Avengeriin tutustumassa

J..

On se vain kyrväkkään näköinen peli. Tiloja, varusteita ja ajettavuutta on kehuttu, viimeistelyä ja materiaaleja taivasteltu. Pakkohan siihen on tutustua.

Sisustus on kovamuovinen ja paikoin huokean oloinen, mutta myös nuorekas, valoisa, raikas, modernikin. Ennakko-odotuksia parempi. Varsinkin se vauraampi varusteluversio, jossa liukkaat nahkapenkit ja kromatut sisäkahvat... ei nyt niin paha. Sanoisin pikemminkin, että erilainen. PAitsi ratti. Sekin on erilainen, mutta kylläkin materiaaliltaan ja sormituntumaltaan yhtä viehättävä kuin Hyundai Ponissa 15 vuotta sitten.

Istuin tuntuu hyvältä ja tanakalta ja mieleinen ajoasento löytyy helposti. Vaihteensiirto vaikuttaa täsmälliseltä. Keppi on vähän korkea, mutta ihan käypäsesti sijoitettu.

Takana on tilaa hyvin. Jalkatilaa, pääntilaa... Hyvät tilat. Tavaratilaa on moitittu pieneksi, mutta ihan kelpokokoinen. Vähän turhan syvä ja turhan pieni reikä sinne on.

Mutta voi luojanpyssyt sitä tavaratilan verhoilua. Olemattoman ohkainen neulahuopamaton räsy hiukan keskeltä liimattu vanerinpalaan ja roiskaistu pohjalle. Mitoituskin sinne päin ja matto irtoaa vanerista alle puolen vuoden. Ja paljasta peltiä loput. Ja takaluukun avausvaijeri... ja valojohdot... Joku kyllä kysyisi, että itsekö virittelit? Mutta onhan siellä jälkivalaisevalla maalilla pinnoitettu vipu, jolla saa takaluukun sisältä auki, jos käy niin hullusti, että tulee lukinneeksi itsensä tavaratilaan!?!?!?!... ?.

Takaisin sisälle. Käsijarrukahva liikkuu vähän tahmeasti. Tulee takavuosien Hyundai mieleen. Vilkkuviiksi on aivan onnettoman epämääräinen. Missä on keskikohta! Pysyyköhän tuo omillaan ylhäällä. Ikkunakatkaisimille ei voi ennustaa pitkää ikää. Meikkipeilin kansiviritykset ovat leikkikaluluokkaa. Ylempi hansikaslokero avautuu hidastetusti. Siinä on onnistuutu. Toisessa tutkimassani yksilössä kannen nosu kesti minuutin, toisessa se ei koskaan noussut ihan aukiasentoon. Lämmityslaitteen ja radion säätimet tuntuvat täsmällisiltä. HAlvemman version ovenkahvat tuntuvat siltä, että pakkasessa käyttöä voi olla syytä varoa.

Harvoin näkee enää yhtä viimeistelemättömiä hitsaussaumoja. Onkohan joka koloon saatu menemään maalia?

Hyvää: hinta, ulkonäkö, tilat, varusteet, diesel-moottori, vaihteet.

Huonoa: tavaratilan muoto, surkea viimeistely.

Yhteenveto jäi positiivisen puolelle. Varsinkin, jos kaksi vuotta pitäisi, ajaisi reilut 100 000 km ja vaihtaisi, kun takuuaika päättyy. Arvo pudonnee reippaasti prosentteina, mutta euroina ei enempää kuin jonkun 20 % kalliimman auton arvo. Sitä paitsi kuka haluaa ajaa Toyotalla?

Loppuvuodesta lienee tulossa viimeistelyltään ja verhoilultaan kohennettu kasvojenkohtotusversio. Tietääkö kukaan siitä jo enempää?

6

1468

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oky

      Aika osuvasti osasit kuvata,samantapaisia fiiliksiä oli itelläkin.Silti auto kiinnostaa,ehkä juuri tuon erilaisuuden takia.Itse en kuitenkaan ostaisi missään nimessä manuaalilaatikolla olevaa autoa,joten kun aika vaihtamiseen on kypsä niin joutuu varmaan Avengerin jättämään laskuista pois koska sitä ei saa dieselin ja automaatin yhdistelmänä ja taas bensa koneisena se olisi kutoskoneella kiinnostavampi,mutta kun tuo bensa maksaa niin hiivatusti että tulevaisuus ei taida olla ainakaan isompien autojen.No katellaan,se on kyllä aina ollut totta ettei viimeistely ole oikein jenkkien hallussa,mutta rohkea muotoilu kylläkin ja on niissä ainakin ennen ollut tietynlainen fiilis.

    • nipponisti

      Voin vain ihmetellä kun olet ensin luetellut tuon kaiken paskan mitä avangerissa totesit, ja yhteenvetosi on viellä positiivinen, ootko sä tyhmä? Tyhmyyttäsi lisää viellä vertailu toyotaan, joku dotke tai rysleri pudottaa kahdessa vuodessa arvoa sen mitä avensis viidessä vuodessa, ja kyllä noi myyntimäärät puhuu puolestaan.

      • oky

        Tuo heitto "kuka haluu ajaa Tojotalla"oli ihan hyvä.Niin kuka tosiaan?Ilmeisesti aika moni,koska niitä tulee jatkuvasti vastaan,mutta kaikki ei todellakaan voi ymmärtää.Minä en ainakaan.Ei siksi etteikö Toyota olisi toimiva auto,mutta se "harmaus"ja massaan sulautuminen.Sitten kun 90%ostaa sen vielä pohjavärillä maalattuna eli harmaana,niin,niin,no onhan vapaus valita.


      • J..

        "Voin vain ihmetellä kun olet ensin luetellut tuon kaiken paskan mitä avangerissa totesit, ja yhteenvetosi on viellä positiivinen, ootko sä tyhmä?"

        - Kiitos kysymästä, tyhmä olen ilman muuta. Meillä päin on sanonta, että tymä saa olla, muttei nipponisti.
        Mitäs minä oikein luettelinkaan:
        hieno ulkonäkö
        nuorekas sisustus
        hyvät istuimet
        hyvä varustelu
        hyvät tilat
        hyvä dieselmoottori
        hyvät vaihteet
        hyvä ajettavuus
        - huono viimeistely
        - huono tavaratilan muotoilu.
        Hinta alkaen 22 000 e (2,0)
        Diesel alkaen 27 000 e (2,0).

        Entäpä Avensis samoilla kriteereillä:
        ankea ulkonäkö
        ankea sisustus
        hyvät istuimet
        keskinkertainen varustelu
        keskinkertaiset tilat
        ongelmallinen diesel-moottori
        hyvät vaihteet
        keskinkertainen ajtavuus
        - hyvä viimeistely
        - hyvä tavaratilan muotoilu.

        Hinta alkaen 24 000 (1,6), diesel alk. 29 000 (2,0).

        Eli yhteenvetona jos miettii, kumpi auto antaa enemmän vastinetta rahoille, niin kallistuu Dodgen puolelle. Ostaisinko silti Dodgen... se onkin vaikeampi kysymys. Katsotaan, kun se viimeistellympi kasvojenkohotusmalli tulee myyntiin, miltä se näyttää ja mitä maksaa.

        Anjovista en kuitenkaan missään tapauksessa osta, vaikka se varmaan hyvä auto onkin. Pakkohan sen on olla. Miljoona tuulipukuista lähiödemaria ei voi olla väärässä. Mutta en silti osta. Sen yhteenveto ei kertakaikkiaan ole positiivinen. Onhan se tietysti hyvä, jos auto säilyttää arvonsa, mutta eihän se nyt tietenkään mikään valintakriteeri ole. Tähän asti olen ostanut autoni omien mieltymysteni mukaan, en seuraavan omistajan mieltymysten mukaan. Ehkä se sitten on tyhmyyttä, mutta ei kovin suurta viisautta osoita hurmoshenkinen japanilaisen pellin palvontakaan.

        Ei automerkeistä pidä uskontoja tehdä.

        http://www.tuulilasi.fi/valokeila/?subarea=uutiset&article=136747


    • eipä oikeestaan

      mitään moittimista.15000 tulee tällä viikolla täyteen, Ja työkaveritkaan ei kateellisia ku kaikki kehuneet makeen näköiseksi;)

      • Sn140

        Mulla on myös Avengeri SXT 2,4 automaattina. Hyvä ja näyttävä paketti. Nyt sillä on rullattu 22tkm ilman vikoja ja mukavaa kyytiä tarjoaa. Onhan siinä asioita, joita olis voinu tehdä paremminkin, mutta hintaansa nähden hieno peli.

        Auto herättää positiivista huomiota tuttujen keskuudessa paljon enemmän kuin edellinen autoni, Audi A4. Moni kehuu näyttävää ulkonäköä ja hyvää väriä:) Mielestäni Dodgessa hinta-laatu-suhde on parempi..Vm.2005 Audi oli mukavampi ajaa, mutta se maksoikin tuplasti Dodgen verran:)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      17
      923
    2. En koskaan

      Aliarvoinut, nauranut/pitänyt pilkkana, tai ajatellut mitään negatiivista sinusta. Jos nämä asiat uskot ja luotat sen v
      Ikävä
      47
      799
    3. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      222
      709
    4. Nainen, olet kaipaillut seuraani

      Tiedän sen, kuulen sen. Sinulla ei ole muita joiden kanssa voisit niistä asioista keskustella joista keskustelet kanssan
      Ikävä
      75
      700
    5. Kirjoitit joskus minulle tietäen

      Että se olin minä.
      Ikävä
      45
      692
    6. Emme näe enää koskaan

      Näin ainakin uskon. Mutta ei hätää, et menetä yhtään mitään minussa. Sen kai jo tiesitkin. Hyvää vappua ja kesää. Toivon
      Ikävä
      33
      660
    7. Mitäs meinaatte vappuna

      ikävöivät ihmiset?
      Ikävä
      105
      652
    8. Vornanen alkaa olla kusessa

      Kaikki vanhat synnit on kaiveltu esiin ja niitä tosiaan näyttää olevan. Poliisin asussa esiintyminen vaaliteltalla, työt
      Joensuu
      78
      626
    9. Pistetään panokset

      Vielä korkeammalle! Eli mitäs numeroa kaipaat? Kaikki mukaan! Itse kaipaan 5
      Ikävä
      34
      589
    10. Olet tyylitajuton

      Ja ruma. En ole ikinä pitänyt ulkonäöstäsi. Et ole minun tyyppiäni millään tavalla. Puheesi on sellaista mongerrusta ett
      Ikävä
      25
      571
    Aihe