Rahaston nosto tilille?

epätietoinen12212

Terve,

Itselläni on rahastoissa verkkopankin mukaan muutama tonni rahaa, sain ne joskus lahjaksi isoäidiltäni. Miten pystyn nostamaan rahaston käyttötililleni?

12

34321

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • helppoa

      Rahastosijoituksen voi lunastaa kaikkina pankkien aukiolopäivinä. Useimmissa tapauksissa rahat ovat tilillä seuraavana päivänä, jos tili on samassa pankkiryhmässä kuin rahastosijoitus. Muuten tulee tilisiirron viivästys pankkiryhmästä toiseen siirrettäessä.

      Kun et mainitse, mikä pankki on kyseessä, en vastaa tämän enempää.
      Pyydän ottamaan pankin asiakaspalvelunumeroon yhteys. Varaa online tunnuksesi esille henkilöyden tunnistamiseksi. Ainakin Nordean rahastossa lunastus käy sitten saman tien.

      • epätietoine....

        Eli siis soitan sinne ja sanon että haluan nostaa rahastoni tililleni? Nordean pankki kyseessä. Kyseleekö ne jotain tietoja tuosta rahastosta? Mulla ei siis ole mitään tietoa tuosta muuta kuin se että se on olemassa ja arvo näyttää olevan hieman alle 5 tuhatta.


      • pitää
        epätietoine.... kirjoitti:

        Eli siis soitan sinne ja sanon että haluan nostaa rahastoni tililleni? Nordean pankki kyseessä. Kyseleekö ne jotain tietoja tuosta rahastosta? Mulla ei siis ole mitään tietoa tuosta muuta kuin se että se on olemassa ja arvo näyttää olevan hieman alle 5 tuhatta.

        pitää kertoa minkä nimistä rahastoa haluaa lunastaa ja kuinka paljon :)

        ei siis tarvita muita kuin nettipankkitunnukset.

        Sinuna en kyllä myisi tässä tilanteessa.


      • palvelua
        pitää kirjoitti:

        pitää kertoa minkä nimistä rahastoa haluaa lunastaa ja kuinka paljon :)

        ei siis tarvita muita kuin nettipankkitunnukset.

        Sinuna en kyllä myisi tässä tilanteessa.

        Asiakaspalvelussa Nordealla saa kovin ystävällistä palvelua. Olen asioinut rahastoasioissa noin 100 kertaa ja aina sama asiallinen ja ystävällinen ja tarvittaessa opastavakin suhtautuminen.

        Kannattaa lunastaa kaikki tai ei mitään.


      • Roope ankan säärystin
        palvelua kirjoitti:

        Asiakaspalvelussa Nordealla saa kovin ystävällistä palvelua. Olen asioinut rahastoasioissa noin 100 kertaa ja aina sama asiallinen ja ystävällinen ja tarvittaessa opastavakin suhtautuminen.

        Kannattaa lunastaa kaikki tai ei mitään.

        Nordea neuvoo fiksusti ja samoin Osuuspankki. Mutta kerran ålandsbankenissa "neiti näpsät" olivat vain nokka pystyssä nakkelivat niskojaan, ja kopeasti tiuskivat jotain vastauksiksi. Vaikutti siltä että olisisivat mieluummin puhuneet ruotsia.


      • epätietoine....
        Roope ankan säärystin kirjoitti:

        Nordea neuvoo fiksusti ja samoin Osuuspankki. Mutta kerran ålandsbankenissa "neiti näpsät" olivat vain nokka pystyssä nakkelivat niskojaan, ja kopeasti tiuskivat jotain vastauksiksi. Vaikutti siltä että olisisivat mieluummin puhuneet ruotsia.

        Eli tääläiset rahastot omista. Soitanko näistä vaan vaikka huomenna tuohon nordean asiakaspalveluun ja sanon että haluan nostaa rahastoni pois?


        Nordea Eurooppa Kasvu/100 os Osta 4492,3116 27,30 28.05.2008 1.226,67

        Nordea Korkosalkku Plus Kasvu/100 os Osta 282,0272 1.015,43 28.05.2008 2.863,79

        Nordea Vakaa Tuotto Tuotto/100 os Osta 63,9945 995,83 28.05.2008 637,28


        Yhteensä 4.727,74


      • ......
        epätietoine.... kirjoitti:

        Eli tääläiset rahastot omista. Soitanko näistä vaan vaikka huomenna tuohon nordean asiakaspalveluun ja sanon että haluan nostaa rahastoni pois?


        Nordea Eurooppa Kasvu/100 os Osta 4492,3116 27,30 28.05.2008 1.226,67

        Nordea Korkosalkku Plus Kasvu/100 os Osta 282,0272 1.015,43 28.05.2008 2.863,79

        Nordea Vakaa Tuotto Tuotto/100 os Osta 63,9945 995,83 28.05.2008 637,28


        Yhteensä 4.727,74

        Voit hoitaa lunastuksen
        a) Nordean puhelinpankin kautta
        b) Nordean pankkikonttorissa
        c) Nordean verkkopankin kautta

        Näissä voi olla vähäinen ero kustannuksissa. En viitsi tarkistaa. Näkee kyllä Nordean verkkopankista hinnastosta.

        Kannattaa muistaa, että verottaja on myös kiinnostunut asiasta. Jos saat voittoa, niin siitä menee 28 % vero. Hankintahinnaksi lasketaan rahasto-osuuksien arvo silloin, kun sait ne. Voi olla myös, että rahasto-osuuksien arvo on pienempi lunastushetkellä kuin niiden hankintahetkellä. Tällöin tappio on kolmena seuraavana vuotena vähennyskelpoinen muista myyntivoitoista. Tästä on etua, jos tällaisia voittoja syntyy myöhemmin.


      • ilman salkkupalvelua
        ...... kirjoitti:

        Voit hoitaa lunastuksen
        a) Nordean puhelinpankin kautta
        b) Nordean pankkikonttorissa
        c) Nordean verkkopankin kautta

        Näissä voi olla vähäinen ero kustannuksissa. En viitsi tarkistaa. Näkee kyllä Nordean verkkopankista hinnastosta.

        Kannattaa muistaa, että verottaja on myös kiinnostunut asiasta. Jos saat voittoa, niin siitä menee 28 % vero. Hankintahinnaksi lasketaan rahasto-osuuksien arvo silloin, kun sait ne. Voi olla myös, että rahasto-osuuksien arvo on pienempi lunastushetkellä kuin niiden hankintahetkellä. Tällöin tappio on kolmena seuraavana vuotena vähennyskelpoinen muista myyntivoitoista. Tästä on etua, jos tällaisia voittoja syntyy myöhemmin.

        Nordean rahastoja ei pysty lunastamaan verkkopankissa, jos ei ole tehnyt salkkusopimusta. Sitä taas ei kannata tehdä, kun se vaan lisää kustannuksia.

        Helpoiten se kyllä onnistuu puhelimitse soittamalla Nordean asiakaspalvelu numeroon 02003000

        Online-tunnukset vaan esiin, joilla henkilöys tunnistetaan. Toimi ohjeiden mukaan, joita saat virkailijalta.

        Mieti valmiiksi, mille tilille haluat rahastot lunastaa. Rahat ovat tililläsi seuraavana päivänä, jos teet lunastuksen ennen klo 17.

        Säästä jalkojasi ja tee kaikki puhelimen ääressä, niin kaikki (melkein) muutkin asiat hoitavat.


    • tossukka13

      Ålandsbankenin rahastosijoitus 1000 euroa (Ålandsbanken pohjoismaat) on ollut jo yli 10 vuotta. Tämän päivän arvo 993 euroa. Otin Ålandsbankenin virkailijan suosituksesta. Kannattaa kuulemma hajauttaa riskien minimoimseksi :) Hah! Nosta vaan nopeasti pois kulujen välttämiseksi.

    • Anonyymi

      Rahastosijoitukseni Nordeassa on ollut 17.3.20 lähtien. Saldo on kasvanut n. 8.000 E ja nyt olisi tarve sairaussyistä 5000 E nostaa käyttötilille Nordeassa. Mitkä ovat kustannukset tälle summalle, vero ja hoitokustannukset. Kiitos vastauksestanne.

      • Anonyymi

        Rahaston lunastuspalkkion näet rahaston tiedoista Nordean Rahastot Nyt -sivulta. Lunastuspalkkiossa on mahdollisesti kaksi eri tasoa, riippuen teetkö lunastuksen nettipankissa vai asiakaspalvelun kautta. Joissain tapauksessa se voi olla 0 %.

        Luovutusvoittoveroa menee 30 % myyntivoitosta (myyntihinta - hankintahinta - merkintä- ja lunastuskulut). Et kerro sijoituksen kokonaissummaa alussa tai tällä hetkellä, joten en voi laskea mikä osuus 5000 euron lunastussummasta on voittoa, mutta voinet laskea sen ihan itsekin.


    • Anonyymi

      Käy oman pakin konttorissa,

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      114
      1259
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      122
      1143
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1013
    4. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      45
      975
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      99
      853
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      317
      802
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      704
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      619
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    Aihe