Työn vastaanotto

shgd

Mikä siinä on kun vie auton korjattavaksi ja yrittää selostaa vian mahdollisimman tarkkaan ja kuvailee työn vastaanottajalle:

-mitä on jo korjattu
-mitä en halua korjattavan
-mitä epäilee viaksi

Ja vastapuoli sanoo "joo joo, katotaan" tms, ei paljon kiinnosta kuunnella. Ja jo siinä vaiheessa tietää, että tämän vian korjaus ei tule kerralla kuntoon, tai tehdään aivan turhaa työtä kun ei jakseta/viitsitä/alennuta kuuntelemaan mitä asiakas sanoo..

Sitten kun tulee noutamaan autoa, sanovat että käytiin sitä sun tätä läpi viisi tuntia löytääksemme vian ja sitten kas olihan se pallonivel väljä.

Noh, sillähän ei ollut mitään vaikutusta että asiakas sanoi korjaamoon tuodessa, että kaikki muut osat alkaa olla suurinpiirtein jo vaihdettuna ja epäilee lonksunan kuuluvan pallonivelestä. Tai runnotaan ja haetaan vikaa muualta, kun ei uskota asiakkaan kuvailua viasta " kolisee kuopissa käänneetäessä oikealle " jne. vaan suhtaudutaan ylimielisesti vaikka auton omistaja lienee ko autoyksilön äänien jne ominaisuuksien paras asiantuntija.

17

2315

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vastaanottaja1

      Ihan vain siksi, että 98% asikkaista ei edes tiedä, tuleeko "mystinen kolina tms" edestä vai takaa. Usein törmännyt väitteeseen, että ääni tulee takaa, vaikka se minusta selvästi tulee edestä. Toinen syy on siinä, että jos asiakas luettelee jotain mitä on jo tehty ja yritetty korjata, niin melkein joka kerta vika löytyy kuitenkin sieltä, mitä on jo käyty "säätämässä". Tämä ei ole puolustus sille, että ei pitäisi kuunnella asiakasta, päinvastoin. Kuuntelen kyllä, mutta ei sille vaan voi paljon painoarvoa antaa. Jos asiakas on niin fiksu, että tietää jo tullessaan missä vika on, niin hänhän tietysti tilaa jo suoraan esim. alapallon vaihdon. Monesti olenkin saanut sisäisesti mukavat naurut, kun on vaihdettu asiakkaan määräyksestä ehjiä osia, mutta mikä olen siihen vastaan sanomaan, jos tilaus on aivan selkeä...

      • Tulevaisuudesta viis

        Kirjoituksesi kuvastaa tyypillistä suomalaista autokorjaamon asennetta: Ylimielisyyttä ja maksavan asiakkaan halveksuntaa.

        Jos et olisikaan vaihtanut asiakkaan haluamaa ehjää osaa, vaan olisit soittanut hänelle, että vika ei olekaan asiakkaan kertomassa paikassa, vaan tässä toisessa jutussa, saammeko korjata sen? niin olisit saanut pitkäaikaisen, kiitollisen asiakkaan ja joukon hänen tuttaviaan. Nyt menetit naureskelusi lomassa tämän asiakkaan.

        Mutta koska et selvästi ole korjaaamon omistaja etkä sitoutunut työntekijä, sinä vähät välität työpaikkasi imagosta ja tulevaisuudesta.


      • ahvenan maa
        Tulevaisuudesta viis kirjoitti:

        Kirjoituksesi kuvastaa tyypillistä suomalaista autokorjaamon asennetta: Ylimielisyyttä ja maksavan asiakkaan halveksuntaa.

        Jos et olisikaan vaihtanut asiakkaan haluamaa ehjää osaa, vaan olisit soittanut hänelle, että vika ei olekaan asiakkaan kertomassa paikassa, vaan tässä toisessa jutussa, saammeko korjata sen? niin olisit saanut pitkäaikaisen, kiitollisen asiakkaan ja joukon hänen tuttaviaan. Nyt menetit naureskelusi lomassa tämän asiakkaan.

        Mutta koska et selvästi ole korjaaamon omistaja etkä sitoutunut työntekijä, sinä vähät välität työpaikkasi imagosta ja tulevaisuudesta.

        Asiakas se lähes aina on kuvatussa tilanteessa se ylimielinen kun määrää "kyllä minä tiedän missä vika on" asenteella osia vaihdettavaksi. Ei monesti auta vaikka yrittää sanoa että tuskin on vika siinä, että miten olisi jos yritetään ensin vaihtaa tämä. Saattaa pahimmat rueta vielä syyttämään että yritetään huijata rahoja ja vaihdetaan turhia osia. Turha niitten kanssa on vängätä, vaihdetaan ne osat mitkä asiakas haluaa. Vika tosin ei poistu mihinkään.


      • Alalla..
        ahvenan maa kirjoitti:

        Asiakas se lähes aina on kuvatussa tilanteessa se ylimielinen kun määrää "kyllä minä tiedän missä vika on" asenteella osia vaihdettavaksi. Ei monesti auta vaikka yrittää sanoa että tuskin on vika siinä, että miten olisi jos yritetään ensin vaihtaa tämä. Saattaa pahimmat rueta vielä syyttämään että yritetään huijata rahoja ja vaihdetaan turhia osia. Turha niitten kanssa on vängätä, vaihdetaan ne osat mitkä asiakas haluaa. Vika tosin ei poistu mihinkään.

        Totta tuo on. Ei auta sanoa vastaan, ja jos esim. tuo pallonivelen vaihto olisi tilattu ja osta liike tilannut, niin asiakas on silloin jo sitoutunut maksaan kysessä olevan osan.. Että tämmöstä. Kaikkihan oman auton tuntee parhaiten. Ja pa***t!!! =)


      • pöllyttäjä
        Alalla.. kirjoitti:

        Totta tuo on. Ei auta sanoa vastaan, ja jos esim. tuo pallonivelen vaihto olisi tilattu ja osta liike tilannut, niin asiakas on silloin jo sitoutunut maksaan kysessä olevan osan.. Että tämmöstä. Kaikkihan oman auton tuntee parhaiten. Ja pa***t!!! =)

        ni mites sama sapluuna kävis saikulla...

        Potilas: minuun sattuu
        Hoizu: aijaa, minne (tosin sillä väliä oo)
        Potilas: Kävellessä sattuu.
        Hoizu: no kyllä me sen hoidamme, olette ensin 3 viikkoa tarkkailussa ja kun tai jos saamme lääkärin paikalle, hänellä on muuten golf-touring kesken ja hyvältä näyttää!
        Tietysti operaation jälkeen teidän täytyy saada valohoitoa, myös sinne mihin shone ei yleensä ulotu. Mutta huolet pois, lähtiennessänne hepp..,
        siis joku on kuin uusi. Ja jos jotain vikaa ilmenee, niin älkää soittako meille, niin mekään emme soita teille. 1450 euroa KiiTosh!!


      • Tommi
        Alalla.. kirjoitti:

        Totta tuo on. Ei auta sanoa vastaan, ja jos esim. tuo pallonivelen vaihto olisi tilattu ja osta liike tilannut, niin asiakas on silloin jo sitoutunut maksaan kysessä olevan osan.. Että tämmöstä. Kaikkihan oman auton tuntee parhaiten. Ja pa***t!!! =)

        =) Näinhän se menee, jep jep =) Kauaks olet ollu lääkärinä? ;)


    • Zetazetec

      Aloittajan viesti on kyllä liiankin totinen tosi. En ole ikinä vienyt toista kertaa autoani laitettavaksi, jos asenne on ollut kuvatun kaltainen.

      Asiakastaan arvostavia korjaamoja ei ole liikaa. Kun "kuunteleva" pulju on kohdalle sattunut, niin mielelläni olen toisenkin kerran palveluja käyttänyt.

      • sattuu aina silloin tällöin sellainenkin asiakas kohdalle, jonka puheesta ei selviä yhtään mitään vaan auton vika selviää alle 5 minuutin kun osaava katsoo/kuuntelee. Joillakin vain on niin meistä muista poikkeava aivokoneisto...
        Mitään ei tosiaankaan hyödytä kertoa, mitä on jo "korjattu" kun ne "korjaukset" usein on tehty päin prinkkalaa eli suoraan sanoen tuhottu ehjät osat.
        Se viiden tunnin vian etsintä nyt ei kuulu asiaan ollenkaan eikä sellaista edes ole. Ei siinä vian etsinnässä ammattimiehellä varttituntia enempää mene. Korjaus ja asiakkaan "korjauksen" korjaus onkin jo toinen asia.
        Vanhoja muistellen: sitroen.


      • Kuunotus
        sitroen kirjoitti:

        sattuu aina silloin tällöin sellainenkin asiakas kohdalle, jonka puheesta ei selviä yhtään mitään vaan auton vika selviää alle 5 minuutin kun osaava katsoo/kuuntelee. Joillakin vain on niin meistä muista poikkeava aivokoneisto...
        Mitään ei tosiaankaan hyödytä kertoa, mitä on jo "korjattu" kun ne "korjaukset" usein on tehty päin prinkkalaa eli suoraan sanoen tuhottu ehjät osat.
        Se viiden tunnin vian etsintä nyt ei kuulu asiaan ollenkaan eikä sellaista edes ole. Ei siinä vian etsinnässä ammattimiehellä varttituntia enempää mene. Korjaus ja asiakkaan "korjauksen" korjaus onkin jo toinen asia.
        Vanhoja muistellen: sitroen.

        Sitroenilta taisi mennä keskustelun aihe hieman ohi. Samoin toiselta rasvanahalta. Teidän ei tarvitse puolustaa noin raivokkaasti osaamistanne ennen kuin se on kyseenalaistettu.

        Keskustelun aihe on asiakkaan arvostaminen.

        Jos tämä keskustelu on minkäälainen pieni otos suomalaisen yrittäjän ja sen palkollisen asenteesta asiakkaitaan kohtaan, niin ei tarvitse ihmetellä miksi Suomessa menee 3000 yritystä nurin joka vuosi. Se tekee liki 10 päivässä, arjet pyhät, tasaisesti kuin hengitys.


      • pöllyttäjä
        Kuunotus kirjoitti:

        Sitroenilta taisi mennä keskustelun aihe hieman ohi. Samoin toiselta rasvanahalta. Teidän ei tarvitse puolustaa noin raivokkaasti osaamistanne ennen kuin se on kyseenalaistettu.

        Keskustelun aihe on asiakkaan arvostaminen.

        Jos tämä keskustelu on minkäälainen pieni otos suomalaisen yrittäjän ja sen palkollisen asenteesta asiakkaitaan kohtaan, niin ei tarvitse ihmetellä miksi Suomessa menee 3000 yritystä nurin joka vuosi. Se tekee liki 10 päivässä, arjet pyhät, tasaisesti kuin hengitys.

        Ostin auton Tikkurilasta, lupasivat tehdä sen 80 huollon ja sitten haen kiesin. No 83 tonnissa
        jakopään hihna katkesi ja auto vietiin paikalliseen MERKKIliikkeeseen.

        Huomasivat heti, että hihna oli vanha ja sen takia katkennut. Eikä muutenkaan ollut asiallisesti hoidettu.

        Otin yhteyttä ostoliikkeeseen ja ne pani asian
        mun omaksi syyksi ! Sit palo käämit ja soitin ylimmälle taholle ja taikasana kuluttaja-asiamies muutti ääntä kellossa. Lupasivat korvata korjauskulut ja osat.

        No sitten alkoi paikallisen MERKKIliikkeen osuus, auto oli viikossa "kunnossa". Ne vaihto paskax menneet venttiilit (tai ehkä osan niistä) ja hioivat (kai) kannen suoraksi. No sitten ajellessa kuului nakutusta. Vein kärryn takaisin ja selitin tilateen. Luulivat tampioksi kai, kun
        Vastaus oli huvittava "siinä menee aikansa kun öljyt löytävät paikansa" No oisko sillä sitten pitää ajaa vaikka tonni ja ihmetellä kiipeääkö ne öljyt jostain salaperäisistä paikasta.

        Uudestaan sinne. Ottivat auton taas sisään, pyysin vara-autoa, niin tyyppi sanoi mulle, että "ei hänellä mitään autoa sulle oo antaa"
        Onneksi ei tullut kirves mukaan.

        2 viikkoa soittelin, onko se jo valmis. Sit tää korjaamopäälikkö jäi lomalle ja toinen otti asian hoitaaksen. Ensin mentiin kuulemaan koneen ääntä ja hän myönsi, että sevästikin nakuttaa. Sit kysyin vara-autoa niin sain semmoisen heti.
        Lisäksi sovittiin, me emme soita teille vaan te soitatte meille.

        No tää diili kesti 2kk, ja sit mun oli pakko soittaa. vastaus (taas tältä "päälliköltä" tuli
        joo kaikki muut osat on tullu, paitsi kansi!

        Sit ajelin neljättä kuukautta vara-autolla ja yhtäkkiä tuli puhelu, että nyt se ois valmis.
        Ajattelin, että onko nyt aprillipäivä.

        No kumminkin motti ei nakuttanut yhtään vaan kehräsi niinkui pitääkin. Arvatkaa vienkö autoa IKINÄ siihen liikkeeseen, siis korjaus kesti 5 kuukautta ja mut on uusi yläkerta.


        No viikko edellee


      • gffd
        pöllyttäjä kirjoitti:

        Ostin auton Tikkurilasta, lupasivat tehdä sen 80 huollon ja sitten haen kiesin. No 83 tonnissa
        jakopään hihna katkesi ja auto vietiin paikalliseen MERKKIliikkeeseen.

        Huomasivat heti, että hihna oli vanha ja sen takia katkennut. Eikä muutenkaan ollut asiallisesti hoidettu.

        Otin yhteyttä ostoliikkeeseen ja ne pani asian
        mun omaksi syyksi ! Sit palo käämit ja soitin ylimmälle taholle ja taikasana kuluttaja-asiamies muutti ääntä kellossa. Lupasivat korvata korjauskulut ja osat.

        No sitten alkoi paikallisen MERKKIliikkeen osuus, auto oli viikossa "kunnossa". Ne vaihto paskax menneet venttiilit (tai ehkä osan niistä) ja hioivat (kai) kannen suoraksi. No sitten ajellessa kuului nakutusta. Vein kärryn takaisin ja selitin tilateen. Luulivat tampioksi kai, kun
        Vastaus oli huvittava "siinä menee aikansa kun öljyt löytävät paikansa" No oisko sillä sitten pitää ajaa vaikka tonni ja ihmetellä kiipeääkö ne öljyt jostain salaperäisistä paikasta.

        Uudestaan sinne. Ottivat auton taas sisään, pyysin vara-autoa, niin tyyppi sanoi mulle, että "ei hänellä mitään autoa sulle oo antaa"
        Onneksi ei tullut kirves mukaan.

        2 viikkoa soittelin, onko se jo valmis. Sit tää korjaamopäälikkö jäi lomalle ja toinen otti asian hoitaaksen. Ensin mentiin kuulemaan koneen ääntä ja hän myönsi, että sevästikin nakuttaa. Sit kysyin vara-autoa niin sain semmoisen heti.
        Lisäksi sovittiin, me emme soita teille vaan te soitatte meille.

        No tää diili kesti 2kk, ja sit mun oli pakko soittaa. vastaus (taas tältä "päälliköltä" tuli
        joo kaikki muut osat on tullu, paitsi kansi!

        Sit ajelin neljättä kuukautta vara-autolla ja yhtäkkiä tuli puhelu, että nyt se ois valmis.
        Ajattelin, että onko nyt aprillipäivä.

        No kumminkin motti ei nakuttanut yhtään vaan kehräsi niinkui pitääkin. Arvatkaa vienkö autoa IKINÄ siihen liikkeeseen, siis korjaus kesti 5 kuukautta ja mut on uusi yläkerta.


        No viikko edellee

        Juu, pointtihan on se asiakkaan kuunteleminen.

        Mikä siinä on niin vaikeata jos sanoo esim:

        -En halua että piripinnassa olevaa tuulilasinpesunestesäiliötä täytetään
        ( ja laskutetaan törkeän hintaista tuulilasinpesunestettä =pakkomyynti)

        -Haluan vaihdetut osat takaisin

        -Haluan, että soitatte jos siihen joutuukin vaihtamaan vielä osan X , sovitun lisäksi.

        -Kerron, että olisiko mahdollista tarkistaa juttu X huollon yhteydessä

        Jne.

        Miksi on niin vaikea kuunnella asiakasta? Tiedän että on v**ttumaisia asiakkaita ja paljon - niitä oman Nissaninsa mittaamatonta arvoa vaalivia keski-ikäisiä miehiä ja muut valittvat, hankalat asiakkaat kaupan päälle.

        Kysymys on nyt miksi siellä ei kuunnella. Asiakkaalle jää sellainen olo, että "vi*ut- ei kiinnosta" ja harmittaa kun nykyään huollot maksaa hitosti rahaa.

        Jos asiakas kertoo jostain asiasta joka siellä kolisee, niin eikö sitä voi edes kirjoittaa siihen lappuun, katsoa silmiin ja sanoa että tämä asia tutkitaan ja muutenkin osoittaa että kyllä me ollaan tämän homman kanssa vakavissaan.
        Mutta ei - sanotaan "jees jees, tsekataan", hyvä jos mihinkään kirjataan ja kun hakee auton huollosta niin hupsista - asialle ei olekaan tehty mitään.

        Kysymys ei ole siitä etteikö huolloissa, tai työn vastaanotossa olisi pätevää porukkaa - varmasti on. Mutta näitä hemmetin riitoja ja korjaamokierteitä syntyy just näistä tiedonkulun katkoksita- kun ei viitsitä kuunnella ja toisaalta kertoa asiakkaalle ymmärrettävästi ongelmista. Sitten valitetaan että asiakas on vitt*umainen kun tuo sen raatonsa aina uudestaan ja vikaa ei löydy.
        Ja asiakas ajattelee, että onpas perseestä tälläinen paja kun ei hommat onnistu millään.
        Ja kaikki siitä, kun ei kuunnella.

        Ainakin itse vanhanan asentajana tiedän miten paljon asiakkaan seikkaperäinen viankuvaus oikeasti auttaa korjauksessa, kun vaan kuuntelee ja kyselee tarkentavia kysymyksiä. Korjausajan puitteissa tai edes koeajossa harvoin tulee tilaisuutta toisintaa asiakkaan kuvailema vika jolloin sitä hyvin epätodennäköisesti osataan paikantaa ja korjata.

        Asiakkaalta kysytyt tarkentavat - ammattitaitoiset- kysymykset kaventavat huomattavasti virhemahdollisuuksia, ohjaavat huoltoa oikeaan suuntaan ja ennen kaikkea kaikilla on helpompaa.

        Tässä mielestäni nimenomaan työn vastaanottajien asiakaspalvelukoulutus on tärkeää. Osataan kuunnella, ohjata ja keskustella asiakkaan kanssa - muuten sillä osaamisella ei ole mitään väliä.

        Moni tietää, että kun tälläisen kaverin löytää jostain huoltoliikkeestä - joka suhtautuu vakavasti ja palvelualttiisti hommaansa- niin asiakassuhteesta tulee helposti pysyvä. Sellaiseen paikkaan mielellään rahansakin kantaa.


      • pöllyttäjä
        gffd kirjoitti:

        Juu, pointtihan on se asiakkaan kuunteleminen.

        Mikä siinä on niin vaikeata jos sanoo esim:

        -En halua että piripinnassa olevaa tuulilasinpesunestesäiliötä täytetään
        ( ja laskutetaan törkeän hintaista tuulilasinpesunestettä =pakkomyynti)

        -Haluan vaihdetut osat takaisin

        -Haluan, että soitatte jos siihen joutuukin vaihtamaan vielä osan X , sovitun lisäksi.

        -Kerron, että olisiko mahdollista tarkistaa juttu X huollon yhteydessä

        Jne.

        Miksi on niin vaikea kuunnella asiakasta? Tiedän että on v**ttumaisia asiakkaita ja paljon - niitä oman Nissaninsa mittaamatonta arvoa vaalivia keski-ikäisiä miehiä ja muut valittvat, hankalat asiakkaat kaupan päälle.

        Kysymys on nyt miksi siellä ei kuunnella. Asiakkaalle jää sellainen olo, että "vi*ut- ei kiinnosta" ja harmittaa kun nykyään huollot maksaa hitosti rahaa.

        Jos asiakas kertoo jostain asiasta joka siellä kolisee, niin eikö sitä voi edes kirjoittaa siihen lappuun, katsoa silmiin ja sanoa että tämä asia tutkitaan ja muutenkin osoittaa että kyllä me ollaan tämän homman kanssa vakavissaan.
        Mutta ei - sanotaan "jees jees, tsekataan", hyvä jos mihinkään kirjataan ja kun hakee auton huollosta niin hupsista - asialle ei olekaan tehty mitään.

        Kysymys ei ole siitä etteikö huolloissa, tai työn vastaanotossa olisi pätevää porukkaa - varmasti on. Mutta näitä hemmetin riitoja ja korjaamokierteitä syntyy just näistä tiedonkulun katkoksita- kun ei viitsitä kuunnella ja toisaalta kertoa asiakkaalle ymmärrettävästi ongelmista. Sitten valitetaan että asiakas on vitt*umainen kun tuo sen raatonsa aina uudestaan ja vikaa ei löydy.
        Ja asiakas ajattelee, että onpas perseestä tälläinen paja kun ei hommat onnistu millään.
        Ja kaikki siitä, kun ei kuunnella.

        Ainakin itse vanhanan asentajana tiedän miten paljon asiakkaan seikkaperäinen viankuvaus oikeasti auttaa korjauksessa, kun vaan kuuntelee ja kyselee tarkentavia kysymyksiä. Korjausajan puitteissa tai edes koeajossa harvoin tulee tilaisuutta toisintaa asiakkaan kuvailema vika jolloin sitä hyvin epätodennäköisesti osataan paikantaa ja korjata.

        Asiakkaalta kysytyt tarkentavat - ammattitaitoiset- kysymykset kaventavat huomattavasti virhemahdollisuuksia, ohjaavat huoltoa oikeaan suuntaan ja ennen kaikkea kaikilla on helpompaa.

        Tässä mielestäni nimenomaan työn vastaanottajien asiakaspalvelukoulutus on tärkeää. Osataan kuunnella, ohjata ja keskustella asiakkaan kanssa - muuten sillä osaamisella ei ole mitään väliä.

        Moni tietää, että kun tälläisen kaverin löytää jostain huoltoliikkeestä - joka suhtautuu vakavasti ja palvelualttiisti hommaansa- niin asiakassuhteesta tulee helposti pysyvä. Sellaiseen paikkaan mielellään rahansakin kantaa.

        tähän paikallisen merkkikorjaamoon en enää edes vilkaisekaan (ellei vakuutus maxa;)
        laskutusta tulee vaikkei itse halua:
        -tää pissapoika on jo klassikko, ihmetyttää senhinta, onko ne tilattu jostain perkeleen kaukaa kalliilla, vai ostettu lähirobbarista? Toki sitten siitäkin työstä pitää veloittaa
        -jotkut vaihtaa kysymättä tulpat! ja perkeleen kalliit työ
        "jarrunesteessä oli hieman vajetta,lisättiin" samalla hinnalla ois saanu 5 litraa kun tää työ.
        "tarkastimme samalla renkaiden kulutuspinnan ja ilmanpaineet". voi miten ystävällistä, mutta taas se "työ"

        Tulitte firmaan sisään, odotitte noin 10 minuuttia, kuuntelimme teitä = työ

        kele


      • pöllyttäjä
        pöllyttäjä kirjoitti:

        tähän paikallisen merkkikorjaamoon en enää edes vilkaisekaan (ellei vakuutus maxa;)
        laskutusta tulee vaikkei itse halua:
        -tää pissapoika on jo klassikko, ihmetyttää senhinta, onko ne tilattu jostain perkeleen kaukaa kalliilla, vai ostettu lähirobbarista? Toki sitten siitäkin työstä pitää veloittaa
        -jotkut vaihtaa kysymättä tulpat! ja perkeleen kalliit työ
        "jarrunesteessä oli hieman vajetta,lisättiin" samalla hinnalla ois saanu 5 litraa kun tää työ.
        "tarkastimme samalla renkaiden kulutuspinnan ja ilmanpaineet". voi miten ystävällistä, mutta taas se "työ"

        Tulitte firmaan sisään, odotitte noin 10 minuuttia, kuuntelimme teitä = työ

        kele

        jos ostat osat itse, niinkuin tein levyjen ja jp:n kanssa, niin ei ikinä kannata viedä merkkihuolton. ne vittuillessaan panee sun omien tuotujen osiksi hinnan kun ne ois ostettu sieltä.


      • kerron oman
        pöllyttäjä kirjoitti:

        jos ostat osat itse, niinkuin tein levyjen ja jp:n kanssa, niin ei ikinä kannata viedä merkkihuolton. ne vittuillessaan panee sun omien tuotujen osiksi hinnan kun ne ois ostettu sieltä.

        Kokemukseni työnvastaanotosta. Kävin valittamassa, että auto täristää kiihdytettäessä tai peräkärryä vedettäessä siinä vähän alle 2000 rpm:llä. No vastaus oli ensin, että vedän jotain liian raskasta, kun olin sen väitteen saanut kumottua, niin en osaa ajaa oikein ko. autolla, vaikka olin selittänyt, että auto on diesel. NO kerroin, että tämä on minulla jo yhdeksäs dieselauto ja tiedän kyllä miten niillä ajetaan. No lupasivat tutkia. Kun olivat ilmoittaneet, että auto oli valmiina, niin menin sitä hakemaan. Kysyin löytyikö sieltä mitään vikaa, vastasi sama työnvastaanottaja, että auto on aivan normaali, siihen sitten kysyin, oliko hän ajanut sitä ja verrannut johonkin toiseen samanlaiseen autoon, ilmoitti hän, ettei ole koskaan ajanut tämän tyyppistä autoa ja ei siin tätä minunkaan autoa. En voinut muuta kuin lähteä äkkiä pois ko. paikasta.
        Toisessa liikkeessä asia otettiin heti todesta ja vika paikallistettiin, kytkinlevystä oli keskiö löysällä niittauksista ja aiheutti tuon tärinän. Kyseessä oli takuunalainen auto ja tietenkin merkkiliikkeet. Enpä ole ensimmäisen liikkeen kanssa ollut tämän jälkeen missään tekemisissä ja huollot olen hoitanut siinä toisessa.


      • Anonyymi
        kerron oman kirjoitti:

        Kokemukseni työnvastaanotosta. Kävin valittamassa, että auto täristää kiihdytettäessä tai peräkärryä vedettäessä siinä vähän alle 2000 rpm:llä. No vastaus oli ensin, että vedän jotain liian raskasta, kun olin sen väitteen saanut kumottua, niin en osaa ajaa oikein ko. autolla, vaikka olin selittänyt, että auto on diesel. NO kerroin, että tämä on minulla jo yhdeksäs dieselauto ja tiedän kyllä miten niillä ajetaan. No lupasivat tutkia. Kun olivat ilmoittaneet, että auto oli valmiina, niin menin sitä hakemaan. Kysyin löytyikö sieltä mitään vikaa, vastasi sama työnvastaanottaja, että auto on aivan normaali, siihen sitten kysyin, oliko hän ajanut sitä ja verrannut johonkin toiseen samanlaiseen autoon, ilmoitti hän, ettei ole koskaan ajanut tämän tyyppistä autoa ja ei siin tätä minunkaan autoa. En voinut muuta kuin lähteä äkkiä pois ko. paikasta.
        Toisessa liikkeessä asia otettiin heti todesta ja vika paikallistettiin, kytkinlevystä oli keskiö löysällä niittauksista ja aiheutti tuon tärinän. Kyseessä oli takuunalainen auto ja tietenkin merkkiliikkeet. Enpä ole ensimmäisen liikkeen kanssa ollut tämän jälkeen missään tekemisissä ja huollot olen hoitanut siinä toisessa.

        Kun on takuusta kyse, merkkiliike väittää aina ja varmasti että autossa ei ole mitään vikaa vaikka ratti jäisi käteen, sekin olisi vain "ominaisuus"...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun on takuusta kyse, merkkiliike väittää aina ja varmasti että autossa ei ole mitään vikaa vaikka ratti jäisi käteen, sekin olisi vain "ominaisuus"...

        Hölmö.


    • Anonyymi

      laita lapulle mitä tehty ja miten, asioita voi tehdä myös väärin tai huolimattomasti ja asentaja haluaa päästä kartalle kaikkie sanomaa ei lisäksikään helpostikkaan muista kun päivän aikana siinä montaa hommaa hoitaa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2910
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      115
      2155
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      43
      1574
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      71
      1033
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      911
    7. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      890
    8. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      884
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      795
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      736
    Aihe