hölmönä naisena aloin kaivamaan kuoppaa pihallemme ja ison ja syvän sainkin aikaiseksi. Maa on savista ja lähes kivetöntä.
Nyt pähkäilen jatkoa. Laitanko allasmuovin vai valmis-altaan.
Mistä saan hiekkaa ja kiviä Raumalta, kun en puh.luettelosta sellaisia firmoja löytänyt. Toki voin soittaa kaikkiin puutarhaliikkeisiin ym. Kai joku osaa neuvoa oikeaan osoitteeseen.
Mutta mites sähköt altaaseen? talon edustalla on kalliota, että en nyt räjäyttelemään ala. Onko jotain suojaputkia olemassa, mihin saa sähköt piiloon ja turvaan?
Onko jotain, mikä olisi syytä ottaa nyt huomioon, ennen kuin jatkan päähänpistoni toteuttamista?
Neuvoja kokeneilta pyydän.
Pieni lampi
4
1116
Vastaukset
- ja kivi-
pulmaan saat avun KTK:lta, tässä linkissä on yhteystiedot:
http://www.ktk.fi/ktk.htm - AVKT
Kaivoi itse ja allas nr.1 muovi 800l ja vesi putous altaaseen kivistä, noin 1,5m. Kultakalat viihtyvät hyvin ja lisääntyvät liikaa. Syvyys on vain 50cm. (lämpö talvella). Huom.lujite muovi, siis ensin muovi ja sitten sora ja vesi- suhteessa. (sähkö-ali,"virta" jo alussa ja muovin sisällä)
- AVKT
Sähkö--kaikki varmuus, tänään halpa-hinta.
- mapee
sähköt voi vetää maan päällä kunhan hoita asen asianmukaisilla johdoilla ja suojaa liitokset vielä mielellään. Ja huolehtii tietenkin ettei johto pääse esim ruohonleikkuriin tms kulkemaan.
Allasmuovilla saat monttusi mukaisen altaan. Sen reunojen verhoaminen on ehkä työläämpää kuin valmisaltaan, mutta lopputulos on parempi.
Kiviä ja hiekkaa saa samoista paikoista kuin multaa yms joten eiköhän keltaisilta löydy niitä? Maansiirtofirmoilla on monasti myyntiä myös.
Jos laitat muovin niin saven päälle ei ole pakko laittaa mitään. Meillä on maan suojana vanhoja mattoja yms pehmikettä. Hiekka on hankalaa muotoilla paikoilleen... niin ja alla son viitisen vuotta tuolla ollut..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42437- 1161607
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361346Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
- 571041
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051034Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882