Avengeriin tutustumassa

J..

On se vain kyrväkkään näköinen peli. Tiloja, varusteita ja ajettavuutta on kehuttu, viimeistelyä ja materiaaleja taivasteltu. Pakkohan siihen on tutustua.

Sisustus on kovamuovinen ja paikoin huokean oloinen, mutta myös nuorekas, valoisa, raikas, modernikin. Ennakko-odotuksia parempi. Varsinkin se vauraampi varusteluversio, jossa liukkaat nahkapenkit ja kromatut sisäkahvat... ei nyt niin paha. Sanoisin pikemminkin, että erilainen. PAitsi ratti. Sekin on erilainen, mutta kylläkin materiaaliltaan ja sormituntumaltaan yhtä viehättävä kuin Hyundai Ponissa 15 vuotta sitten.

Istuin tuntuu hyvältä ja tanakalta ja mieleinen ajoasento löytyy helposti. Vaihteensiirto vaikuttaa täsmälliseltä. Keppi on vähän korkea, mutta ihan käypäsesti sijoitettu.

Takana on tilaa hyvin. Jalkatilaa, pääntilaa... Hyvät tilat. Tavaratilaa on moitittu pieneksi, mutta ihan kelpokokoinen. Vähän turhan syvä ja turhan pieni reikä sinne on.

Mutta voi luojanpyssyt sitä tavaratilan verhoilua. Olemattoman ohkainen neulahuopamaton räsy hiukan keskeltä liimattu vanerinpalaan ja roiskaistu pohjalle. Mitoituskin sinne päin ja matto irtoaa vanerista alle puolen vuoden. Ja paljasta peltiä loput. Ja takaluukun avausvaijeri... ja valojohdot... Joku kyllä kysyisi, että itsekö virittelit? Mutta onhan siellä jälkivalaisevalla maalilla pinnoitettu vipu, jolla saa takaluukun sisältä auki, jos käy niin hullusti, että tulee lukinneeksi itsensä tavaratilaan!?!?!?!... ?.

Takaisin sisälle. Käsijarrukahva liikkuu vähän tahmeasti. Tulee takavuosien Hyundai mieleen. Vilkkuviiksi on aivan onnettoman epämääräinen. Missä on keskikohta! Pysyyköhän tuo omillaan ylhäällä. Ikkunakatkaisimille ei voi ennustaa pitkää ikää. Meikkipeilin kansiviritykset ovat leikkikaluluokkaa. Ylempi hansikaslokero avautuu hidastetusti. Siinä on onnistuutu. Toisessa tutkimassani yksilössä kannen nosu kesti minuutin, toisessa se ei koskaan noussut ihan aukiasentoon. Lämmityslaitteen ja radion säätimet tuntuvat täsmällisiltä. HAlvemman version ovenkahvat tuntuvat siltä, että pakkasessa käyttöä voi olla syytä varoa.

Harvoin näkee enää yhtä viimeistelemättömiä hitsaussaumoja. Onkohan joka koloon saatu menemään maalia?

Hyvää: hinta, ulkonäkö, tilat, varusteet, diesel-moottori, vaihteet.

Huonoa: tavaratilan muoto, surkea viimeistely.

Yhteenveto jäi positiivisen puolelle. Varsinkin, jos kaksi vuotta pitäisi, ajaisi reilut 100 000 km ja vaihtaisi, kun takuuaika päättyy. Arvo pudonnee reippaasti prosentteina, mutta euroina ei enempää kuin jonkun 20 % kalliimman auton arvo. Sitä paitsi kuka haluaa ajaa Toyotalla?

Loppuvuodesta lienee tulossa viimeistelyltään ja verhoilultaan kohennettu kasvojenkohtotusversio. Tietääkö kukaan siitä jo enempää?

6

1512

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oky

      Aika osuvasti osasit kuvata,samantapaisia fiiliksiä oli itelläkin.Silti auto kiinnostaa,ehkä juuri tuon erilaisuuden takia.Itse en kuitenkaan ostaisi missään nimessä manuaalilaatikolla olevaa autoa,joten kun aika vaihtamiseen on kypsä niin joutuu varmaan Avengerin jättämään laskuista pois koska sitä ei saa dieselin ja automaatin yhdistelmänä ja taas bensa koneisena se olisi kutoskoneella kiinnostavampi,mutta kun tuo bensa maksaa niin hiivatusti että tulevaisuus ei taida olla ainakaan isompien autojen.No katellaan,se on kyllä aina ollut totta ettei viimeistely ole oikein jenkkien hallussa,mutta rohkea muotoilu kylläkin ja on niissä ainakin ennen ollut tietynlainen fiilis.

    • nipponisti

      Voin vain ihmetellä kun olet ensin luetellut tuon kaiken paskan mitä avangerissa totesit, ja yhteenvetosi on viellä positiivinen, ootko sä tyhmä? Tyhmyyttäsi lisää viellä vertailu toyotaan, joku dotke tai rysleri pudottaa kahdessa vuodessa arvoa sen mitä avensis viidessä vuodessa, ja kyllä noi myyntimäärät puhuu puolestaan.

      • oky

        Tuo heitto "kuka haluu ajaa Tojotalla"oli ihan hyvä.Niin kuka tosiaan?Ilmeisesti aika moni,koska niitä tulee jatkuvasti vastaan,mutta kaikki ei todellakaan voi ymmärtää.Minä en ainakaan.Ei siksi etteikö Toyota olisi toimiva auto,mutta se "harmaus"ja massaan sulautuminen.Sitten kun 90%ostaa sen vielä pohjavärillä maalattuna eli harmaana,niin,niin,no onhan vapaus valita.


      • J..

        "Voin vain ihmetellä kun olet ensin luetellut tuon kaiken paskan mitä avangerissa totesit, ja yhteenvetosi on viellä positiivinen, ootko sä tyhmä?"

        - Kiitos kysymästä, tyhmä olen ilman muuta. Meillä päin on sanonta, että tymä saa olla, muttei nipponisti.
        Mitäs minä oikein luettelinkaan:
        hieno ulkonäkö
        nuorekas sisustus
        hyvät istuimet
        hyvä varustelu
        hyvät tilat
        hyvä dieselmoottori
        hyvät vaihteet
        hyvä ajettavuus
        - huono viimeistely
        - huono tavaratilan muotoilu.
        Hinta alkaen 22 000 e (2,0)
        Diesel alkaen 27 000 e (2,0).

        Entäpä Avensis samoilla kriteereillä:
        ankea ulkonäkö
        ankea sisustus
        hyvät istuimet
        keskinkertainen varustelu
        keskinkertaiset tilat
        ongelmallinen diesel-moottori
        hyvät vaihteet
        keskinkertainen ajtavuus
        - hyvä viimeistely
        - hyvä tavaratilan muotoilu.

        Hinta alkaen 24 000 (1,6), diesel alk. 29 000 (2,0).

        Eli yhteenvetona jos miettii, kumpi auto antaa enemmän vastinetta rahoille, niin kallistuu Dodgen puolelle. Ostaisinko silti Dodgen... se onkin vaikeampi kysymys. Katsotaan, kun se viimeistellympi kasvojenkohotusmalli tulee myyntiin, miltä se näyttää ja mitä maksaa.

        Anjovista en kuitenkaan missään tapauksessa osta, vaikka se varmaan hyvä auto onkin. Pakkohan sen on olla. Miljoona tuulipukuista lähiödemaria ei voi olla väärässä. Mutta en silti osta. Sen yhteenveto ei kertakaikkiaan ole positiivinen. Onhan se tietysti hyvä, jos auto säilyttää arvonsa, mutta eihän se nyt tietenkään mikään valintakriteeri ole. Tähän asti olen ostanut autoni omien mieltymysteni mukaan, en seuraavan omistajan mieltymysten mukaan. Ehkä se sitten on tyhmyyttä, mutta ei kovin suurta viisautta osoita hurmoshenkinen japanilaisen pellin palvontakaan.

        Ei automerkeistä pidä uskontoja tehdä.

        http://www.tuulilasi.fi/valokeila/?subarea=uutiset&article=136747


    • eipä oikeestaan

      mitään moittimista.15000 tulee tällä viikolla täyteen, Ja työkaveritkaan ei kateellisia ku kaikki kehuneet makeen näköiseksi;)

      • Sn140

        Mulla on myös Avengeri SXT 2,4 automaattina. Hyvä ja näyttävä paketti. Nyt sillä on rullattu 22tkm ilman vikoja ja mukavaa kyytiä tarjoaa. Onhan siinä asioita, joita olis voinu tehdä paremminkin, mutta hintaansa nähden hieno peli.

        Auto herättää positiivista huomiota tuttujen keskuudessa paljon enemmän kuin edellinen autoni, Audi A4. Moni kehuu näyttävää ulkonäköä ja hyvää väriä:) Mielestäni Dodgessa hinta-laatu-suhde on parempi..Vm.2005 Audi oli mukavampi ajaa, mutta se maksoikin tuplasti Dodgen verran:)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Upea peppuisella naisella

      Upea peppuisella naisella on upea peppu.
      Ikävä
      102
      6638
    2. Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta

      Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t
      Tornio ja Haaparanta
      31
      3980
    3. törniöläiset kaaharit haaparannassa

      isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/
      Tornio ja Haaparanta
      30
      3425
    4. Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!

      https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu
      Maailman menoa
      383
      1817
    5. Mihin se sysipska hävisi?

      Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      33
      1418
    6. Upea peppuisella miehellä

      Upea peppuisella miehellä on upea peppu.
      Ikävä
      27
      1360
    7. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

      Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      47
      1113
    8. Anteeksi kulta

      En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv
      Ikävä
      11
      1006
    9. Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."

      Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:
      Tv-sarjat
      11
      940
    10. Tykkään susta todella

      Paljon. Olet ihana ❤️
      Ikävä
      42
      899
    Aihe