Muusikon erottaminen

MusaFani_

Toisaalla täällä netissä muusikot pohtivat sitä, että monet nykyajan artistit eivät osaa keskustella muusikoiden kanssa.
Esimerkkejä annettiin tapauksista, kun muusikkoita erotetaan bändistä, niin eri artistit ovat tehneet sen tekstiviestillä tai sähköpostiviestillä tai saattoi joku jopa antaa tehtäväksi eräälle toiselle bändinsä muusikolle ilmoittaa, että sen toisen muusikon palveluksian ei enää tarvita.

Eräs Tapsan bändissä pitkään soittanut muusikko totesi ,että: " Tapani Kansa osaa vaihtaa muusikoita ihan suoraan päin naamaan puhumalla. Tätä tapaa edelleen kunnioittaen."

Niin ,että taitaa Tapani olla niitä harvoja suoraselkäisiä suomalaisia artisteja, jolla on kanttia sanoa asiat suoraan.

11

960

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • OK.

Tapsassa on sentään munaa ! Ei ole mikään helkkarin vellihousu.

• suora?!?

No kun tästä artistista saa kaivamalla kaivaa niitä hyviä puolia niin onhan se tuokin tyhjää parempi...on kuitenkin eroa myös sillä miten sanotaan suoraan ja siinä taitaa sitten tällä herralla olla opettelemista rutkasti.

• sdfghjk

Osaahan se suoraan sanoa ("ei tarvitse tulla enää ensiviikon keikoille"). On vaan saanut kyseisen herran bändistä aika pitkä liuta muusikoita kenkää ilman mitään pätevää syytä. Tosin on kylla aika moni lähtenyt ihan oma-aloitteisestikin, IHAN PÄTEVÄSTÄ SYYSTÄ.

• Öynöy

Epäilemättä muusikon bändistä erottamisen voisi fiksumminkin hoitaa. Etenkinsellaiset ilman pätevää syytä erottamiset on aika kyseenalainen juttu.

• tietämätön.

Eikö muusikoilla sitten yleensäottaen ole ollenkaan mitään irtisanomisaikaa ? :o

• niin..
        Öynöy kirjoitti:

Epäilemättä muusikon bändistä erottamisen voisi fiksumminkin hoitaa. Etenkinsellaiset ilman pätevää syytä erottamiset on aika kyseenalainen juttu.

Ns. normaali työssä oleville tuo orkesterista potkut saaminen tuntuu olevan aika vähäpitoinen juttu. Ei tajuta sitä, että se on ihan samalla tavalla työpaikka, kuin esim. opettajan tai meteorologin paikka. "Jos mä saisin potkut, niin mullahan menisi elämä ihan sekaisin, mut sähän voit aina mennä toiseen bändiin tai tehdä vaikka levyn....". Just joo. Ja yleisesti ottaen työsuhteissa on jokin irtisanomisaika, mutta keikkabändien rivijätkillä se tuntuu olevan aika utopiaa tänäpäivänä. On se hienoa, kun on opiskellut alaa kauemmin, kuin moni lääkäri/lakimies omaansa ja arvostus on täysi nolla.

• "On vaan saanut kyseisen herran bändistä aika pitkä liuta muusikoita kenkää ilman mitään pätevää syytä"

Mut voian se olla niinkin ,et ne jotkut erotetut muusikot eivät vaan myönnä jos ne on jollain keikalla jotain töpänneet sen verran pahasti, että sen takia Tapsa on antanut potkut bändistä, vaan väittävät vain, jotta Tapsa erotti ilman mitään pätevää syytä.

• Mä vaan#
        tietämätön. kirjoitti:

Eikö muusikoilla sitten yleensäottaen ole ollenkaan mitään irtisanomisaikaa ? :o

Fiksujen solistien/liiderien bändeissä on. Sopimukset on valitettavasti vain usein suullisia, joten kiistatilanteissa niitä on vaikea näyttää toteen.

• sdfgtyhuj
        Justiinax kirjoitti:

"On vaan saanut kyseisen herran bändistä aika pitkä liuta muusikoita kenkää ilman mitään pätevää syytä"

Mut voian se olla niinkin ,et ne jotkut erotetut muusikot eivät vaan myönnä jos ne on jollain keikalla jotain töpänneet sen verran pahasti, että sen takia Tapsa on antanut potkut bändistä, vaan väittävät vain, jotta Tapsa erotti ilman mitään pätevää syytä.

No sä se jaksat kyseenalaistaa kaiken vuodesta toiseen. Mä oon sulle joskus yrittänyt vääntää asioita ihan rautalangasta ja kertonut mahdollisimman yksinkertaisesti joitain tapahtumia, mutta sulle on näköjään turha selittää yhtään mitään, mä luovutan.

• Hyypiö@
        sdfgtyhuj kirjoitti:

No sä se jaksat kyseenalaistaa kaiken vuodesta toiseen. Mä oon sulle joskus yrittänyt vääntää asioita ihan rautalangasta ja kertonut mahdollisimman yksinkertaisesti joitain tapahtumia, mutta sulle on näköjään turha selittää yhtään mitään, mä luovutan.

Justiinax nyt on tuollainen toivoton tapaus. Ei siitä kannata välittää. Sinä ainakin tunnut myös tietävän mistä kirjoitat.

• ZaiZai
        sdfgtyhuj kirjoitti:

Niin, kyllähän se tottapuhuen on niin, että Tapsan bändeissä on aina sen verran kovat ammattilaiset soittamassa, että tuskinpa ne sentään sillätavalla mitään mokailee, että sen takia pitäis erottaa.
        Joskus ei vaan artistin ja muusikon välillä homma synkkaa ja silloin on parempi, että muusikko lähtee itse bändistä tai sitten hänet artisti irtisanoo.
        Tapsahan on jossain haastattelussa sanonut, että hänellä on aina hillitön halu improvisoida biisejä siellä lavalla, joten helppoa se muusikon homma ei varmaan ole, kun pitää maestron aivoitukset arvata etukäteen. Valppautta siis siinä muusikolta ainakin vaaditaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet nuorempi nainen aivan ihana

Tykkään susta ihan valtavasti ❤️❤️
      Ikävä
      59
      1618
    2. Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen

Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu
      Kajaani
      67
      1591
    3. Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha

Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.
      Maailman menoa
      164
      1370
    4. Mitä vastaisit

Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle
      Ikävä
      66
      1237
    5. Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä

Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu
      Maailman menoa
      279
      1195
    6. Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa

Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo
      Ikävä
      106
      1191
    7. Vihjeketju naisille

Kirjoita tähän vihjeesi kaivatullesi.
      Ikävä
      60
      1059
    8. Rakastan ja ikävöin sinua

Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä
      Ikävä
      61
      1056
    9. KIIKKUSTUOLI

Aloitetaan taas uudella alustalla, nuo pitkiksi venyneet ovat hankalia etsiä uusia viestejä, joskus vastauksia tulee sin
      80 plus
      91
      982
    10. Nyt tiistain galluppi alkaa....

Kuka on sun elämän rakkaus? Ketä kaipaat edelleenkin? Nyt nimiä vaan rohkeesti tuohon alle.Tää on ikäväpalsta, eikä mikä
      Ikävä
      57
      960
    Aihe