On se vain kyrväkkään näköinen peli. Tiloja, varusteita ja ajettavuutta on kehuttu, viimeistelyä ja materiaaleja taivasteltu. Pakkohan siihen on tutustua.
Sisustus on kovamuovinen ja paikoin huokean oloinen, mutta myös nuorekas, valoisa, raikas, modernikin. Ennakko-odotuksia parempi. Varsinkin se vauraampi varusteluversio, jossa liukkaat nahkapenkit ja kromatut sisäkahvat... ei nyt niin paha. Sanoisin pikemminkin, että erilainen. PAitsi ratti. Sekin on erilainen, mutta kylläkin materiaaliltaan ja sormituntumaltaan yhtä viehättävä kuin Hyundai Ponissa 15 vuotta sitten.
Istuin tuntuu hyvältä ja tanakalta ja mieleinen ajoasento löytyy helposti. Vaihteensiirto vaikuttaa täsmälliseltä. Keppi on vähän korkea, mutta ihan käypäsesti sijoitettu.
Takana on tilaa hyvin. Jalkatilaa, pääntilaa... Hyvät tilat. Tavaratilaa on moitittu pieneksi, mutta ihan kelpokokoinen. Vähän turhan syvä ja turhan pieni reikä sinne on.
Mutta voi luojanpyssyt sitä tavaratilan verhoilua. Olemattoman ohkainen neulahuopamaton räsy hiukan keskeltä liimattu vanerinpalaan ja roiskaistu pohjalle. Mitoituskin sinne päin ja matto irtoaa vanerista alle puolen vuoden. Ja paljasta peltiä loput. Ja takaluukun avausvaijeri... ja valojohdot... Joku kyllä kysyisi, että itsekö virittelit? Mutta onhan siellä jälkivalaisevalla maalilla pinnoitettu vipu, jolla saa takaluukun sisältä auki, jos käy niin hullusti, että tulee lukinneeksi itsensä tavaratilaan!?!?!?!... ?.
Takaisin sisälle. Käsijarrukahva liikkuu vähän tahmeasti. Tulee takavuosien Hyundai mieleen. Vilkkuviiksi on aivan onnettoman epämääräinen. Missä on keskikohta! Pysyyköhän tuo omillaan ylhäällä. Ikkunakatkaisimille ei voi ennustaa pitkää ikää. Meikkipeilin kansiviritykset ovat leikkikaluluokkaa. Ylempi hansikaslokero avautuu hidastetusti. Siinä on onnistuutu. Toisessa tutkimassani yksilössä kannen nosu kesti minuutin, toisessa se ei koskaan noussut ihan aukiasentoon. Lämmityslaitteen ja radion säätimet tuntuvat täsmällisiltä. HAlvemman version ovenkahvat tuntuvat siltä, että pakkasessa käyttöä voi olla syytä varoa.
Harvoin näkee enää yhtä viimeistelemättömiä hitsaussaumoja. Onkohan joka koloon saatu menemään maalia?
Hyvää: hinta, ulkonäkö, tilat, varusteet, diesel-moottori, vaihteet.
Huonoa: tavaratilan muoto, surkea viimeistely.
Yhteenveto jäi positiivisen puolelle. Varsinkin, jos kaksi vuotta pitäisi, ajaisi reilut 100 000 km ja vaihtaisi, kun takuuaika päättyy. Arvo pudonnee reippaasti prosentteina, mutta euroina ei enempää kuin jonkun 20 % kalliimman auton arvo. Sitä paitsi kuka haluaa ajaa Toyotalla?
Loppuvuodesta lienee tulossa viimeistelyltään ja verhoilultaan kohennettu kasvojenkohtotusversio. Tietääkö kukaan siitä jo enempää?
Avengeriin tutustumassa
6
1505
Vastaukset
- oky
Aika osuvasti osasit kuvata,samantapaisia fiiliksiä oli itelläkin.Silti auto kiinnostaa,ehkä juuri tuon erilaisuuden takia.Itse en kuitenkaan ostaisi missään nimessä manuaalilaatikolla olevaa autoa,joten kun aika vaihtamiseen on kypsä niin joutuu varmaan Avengerin jättämään laskuista pois koska sitä ei saa dieselin ja automaatin yhdistelmänä ja taas bensa koneisena se olisi kutoskoneella kiinnostavampi,mutta kun tuo bensa maksaa niin hiivatusti että tulevaisuus ei taida olla ainakaan isompien autojen.No katellaan,se on kyllä aina ollut totta ettei viimeistely ole oikein jenkkien hallussa,mutta rohkea muotoilu kylläkin ja on niissä ainakin ennen ollut tietynlainen fiilis.
- nipponisti
Voin vain ihmetellä kun olet ensin luetellut tuon kaiken paskan mitä avangerissa totesit, ja yhteenvetosi on viellä positiivinen, ootko sä tyhmä? Tyhmyyttäsi lisää viellä vertailu toyotaan, joku dotke tai rysleri pudottaa kahdessa vuodessa arvoa sen mitä avensis viidessä vuodessa, ja kyllä noi myyntimäärät puhuu puolestaan.
- oky
Tuo heitto "kuka haluu ajaa Tojotalla"oli ihan hyvä.Niin kuka tosiaan?Ilmeisesti aika moni,koska niitä tulee jatkuvasti vastaan,mutta kaikki ei todellakaan voi ymmärtää.Minä en ainakaan.Ei siksi etteikö Toyota olisi toimiva auto,mutta se "harmaus"ja massaan sulautuminen.Sitten kun 90%ostaa sen vielä pohjavärillä maalattuna eli harmaana,niin,niin,no onhan vapaus valita.
- J..
"Voin vain ihmetellä kun olet ensin luetellut tuon kaiken paskan mitä avangerissa totesit, ja yhteenvetosi on viellä positiivinen, ootko sä tyhmä?"
- Kiitos kysymästä, tyhmä olen ilman muuta. Meillä päin on sanonta, että tymä saa olla, muttei nipponisti.
Mitäs minä oikein luettelinkaan:
hieno ulkonäkö
nuorekas sisustus
hyvät istuimet
hyvä varustelu
hyvät tilat
hyvä dieselmoottori
hyvät vaihteet
hyvä ajettavuus
- huono viimeistely
- huono tavaratilan muotoilu.
Hinta alkaen 22 000 e (2,0)
Diesel alkaen 27 000 e (2,0).
Entäpä Avensis samoilla kriteereillä:
ankea ulkonäkö
ankea sisustus
hyvät istuimet
keskinkertainen varustelu
keskinkertaiset tilat
ongelmallinen diesel-moottori
hyvät vaihteet
keskinkertainen ajtavuus
- hyvä viimeistely
- hyvä tavaratilan muotoilu.
Hinta alkaen 24 000 (1,6), diesel alk. 29 000 (2,0).
Eli yhteenvetona jos miettii, kumpi auto antaa enemmän vastinetta rahoille, niin kallistuu Dodgen puolelle. Ostaisinko silti Dodgen... se onkin vaikeampi kysymys. Katsotaan, kun se viimeistellympi kasvojenkohotusmalli tulee myyntiin, miltä se näyttää ja mitä maksaa.
Anjovista en kuitenkaan missään tapauksessa osta, vaikka se varmaan hyvä auto onkin. Pakkohan sen on olla. Miljoona tuulipukuista lähiödemaria ei voi olla väärässä. Mutta en silti osta. Sen yhteenveto ei kertakaikkiaan ole positiivinen. Onhan se tietysti hyvä, jos auto säilyttää arvonsa, mutta eihän se nyt tietenkään mikään valintakriteeri ole. Tähän asti olen ostanut autoni omien mieltymysteni mukaan, en seuraavan omistajan mieltymysten mukaan. Ehkä se sitten on tyhmyyttä, mutta ei kovin suurta viisautta osoita hurmoshenkinen japanilaisen pellin palvontakaan.
Ei automerkeistä pidä uskontoja tehdä.
http://www.tuulilasi.fi/valokeila/?subarea=uutiset&article=136747
- eipä oikeestaan
mitään moittimista.15000 tulee tällä viikolla täyteen, Ja työkaveritkaan ei kateellisia ku kaikki kehuneet makeen näköiseksi;)
- Sn140
Mulla on myös Avengeri SXT 2,4 automaattina. Hyvä ja näyttävä paketti. Nyt sillä on rullattu 22tkm ilman vikoja ja mukavaa kyytiä tarjoaa. Onhan siinä asioita, joita olis voinu tehdä paremminkin, mutta hintaansa nähden hieno peli.
Auto herättää positiivista huomiota tuttujen keskuudessa paljon enemmän kuin edellinen autoni, Audi A4. Moni kehuu näyttävää ulkonäköä ja hyvää väriä:) Mielestäni Dodgessa hinta-laatu-suhde on parempi..Vm.2005 Audi oli mukavampi ajaa, mutta se maksoikin tuplasti Dodgen verran:)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1281488- 371401
- 671215
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa541149- 69994
Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi255961Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei195948- 73911
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää16830Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106818