940, 2l ruiskukone

sähkövika?

Veljelläni kyseinen auto. Autoon vaihdettu pyörijä, tulpanjohdot, puola, akku... Auto ollut autosähkökorjaamolla. Autossa ei mitääm ongelmia kun lähtee käyntiin ja käy tasaisesti mutta ongelmat alkavat puolilämpimänä. Tällöin auto startatessa ei edes lupaile mitään. Bensaa kone selvästi saa ja aina tulpille asti kipinänkin. Liekkö auton varashälyttimellä osansa asiassa (cobra). Muuten kone loistokunnossa eli perus 2L kone. (lambdavalo muuten palaa)

6

774

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Volvosti

      Olen itse paininut saman kaltaisten ongelmien parissa.

      Ilmeisti kyseessä sama kone tyyppi.
      Itse alko ärsyttävät häiriöt n.2kk sitten.

      Mutta aikaisempi 700.sessa ajonesto tilttasi korjaantu kun irroitimme käynistyksen estosta "nirtsan" varashälytin jäin toimimaan sitä ei viitsinyt alkaa uusimaan ja varaosan saantikin olisi ollut hankalaa (oli volvolla asennettu aikoinaan)

      Mutta tähän nyksyiseen 940se on malli ja kartano kori.

      Kun yskimistä ja tempuilua alkoi vaihdettiin:
      -vj-kansi
      -pyörin
      -tulpat
      -johdot
      -puola

      tässä sitten akku sanoi sopimuksen irti eräs kaunis aamu kaapeleilla käyntiin lautauksen tarkistus OK. akku kapasiteeti kyky ottaa virtaa kuormittaessa oli nolla, ja kauppaan asia OK.

      Käynti parani mutta ei korjaantunut varsinainen sammuilu aika-ajoin tienopeuksisa noin muutaman sekunnin pysähdyksiä ja ruuhkassa tipahti tyhjäkäynnistä satunnaisesti kunnes alko pitämään vähän kieroksia päällä.

      Sitten ei kun kauppaan.
      -pa-pumpun rele (ei vikaa) mutta 380 ajettu niin
      varmuudeksi vaihdoin vasemman8keskikonsolissa sulakkeiden takana) puoleinen valkoinen tossa oli 30ampeeri rele.
      -sytytyksen vahvistin yksikkö siinä vasemmalla ilmanpuhdistjan kotelon vieressä lokarissa kiinni alumiinilevyssä tahna väliin kun vaihtaa.
      Alko lähtemään käyntiin hyvin myös kuumana vähän hankuutti ennen sitä ja käyntiparani.

      No tällä mentiin tuntu olevan kaikki OK. sitten alko tyhjäkäynti heitellä varsinkin jäi tienopeuksien jälkeen 1500-2000 väliin siitä sitten napauttamalla k-polinta asettu, ja gasokin tuntu kelpaavan. kevyttä ja raskaampaa vihellystä välillä koneesta lämpöisenä. sekä käynistäessä nappas kieroksia 2000 paikkeilla sitten laski siihen tonniin.

      Hommasin sray-pullon vuodon etsijää sumuttelin sitä imusarjan, sieltähän se löyty käynti muuttu tuntu vuotavan tasaisesti joka pytyn kohdalta eniten 1 ja 3.

      Kauppaan uusi tiiviste joka on todella helppo vaihtaa n.30minsaa meni aikaa kannattaa homma kunnon avain satsi tarvii 13,10,12 millistä ja torx satsi myös.
      katso vanhaa tiivistettä kun otat pois näet vuotokohdat tummenpana jos ollut vuoto.
      ps. testata voi vedelläkin silloin räkii kunnolla jos vuotaa ja selviää kerralla kannulla vaan imusarjan ja kannen saumaan.

      Samalla sitten putsasin jokaisen liittimen sumutin elektroniikka speyrä joisat jää suoja koskeutta vastaan.
      Ilmamäärä mittarin putsasin otin verkot irti ja brake clenerillä sumutin kotelon puhtaaksi siinä on kolmiossa langat ja pystyssä ohut levy koskea ei kannata sormin olivat tummentuneet nyt meltallin väriset kiiltävät, elikkä paskaa oli muistaa laittaa verkot takaisin.

      Tyhjäkäynti moottorin putsasin (sumuttelin ensin puhdistusaineella sitten kevyesti wd 40) luisti liikkuu ja toimii hyvin siellä sisällä.

      kaikki liittimet impulssi anturasta lähtien ja sen anturin otin irti kytkin kopasta olihan siinä töhnää putsaus ja paikalleen, aikaa ei niin pitkään mennyt muuta olihan toi ilmakin hyvä. Vekotin kasaan ja kunnon koeajo lenkki penemmällä vaihteella vedätystä kunnolla ja motarilla myös sitten nelosella ja kolmosella nopeuksien mukaan. sekä parinkymmenen tasainen ajo.

      Nyt sitten tuntuu toimivan normaalisti käynti tasaista ja gason kulutus palasi normaaliin.

      katsotaan mitä vastaan tulee seuraavaksi sitten varmaan ongelmat on oikealla apukuskin jalkatilassa olevassa laatikossa.

      tässä vähän jos on apua mutta ......

      • tiedosta

        Taitaa muidenkin vihjeiden perusteella olla selvää että ainakin sytytyksen vahvistin yksikkö alkaa olla tiensä päässä. Oireet juuri nuo lämpiämisen seurauksena. Muuten ei mitään käyntihäiriöitä siis ole kuin puolilämpinä ei vaan lähde. Yritetään!


    • jatkuu??

      Kone teki topin myös kylmänä. Yksinkertaista selitystä kaipaisin, eli kone kun kerran saa kunnon kipinän tulpille asti ja bensaa niin mikä sotkee oikean ajoituksen?

      • Reijo Tapani

        Omistatko ajoituslampun sillä voisit selvittää kampiakselin asentotunnistimen kunnon kirkas säännöllinen valonvälähdys kaikki kunnossa.Sijaitsee siellä vauhtipyörän kotelossa ottaa tiedon siitä vauhtipyörästä.Tarkistusreikä niin pieni pensseli putsaa ne liat siitä nastan päältä käytä konetta,kikka 2
        (Toinen seikka on nokka-akselin asentotunnistin omassa Volvossa on siinä pakonokan päässä sellainen muovi hässäkkä .Antaa tietoa sytytysjärjetelmän ohjausyksikölle milloin pitää koneelle antaa polttoainetta.Tämä on aika mahdollinen vika paikka) kirjoitin sulkuun jo kyseistä osaa ei ole sinulla.Tarkista paisuntasäiliön vieressä oleva suuttimien rele että kunnossa (motonet),sekä vaihda ne sulakkeet ne hapettuu ajan kanssa ei maksa paljon jos katsot että sopivat arvot on sulakkeissa.Sekä katso että mootorin maadotus koriin kunnossa.Nämä on neuvoja sinulle joista kirjoittelin vesisateen piiskatessa ikkunaan


      • vinkeistä
        Reijo Tapani kirjoitti:

        Omistatko ajoituslampun sillä voisit selvittää kampiakselin asentotunnistimen kunnon kirkas säännöllinen valonvälähdys kaikki kunnossa.Sijaitsee siellä vauhtipyörän kotelossa ottaa tiedon siitä vauhtipyörästä.Tarkistusreikä niin pieni pensseli putsaa ne liat siitä nastan päältä käytä konetta,kikka 2
        (Toinen seikka on nokka-akselin asentotunnistin omassa Volvossa on siinä pakonokan päässä sellainen muovi hässäkkä .Antaa tietoa sytytysjärjetelmän ohjausyksikölle milloin pitää koneelle antaa polttoainetta.Tämä on aika mahdollinen vika paikka) kirjoitin sulkuun jo kyseistä osaa ei ole sinulla.Tarkista paisuntasäiliön vieressä oleva suuttimien rele että kunnossa (motonet),sekä vaihda ne sulakkeet ne hapettuu ajan kanssa ei maksa paljon jos katsot että sopivat arvot on sulakkeissa.Sekä katso että mootorin maadotus koriin kunnossa.Nämä on neuvoja sinulle joista kirjoittelin vesisateen piiskatessa ikkunaan

        Nyt auto hinattu autosähköön jossa innokkaana haluavat vaihtaa taas puolan ja sytytysvahvistus?releen? joka on siinä ilmanputsarin kotelon vieressä. Osat jo vaihdettu kerran mutta Motonetin osat kuulemma ovat...
        katsotaan mitä tuleman pitää! Ilmoittelen!


    • pv444 amalli

      omistankäyttöautona 940 2,3ftturbo volvon vm94kuuluu käydessä heikkoa naputusta joka nopeutuu kierroksia lisäämällä kuulostaa jonkin laiselta sähköisen komponentin esim releen naputukselta onko ehdotuksia

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mihin kaivattusi

      Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      107
      3654
    2. En löydä sinua

      En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      23
      2892
    3. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

      Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      112
      2451
    4. Opettelen sun jokaisen virheen

      ja rakastan sua.
      Ikävä
      43
      1925
    5. Hajoaako persut kuten 2017?

      https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen
      Maailman menoa
      242
      1623
    6. Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle

      IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt
      Kankaanpää
      41
      1565
    7. Mihin se sysipska hävisi?

      Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      32
      1547
    8. Mitä haluat oikeasti

      Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      28
      1360
    9. Ne oli ne hymyt

      Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      20
      1336
    10. Mitä uskot sinun

      Ja kaivattusi välillä tulevan tapahtumaan lähiaikoina
      Ikävä
      95
      1191
    Aihe