OP-visa: Käyttö netissä?

nettiostaja

Elikkä, jos tilaa jotain esimerkiksi amerikasta, voiko OP-Visalla maksaa, kuten tavallisella Visalla.

Eipä tässä muuta kysyttävää, jäi vain vähän epäselväksi tämä asia vaikka sivuja luinkin pikkaisen.

14

2739

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tyyne Pylvänäinen Haapjärveltä

      Siis toki voit millä tahansa visalla maksaa, jos nettikaupasta ostat ja siinä on visan logo ja siis visa käy maksuvälineeksi.

      Ei Op-Visa tee siinä millään tavalla poikkeusta.

      • En osaa vastata aloittajan kysymykseen, mutta tuota annettua vastausta täytyy hiukan kommentoida:

        Ensinnäkin Visa-kortti pitää olla aktivoitu verkkokäyttöön ennen kuin sillä voi verkossa maksaa. Toiseksi asiaan vaikuttaa se, onko maksun saaja liittynyt "Verified by Visa" -varmennusjärjestelmään vai ei. Esim. Nordean korteilla ei sopimuksen mukaan saa maksaa sellaiselle, joka ei ole VbV:ssä. Sampo-pankin nykyiset Luottokunnan myöntämät kortit eivät enää toimi VbV:ssä. Sampopankin uudet Danske Bankin myöntämät kortit taas kuulemma toimivat vain, jos maksun saaja on VbV:ssä.

        Asia ei siis ole niin yksinkertainen, että pelkkä Visan logo kertoisi kaiken. Lisäksi asiaan vaikuttaa, onko siellä "Verified by Visa" -logo. Mutta kuten sanottu, valitettavasti en tiedä, kuinka OP-Visa toimii.


    • Kai Tim...

      Sitten kun tilaamasi tavarat ovat saapuneet, irtisano heti visa-korttisi, niin ei tule uusia laskuja. Minä tilasin netistä (Op)-Visalla, ja irtisanoin heti kortin. Yllätys oli se, että puolen vuoden jälkeen sain uuden, epämääräisen laskun. Koska minulla ei ollut korttia, protestini hyväksyttiin mukisematta. Kuinkahan olisi käynyt, jos en olisi älynnyt kuolettaa korttia heti tilauksen saavuttua? Netissähän et koskaan voi surffailla salaa, vaan tätäkin viestiä saattaa joku lukea!

      • No hohhoijaa

        Kas kummaa. Itse olen tilannut lähes 10 vuoden aikana netistä Visalla mm. seuraavia:

        - kirjoja ja DVD-levyjä Amazon.comista
        - lentolippuja ainakin viideltä eri yhtiöltä
        - hotellihuoneita kymmenistä hotelleista ympäri maailmaa
        - tietokoneohjelmia
        - vaatteita
        - elektroniikkaa

        Kaikki nämä siis ulkomaisilta sivustoilta.

        Kertaakaan ei ole tullut mitään ylimääräisiä laskuja.

        Että aikamoisen hysteeristä pelottelua sanoa että kannattaa tilauksen jälkeen irtisanoa Visa-kortti!

        Se on sitten eri asia kun jostain epämääräisiltä sivustoilta tilaa majavankuvia tai luonto-DVD-levyjä. Niin on varmaan tämä kommentoijakin tehnyt. Ei tuota muuten voi selittää.


      • Provontunnistaja
        No hohhoijaa kirjoitti:

        Kas kummaa. Itse olen tilannut lähes 10 vuoden aikana netistä Visalla mm. seuraavia:

        - kirjoja ja DVD-levyjä Amazon.comista
        - lentolippuja ainakin viideltä eri yhtiöltä
        - hotellihuoneita kymmenistä hotelleista ympäri maailmaa
        - tietokoneohjelmia
        - vaatteita
        - elektroniikkaa

        Kaikki nämä siis ulkomaisilta sivustoilta.

        Kertaakaan ei ole tullut mitään ylimääräisiä laskuja.

        Että aikamoisen hysteeristä pelottelua sanoa että kannattaa tilauksen jälkeen irtisanoa Visa-kortti!

        Se on sitten eri asia kun jostain epämääräisiltä sivustoilta tilaa majavankuvia tai luonto-DVD-levyjä. Niin on varmaan tämä kommentoijakin tehnyt. Ei tuota muuten voi selittää.

        Olet oikeassa, lisäksi visahan itse juuri on se kaikkein turvallisimmasta päästä oleva kortti kun luottokunta korvaa kaikki mahdolliset väärinkäytökset, ei tarvitse muuta kuin reklamoida luottokunnan riskienhallinta osastolle, niin saa korvaukset, jos joku on pissattanut nettiostoksissa.

        Sitäpaitsi toi viesti tuolta nimimerkiltä Kai Tim... oli provo. Ja toi timontin viesti taas on ihan älytön... "en tunne OP:n visaa, en tiedä miten se toimii".. hehehe Kyllä täällä taitaa taas kerran tyhmyys tiivistyä.


      • ovat todellisia
        Provontunnistaja kirjoitti:

        Olet oikeassa, lisäksi visahan itse juuri on se kaikkein turvallisimmasta päästä oleva kortti kun luottokunta korvaa kaikki mahdolliset väärinkäytökset, ei tarvitse muuta kuin reklamoida luottokunnan riskienhallinta osastolle, niin saa korvaukset, jos joku on pissattanut nettiostoksissa.

        Sitäpaitsi toi viesti tuolta nimimerkiltä Kai Tim... oli provo. Ja toi timontin viesti taas on ihan älytön... "en tunne OP:n visaa, en tiedä miten se toimii".. hehehe Kyllä täällä taitaa taas kerran tyhmyys tiivistyä.

        Visa-korteilla on valitettavasti eroja siinä, miten ne toimivat eri paikoissa. Luottokunnan myöntämät Visat ovat olleet varmatoimisia. Pankkien myöntämät omat Visa-kortit eivät ole toimineet yhtä varmasti. Olkoon kyse Visa debiteistä tai crediteistä. Eivät ole kelvanneet joka paikassa kassalla ja nettiostoksilla ovat juuttuneet VbV-vaiheeseen.

        Jos tällä hetkellä haluaa varmatoimisen Visan, sen on syytä olla Luottokunnan myöntämä.


      • Provontunnistaja kirjoitti:

        Olet oikeassa, lisäksi visahan itse juuri on se kaikkein turvallisimmasta päästä oleva kortti kun luottokunta korvaa kaikki mahdolliset väärinkäytökset, ei tarvitse muuta kuin reklamoida luottokunnan riskienhallinta osastolle, niin saa korvaukset, jos joku on pissattanut nettiostoksissa.

        Sitäpaitsi toi viesti tuolta nimimerkiltä Kai Tim... oli provo. Ja toi timontin viesti taas on ihan älytön... "en tunne OP:n visaa, en tiedä miten se toimii".. hehehe Kyllä täällä taitaa taas kerran tyhmyys tiivistyä.

        "Ja toi timontin viesti taas on ihan älytön... "en tunne OP:n visaa, en tiedä miten se toimii".. hehehe Kyllä täällä taitaa taas kerran tyhmyys tiivistyä. "

        Niin, minulla on varmaa tietoa tai omakohtaista käytännön kokemusta vain Sampopankin, Nordean, Forexin ja Hypon Visa-korteista, jotka toimivat kaikki eri tavalla. Siitä ei voi varmasti päätellä, miten OP-Visa käytännössä toimii.


      • OpeOpe
        Timontti kirjoitti:

        "Ja toi timontin viesti taas on ihan älytön... "en tunne OP:n visaa, en tiedä miten se toimii".. hehehe Kyllä täällä taitaa taas kerran tyhmyys tiivistyä. "

        Niin, minulla on varmaa tietoa tai omakohtaista käytännön kokemusta vain Sampopankin, Nordean, Forexin ja Hypon Visa-korteista, jotka toimivat kaikki eri tavalla. Siitä ei voi varmasti päätellä, miten OP-Visa käytännössä toimii.

        Visa kortti kuule toimii siten, että pistät sen vinkumaan! Ei se sen enempää tarvitse! Pätee myös OP-Visaan, joka onkin sellainen kortti joka toimii joka paikassa, katsos! Se ei nääs ole mikään S-Visa.


    • visa koivu

      minulla sama kortti ja olen ostanut kirjoja, matkalippuja, huom.kengät!!, nettihuutokaupasta ja maksan ostokset ulkomailla samalla kortilla eli visalla.

      Koitan vähän katsoa mistä ostan, venäjältä en ostaisi jne. Aina voi sattua jotain ikävää toistaiseksi kaikki mennyt ok.

    • nettiostaja

      Kiitoksia kaikista vastauksistanne, selvisipä tämäkin asia vähän paremmin :)

      Mutta kuinkas tuon VdV jutun saa? Joutuuko maksamaan lisää, itse kun olen uusi luottokorttien parissa.

      Kysyin täältä ennen kuin etsin Visan sivuilta, kun tuntuu olevan niin asiantuntevaa porukkaa :)

      • VbV:stä

        Verified by Visa liittyy luottokortilla tehtäviin nettiostoksiin paikoista, jotka käyttävät VbV:tä. Luottokunnan sivuilta löytyy tietoa Verified by Visa-varmennuksesta ja miten se otetaan käyttöön eri pankkien kautta saaduissa korteissa.

        http://www.visa.fi/fi/visa_sahkoisesti/verkko-ostosten-tekeminen/

        Sampopankin kautta tulleet vanhat Luottokunnan Visat eivät saamani tiedon mukaan enää toimi VbV:llä. Uusia Sampopankin myöntämiä Visa-kortteja ei ole luvassa ennen kuin syksyllä.

        S-Pankki lupaa, että sen korteilla pitäisi VbV:n toimia. Itselleni ei ole onnistunut eivätkä ole saaneet syytä selvitettyä. S-Pankin korteissa toiminto tapahtuu verkkopankkitunnusten avulla.


      • ohjeita

        on op visa ja kaikki varmennukset ym toimenpiteet tehdään pankin puolesta itse ei tarvitse muuta kuin nuokkua tiskillä.

        Menet pankkiin missä sinulla on tili josta visa laskut maksetaan automaattisesti. Pankkivirkailija tekee hakemuksen ja kysyy sinulta ja sinä vastaat.

        Sitten saat joko erillisen visa kortin tai pankkikortin jossa visa ominaisuus. Kyllä ymmärtääkseni automaattisesti uudet visa kortit on vbv eihän niitä muuten voisi käyttää.


      • Kerroit aloitusviestissäsi aikovasi tehdä nettiostoksia Visalla erityisesti Amerikasta. Juuri siihen minäkin Visaa käytän enkä paljon mihinkään muuhun. Tähän mennessä yksikään niistä amerikkalaisista, joille olen Visalla maksanut, ei ole kuulunut "Verified by Visa" -varmennusjärjestelmään. Jos suomalainen pankki (kuten Nordea) ei kelpuuta VbV:an liittymättömiä maksunsaajia, sellaisen pankin kortti on nykyisin jokseenkin käyttökelvoton maksuväline nimenomaan USA:an maksettaessa.


      • vielä tämä
        Timontti kirjoitti:

        Kerroit aloitusviestissäsi aikovasi tehdä nettiostoksia Visalla erityisesti Amerikasta. Juuri siihen minäkin Visaa käytän enkä paljon mihinkään muuhun. Tähän mennessä yksikään niistä amerikkalaisista, joille olen Visalla maksanut, ei ole kuulunut "Verified by Visa" -varmennusjärjestelmään. Jos suomalainen pankki (kuten Nordea) ei kelpuuta VbV:an liittymättömiä maksunsaajia, sellaisen pankin kortti on nykyisin jokseenkin käyttökelvoton maksuväline nimenomaan USA:an maksettaessa.

        ei ole kovin tunnettu usa:ssa mutta itse olen aina voinut maksaa op visalla kertaakaan ei ole tullut eteen tilannetta missä ei ole kelvannut. Samoin kelpasi Caribian meren saarilla ja Meksikossa ei mitään ongelmia. Mutta olen reissannut isoissa kaupungeissa en reppu selässä.

        Varmuudeski voisi olla Mastercard tai American Express. Mastercardinkin saa helposti Suomessa.

        Tai käteistä, etukäteen vaihdettuja dollareita.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      349
      4171
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      278
      2357
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      136
      1693
    4. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      102
      1475
    5. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1423
    6. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      61
      1277
    7. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      60
      1255
    8. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      56
      1142
    9. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      1084
    10. Rakkauden riemuvoitto

      Valta voidaan voittaa tiedolla. Mutta tieto on huonompi kuin kauneus, hellyys ja rakkaus. Siksi kauneus on vallan ja tie
      Hindulaisuus
      343
      1016
    Aihe