Miten maksimoin pääsy mahdollisuuteni

apuaaaa!!

Eli haen toista kertaa. Jos en pääse, niin mitä kannattaisi tehdä, että pääsisin. Olen päättänyt, että teen mitä vain, jotta pääsen opiskelemaan. Peruspaperit yo-kokeesta, pitääkö vain keskittyä opiskelemaan valintakirjat paremmin vai mitähäh?

3

908

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • valmistunut

      Sinun pitää osata jäsentää asioita tärkeistä kysymyksistä joita pääsykoekirjasta puhutaan ja siksi on hyvä jos olet tutustunut kirjassa mainittuihin asioihin omaehtoisesti muuta kautta alasi opuksiin. Pääsykokeessa pitää ajatella itse, eikä ulkoaluetusta ole hyötyä.

      Yo-kokeen jutuista ei ole mitään hyötyä, lukio pitää unohtaa jo. Itse en ole käynyt lukiota lainkaan, ja olen päässyt sisään.

      • puputti

        On kyllä puppua, ettei ulkoaluetusta olisi hyötyä. Jos siitä ei olisi hyötyä, niin pääsykoekirjoja ei tarvitsisi lukea. Aineisto-osiossa kyllä voikin olla näin, että pärjää pelkällä omalla ajattelulla. Mutta haluaisin nähdä sellaisen kirjallisuusosion, jossa ei tarvitse muistaa kirjan asioita käytännössä paljolti ulkoa.

        Olen osallistunut kolmeen pääsykokeeseen (Yhteiskuntatieteellisessä, Humanistisessa ja Valtiotieteellisessä tiedekunnassa), joista olen saanut 2 opiskeluoikeutta, kolmannen tuloksia odotellaan. Ilman tiettyjen asioiden ulkoa opettelemista en olisi ko. paikkoja saanut.

        Sikäli olisi mielestäni hyvä, että kokeet painottuisivat vähemmän ulkoa opeteltuun ja enemmän omaan ajatteluun. Aineisto-osiot ovat hyvä lisä.


    • mieleeni

      Että yliopistoissa on eroa, siis siinä kuinka vaikea on päästä sisään. Valitse siis jokin ns. "maakuntayliopisto", ei Etelän yliopistoja, jonne on vaikea päästä sisälle. Töitä hakiessa ei ole kauheasti merkitystä missä tutkinto on suoritettu, enemmän merkitystä on työkokemuksella.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2910
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      115
      2155
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      43
      1574
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      71
      1033
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      911
    7. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      890
    8. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      884
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      795
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      736
    Aihe