä voisit yrittää selvittää asian soittamalla. Jos kynnyskysymys on pankissa käyntien määrä, niin mieti, voitko hoitaa kysymisen ja kortinhakemisen samalla reissulla. Good luck :)Joo en mää pahalla tarkoittanut :)
Enkä kyllä missään välissa arvellutkaan että joku täällä mun pankkitiedot tietäisi, vaan ajattelin jos jollain olis tietoja näkyykö se homma vaikka kuukausittain tulevassa tilitieto hommelissa tai jossain vastaavassa. :)
- tttt.
et tarvis edunvalvojaa, käyttäessäsi, muuta kuin tilin avauksessa.
ainoaksi joka käyttää voit nimetä vain itsesi.
-------------------------------
HUOMAA tuossa on 5 € vuosimaksu, saakohan Nordeasta ilmaiseksi,
usein saa kaikista pankeista kaiken ilmaiseksi 26v ikään.
http://www.alandsbanken.fi/info/content/fi/service/cardandpay/cards/visa-electron.html
Visa Electron
Miten voit käyttää korttia:
1. Kortti on liitetty pankkitiliisi niin, että ostoksesi veloitetaan suoraan tililtäsi. Tiedät siis jatkuvasti, mihin rahasi menevät.
2. Toimii sekä Suomessa että ulkomailla.
3. Voit nostaa rahaa automaateista sekä Suomessa että ulkomailla.
Muuta:
* Voit hakea korttia, jos olet täyttänyt 18 vuotta tai olet 15-vuotias ja esimerkiksi kesätöissä.
* Jos olet 11–17-vuotias eikä sinulla ole omia tuloja, voit myös hakea korttia, mutta tarvitset siihen vanhempiesi hyväksynnän.
* Päätät itse nostorajan, korkeintaan 3 370 euroa vuorokaudessa.
* Kortin kuvassa on pilkkasiipi, yleinen merilintu Ahvenanmaalla.- tttt.
aivan hyvä on lähiseudun putiiki/pankki
aina sitä nuorena tulee jotain asiaa,
jonka takia pitää käydä pankissa kysymässä.
- Nordean osakkeenomistaja
Minun tietääkseni sellainen tili, johon ei tarvita erikseen edunvalvojien suostumusta on sellainen, jonka olet itse avannut esim. kesätyörahoja varten.
Jos taas vanhemmat ovat olleet mukana avaamassa tiliä, niin silloin tarvitset heidän suostumuksensa saadaksesi nettipankkitunnukset. - -____-
Kysytäänpä nyt vielä, että tietääkö joku kuinka suuri prosessi tuon verkkopankkitunnuksen avaaminen on, eli pitääkö sinne konttoriin varata aika vai riittääkö kun vaan menee?
- tttt.
ei ole suuri homma, mutta jollain pitäis olla henkilötodistus, tai ainakin sairausvakuutuskortti.
riippuu pankista, mutta eiköhän aina homma hoidu klo 12 jälkeen,
mut ei se suuri juttu ole soitakaan, ei paljoa maksa, varsinkin jos pankkisi on kaukana. - odottaessa hoituu
Ei ole ihmeellinen homma, hoituu ihan siinä odottaessa.
Ota siitä ovensuun jonotuslippuautomaatista jokin muu lappu kun "kassa-asiat".
Siellä voi olla esim "tilit ja kortit" - ota tähän jonoon menevä jonotusnrolappu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa6517023Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?414764HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa2982696- 1411979
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.1321589Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon3961522- 161459
Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E101303Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa
Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki201234mahdollista, että olet ollut iltavuorossa
Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k101119