alfailu kallista?

dope

Jos olen tumpelo auton korjauksessa, eli joudun huollattamaan aina ammattilaisella, tuleeko vuoden 1989 Alfa 164:n omistaminen paljonkin kalliimmaksi kuin ns. "normaali" auton? Tietenkin ymmärrän että autot ovat yksilöitä, mutta jos ajatellaan niinkuin että se auto olis suht normaalikuntoinen ja vertailukohtina olis saman vuoden volvo tai rellu niin oonko ns. "kusessa" jos ostan alfan?

14

2578

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • HR.

Ainakin käytetyn vanhan mallisen Alfan kohdalla.

Saman vuosimallin Volvo on eri hintaluokassa joten Alfistille jää enemmän rahaa ylläpitoon :)

Jos ihan totta puhun ja tämä näkyy monessa autovertailussakin, onhan se niin että Alfan ylläpitoon menee enemmän rahaa. En tiedä millaiset esim BMW:n ylläpitokulut on nykyään mutta joku on verrannut tuohon merkkiin. Se oletko kusessa riippuu tietenkin siitä kuinka on rahaa muuten käytettävissä. Kyllä ne Delta-Autossa on yleensä huollettu ja tarvittaessa kuntoon saatu. Halvempiakin valtuutettuja huotoja on Suomessa jokunen.

• BMW

Huoltohinnat ovat hieman laskeneet, mutta öljyn ja suodattimien vaihto maksoi 200€, joka on minusta kohtuu paljon. Toinen rahareikä eli alfa on nyt hankinnassa bemarin seuraksi, mutta minkä sille voi jos ei halua ajaa tylsillä autoilla.

• Seiska5mma

Olin autoromuttamolla ostamassa pyöränmuttereita. Hinta oli 1 e kpl. Niitä meni 20. Katsoin ilmeettömänä romiksen ostajaa juuri hiekasta keräämäni mutterit kädessäni. Sanoin "jaa että 20 euroa näistä".

Romiksen omistaja katsoi minua yhtä ilmeettömänä. Hän sanoi "Alfa kato, Alfan osat, sähän tiedät". Sanoin että "joo, perkele", ja maksoin.

Ajan tavallisesti tai ainakin talvella naurettavaa Corollaa vm -86. Huollot varaosat tälle vuodelle maksoivat yht. 60 e, eikä nollia ole liian vähän. Joka helvetin kerta kun ostan pari vuotta nuorempaan Alfaani osan tai kyselen huoltohintoja, lässytän aina tahtomattani hinnan kuullessani, että "markkojako"? Minulle vastataan aina, että "euroja".

Sanoisin, että olet kusessa. Mutta toisaalta, voi olla, että jos nokalla on kunnon kone, niin nautit siitä.

• Zenery

Missä Alfassa on pyörissä mutterit?

• gtj
        Zenery kirjoitti:

Missä Alfassa on pyörissä mutterit?

esim 75 ja vanhemissa takavetoisissa. Suosittelisin jatkossa että katsotte esim kp myydään varaosia osastoa ja saatte mutterit huomattavasti halvemmalla.

• Scuore sportivo

"Hän sanoi "Alfa kato, Alfan osat, sähän tiedät". Sanoin että "joo, perkele", ja maksoin."

=)

• Zenery
        gtj kirjoitti:

esim 75 ja vanhemissa takavetoisissa. Suosittelisin jatkossa että katsotte esim kp myydään varaosia osastoa ja saatte mutterit huomattavasti halvemmalla.

Minulla on varastossa yksi pulttisarja laatikossa,johon olen kirjoittanut Giulietan pultit,mutta ne onkin jäänyt sitten jostain muusta Alfasta :)

Onhan mulla ollut Giulietta ja 75,mutta tuo muisti alkaa vanhemmiten näköään reistailla

• 164 ts
        Scuore sportivo kirjoitti:

"Hän sanoi "Alfa kato, Alfan osat, sähän tiedät". Sanoin että "joo, perkele", ja maksoin."

=)

pääsee remontin välit ripeästi.Mä kannan remonttireiskalle n.tonnin vuodessa , samat rahat vei bemari.Etuna Alfasta sanoisin,että varmasti löytyy P-alueelta ja ei tarvii kuunnella ainaisia,niin ihania bmw-herjoja.

• maho

rahoja kannattaa ostaa joku muu merkki. Alfaan menee varmasti enemmän kuin useempaan muuhun merkkiin, mutta harva ostaa Alfaa järkisyistä...

• Jokunen

Tosiaan jos pelkkiä kustannuksia ajattelee, ei kannata ostaa Alfaa. Mutta kannattaa myös katsoa, mistä osia hakee. Muutkin firmat tuovat Alfan osia maahan kuin Delta-auto, ja niissä hinnat ovat halvempia. Ja muitakin hyviä huoltopaikkoja varmasti löytyy kuin merkkiliike...

• Alfailija

Miten uudemmissa alfoissa jakopää yms. huollot, kalliita ?? Vanhaan 33 16 V kävin kysymässä hihnojen ja kiristimien hintaa, osista ois joutunu maksamaan 300 e, saako jostain halvemmalla.. Onhan siinä kaksi hihnaa, mutta silti kallista, kun vaihtoväli 60 tkm..

• Sam

...kannattaa hankkia Motonetistä. Sieltä löytyy aika hyvät valikoimat.
        www.motonet.fi

• kuumeilija
        Sam kirjoitti:

...kannattaa hankkia Motonetistä. Sieltä löytyy aika hyvät valikoimat.
        www.motonet.fi

Joo, pistää noi huollot ja varaosat pikkasen miettiin kun autoa tässä hankkii. Alfa olis mukava saada alle, mutta toisaalta jatkuva varaosien ja huoltojen kanssa saikkaaminen ei kiinnostaisi. En tiedä mikä sitten on tilanne 98 vuoden "kohtuullisesti" ajetuissa 156:ssa.

Mut ehkä aina ei vain voi voittaa..

• eräs alfailija
        kuumeilija kirjoitti:

Joo, pistää noi huollot ja varaosat pikkasen miettiin kun autoa tässä hankkii. Alfa olis mukava saada alle, mutta toisaalta jatkuva varaosien ja huoltojen kanssa saikkaaminen ei kiinnostaisi. En tiedä mikä sitten on tilanne 98 vuoden "kohtuullisesti" ajetuissa 156:ssa.

Mut ehkä aina ei vain voi voittaa..

Eli ostin -98 156:sen tuossa kesällä. En usko että se riski oli sen suurempi kuin minkään toisenkaan vastaavan ikäisen auton kohdalla. Huollot järjestyy tarvittaessa ja matkaa on taittunut jo mukavasti. Osien hinnat ei ole sen kummempia kuin muissakaan, mitä nyt oon hieman vertaillut. Ja jos hyvä huoltopaikka on lähellä niin ei tarvitse ahdistua lainkaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      61
      3091
    2. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      43
      3067
    3. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      42
      2417
    4. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      90
      2016
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1893
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      25
      1759
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1606
    8. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      82
      1360
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1280
    10. Lähtikö korvat

puhtaaksi vaikusta?
      Tuusniemi
      79