Kiikarissa olisi tuollainen 04 Saab 9-5 2.0t, ajettu kummassakin vaihtoehdossa alle 100tkm. Hinnat pyörivät siinä kahdessakympissä ja hieman päälle.
Ovat melkoisen edullisia kun vertaa lähtöhintaa, vastaavista Volvoista joutuu maksamaan jopa 5000 enemmän.
Toki arvo tippuu jatkossakin nopeammin, mutta kalliimmat kilsathan noissa on jo takana. Varustelista on hyvä, löytyy Esp, auto-ilm, turvatyynyjä vähän kaikkialle jne. Saabi on tietysti esim Volvoon verrattuna hieman vanhahtava, niin sisä-, kuin ulkonäöltään. Mutta yksilöllisempi se on, volvoja kun on joka toisen talon pihalla. Lisäksi tykkään enemmän Saabin ajotuntumasta ja matkustusmukavuudesta.
Mutta, se lähinnä mitä kysyn, on kuinka luotettava tuollainen saabbi mahtaa olla. Onko pahoja murheita tekniikassa, entäs korissa?
Mitä muita käyttökokemuksia löytyy, hyvää/huonoa? Nyt saa kehua vapaasti, myös moittia.
Provoilijoita ooppeleineen tietysti ilmaantuu myös paikalle, mutta sitä ei tällä palstalla voi estää ..
Saab 9-5 2.0t hankinnassa
18
2714
Vastaukset
- femmakuski
sisänäöltään luotettava.
- 2.0turbo
En mä ainakaan muulla ajaisi kuin saabilla. Vaikken 9-5:ttä varsinaisesti ole testannut, vain 9-3:sta. Enkä siitä ainakaan haukuttavaa löydä.
Ehkä ainut juttu on saabeista tarttuva saabismi sairaus. Mutta siihenhän auttaa, kun vaan ajaa saabilla.
Jos noi varustetasot yms. sulle riittää niin ei muuta kun ostamaan. Saabi on aina hyvä valinta! Ite ajan kyllä vaan ysisatkulla, tai vanhemmilla. Niissä on sitä oikeaa saabi-henkeä.
Eli turhemmitta puheitta - suosittelen! - vuoden vanhempi
lähtökilometreiltään samanlainen. Nyt ajettu 150 tkm, öljyt vaihdoin ja ajovalojen pesurin sulakkeen, ei muuta remonttia. Talvella kori natisee ja kesällä ilmastoinnin kompura haraa tyhjäkäynnillä lähtiessä päälle vastaan sekä pintakaasulla pyrkii nykimään, mutta ei haittaa menoa.Jos ostat suoralla kaupalle, hinta täytyy olla alle 20.
- ketjun aloittaja
Siis kilsat noissa on selvästi alle 100, toisessa hieman yli 50, toisessa 80 paikkeilla. Wagoneista on siis kyse. Mielestäni se 20 ei kuullosta pahalle, varsinkin jos kattoo nettiautosta verrokkeja (nämä eivät siis siellä ole). Tietysti tingitään hinta alle 20, mutta ei varmaan painu montaa tonnia kuitenkaan.
- on niissä
Takaripustuksen puslat, ehkä yksi "heikko lenkki" ei mikään paha, mutta kuitenkin. Jos wagon, niin jossain määrin takaiskarit joutuu koville.
- baaS
Itselläni on vm2006, 9-5 2.0t, automaatti ja olen ollut tyytyväinen. Autolla on ajettu n52tkm ja hyvin on toiminut.
Auto on iso ja vakaa sekä erittäin hyvä ajettava maantiellä. Auto on minulle turhan iso, joten olen vaihtamassa sen pois.
Korjauksia ei ole tarvinut tehdä, huollot ajallaan, niin auto toimii. - kullakin
"Saabi on on tietysti esim Volvoon verrattuna hieman vanhahtava..."
Moni muu ajattelee tasan tarkkaan toisinpäin. Esim. Volvojen farmarimallit ovat melkoisia kantti kertaa kantti rohjakkeita. - ja kuluttaa
selvästi vähemmän, joten osta vähän ajettu Saab 9-3 farmari.
- Kokemusta on
Minulla oli 9-3 ihan hyvä auto. Mutta sitten ostin
9-5, joka on kyllä vielä parempi. Joten osta ihmeessä 9-5.
- kokemusta/vinkkiä
9-5 perustuu B-Vectraan, siitä ei pääse mihinkään. Varsinkin alusta on lähes identtinen Vectran kanssa ja tämä on syy miksi puslat, nivelet ja iskarit on kulutustavaraa 9-5:ssa, osat on alunalkaen mitoitettu pienempään autoon ja ne eivät yksinkertaisesti kestä painavammassa, kolinoita ja narinoita kuuluu alustasta vaikka kaikki osat olisi juuri vaihdettu.
DI-kasetti, kampiakselin asentotunnistin, kannenpultit löystyy, huohottimen ongelmat löytyy jokaisesta ennemmin tai myöhemmin, niihin kannattaa varautua.
Arvonlaskun suhteen olet oikeassa, uusissa arvo laskee todella rajusti, käytettynä ei enään niin paljoa mutta nopeammin kuin moni muu merkki.
Volvoon verrattuna Saab on parempi ajaa, muotoilussa Volvo vetää voiton kotiin.- Huohotus
Kysyjällä oli kiikarissa vm. '04 auto, jossa ei enää ole noita aikaisempien vuosikertojen huohotusongelmaa (eikä jatkettua moottoritakuuta).
Alustan puslat ja farkkujen takaiskarit ovat lujilla ja niiden vaihtaminen tulee eteen ennemmin tai myöhemmin, se on selvä. Mutta muuten auto on todella hyvä, vähän käytettynä loistava ostos !
Muotoilu on makuasia, siitä on turha kiistellä, mutta itse olen valinnut Saabin, en Volvoa. - GHB
"9-5 perustuu B-Vectraan, siitä ei pääse mihinkään. Varsinkin alusta on lähes identtinen Vectran kanssa ja tämä on syy miksi puslat, nivelet ja iskarit on kulutustavaraa 9-5:ssa, osat on alunalkaen mitoitettu pienempään autoon ja ne eivät yksinkertaisesti kestä painavammassa, kolinoita ja narinoita kuuluu alustasta vaikka kaikki osat olisi juuri vaihdettu."
Ei se nyt ihan noinkaan ole. 9-5:n alusta kestää kyllä keskimääräistä paremmin, mikä näkyy esim. katsastustilastoista (Ks. http://www.hs.fi/autot/artikkeli/3 vuotta vanhat autot/1135219603566). Katsastuksessa juuri alustan, jarrujen ja ohjauksen viat tulevat esille. Totta on, että alkuperäiset iskarit ovat heikot. Kannattaa vaihtaa paremmat iskarit, kun hajoavat. Vaihtoehtoja on.
Kannenpultit ovat harvinainen ongelma ja sytytyskasetitkin on vaihdettu parempiin. - naureskellaan
GHB kirjoitti:
"9-5 perustuu B-Vectraan, siitä ei pääse mihinkään. Varsinkin alusta on lähes identtinen Vectran kanssa ja tämä on syy miksi puslat, nivelet ja iskarit on kulutustavaraa 9-5:ssa, osat on alunalkaen mitoitettu pienempään autoon ja ne eivät yksinkertaisesti kestä painavammassa, kolinoita ja narinoita kuuluu alustasta vaikka kaikki osat olisi juuri vaihdettu."
Ei se nyt ihan noinkaan ole. 9-5:n alusta kestää kyllä keskimääräistä paremmin, mikä näkyy esim. katsastustilastoista (Ks. http://www.hs.fi/autot/artikkeli/3 vuotta vanhat autot/1135219603566). Katsastuksessa juuri alustan, jarrujen ja ohjauksen viat tulevat esille. Totta on, että alkuperäiset iskarit ovat heikot. Kannattaa vaihtaa paremmat iskarit, kun hajoavat. Vaihtoehtoja on.
Kannenpultit ovat harvinainen ongelma ja sytytyskasetitkin on vaihdettu parempiin.HS:n lista ei kerro puoliakaan totuudesta, alustan ongelmat on hyvin tiedossa ja omakohtaisesti koettu.
DI-kasetti on samaa kuraa kuin aikaisemmat versiot, se vain vaihdettiin että suurempi huuto loppuisi edes vähäksi aikaa. - Vitsit vähissä
naureskellaan kirjoitti:
HS:n lista ei kerro puoliakaan totuudesta, alustan ongelmat on hyvin tiedossa ja omakohtaisesti koettu.
DI-kasetti on samaa kuraa kuin aikaisemmat versiot, se vain vaihdettiin että suurempi huuto loppuisi edes vähäksi aikaa.Eihän tässä ole kyse mistään HS:n listasta, vaan Ruotsin katsastustilastoista. Katso itse: Saab 9-5 on selkeästi parhaita mitä tulee katsastuksen läpäisyyn.
- autolla
Vitsit vähissä kirjoitti:
Eihän tässä ole kyse mistään HS:n listasta, vaan Ruotsin katsastustilastoista. Katso itse: Saab 9-5 on selkeästi parhaita mitä tulee katsastuksen läpäisyyn.
Eihän nuo pahimmat moottoriviat näy katsastustilastoissa, sinne auto ajetaan eikä viedä hinurilla. Katsastustilasto ei paljon kerro auton yleisestä luotettavuudesta.
- täälläkin
autolla kirjoitti:
Eihän nuo pahimmat moottoriviat näy katsastustilastoissa, sinne auto ajetaan eikä viedä hinurilla. Katsastustilasto ei paljon kerro auton yleisestä luotettavuudesta.
antaa lausuntojaan ... olet todellakin käsittänyt väärin - ei tyhmyys ole hyve !
- Saabisti2
autolla kirjoitti:
Eihän nuo pahimmat moottoriviat näy katsastustilastoissa, sinne auto ajetaan eikä viedä hinurilla. Katsastustilasto ei paljon kerro auton yleisestä luotettavuudesta.
auton osaan voi tulla vikaa, siinä täytyy ensinnäkin olla se. Tämän takia kaikenmaailman riisikupit (mm. Toyota ja Kia) saattavat näyttää näennäisen menestyneiltä, koska "autossa" toimivat sähköllä vain etuvalot.
- 9-5:n puikoissa
Omani on siis reilusti vanhempi tapaus ja samalla ns. vikaherkempiin kuuluva eli 9-5 2,0t SE -99, auto on hankittu uutena. Vajaa yhdeksän vuotta ja 220tkm:a takana. Autoon on vaihdettu tyyppiviaksi luokiteltava läppäkotelo ja sytytyskasetti 160-170tkm:n tienoilla. Oireili nykimisenä, huonona tyhjäkäyntinä ja tehottomuutena. Viime kesänä meni vaihtoon iskarit ja asensin samalla uudet matalammat jouset. Info-näytöstä on muutama pikseli kateissa, mutta itse ajatietokone on toiminut moitteetta. Pieni ärsyttävä vika on pissapojan jatkuva hajoaminen, takaisku venttiili menee tuon tuosta. En tiedä, onko uudemmissa tämä lapsus korjattu, toivottavasti.Paljon parjattu Garretin ahdin on alkuperäinen, tosin olen varautunut vaihtamaan sen Mitsun (Aeron) ahtimeen koska suunnitelmissa on hieman "virittää" autoa (siirtyy tuttavan pojalle). Kaikki alustan tukivarret ja nivelet ovat alkuperäisiä ja edelleen täysin kunnossa. Autolla on vedetty säännölisesti vaunua sekä kuomukärryä, mutta ajettu tosin vain päällysteellä ja pitkää matkaa. En ole mikään varsinainen Saabisti, hankin auton lähinnä syystä, että tuttavani myi tuolloin Saabeja ja kehui tuotetta. Auto on osoittautunut luotettavaksi ja kokoisekseen varsin taloudelliseksi, myös ajettavuus on mielestäni hyvää luokkaa. Uudemmissa versioissa huohotusta on parannettu ja se poistaa yhden paljon puhutun ongelman. Kaikkiaan hyvin asiallinen auto ja käytettynä hinta/laatusuhteeltaan erinomainen. Tuskin markkinoiden parhaimmistoa, mutta ei varmasti huonoinkaan.Oma Saabini siirtyy pian tuttavalle ja itse siirryn, käytännön syistä, tavara-auton (Transporter) puikkoihin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1302245
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu261958Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti121489Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett121337Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis701231- 931048
- 17967
- 88913
Kuin sonnilauma
Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon17800Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa
Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks115752