Aikeissa ostaa woimaa taloon, eli ahdettu bensakuuskymppinen kiinnostaa. S40 nykymalli näyttää onnettoman kapoiselta pulkalta ja kyynärpää iskee oviverhoukseen, S80 taas liian iso lotja itselleni.
Millaisia kokemuksia ahdetuista volvon bensakoneista? Riittääkö 2,5T vai onko selkeä ero T5:n eduksi? Onko Geartronic-automaatti hidas ja tehoa syövä, vai onko valintana voimaversioon ehdoton? Kestääkö koneet ja voimansiirto? Entä elektroniikka? Paljonko seka-ajossa ovat kuluttaneet?
S60 2,5T vai T5?
4
1538
Vastaukset
- volvo-tietoa
kysäsepääs täältä, saat tiedon paljon nopeammin
http://www.volvofinns.com/index.php - JoormaPetteri
Kysyjän iän voi helposti arvata. kuka arvaa lähemmäs?? Arvaa!!
- asiallisuutta
Mitä väliä sillä on, että minkä ikäinen kysyjä on? Täällä pyydetään asiallisia kommentteja eikä mitään....
- lyhyesti
asiallisuutta kirjoitti:
Mitä väliä sillä on, että minkä ikäinen kysyjä on? Täällä pyydetään asiallisia kommentteja eikä mitään....
2.5T automaatti (2006 mallinen) toimii mielestäni hyvin, mutta joskus vaihteisto miettii paria pykälää pienempää hakiessaan, kun lämän lyö tiskiin. Vaihto nopeutuu, jos painetaan kaasua sen verran, että se vaihtaa pykälän pienemmälle ja sen jälkeen löytyykin pienempää pykälää ilman viivettä.
Bensaa menee kaupunkiajossa 12-16 litraa sataselle, ja kulutus tässä kehä3:n korkeuksilla liikkuessa on ollut 11 litraa sadalle. Matka-ajossa pääsee alle 9 litran ja talvinopeuksilla kulutus putoaa siitä litran. Satasella saa tankillisen, ainakin toistaiseksi, joten ihan halpaa ajo ei ole paljon ajavalle. Koeajoin muutamia "säästödieseleitä", joista päästöt on pudotettu niin alas kuin mahdollista. Nykyisten määräysten tuloksena on, että ne sopivat parhaiten jonossa tapahtuvaan matka-ajoon ja tehoa kiihdytykseen on niistä turha pyytää, sillä sehän aiheuttaisi direktiivin mukaan vain turhia päästöjä;)
2.5T tehot riittää hyvin minulle, sillä moottori vääntää hyvin pienilläkin kierroksilla. Kun sitten tehoa tarvitaan, niin löytyyhän sitä kohtuullisesti ja tasaisesti kun pyydetään. T5:stä ei ole kokemusta, joten jätän sen vertailut ja kertomukset muille. Puolen vuoden kokemuksella en löydä pahaa sanottavaa, sillä S60 on vastannut ominaisuuksiltaan odotuksiani eikä tekniikan kanssa ole ollut ongelmia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42447- 1161617
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361356Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051044- 571041
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882