Miten maksimoin pääsy mahdollisuuteni

apuaaaa!!

Eli haen toista kertaa. Jos en pääse, niin mitä kannattaisi tehdä, että pääsisin. Olen päättänyt, että teen mitä vain, jotta pääsen opiskelemaan. Peruspaperit yo-kokeesta, pitääkö vain keskittyä opiskelemaan valintakirjat paremmin vai mitähäh?

3

923

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • valmistunut

Sinun pitää osata jäsentää asioita tärkeistä kysymyksistä joita pääsykoekirjasta puhutaan ja siksi on hyvä jos olet tutustunut kirjassa mainittuihin asioihin omaehtoisesti muuta kautta alasi opuksiin. Pääsykokeessa pitää ajatella itse, eikä ulkoaluetusta ole hyötyä.

Yo-kokeen jutuista ei ole mitään hyötyä, lukio pitää unohtaa jo. Itse en ole käynyt lukiota lainkaan, ja olen päässyt sisään.

• puputti

On kyllä puppua, ettei ulkoaluetusta olisi hyötyä. Jos siitä ei olisi hyötyä, niin pääsykoekirjoja ei tarvitsisi lukea. Aineisto-osiossa kyllä voikin olla näin, että pärjää pelkällä omalla ajattelulla. Mutta haluaisin nähdä sellaisen kirjallisuusosion, jossa ei tarvitse muistaa kirjan asioita käytännössä paljolti ulkoa.

Olen osallistunut kolmeen pääsykokeeseen (Yhteiskuntatieteellisessä, Humanistisessa ja Valtiotieteellisessä tiedekunnassa), joista olen saanut 2 opiskeluoikeutta, kolmannen tuloksia odotellaan. Ilman tiettyjen asioiden ulkoa opettelemista en olisi ko. paikkoja saanut.

Sikäli olisi mielestäni hyvä, että kokeet painottuisivat vähemmän ulkoa opeteltuun ja enemmän omaan ajatteluun. Aineisto-osiot ovat hyvä lisä.

• mieleeni

Että yliopistoissa on eroa, siis siinä kuinka vaikea on päästä sisään. Valitse siis jokin ns. "maakuntayliopisto", ei Etelän yliopistoja, jonne on vaikea päästä sisälle. Töitä hakiessa ei ole kauheasti merkitystä missä tutkinto on suoritettu, enemmän merkitystä on työkokemuksella.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä siellä ABC on tapahtunut

Tavallista isompi operaatio näkyy olevan kyseessä.
      Alajärvi
      164
      6578
    2. Kuvaile elämäsi naista

Millainen hän on? Mikä tekee hänestä sinulle erityisen?
      Ikävä
      54
      1945
    3. Klaukkalan onnettomuus 4.4

Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes
      Nurmijärvi
      44
      1751
    4. Kuvaile elämäsi miestä

Millainen hän on? Mikä tekee hänestä sinulle erityisen?
      Ikävä
      54
      1152
    5. Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä

Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.
      Maailman menoa
      345
      1112
    6. Kolari Klaukkala

Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se
      Nurmijärvi
      51
      1065
    7. Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!

Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l
      Kesämökki
      13
      1010
    8. Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan

Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni
      Ikävä
      79
      930
    9. Kevyt on olo

Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <3
      Ikävä
      84
      918
    10. Toivoisin, että lähentyisit kanssani

Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä
      Ikävä
      14
      907
    Aihe