940, 2l ruiskukone

sähkövika?

Veljelläni kyseinen auto. Autoon vaihdettu pyörijä, tulpanjohdot, puola, akku... Auto ollut autosähkökorjaamolla. Autossa ei mitääm ongelmia kun lähtee käyntiin ja käy tasaisesti mutta ongelmat alkavat puolilämpimänä. Tällöin auto startatessa ei edes lupaile mitään. Bensaa kone selvästi saa ja aina tulpille asti kipinänkin. Liekkö auton varashälyttimellä osansa asiassa (cobra). Muuten kone loistokunnossa eli perus 2L kone. (lambdavalo muuten palaa)

6

735

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Volvosti

      Olen itse paininut saman kaltaisten ongelmien parissa.

      Ilmeisti kyseessä sama kone tyyppi.
      Itse alko ärsyttävät häiriöt n.2kk sitten.

      Mutta aikaisempi 700.sessa ajonesto tilttasi korjaantu kun irroitimme käynistyksen estosta "nirtsan" varashälytin jäin toimimaan sitä ei viitsinyt alkaa uusimaan ja varaosan saantikin olisi ollut hankalaa (oli volvolla asennettu aikoinaan)

      Mutta tähän nyksyiseen 940se on malli ja kartano kori.

      Kun yskimistä ja tempuilua alkoi vaihdettiin:
      -vj-kansi
      -pyörin
      -tulpat
      -johdot
      -puola

      tässä sitten akku sanoi sopimuksen irti eräs kaunis aamu kaapeleilla käyntiin lautauksen tarkistus OK. akku kapasiteeti kyky ottaa virtaa kuormittaessa oli nolla, ja kauppaan asia OK.

      Käynti parani mutta ei korjaantunut varsinainen sammuilu aika-ajoin tienopeuksisa noin muutaman sekunnin pysähdyksiä ja ruuhkassa tipahti tyhjäkäynnistä satunnaisesti kunnes alko pitämään vähän kieroksia päällä.

      Sitten ei kun kauppaan.
      -pa-pumpun rele (ei vikaa) mutta 380 ajettu niin
      varmuudeksi vaihdoin vasemman8keskikonsolissa sulakkeiden takana) puoleinen valkoinen tossa oli 30ampeeri rele.
      -sytytyksen vahvistin yksikkö siinä vasemmalla ilmanpuhdistjan kotelon vieressä lokarissa kiinni alumiinilevyssä tahna väliin kun vaihtaa.
      Alko lähtemään käyntiin hyvin myös kuumana vähän hankuutti ennen sitä ja käyntiparani.

      No tällä mentiin tuntu olevan kaikki OK. sitten alko tyhjäkäynti heitellä varsinkin jäi tienopeuksien jälkeen 1500-2000 väliin siitä sitten napauttamalla k-polinta asettu, ja gasokin tuntu kelpaavan. kevyttä ja raskaampaa vihellystä välillä koneesta lämpöisenä. sekä käynistäessä nappas kieroksia 2000 paikkeilla sitten laski siihen tonniin.

      Hommasin sray-pullon vuodon etsijää sumuttelin sitä imusarjan, sieltähän se löyty käynti muuttu tuntu vuotavan tasaisesti joka pytyn kohdalta eniten 1 ja 3.

      Kauppaan uusi tiiviste joka on todella helppo vaihtaa n.30minsaa meni aikaa kannattaa homma kunnon avain satsi tarvii 13,10,12 millistä ja torx satsi myös.
      katso vanhaa tiivistettä kun otat pois näet vuotokohdat tummenpana jos ollut vuoto.
      ps. testata voi vedelläkin silloin räkii kunnolla jos vuotaa ja selviää kerralla kannulla vaan imusarjan ja kannen saumaan.

      Samalla sitten putsasin jokaisen liittimen sumutin elektroniikka speyrä joisat jää suoja koskeutta vastaan.
      Ilmamäärä mittarin putsasin otin verkot irti ja brake clenerillä sumutin kotelon puhtaaksi siinä on kolmiossa langat ja pystyssä ohut levy koskea ei kannata sormin olivat tummentuneet nyt meltallin väriset kiiltävät, elikkä paskaa oli muistaa laittaa verkot takaisin.

      Tyhjäkäynti moottorin putsasin (sumuttelin ensin puhdistusaineella sitten kevyesti wd 40) luisti liikkuu ja toimii hyvin siellä sisällä.

      kaikki liittimet impulssi anturasta lähtien ja sen anturin otin irti kytkin kopasta olihan siinä töhnää putsaus ja paikalleen, aikaa ei niin pitkään mennyt muuta olihan toi ilmakin hyvä. Vekotin kasaan ja kunnon koeajo lenkki penemmällä vaihteella vedätystä kunnolla ja motarilla myös sitten nelosella ja kolmosella nopeuksien mukaan. sekä parinkymmenen tasainen ajo.

      Nyt sitten tuntuu toimivan normaalisti käynti tasaista ja gason kulutus palasi normaaliin.

      katsotaan mitä vastaan tulee seuraavaksi sitten varmaan ongelmat on oikealla apukuskin jalkatilassa olevassa laatikossa.

      tässä vähän jos on apua mutta ......

      • tiedosta

        Taitaa muidenkin vihjeiden perusteella olla selvää että ainakin sytytyksen vahvistin yksikkö alkaa olla tiensä päässä. Oireet juuri nuo lämpiämisen seurauksena. Muuten ei mitään käyntihäiriöitä siis ole kuin puolilämpinä ei vaan lähde. Yritetään!


    • jatkuu??

      Kone teki topin myös kylmänä. Yksinkertaista selitystä kaipaisin, eli kone kun kerran saa kunnon kipinän tulpille asti ja bensaa niin mikä sotkee oikean ajoituksen?

      • Reijo Tapani

        Omistatko ajoituslampun sillä voisit selvittää kampiakselin asentotunnistimen kunnon kirkas säännöllinen valonvälähdys kaikki kunnossa.Sijaitsee siellä vauhtipyörän kotelossa ottaa tiedon siitä vauhtipyörästä.Tarkistusreikä niin pieni pensseli putsaa ne liat siitä nastan päältä käytä konetta,kikka 2
        (Toinen seikka on nokka-akselin asentotunnistin omassa Volvossa on siinä pakonokan päässä sellainen muovi hässäkkä .Antaa tietoa sytytysjärjetelmän ohjausyksikölle milloin pitää koneelle antaa polttoainetta.Tämä on aika mahdollinen vika paikka) kirjoitin sulkuun jo kyseistä osaa ei ole sinulla.Tarkista paisuntasäiliön vieressä oleva suuttimien rele että kunnossa (motonet),sekä vaihda ne sulakkeet ne hapettuu ajan kanssa ei maksa paljon jos katsot että sopivat arvot on sulakkeissa.Sekä katso että mootorin maadotus koriin kunnossa.Nämä on neuvoja sinulle joista kirjoittelin vesisateen piiskatessa ikkunaan


      • vinkeistä
        Reijo Tapani kirjoitti:

        Omistatko ajoituslampun sillä voisit selvittää kampiakselin asentotunnistimen kunnon kirkas säännöllinen valonvälähdys kaikki kunnossa.Sijaitsee siellä vauhtipyörän kotelossa ottaa tiedon siitä vauhtipyörästä.Tarkistusreikä niin pieni pensseli putsaa ne liat siitä nastan päältä käytä konetta,kikka 2
        (Toinen seikka on nokka-akselin asentotunnistin omassa Volvossa on siinä pakonokan päässä sellainen muovi hässäkkä .Antaa tietoa sytytysjärjetelmän ohjausyksikölle milloin pitää koneelle antaa polttoainetta.Tämä on aika mahdollinen vika paikka) kirjoitin sulkuun jo kyseistä osaa ei ole sinulla.Tarkista paisuntasäiliön vieressä oleva suuttimien rele että kunnossa (motonet),sekä vaihda ne sulakkeet ne hapettuu ajan kanssa ei maksa paljon jos katsot että sopivat arvot on sulakkeissa.Sekä katso että mootorin maadotus koriin kunnossa.Nämä on neuvoja sinulle joista kirjoittelin vesisateen piiskatessa ikkunaan

        Nyt auto hinattu autosähköön jossa innokkaana haluavat vaihtaa taas puolan ja sytytysvahvistus?releen? joka on siinä ilmanputsarin kotelon vieressä. Osat jo vaihdettu kerran mutta Motonetin osat kuulemma ovat...
        katsotaan mitä tuleman pitää! Ilmoittelen!


    • pv444 amalli

      omistankäyttöautona 940 2,3ftturbo volvon vm94kuuluu käydessä heikkoa naputusta joka nopeutuu kierroksia lisäämällä kuulostaa jonkin laiselta sähköisen komponentin esim releen naputukselta onko ehdotuksia

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      112
      8751
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2623
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      128
      2361
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1989
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1736
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1540
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1487
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      9
      1427
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1296
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1219
    Aihe