Olen ensiodottaja raskausviikolla 35.
Voiko harjoitussupistukset olla kivuliaita??
Jouduin käymään rv 24 sairaalassa, kun "menkkamaisen kivuliaita" supistuksia tuli alle 10 minuutin välein monen tunnin ajan. Supistukset saatiin loppumaan lääkkeillä.
Jälleen viikko sitten, rv 34, jouduin käymään sairaalassa kun epäsäännölliset koko päivän kestäneet kivuttomat supistukset vaihtuivat illalla säännöllisiksi ja kivuliaiksi. Menin makuulle, mutta silti supistuksia tuli vajaan tunnin ajan n. 5 min välein. Matkalla sairaalaan alkoi mahan jomotuksen lisäksi alapäätä vihlomaan ja supistukset tulivat jo 2 minuutin väleinkin.
Kohdunsuulla ei ollut tapahtunut muutoksia, ja sain jälleen supistuksia laannuttavia tabletteja.
Viimeisen 1,5 viikkoa on supistellut aamusta iltaan kivuttomasti, iltaisin enemmän.
Eilen illalla oli kaikista kovimmat kivut tähän mennessä ja supistukset jälleen parin minuutin välein puolen tunnin ajan. Supistus alkoi "menkkajomotuksella" ja kipu koveni ja alkoi taas alapään vihlonta. Sen verran jo sattui että itkin, vaikeroin ja puuskutin. Kun nousin seisaalleni ja tallustelin hitaasti, supistukset harvenivat ja kivut vähenivät.
Maha muutti muotoaan viikko sitten, eli on laskeutunut alas, närästyskään ei enää ole vaivannut. Vauva on pää alaspäin.
Jokohan synnytys on lähellä???
Vai voiko harjoitussupistuksetkin olla näin kivuliaita??
Mistä tietää että pitää lähteä sairaalaan??
"Oikeat" SUPISTUKSET?? Vai harjoitus- ?
5
8058
Vastaukset
- alkamisesta
ei voi tietää.. Mutta sairaalaan pitää mennä viimeistään sitten kun ei enää kestä kipua.
- sanoa vielä
se että kannattaa soittaa synnärille, jos olet epävarma. He siellä osaavat kyllä sanoa, pitääkö mennä näytille vai voiko odotella kotona.
- toista touhottamassa
Eka raskaus oli ihan samanlainen ja kappas, vauva syntyikin rv35. Kävely ja kaikenlainen toiminta oli mahdotonta, kun vauvan pää painoi niin syvällä lantiossa ja koko ajan oli vatsa kovana supistuksesta.
Minä en oikein tiennyt, milloin lähteä sinne sairaalalle, koska supistukset olivat koko raskauden ajan olleet niin kivuliaita. Tosi kiire lopulta tulikin, kun supistukset eivät loppuneetkaan ja ponnistuksen tarve oli jo tosi kova.
Synnytyssupistuksiahan ne olivat olleet, mutta synnytyksessä ne vaan koko ajan koveni vielä lisää. Harjoitussupparit ei sais olla kivuliaita.
Mutta.. synnytyksen ajankohdasta ei koskaan tiedä. Toi odotus on kamalaa, mut koitahan jaksaa!! Kunpa kaikki menis hyvin sulla ja vauvalla.- rv 36 - ensiodottaja - alkup.
Eli olen siirtynyt rv 36 puolelle... :)
Viime perjantaina maha tuntui paremmalta, ja uskaltauduin poistumaan asunnosta, joka oli kait virhe. Jo parkkipaikalle päästyäni alkoi supistaa, mutta väkisin kävin autolla toimittamassa yhden asian ja äkkiä takaisin kotiin. Supistukset muuttuivat parin tunnin aikana säännöllisiksi. Täysin kivutonta hetkeä sen jälkeen ei neljään tuntiin ollut, ja kolmen minuutin välein tulleet supistukset lisäsivät kipua. Lämpimällä kaurapussilla yritin rentouttaa mahaa, kuten sairaalasta neuvoivat, kun soittelin ja kyselin mitä pitäisi tehdä.
Seuraavina päivinä maha on ollut arkana.
Tästä on siis 3-4 vrk ja nyt olen ollut tosi yliherkkä, levoton ja rinnat ovat kipeät! Tuntuu kuin joku hormoni olisi pompannut huippuunsa.(?)
Ei kai mikään ole vikana, eli onko rintojen kipeytyminen jo ENNEN synnytystä normaalia??
Supistellut on edelleen, muttei säännöllisesti... - toista touhottamassa
rv 36 - ensiodottaja - alkup. kirjoitti:
Eli olen siirtynyt rv 36 puolelle... :)
Viime perjantaina maha tuntui paremmalta, ja uskaltauduin poistumaan asunnosta, joka oli kait virhe. Jo parkkipaikalle päästyäni alkoi supistaa, mutta väkisin kävin autolla toimittamassa yhden asian ja äkkiä takaisin kotiin. Supistukset muuttuivat parin tunnin aikana säännöllisiksi. Täysin kivutonta hetkeä sen jälkeen ei neljään tuntiin ollut, ja kolmen minuutin välein tulleet supistukset lisäsivät kipua. Lämpimällä kaurapussilla yritin rentouttaa mahaa, kuten sairaalasta neuvoivat, kun soittelin ja kyselin mitä pitäisi tehdä.
Seuraavina päivinä maha on ollut arkana.
Tästä on siis 3-4 vrk ja nyt olen ollut tosi yliherkkä, levoton ja rinnat ovat kipeät! Tuntuu kuin joku hormoni olisi pompannut huippuunsa.(?)
Ei kai mikään ole vikana, eli onko rintojen kipeytyminen jo ENNEN synnytystä normaalia??
Supistellut on edelleen, muttei säännöllisesti...Minä kyllä henkilökohtaisesti uskon noihin synnytystä eeeltävien hormonipiikkien "tunnistamiseen". Jälkeenpäin oli itsekkin helppo sanoa, että noniin, olisi pitänyt siitäkin arvata synnytyksen olevan lähellä. Kyllä jonkinlainen alitajuinen aavistus oli, mutten kiinnittänyt siihen mitään huomiota..
Kannattaa uskoa vaistoihinsa ja laittaa synnärikassi valmiiksi;)! Jos lähtö tulee, niin odottelu ja kärvistely on ohi ja päästään tositoimiin. Jos supparit loppuu, niin sitten vaan taas venaillaan, et joko.. Kamalaa, muistan elävästi! Tsemppiä kovasti!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e1625355Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä432615- 1562212
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla161749- 821374
Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o241291Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1551264Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!
Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https321223Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista
Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.106972Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne21917