Älä myy halvalla

marjasaalistasi

Mummo hyvä! Laske ensin : Auton kilometrikorvaus, bensan hinta ,Astiat ja vaatteet, Tuntitaksasi keskiansion mukaan ja luomu-arvo. Tähän saakka ovat melkein ryöstösaaliina vieneet marjasi. Känsät vain jäi käsii minullekin, mutta ei enää.

6

1242

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 4puolukkaa

      olen joka vuosi kerännyt ja säilönyt vain itselle.Siihen muut metsän antimet. Marttakerho voisi laskea paljonko sen ravitsemuksellinen arvo on. harrastus ja mielenvirkeys arviot mukaanlukien.

      • Mikke

        haittoja laskeskella monella tapaa. minä olen viime vuosina laskeskellut voittopuolelle sen, että marjastusaikana on saattanut 2-3 kiloa oma paino pudota ja Painonvartijoissa sama tulos olisi maksanut paljon enemmän.
        Kyllähän tuotantokustannukset ovat nousseet mm. bensan hinnan muodossa ja sitten siinä muodossa, että kun on itse vanhentunut, niin tuottavuus ja tuloksekkuus ovat heikentyneet. Mutta kaiketi niitä voi yrittää siirtää asiakashintoihin suuntaamalla myyntiä maksukykyisille asiakkaille.


      • ollaan todella.
        Mikke kirjoitti:

        haittoja laskeskella monella tapaa. minä olen viime vuosina laskeskellut voittopuolelle sen, että marjastusaikana on saattanut 2-3 kiloa oma paino pudota ja Painonvartijoissa sama tulos olisi maksanut paljon enemmän.
        Kyllähän tuotantokustannukset ovat nousseet mm. bensan hinnan muodossa ja sitten siinä muodossa, että kun on itse vanhentunut, niin tuottavuus ja tuloksekkuus ovat heikentyneet. Mutta kaiketi niitä voi yrittää siirtää asiakashintoihin suuntaamalla myyntiä maksukykyisille asiakkaille.

        Kaikki hinnat ovat nousseet niin hurjasti, että tänä vuonna emme rikastuta marjanvälittäjiä, eikä muitakaan tukkuostajia.
        Alle viiden euron ei kannata mustikkakilosta alkaa kauppoja hieromaan ollenkaan ja sama linja on otettava muissakin marjoissa.
        Jos hilla tulee, niin 10 euroa on alin taksa, jolla kilo hillaa vaihtaa omistajaa.
        Tämä asia olisi saatettava myös ulkomailta tulevien marjanpoimijoiden tietoon, etteivät joutuisi tukkurien kusettamaksi.
        Levittäkää tietoa eteenpäin niiden joukossa, joiden tiedätte poimivan myyntiin.
        Kun kukaa ei ala myymään pilkkahinnoilla, on tukkurien ja marjateollisuuden pakko alkaa maksaa oikeaa hintaa.


      • ihan noin mene,
        ollaan todella. kirjoitti:

        Kaikki hinnat ovat nousseet niin hurjasti, että tänä vuonna emme rikastuta marjanvälittäjiä, eikä muitakaan tukkuostajia.
        Alle viiden euron ei kannata mustikkakilosta alkaa kauppoja hieromaan ollenkaan ja sama linja on otettava muissakin marjoissa.
        Jos hilla tulee, niin 10 euroa on alin taksa, jolla kilo hillaa vaihtaa omistajaa.
        Tämä asia olisi saatettava myös ulkomailta tulevien marjanpoimijoiden tietoon, etteivät joutuisi tukkurien kusettamaksi.
        Levittäkää tietoa eteenpäin niiden joukossa, joiden tiedätte poimivan myyntiin.
        Kun kukaa ei ala myymään pilkkahinnoilla, on tukkurien ja marjateollisuuden pakko alkaa maksaa oikeaa hintaa.

        sillä Puola ja muut itäiset toverit tuovat marjansa meille noin 20-80 centtiä kilo...elikä kilpaile siinä sit. Itse pomin mustikoita noin, 350L joka vuosi ja myynti hinta on ollut jo pitkään 3,50€ litra, nyt nostan hinnan 4€ ja kauppa käy.


      • poimivat kalsarin
        ihan noin mene, kirjoitti:

        sillä Puola ja muut itäiset toverit tuovat marjansa meille noin 20-80 centtiä kilo...elikä kilpaile siinä sit. Itse pomin mustikoita noin, 350L joka vuosi ja myynti hinta on ollut jo pitkään 3,50€ litra, nyt nostan hinnan 4€ ja kauppa käy.

        lahkeeseen. Olisiko sieltä halvalla keräävistä/myyvistä maista tietty varovaisuus paikallaan , ettei vaan saisi suuhunsa ....Se oli tosi luomua.


      • marjastajat
        Mikke kirjoitti:

        haittoja laskeskella monella tapaa. minä olen viime vuosina laskeskellut voittopuolelle sen, että marjastusaikana on saattanut 2-3 kiloa oma paino pudota ja Painonvartijoissa sama tulos olisi maksanut paljon enemmän.
        Kyllähän tuotantokustannukset ovat nousseet mm. bensan hinnan muodossa ja sitten siinä muodossa, että kun on itse vanhentunut, niin tuottavuus ja tuloksekkuus ovat heikentyneet. Mutta kaiketi niitä voi yrittää siirtää asiakashintoihin suuntaamalla myyntiä maksukykyisille asiakkaille.

        kunto kohosi varmasti ja marjaa kertyi itselle pakastin pullolleen ja kauppaankin aika kasa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1605
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      172
      1273
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      104
      1090
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      1047
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      87
      936
    6. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      44
      868
    7. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      68
      861
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      63
      798
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      753
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      748
    Aihe