Kylpylät aj hotellit

Suomessa

Jaksaisitteko kertoa kokemuksianne kotimaan matkailusta ja tarkemmin hotelleista ja kylpylöistä, joissa muutoinkin kuin astmaattisesti oireilevat homesairaat voivat olla? Miten Tallinnan Pirita Top Spa? Onko kokemuksia?

15

3682

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olen käynyt

      naantalin kylpylässä, haikon kartanossa ja kuusamon tropiikissa. Kaikissa näissä pärjäsin, mutta haikossa oli kosteusvaurioita hotelliosan pohjakerroksessa. Nokian eden ei minulle sopinut, hotellihuoneeni oli vanhalla puolella.

      Kaikilla allasosastoilla sekä saunoissa saan jonkun verran oireita, mutta ne eivät välttämättä estä altaan (lyhyttä)käyttöä.

      Minulla on sekä astma että muita homesairauden oireita.

      • vanhasta puolesta

        myös minulla nokian edenistä. Ei sopinut. Onko kenelläkään kokemuksia imatran kylpylästä?


      • -homekorva-
        vanhasta puolesta kirjoitti:

        myös minulla nokian edenistä. Ei sopinut. Onko kenelläkään kokemuksia imatran kylpylästä?

        Nämä olivat hyviä paikkoja. Pystyin yöpymään. Ei kummempaa. Tosin Turussa oli sellanen vanha laiva kylpyosastossa sisällä, sitä en suosittele. sit siinä oli sellaisia lepotuoleja allaspuolella. Ne oli täynnä mustia pilkkuja ja läiskiä. Jätin niistä huomautuksen hotellille. McDonaldin puolella joku ruokomaja joka aiheutti oireita. Home haisi selvästi.

        Nokian Edenissä perhehuone uudella puolella. HYVÄ. Tosin tyynyt haisivat jonkun edellisen hajuvedeltä.

        Näistä parempi on EDEN.

        Keuruun keurusselässä oli hotellihuoneen jääkaappi vuotanut ja hyllylevyt oli ihan pilalla. Katossa jälkiä. yms. kokolattiamattoa joka puolella. Savut tuuletettiin sisään pääovista jonka ulkopuolella tehtiin rosvopaistia kuopassa !! :(
        Hirveä sauhu koko hotellin sisällä. Kun huomautin, ne oli ihmeessään, että ainahan se käryää!!
        Ei astmasen paikka!!
        Kylpyläpuoli tosi pieni mutta erityisen siisti ja hyväkuntoinen.


      • -homekorva-
        -homekorva- kirjoitti:

        Nämä olivat hyviä paikkoja. Pystyin yöpymään. Ei kummempaa. Tosin Turussa oli sellanen vanha laiva kylpyosastossa sisällä, sitä en suosittele. sit siinä oli sellaisia lepotuoleja allaspuolella. Ne oli täynnä mustia pilkkuja ja läiskiä. Jätin niistä huomautuksen hotellille. McDonaldin puolella joku ruokomaja joka aiheutti oireita. Home haisi selvästi.

        Nokian Edenissä perhehuone uudella puolella. HYVÄ. Tosin tyynyt haisivat jonkun edellisen hajuvedeltä.

        Näistä parempi on EDEN.

        Keuruun keurusselässä oli hotellihuoneen jääkaappi vuotanut ja hyllylevyt oli ihan pilalla. Katossa jälkiä. yms. kokolattiamattoa joka puolella. Savut tuuletettiin sisään pääovista jonka ulkopuolella tehtiin rosvopaistia kuopassa !! :(
        Hirveä sauhu koko hotellin sisällä. Kun huomautin, ne oli ihmeessään, että ainahan se käryää!!
        Ei astmasen paikka!!
        Kylpyläpuoli tosi pieni mutta erityisen siisti ja hyväkuntoinen.

        Joutsenlampi
        Siellä tarjottiin ensiksi huone, jossa oli tosi karmee lemu. Oli vanha kylpyamme ja laattoja irti seinistä, Ikkunalaudat ihan pilaantuneet.

        Vaadin heti huoneen vaihtoa, ja sain sen jälkeen uudelta puolelta. Se oli sit ihan just remontattu, ok.!!


      • pikku Myy

        Minulla on tuttu joka noin kaksi vuotta sitten sai uuden huoneen Naantalin kylpylässä, koska hänen huoneessaan oli näkyviä kosteusvaurioita.


    • yrittää suunnitella

      Lisääkin saa laittaa vinkkejä. Tulevat tarpeeseen, kuten kokemuksesta tiedätte.

      • mää vaan

        Olin Ikaalisten kylpylässä, talo 4 eli vanha kylpylä oli aivan mahdoton. Vahnat altaat oli peitetty ja se oli nyt eräänlainen piha. Tosin sisätiloissa. Huoneeseen mennessäni aivan ensin avasin parvekkeen oven, sitten istahdin sohvalle. Olin siellä noin 20 minuuttia ja totesin että jos ei toisesta talosta saa huonetta, on lähdettävä kotiin. Lampun kupu oli vihreää hometta täynnä, suihkun lattialla mustia pilkkuja, muovipinnoitetut ovet olivat hauskoja, pinta oli irronnut pohjasta ja ne pullistelivat. Muutenkin pinnat ja kalusteet olivat rähjäisiä ja likaisia. Sain huoneen sitten hotelli Ikaaliasta, jossa kaikki oli kutakuinkin mallikkaasti.


    • kävin vasta

      ja olin yhden yön Radisson SAS:ssa. Oli hyvä huone ja muutkin tilat, mitään valittamista ei minulla ole.

    • justiina

      Lapin lomillani olen ollut Luostolla sekä Ylläs-Saagassa. Molemmissa paikoissa on ollut oikein hyvä olla ja henkikin on kulkenut hyvin.
      Hotelli Rauhalahden kylpylään en kerennyt mennä edes sisälle saakka, kun sain jo rajun astmakohtauksen.

    • Oireita mullakin

      Keväällä käytiin Kalajoella Kylpylähotelli Sanissa. Hotelli on uusi ja puhdas, joten sinne voi mennä yöpymään esim. Jukujukumaan vierailun yhteydessä. Sen sijaan hotelliin yhdyskäytävällä liitetyssä kylpylässä sain voimakkaat oireet. Ajattelin sen johtuvan vain ylipäänsä uimisesta useana päivänä peräkkäin. Kerran sitten tippui naisten pukuhuoneeseen vettä katosta lattialle. Pakostakin oli kyse kosteusvauriosta, lattialla oli jo lammikko ja edellinen asiakas varotti meitä siitä. Annoin palautetta hotellin vastaanottoon, lieneekö tehonnut, olisi pitänyt kertoa suoraan kylpylän vastaanottoon. Kylpylärakennuksessa oireilin myös kuntosalissa ja keilahallissa, jotka olivat kellaritiloissa.

    • kylpylästä

      kokemuksia? Onko kukaan käynyt? Millainen se on? Muistaakseni se on vain puolen kymmentä vuotta vanha.

      • VAIN uudistettu 5 vuotta si...

        Eipä taida olla kovin hyväkuntoinen, kun on kerran 1980 tehty ja neuvostobetonia.


    • Ama1978

      Oisko tietoa Helsingin keskustan hotelleista, että missä ei ole sisäilma ongelmaa

      • Reissaaja

        Hei, tuleekohan vinkit jo myöhässä... Olen sen verran matkustanut että jotain kokemusta on kertynyt Helsinginkin hotelleista. Olen altistunut homeille ja saan melko herkästi oireita jos sisäilmassa on ongelmia, ml. kemikaalit. Hotelli GLO Kluuvissa ei muistaakseni ole ollut mitään ongelmaa huoneiden sisäilman suhteen. Hotellissa on toki monta kerrosta ja siipiä. Aamupalalla ovi kauppakeskukseen (hiljainen ja rauhallinen) on auki ja sitä kautta vaihtuu uutta ilmaa tilaan (on mahdollista syödä aamupala myös 'sisäterassilla'). Myös GLO Art on toiminut, joskin vanhan 'linnaosan' yläkerran sisäilmassa on jotain itselleni epäsopivaa. Vastaanottoaulassa pystyn olemaan ihan hyvin. Heidän huoneidensa osalta luulen että kenties imuroinnin jäljiltä (?) huoneessa on aluksi saattanut tuntua sisäilmassa jotain ärsyttävää. Sen mentyä ohi olen kuitenkin pystynyt olemaan sielläkin ihan hyvin. Oleellista on ollut säätää huoneilman lämpötila kohdilleen. Sitten Myö Hostel Ruskeasuolla oli sisäilmaltaan myönteinen kokemus. Heillä oli erittäin hyvä asenne asiassa ja heillä tuntuu olevan aito halu myös pitää hostelli sisäilmaltaan puhtaana (tähän ei varmasti suurissa ketjuissa aina panosteta). Siellä sai myös ikkunan auki huoneessa, tätä ei hotelleissa usein pääse tekemään! Jos lyhyt junamatka Leppävaaran puolelle ei ole ongelma, niin GLO Leppävaaran sisäilma oli oman kokemukseni perusteella hyvä. Helsingistä pääsee sinne nopeasti junalla ja hotelli on edullisempi kuin moni keskustan hotelli. Pakko mainita myös se, että Tampereella Sokos Torni on yhä uudelleen osoittautunut ainakin itselläni hyväksi vaihtoehdoksi sisäilmankin osalta, mukaanlukien aamiaisravintola ja aulatilat. Jos tämän vielä käyt lukemassa, niin tsemppiä hotellin hakuun ja oireetonta hotellivierailua!


    • Ahimsa

      Olisko jakaa tietoa yleensäkään paikoista Helsingissä missä ei oireita? Muuten kuin ulkona.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      116
      9045
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2653
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      130
      2410
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2009
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1756
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1560
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1517
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      10
      1448
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1306
    10. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      5
      1267
    Aihe