Veljelläni kyseinen auto. Autoon vaihdettu pyörijä, tulpanjohdot, puola, akku... Auto ollut autosähkökorjaamolla. Autossa ei mitääm ongelmia kun lähtee käyntiin ja käy tasaisesti mutta ongelmat alkavat puolilämpimänä. Tällöin auto startatessa ei edes lupaile mitään. Bensaa kone selvästi saa ja aina tulpille asti kipinänkin. Liekkö auton varashälyttimellä osansa asiassa (cobra). Muuten kone loistokunnossa eli perus 2L kone. (lambdavalo muuten palaa)
940, 2l ruiskukone
6
760
Vastaukset
- Volvosti
Olen itse paininut saman kaltaisten ongelmien parissa.
Ilmeisti kyseessä sama kone tyyppi.
Itse alko ärsyttävät häiriöt n.2kk sitten.
Mutta aikaisempi 700.sessa ajonesto tilttasi korjaantu kun irroitimme käynistyksen estosta "nirtsan" varashälytin jäin toimimaan sitä ei viitsinyt alkaa uusimaan ja varaosan saantikin olisi ollut hankalaa (oli volvolla asennettu aikoinaan)
Mutta tähän nyksyiseen 940se on malli ja kartano kori.
Kun yskimistä ja tempuilua alkoi vaihdettiin:
-vj-kansi
-pyörin
-tulpat
-johdot
-puola
tässä sitten akku sanoi sopimuksen irti eräs kaunis aamu kaapeleilla käyntiin lautauksen tarkistus OK. akku kapasiteeti kyky ottaa virtaa kuormittaessa oli nolla, ja kauppaan asia OK.
Käynti parani mutta ei korjaantunut varsinainen sammuilu aika-ajoin tienopeuksisa noin muutaman sekunnin pysähdyksiä ja ruuhkassa tipahti tyhjäkäynnistä satunnaisesti kunnes alko pitämään vähän kieroksia päällä.
Sitten ei kun kauppaan.
-pa-pumpun rele (ei vikaa) mutta 380 ajettu niin
varmuudeksi vaihdoin vasemman8keskikonsolissa sulakkeiden takana) puoleinen valkoinen tossa oli 30ampeeri rele.
-sytytyksen vahvistin yksikkö siinä vasemmalla ilmanpuhdistjan kotelon vieressä lokarissa kiinni alumiinilevyssä tahna väliin kun vaihtaa.
Alko lähtemään käyntiin hyvin myös kuumana vähän hankuutti ennen sitä ja käyntiparani.
No tällä mentiin tuntu olevan kaikki OK. sitten alko tyhjäkäynti heitellä varsinkin jäi tienopeuksien jälkeen 1500-2000 väliin siitä sitten napauttamalla k-polinta asettu, ja gasokin tuntu kelpaavan. kevyttä ja raskaampaa vihellystä välillä koneesta lämpöisenä. sekä käynistäessä nappas kieroksia 2000 paikkeilla sitten laski siihen tonniin.
Hommasin sray-pullon vuodon etsijää sumuttelin sitä imusarjan, sieltähän se löyty käynti muuttu tuntu vuotavan tasaisesti joka pytyn kohdalta eniten 1 ja 3.
Kauppaan uusi tiiviste joka on todella helppo vaihtaa n.30minsaa meni aikaa kannattaa homma kunnon avain satsi tarvii 13,10,12 millistä ja torx satsi myös.
katso vanhaa tiivistettä kun otat pois näet vuotokohdat tummenpana jos ollut vuoto.
ps. testata voi vedelläkin silloin räkii kunnolla jos vuotaa ja selviää kerralla kannulla vaan imusarjan ja kannen saumaan.
Samalla sitten putsasin jokaisen liittimen sumutin elektroniikka speyrä joisat jää suoja koskeutta vastaan.
Ilmamäärä mittarin putsasin otin verkot irti ja brake clenerillä sumutin kotelon puhtaaksi siinä on kolmiossa langat ja pystyssä ohut levy koskea ei kannata sormin olivat tummentuneet nyt meltallin väriset kiiltävät, elikkä paskaa oli muistaa laittaa verkot takaisin.
Tyhjäkäynti moottorin putsasin (sumuttelin ensin puhdistusaineella sitten kevyesti wd 40) luisti liikkuu ja toimii hyvin siellä sisällä.
kaikki liittimet impulssi anturasta lähtien ja sen anturin otin irti kytkin kopasta olihan siinä töhnää putsaus ja paikalleen, aikaa ei niin pitkään mennyt muuta olihan toi ilmakin hyvä. Vekotin kasaan ja kunnon koeajo lenkki penemmällä vaihteella vedätystä kunnolla ja motarilla myös sitten nelosella ja kolmosella nopeuksien mukaan. sekä parinkymmenen tasainen ajo.
Nyt sitten tuntuu toimivan normaalisti käynti tasaista ja gason kulutus palasi normaaliin.
katsotaan mitä vastaan tulee seuraavaksi sitten varmaan ongelmat on oikealla apukuskin jalkatilassa olevassa laatikossa.
tässä vähän jos on apua mutta ......- tiedosta
Taitaa muidenkin vihjeiden perusteella olla selvää että ainakin sytytyksen vahvistin yksikkö alkaa olla tiensä päässä. Oireet juuri nuo lämpiämisen seurauksena. Muuten ei mitään käyntihäiriöitä siis ole kuin puolilämpinä ei vaan lähde. Yritetään!
- jatkuu??
Kone teki topin myös kylmänä. Yksinkertaista selitystä kaipaisin, eli kone kun kerran saa kunnon kipinän tulpille asti ja bensaa niin mikä sotkee oikean ajoituksen?
- Reijo Tapani
Omistatko ajoituslampun sillä voisit selvittää kampiakselin asentotunnistimen kunnon kirkas säännöllinen valonvälähdys kaikki kunnossa.Sijaitsee siellä vauhtipyörän kotelossa ottaa tiedon siitä vauhtipyörästä.Tarkistusreikä niin pieni pensseli putsaa ne liat siitä nastan päältä käytä konetta,kikka 2
(Toinen seikka on nokka-akselin asentotunnistin omassa Volvossa on siinä pakonokan päässä sellainen muovi hässäkkä .Antaa tietoa sytytysjärjetelmän ohjausyksikölle milloin pitää koneelle antaa polttoainetta.Tämä on aika mahdollinen vika paikka) kirjoitin sulkuun jo kyseistä osaa ei ole sinulla.Tarkista paisuntasäiliön vieressä oleva suuttimien rele että kunnossa (motonet),sekä vaihda ne sulakkeet ne hapettuu ajan kanssa ei maksa paljon jos katsot että sopivat arvot on sulakkeissa.Sekä katso että mootorin maadotus koriin kunnossa.Nämä on neuvoja sinulle joista kirjoittelin vesisateen piiskatessa ikkunaan - vinkeistä
Reijo Tapani kirjoitti:
Omistatko ajoituslampun sillä voisit selvittää kampiakselin asentotunnistimen kunnon kirkas säännöllinen valonvälähdys kaikki kunnossa.Sijaitsee siellä vauhtipyörän kotelossa ottaa tiedon siitä vauhtipyörästä.Tarkistusreikä niin pieni pensseli putsaa ne liat siitä nastan päältä käytä konetta,kikka 2
(Toinen seikka on nokka-akselin asentotunnistin omassa Volvossa on siinä pakonokan päässä sellainen muovi hässäkkä .Antaa tietoa sytytysjärjetelmän ohjausyksikölle milloin pitää koneelle antaa polttoainetta.Tämä on aika mahdollinen vika paikka) kirjoitin sulkuun jo kyseistä osaa ei ole sinulla.Tarkista paisuntasäiliön vieressä oleva suuttimien rele että kunnossa (motonet),sekä vaihda ne sulakkeet ne hapettuu ajan kanssa ei maksa paljon jos katsot että sopivat arvot on sulakkeissa.Sekä katso että mootorin maadotus koriin kunnossa.Nämä on neuvoja sinulle joista kirjoittelin vesisateen piiskatessa ikkunaanNyt auto hinattu autosähköön jossa innokkaana haluavat vaihtaa taas puolan ja sytytysvahvistus?releen? joka on siinä ilmanputsarin kotelon vieressä. Osat jo vaihdettu kerran mutta Motonetin osat kuulemma ovat...
katsotaan mitä tuleman pitää! Ilmoittelen!
- pv444 amalli
omistankäyttöautona 940 2,3ftturbo volvon vm94kuuluu käydessä heikkoa naputusta joka nopeutuu kierroksia lisäämällä kuulostaa jonkin laiselta sähköisen komponentin esim releen naputukselta onko ehdotuksia
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap172204Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi842158- 1011407
Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen101386Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663841257Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k1461198Aatteleppa ite!
Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.251906- 78889
Omalääkäri hallituksen utopia?
Suurissa kaupungeissa ja etelässä moinen onnistunee. Suuressa osassa Suomea on taas paljon keikkalääkäreitä. Mitenkäs ha173874- 63864