Kouluttamattomat koirat

Pyöräilijätär

Olen koiraihminen ollut koko pienen ikäni, pian 30 vuotta.
Arvostan sitä että koirille opetetaan säälliset tavat ja niille teroitetaan mieleen ettei ihmisten ilmoilla voi käyttäytyä miten huvittaa.

Monta kertaa viikossa pyöräilen erään miehen ohi joka ulkoiluttaa useita pikkukoiria samanaikaisesti ja voi kamala millaista meteliä ne koirat pitävät.
En tiedä onko niitä koulutettu lainkaan, onko yritetty mutta ei ole osattu vai missä vika.

9

421

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • matkassasi

      Mietippäs sitä, jos ne olisivat irrallaan ilman hihnoja!

      Kauniita pyöräilyilmoja vaan sinne !

    • joka kylältä, jotkut kuvittelevat että pikkukoirille ei tarvi opettaa käytöstapoja.

      Hyvä tosiaan että ovat kytkettyinä kuten sulle joku jo sanoikin,muuten voisi olla koira puntissa kiinni.

    • ex-hatam

      koirakortin puolestapuhuja. Ennen sen suorittamista koiraa ei voi hankkia.

    • neljän suora

      Omista pikkukoirista toinen on ulkona täysin mykkä ja toinen soittaa suutaan kaikille isoille tuntemattomille koirille,hiljenee käskystä,mutta ohitustilanteen jälkeen haukkuu vielä muutaman kerran perään.

      Myös jotkut kävelijät saavat osansa,tosin ei yhtä tulenpalavasti.En ole vielä keksinyt mikä saa koiran haukkumaan toisille vastaantulijoille,ehkä kehonkieli?Onneksi tämä haukkuminen sentään loppuu kertakäskystä.

      Kyllä maailmaan ääntä mahtuu..

      • diibu

        Muutimme uudelle paikkakunnalle n. kuukausi takaperin ja nyt kääpiökoirani on "terävänä" ulkoillessamme. Saattaa tuhista (ei suoranaista haukkua)ihmistäkin. Lopettaa kun sanon ettei me ihmisiä haukuta. Aiemmin ollut ja edelleen on iltaisin taipumusta tuhista tai haukkuyritystä kun havaitsee tuntemattoman isomman koiran lenkeillämme. Ei onneksi ole perimältään haukkuherkkä eikä siihen tietenkään ohjattu, pari haukahdusta ja tuhinaamurinaajupinaa ja se siitä.. Mielenkiinnolla seuraan kauanko mahtaa tämä terävänä olo olla päällä tässä uudessa ympäristössä.


      • Millähän sais
        diibu kirjoitti:

        Muutimme uudelle paikkakunnalle n. kuukausi takaperin ja nyt kääpiökoirani on "terävänä" ulkoillessamme. Saattaa tuhista (ei suoranaista haukkua)ihmistäkin. Lopettaa kun sanon ettei me ihmisiä haukuta. Aiemmin ollut ja edelleen on iltaisin taipumusta tuhista tai haukkuyritystä kun havaitsee tuntemattoman isomman koiran lenkeillämme. Ei onneksi ole perimältään haukkuherkkä eikä siihen tietenkään ohjattu, pari haukahdusta ja tuhinaamurinaajupinaa ja se siitä.. Mielenkiinnolla seuraan kauanko mahtaa tämä terävänä olo olla päällä tässä uudessa ympäristössä.

        koko suomen hiljaiseksi? Mulle myös naapurin vanhapiika naukui kun mun koirat juulemma haukkuu.Mutta autojen hurina ja junien ja kakaroitten huuto ja autorarioiden soitto ei ole mitään. Eikä hajutkaan ole mitään kun joku päästää viemärikaivoista ylimääräiset vedet pitkin ojia.Kyllä ihmiset ovat sietämättömiä.


    • Tosin täytyy mainita,että ei tuo kummiskaan mikään koko asia ole.Ihan samoin niitä huonosti käyttäytyviä löytyy myös suuremmasta päästä.Ihan siellä pyörätielläkin ;)
      Ja ne vihoviimeiset kelankäyttäjät,joissa jokusellakin koirat sinkoilee ympäriinsä kuin nato-ohjukset,grrr.

    • manta-elviira

      Kotikylälläni eräs "viimeisen päälle" koiraihminen otti kunnan portaalissa esille juoksevat lapset ja hänen koiransa.
      Tyyliin "jokaisen vanhemmanhan olisi opetettava lapsilleen se, että kun lapset kohtaavat koiran taluttajineen lasten tulee hillitä vauhtiaan eikä juosta ohi remuten, minä joudun aina ottamaan koiran tosi lyhyelle vitjalle kun se alkaa tempomaan itseään lapsia kohden, mitä voikaan tapahtua kun koirani pääsee lasten sekaan"...

      Kyllä. Tätsy sai enemmänkin palautetta koirankouluttamisen mahdollisuudesta.

    • nämä minunkin pikkukoirat haukkuvat toisia koiria. se ei kylläkään aina ole aina siitä kiinni etteikö niitä opettaisi ja kouluttaisi.
      näköjään nämä pikkuset ovat ärhäkkäänpiä joskus.

      minun koirat ovat tehneet tosiaankin suuria askeleita eteenpäin tässä haukkumisessa.
      joskus saattaa tosi iso koira mennä ohi ja minun koirat on ihan hiljaa.

      jotkut koirat (vaikka pienetkin) taas saa ne ihan "raivon valtaan" ja haukkuvat hulluina. tosiaankaan aina ymmärrä mistä on kysymys?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      11
      1985
    2. Kuvaile kaivattuasi kolmella

      Emojilla. Oma vastaus 💨🚮💣
      Ikävä
      184
      1768
    3. Mitä sä kuvittelit

      Kun annoit mulle huomiosi, tottakai minä menin ihastumaan suhun. En ole koskaan ollut se henkilö keneen kukaan kiinnittä
      Ikävä
      125
      1626
    4. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      126
      1561
    5. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      127
      1401
    6. Sähköauto ei saastuta

      Koska sähköautossa ei ole saastutusputkea kuten polttomoottoriautossa. Saastuttajille tulee mätkäistä kunnon saastutusv
      Maailman menoa
      314
      1153
    7. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      174
      1105
    8. Älä nainen leikistä suutu!

      Ja kyllä täytyy kritiikkiäkin kestää, mm. ylipaino, se että oot köyhä jne jne Melko tutulta mieheltä
      Ikävä
      114
      1103
    9. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1024
    10. Olisitko oikeasti

      valmis kohtaamaan kaivattusi?
      Ikävä
      95
      1015
    Aihe