Oli tooosi paska syksy, koko elämä meni puol vuotta ku unessa. Sain Cipralex 10mg, joka autto. Sain kaiken takas. Mut vähä liianki hyvin - jääty koko pää samalla. Mut eipähän harmittanut mikään. Nyt laskin 5mg, sain tunteeni takas ja kaikki ok 2vko. Ja eilen iski ahdistus. Kolme kertaa. Yksin kotona, lounaalla ja leffassa. Selvisin säikähdyksellä, koska nyt tiedän mistä kyse. Kuka mua piinaa, enkä ole kuolemassa tai tulossa hulluks.
Vähän kuitenkin masennuin tästä. Ja alko pelottaa. Diagnoosina on ahdistuneisuushäiriö, jossa paniikkikohtauksia, joka aiheutti sosiaalisten tilanteiden pelkoa. Tämä pelko tietty loppui siihen paikkaan ku kohtauksetkin, ja koin olleeni kuntoutunut koko paskasta jo.
Enitenhän tässä ny ärsyttää se, että ilmeisesti kyse ei ole nyt lääkeannoksen vähentämisen aiheuttamasta väliaikaisesta sivuvaikutuksesta, joka tasoittuisi elimistön tottuessa annokseen, koska annoksen muuttamisesta 2vko.
Olenko nyt siis sairastunut uudelleen? Tai siis, etten koskaan parantunutkaan, vaan oireet oli vaan lääkkeellä pois? Pitäiskö vielä odottaa ja katsoa, eihän tässä nyt ollut kun vasta yks huono päivä? Vai nostaa lääkitys samantien takas 10mg?
Vähän kuitenkin masennuin tästä. Ja alko pelottaa. Diagnoosina on ahdistuneisuushäiriö, jossa paniikkikohtauksia, joka aiheutti sosiaalisten tilanteiden pelkoa. Tämä pelko tietty loppui siihen paikkaan ku kohtauksetkin, ja koin olleeni kuntoutunut koko paskasta jo.
Enitenhän tässä ny ärsyttää se, että ilmeisesti kyse ei ole nyt lääkeannoksen vähentämisen aiheuttamasta väliaikaisesta sivuvaikutuksesta, joka tasoittuisi elimistön tottuessa annokseen, koska annoksen muuttamisesta 2vko.
Olenko nyt siis sairastunut uudelleen? Tai siis, etten koskaan parantunutkaan, vaan oireet oli vaan lääkkeellä pois? Pitäiskö vielä odottaa ja katsoa, eihän tässä nyt ollut kun vasta yks huono päivä? Vai nostaa lääkitys samantien takas 10mg?
Vastaukset 2
Vanhimmat
On hyvinkin mahdollista että lääkeannoksen pienentäminen aiheutti oireita,toisaalta jos oikein ymmärsin niin olet käyttänyt lääkettä puoli vuotta,tuntuu lyhyeltä ajalta.
Millainen on lääkärisi antama ohje käytön suhteen?
Voimia sulle.
Enhän mä olekaan lopettamassa sitä kokonaan, vaan puhe ollut toistaiseksi ainoastaan annoksen laskemisesta 5mg. En syönyt kymmentä kun 5kk. Lääkäri ehdotti itse alentamista, kun sanoin etten pysty esim. itkemään ollenkaan. Syksyllä ois tarkoitus aloittaa terapia (jos hakemus menee läpi), josta ei oikeen hyötyä jos olen tunnekylmä jääkalikka. Lekuri ehdotti syksyä, mä sanoin et miten ois nyt, kun on elämä lempeempää kesällä. Syksyllä muuta stressiä edessä. Kirjoitti reseptiin puolikas - 1 tabletti päivässä, ja sovitttiin et kokeilen tosi hitaasti vähentää. Sano et voi alkaa ahdistaa, et älä pelästy, et se johtuu vaan siit annoksen laskusta ja tasaantuu sit. Mutku se tuli vast nyt ku eka vähensin asteittain 10pv aikana ja sit syöny puolikast 2vko. Miks se vasta nyt tulis? Siks et kyse on siitä, etten mä ikinä parantunutkaan?
Sano se lääkäri sit kyllä senkin, et jos se tuntuu liika pieneltä, ni helppohan se on siihen 10mg takas nostaa. Mut enhän mä haluais tietenkään. Elämällä ku on nyt kuitenki vähä enemmän sisältöä.