Meillä on häistä nyt kulunut kohta kuukausi, ja pillerit lopetettiin häiden jälkeen viimeiseen liuskaan 2 viikkoa sitten.
En ole erityisen ylpeä aiemmasta elämäntavastamme;
Meillä on biletetty joka viikonloppu tai ainakin juotu pari saunaolutta.
Nyt kun yritys on alkanut, en tietenkään aio juoda alkoholia samalla kaavalla, mutta kuinka välttää jatkuvat utelut, "oletko jo raskaana?/tottakai olet raskaana, kun et ota"?
Toisaalta yrityksen tahtoisi pitää omana tietonaan ja vauvaa on meillekin haluttu jo kauan ennen kuin aloitettiin yritys, joten jatkuvat kyselyt varmasti sattuvat, mutta milläs ne estät?
Ajattelin tosin jatkossakin ottaa silloin, kun menkat ovat, jolloin ei voi olla raskaana, jos tekee mieli alkoholia. Jos se nyt edes vähän vähentäisi uteluja...
Onhan tämä semmoista niin makaa kuin petaa -juttua, mutta olisiko minkäänlaisia kokemuksia vastaavasta tai rakentavaa neuvoa?
Alkoholi ja yritysaika
6
922
Vastaukset
- Noora
Mitään eri tarvitse selittää eikä valehdella, jos teestkentelet juovasi. Ensin pari vinkkiä siihen.
Voit laimentaa viiniä vedellä. Voit juoda muilta salaa alkoholitonta viiniä tai olutta tai ykkösolutta. Kaada olut (viini) lasiin ja piilota pullo varmaan piiloon tai kaada olut miehesi tyhjentämään tavalliseen olutpulloon. Baarissa voit tiskillä pyytää alkoholittoman oluen tavalliseen tuoppiin.
Yksi mahdollisuus on, että hankit apurin esim. miehesi tai jonkun kaverin, joka tyhjentää vaivihkaa lasiasi, kun muut katsovat muualle. Voit myös itse kaadella lasista vähän kerrallaan pois. Jos et pysty kuljettamaan lasia pois muiden näkyvistä, niin juo miehesi kanssa samaa juomaa.
Juomisen teeskentely tulee pidemmän päälle tietenkin rasittavaksi, varsinkaan jos teillä ei heti tärppää, mutta mitä kauemmin on häistä, sitä vähemmän ihmiset jaksavat kytätä mahdollista raskauttasi ja pidempään jatkuneen alkoholittomuuden syyt eivät heitä enää niin kiinnosta. Riippuu tietenkin ihmisistä. Joissakin tilanteissa voi kuitenkin olla hyvä selvitä tilanteesta teeskentelyllä.
Sitten selityksiä, jos olet kokonaan juomatta.
Lääkekuuri on yksi perustelu, mutta se voi olla aika läpinäkyvä.
Voit aina tärpin varmistumiseen asti ponnekkaasti sanoa, että juomattomuutesi ei johdu siitä, että olet raskaana. Varaudu kuitenkin siihen, miten reagoit, jos joku keksii kysyä, että suunnitteletteko lasta.
Tärpistä eteenpäin tai em. kysymykseen joudut sitten valehtelemaan, jos et halua paljastaa totuutta. Päätä ja harjoittele mielessäsi etukäteen, mitä sanot ja milloin olet valmis kertomaan totuuden. Jos valehtelet, niin varaudu myös myöhemmin hyvittelemään ja selittämään, miksi et kertonut totuutta heti.
Voi toisaalta olla, etteivät ihmiset kysele kovin hanakasti, sillä nykyään suurin osa tuntuu tietävän, ettei lapsia aina toiveista huolimatta saada heti.
Erään tutkimuksen mukaan kannattaa alkoholijuomista juoda vain viiniä, jos haluaa raskaaksi - kohtuudella tietenkin. Toisen tutkimuksen mukaan pienetkin määrät alkoholia vähentävät raskaaksi tuloa, mutta siinä ei eroteltu, mitä juomia naiset joivat, joten ei menkkojenkaan aikaan kannata kovin reilusti kipata.
Onnea yritykseen! - siru
Jos mietit tollasia, mielestäni et todellakaan ole vielä valmis äidiksi. Ei mitenkään pahalla, mutta entäpäs jos tärppääkin ja menkat tulee siltikin. Voit vahingoittaa lastasi tietämättäsikin. Eli jos oikeasti haluat lapsen, olet valmis luopumaan jokaviikkoisesta juomisesta.
- Kohta meilläkin yritetään...
Moi!
Me mentiin kuukausi sitten naimisiin ja jo häissä sukulaiset laski koska esikoinen vois syntyä. Pillerit lopetin hääyönä ja odottelen normeeleja kuukautisia. Sitten alkaa yritys! Kyselyjä tulee varmasti, mutta itse olen vaan sanonut olevani "liian nuori" ja haluavani ensin kunnolla työelämään. Oikeasti haluamme lapsen alulle nopeasti.
Olen suunnitellut hämääväni ihmisiä kaatamalla siideripulloon alkoholitonta siideriä. Väri ja haju on sama... Eihän tälläistä "hämäämistä" tarvitsisis, mutta itse haluan pitää salassa 3 ekaa kuukautta (keskemenon ym. takia).
Olen myös päättänyt tehdä raskaustestin joka kerta ennen kun otan alkoholia. Ja sitten kun otan, niin otan vain vähän, varmuuden vuoksi.
Suosittelen sinullekin vähentämään alkoholin käyttöä jo ennen raskautta. Eihän alkoholi ole koskaan hyvästä...
Tsemppiä yritykseen ja toivottavasti tärpää!!! - minä vain
Minä kyllä join ihan samalla tavalla kuin ennenkin kun alettiin yrittää...ja tulin heti kerta laakista raskaaksi, ja siihen jäi tietty myös juominen...=)
Mutta ainahan tietty on paremmat mahikset tulla raskaaksi kun jättää alkoholin ja tupakan pois... - äiskä-83
Olen rv 27 ja muistelin omaa yrittämistä ja mielestäni toi ei kuulosta kauheen normaalilta pohtia juomista tossa elämän tilanteessä... vauva tulee jos on tullakseen ja juominen loppuu siihen.. ei kennellekään tarvi mitään selitellä, mielestäni se on jokaisen oma asia.. jos tuntuu että juomisesta pitää luopua, silloin kannattaa harkita vakavasti uudestaan lapsen tekoa...En todellaan tarkoita kenellekään mitään pahaa, mutta oli pakko kirjoittaa oma mielipiteeni asiasta.. iloista odotus/yritys aikaa kaikille..
- juominen
Itselläni on kaksi tervettä lasta kun ruvettiin yrittämään elin ai´van normaalisti myös otin ja kun sain tietää odottavani lopetin heti, ei mikään ongelma.Olen lukenut että raskausviikot 5-12 ovat kaikkein tärkeimmät kyllä sitä voi ottaa jos ei tiedä odottaako vai ei mutta heti kun tieto tulee niin lopettaa,ei sitä pyhimys tarvitse olla silloin kun ruvetaan yrittämään tai harkitsemaan normaalia elämää ennen kuin on varma ei siitä vahinkoa ole alkuvaiheessa vaikka vähän ottaakin kunhan lopettaa heti kun ei ala kuulua menkkoja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Korjaa toki jos...
Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä292905- 1191195
- 58941
Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu6937- 66905
olet kaiken rakkauden arvoinen
Olisinpa kertonut kuinka rakastuin sinuun. Kuinka hyvältä tunnuit siinä lähelläni, kunpa en olisi väistänyt vastapäätyy26877Mikä koirarotu muistuttaa kaivattuasi eniten?
Koirien piirteet muistuttavat usein ihmisten ja omistajiensa piirteitä.65834Olisi kiva
Tietää, mitä oikein ajattelet minusta tai meistä? Mitä meidän välillä on? Salattua tykkäämistä, halua, himoa? Onhan tämä37830Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa
Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu157811Oot mun koko maailma
Ei ole koskaan ollut ketään, joka olisi niin täydellinen minulle kuin sinä mies ❤️ Ikävöin sua🥹75764