harkitkaa sitten kaksi kertaa jos aiotte opiskelemaan esimerkiksi yllä olevien kokoisiin pikkukaupunkeihin/yliopistoihin. Laitoksilla ei usein kovin paljoa rahaa ja opetuksen taso siis voi olla melko hikistä- varsinkin kun etelän herrat ja proffat ei sellaisilla korkeuksilla viihdy..kyllähän sen tutkinnon saa mutta, kaikkeen tuutoreiden ym. hypetykseen ei kannata aina uskoa. Kannattaa harkita sen mukaan myös, mitä muuta ko.kaupungissa haluaa tehdä kuin opiskella, onko esimerkiksi kulttuuri tms. tärkeää jne.
pienet yliopistot, kuten JOY
2
430
Vastaukset
- Lappeenrannasta
Ehkä hiukan väärä palsta, kun Lappeenrannassa ei ole kasvatustieteen alan koulutusta, mutta sama pätee mielestäni sinnekin melko hyvin. Lappeenrannan teknillisellä yliopistollakin jaksetaan hypettää kovasti Skinnarilan (lähiö, jossa koulu sijaitsee) hengestä. Telkkaristakin tuli kovasti mainoksia, kun hakuaika oli käsillä ja netistä löytyy virtuaalikampusta yms.
Tosiasiassa Lappeenranta on erittäin tylsä ja ankea paikka vieraspaikkakuntalaiselle nuorelle. Toki bileitä opiskelijapiireissä on, mutta pikuhiljaa voi alkaa ahdistaa, että opiskeluun liittymätöntä elämää joutuu aina lähtemään hakemaan toiselta paikkakunnalta. Tähän voi aina tietysti sanoa, että kaikki on omasta aktiivisuudesta ja asennoitumisesta kiinni, mutta isommassa kaupungissa asuessani ahdistus pysyi poissa ilman tietoisen positiivista asennoitumistakin ja Lappeenrantaan tulin tosi positiivisin odotuksin, jotka valitettavasti ovat osoittautuneet kohdallani vääriksi.
Valitettavasti muuttotilastot taitavat kertoa totuuden: kaukana idässä eivät monet paikallisetkaan halua/voi asua, joten miten ihmeessä etelän kaupunkilaiset? - (xx)
Mutta onhan pikkuyliopistoilla hyvätkin puolensa. Opiskelenkin ennemmin jonkun jalat maassa olevan tyypin opetuksessa kuin ylimielisen "neron". Olen aina tykännyt pienten paikkojen yhteishengestä. Jos kyseessä on kuitenkin kaupunki niin harrastuksiakin varmasti löytyy.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni821279Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2021057Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä611020Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais12979Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ156944Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä103943Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi68856Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍119771- 77705
Ihmeelliseltä pikkunaiselta....
Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t121704