Odotamme kolmatta lasta alkutaipaleella. Ennestään on tyttö ja poika. Kun saimme ensin pojan, sitten tytön, KAIKKI läheiset olivat tyyliin "nyt on lapsiluku täynnä, kun on molempia". Äitini varsinkin on ollut täysin rankasti sitä mieltä, että "yhtään ette enää tee, kaksi saa kyllä riittää".
Mutta olemme aina halunneet useamman lapsen ja nyt kun odotamme kolmatta, en uskalla kertoa kenellekään. Olen ollut tosi itkuherkkä, ilmeisesti raskausoire etten kestä mitään kovia sanoja. Pelottaa vastaanotto, kun olemme sortuneet vielä yhden lapsen tekemään. Kun kerran perhe oli jo täysi...
Millaisen vastaanoton muut olette saaneet, onnitteluja vai manauksia?
Kolmas raskaus ja
7
1841
Vastaukset
- kokemusta...
Mutta kaveri just kerto haaveilevansa kolmannesta lapsesta. Kun niillä on kaks poikaa, niin tyttöä vielä haluais yrittää. Kaverin miehen äiti oli ihan onnesta soikeena, että onki toivonu et lisää lapsenlapsia tulis. Kun taas kaverin äiti oli sillä kannalla, että et kai sä nyt enempää meinaa...
Eihän sitä muita kannata kuunnella. Teidän kahden asiahan se on. Vaikka neljä tulis. Mulla eka tulossa ja mies toivois vielä ainakin kaks lisää =) Saa nähdä miten käy... Eikä kyl kuunnella ketään muuta, kun ihan miten meistä tuntuu. Onnea! - mammuska020508
oli kanssa samaa mieltä, tosin minulla 2 poikaa ennestään, minä olin mieheni kanssa erimieltä ja menimme sen mukaan mitä me halusimme. kyllähän äiti vähän järkyttyi mutta laantui nopeasti. Hyvin olemme pärjänneet kuitenkin, äitini laski osaksi minun perhettäni myös mieheni tyttären, tietenkin hän perheeseen kuuluu mutta minä halusin synnyttää vielä yhden. Nyt minulla on tytärpuoli,2 poikaa ja ihanan suloinen tyttövauva
Ei se pätkääkään kuulu muille miten te haluatte elämänne elää, jos ei hyväksy sitten ei hyväksy, teidän elämä se on. Saatiin myös jossittelua mieheni mummolta että miten me ihmeessä pärjäämme, no hyvinhän ollaan pärjätty ja hankalin aika on jo takana päin
Ilolla vain eteenpäin, ja kyllähän nuo hormonit tuossa vaiheessa ja asiaankuuluu täysin normaalia. Koitahhan nyt nauttia kuitenkin raskaudestasi - ........
juu ei lapsiluku ole sukupuolesta kiinni. En ees tajua, miksi jo kolmea lasta pidetään niin suurena perheenä. Itse kun olin lapsi niin pidin perhettäni pienenä ja meitä lapsia oli kolme. Itse haluaisin kolme tai neljä lasta, olivatpa sitten tyttöjä tai poikia.
Kokemusta ei tuosta ole, kun toistani vasta odotan, mutta ei sinun tarvitse kenellekään selitellä valintojanne. Jos tulee jotain ikävää kommenttia, niin voit mielestäni selittelemättä poistua välittömästi vaikka paikalta, jos pelkäät näyttää omia tunteenpurkauksia.
Minulta saat ainakin onnittelut! Kenelläkään ei ole oikeutta arvostella valintoja, jotka ovat täysin sinun ja miehesi välisiä!- meppe
menee moittioilta sormi suuhun kun alat poraamaan ilkeitä kommentteja :)
Meillä kun ilmoitettiin toisen tulosta äitini sanoi: "onhan ne nyt sitten kaikki siinä". En myöntänyt mitään. Kolme lasta olen aina halunnut mutta nyt alkaa omakin mieli kallistua kahteen. Poika olisi toiveissa niin silloin voisin jättää laspiluvun tähän mutta jos tyttö tulee voi tulla vielä halu rikkoa kaava.
- hieman erillainen murhe...
Meillä on kaksi poikaa ja kolmatta lasta odotan vk 9 2. Kukaan ei miestäni lukuunottamatta tiedä ja kertominen arveluttaa. tiedän osan läheisistämme ja ystävistämme järkyttyvän, ei siksi että odotan kolmatta vaan siksi että olen jo 42v. Olen varma että arvostelua tulee tyyliin...."pitikö sitä nyt vielä...ja miten meinaat jaksaa kun lapsi on murrosikäinen kun itse olet sitten jo niiiiin vanha"
- teidän elämä
te teette niinkuin te haluatte tehdä, muiden on vain tyytyminen siihen, ne muuthan eivät teidän elämää elä, toivotan onnea teille. Minulla oli ennestään 2 poikaa ja 4kk sitten sainkin tytön :D
- 000
ymmärrä mitä se kenellekään muulle kuuluu monta lasta te haluatte ja saatte... Kysy äitiltäs et millanen äiti oikein olet kun et halua oman lapsesi oleva onnellinen...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Henkirikos kiuruvedellä
Poliisi tutkii maaliskuussa tapahtunutta 50 luvulla syntyneen kuolemaa henkirikoksena. Missä päin tälläinen sattunut1514489Ketkä haukkuu suomalaisten ÄO:tä?
Siinä on kaksi vaihtoehtoa, joko siis rutiköyhä vajaaälyinen vasuri tai venäläinen. Kyllähän täällä käy suomenvenäläisi1983959Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia
"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoainetukijärjestelmän, kun energianhinnat nousi342689Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta
🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs102462100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman
Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es342209Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin
Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks51790Läpäiseekö Martina Aitolehti Erikoisjoukot - kyllä vai ei?
Martina Aitolehti on pärjännyt mainiosti Erikoisjoukoissa. Yrittäjä on mielipiteiltään napakka ja hän sivaltaakin koulut1131558Olen aika varma
että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa491444Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys
Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä241321- 341305